Gå til innhold

Kvinner må bare akseptere og godta å bli voldtatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente at i slike tilfeller betyr det ingenting hvor lang tid det tar før offeret kommer tilbake i arbeidslivet og slikt. Ved andre sykdommer og lidelser blir man pisket rundt fra skanse til skanse av NAV.

Men er en voldtatt, kan man ta så lang timeout en vil.

Anonymkode: 71e7a...282

Hva pokker vet du om det? Jeg er hun som ble regelmessig voldtatt som barn, ble og utsatt for fysisk og psykisk vold av både mor og far fra jeg var baby. Og jeg kan love deg, at selv om Nav vet dette, og jeg og har diagnose på flere fysiske sykdommer. Så er det ikke noe stakkars deg. Har fortsatt blitt pisket rundt av Nav. 

Anonymkode: 127e8...8ba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva pokker vet du om det? Jeg er hun som ble regelmessig voldtatt som barn, ble og utsatt for fysisk og psykisk vold av både mor og far fra jeg var baby. Og jeg kan love deg, at selv om Nav vet dette, og jeg og har diagnose på flere fysiske sykdommer. Så er det ikke noe stakkars deg. Har fortsatt blitt pisket rundt av Nav. 

Anonymkode: 127e8...8ba

Jeg vet mye om dette. Det du sier er ikke min erfaring.

Anonymkode: 71e7a...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sa det er "dumt" at jeg setter ting opp mot hverandre sånn. Det er ikke dumt, det er et sammenlikningsgrunnlag.

Anonymkode: 71e7a...282

Så hvordan er det et "smart sammenligningsgrunnlag"?  Og hvordan er det saklig å sammenligne i det hele tatt på den måten?  Jeg svarte deg ihvertfall. Så om du tenker over det eller ikke, får jo bli opp til deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Disse voldtektene...er det i utgangspunktet så ille som man skal ha det til, eller har samfunnet og miljø gjort til at det er blitt verre?

Altså måten folk reagerer på etter å ha blitt voldtatt? I dag er det helt legitimt å falle ut av både arbeidsliv og alt pga dette. Ingen sier noe på det, det er utelukkende 100% synd i den voldtatte og slik er det bare. Man har et system for å fange de opp og slik kan de fortsette. Ingen setter noe krav til den voldtatte for å komme ut i arbeidsliv og bli "normal" igjen.

Er det hypet opp av samfunnet, eller er det så ødeleggende som det påstås. Hvorfor kom da folk seg tilbake fortere før?

Anonymkode: 71e7a...282

Jeg vet ikke jeg. Syns du det er helt greit å få stappet en pikk inn i vagina mot din vilje? 

Og kom folk seg fortere før, eller bare holdt de alt det vonde inni seg. 

Anonymkode: 089a3...502

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har blitt voldtatt selv for to år siden, politiet anbefalte selvfølgelig å anmelde saken(for å synliggjøre antall voldtatte mht statistikk, og ergo få ekstra ressurser som de likevel aldri bruker på å etterforske slike saker)

Nå prater du bare tull. Det brukes enorme ressurser på seksuallovbrudd. Men voldtekter kan dessverre være vanskelige å etterforske fordi det ofte dessverre kun er ord mot ord.

Selvsagt vil ressurser som kommer til ved behov for flere ressurser til å etterforske voldtektssaker gå til nettopp dette, så du virker litt forvirret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å bli voldtatt. Jeg har blitt voldtatt og de fleste venninnene mine har opplevd å bli voldtatt eller bli grovt befølt. Ingen ble straffet i noen av tilfellene.

Noe av problemet er at det her skjer når man er alene sammen med de som gjør det. Det er ikke så godt å bevise noe når det bare er to parter som forteller forskjellige historier.

I teorien er det ulovlig å voldta men i praksis er det nesten fritt fram når man er på et rom alene sammen.

På toppen av det hele er det enkelte som er så blåst at de leverer falske voldteksanklager og gjør det enda vanskeligere for de som faktisk er blitt voldtatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig trist lesning her.
Som mann kan jeg faktisk ikke forstå hvilken glede noen har av å voldta. Dersom jeg skulle tvunget meg på noen som absolutt ikke hadde lyst på sex med meg, så hadde jo heller ikke jeg hatt noen glede av det.
Innser jo at noen kanskje er bygget slik at de digger makten i å tvinge andre til å gjøre som de vil, men kan altså ikke forstå gleden ved det.
Synes ikke man skal akseptere at det er sånn, men vet ikke hvordan man skal få bukt med problemet. Strengere straffer, men da må også samfunnet begynne å tro på de som er voldtatt, Det skal jo ikke være slik at man føler at man ikke blir trodd når man anmelder en voldtekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2019 den 16.37, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke jeg. Syns du det er helt greit å få stappet en pikk inn i vagina mot din vilje? 

Og kom folk seg fortere før, eller bare holdt de alt det vonde inni seg. 

Anonymkode: 089a3...502

Hvem har noensinne sagt at dette er "helt greit"?

Anonymkode: 71e7a...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2019 den 16.31, SoWhat? skrev:

Så hvordan er det et "smart sammenligningsgrunnlag"?  Og hvordan er det saklig å sammenligne i det hele tatt på den måten?  Jeg svarte deg ihvertfall. Så om du tenker over det eller ikke, får jo bli opp til deg. 

Jeg tenker litt over det. Men du er helst ute etter å svare et spørsmål med et spørsmål, så jeg pleier ikke ta deg så veldig seriøst.

Anonymkode: 71e7a...282

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker litt over det. Men du er helst ute etter å svare et spørsmål med et spørsmål, så jeg pleier ikke ta deg så veldig seriøst.

Anonymkode: 71e7a...282

Opp til deg. Folk stiller generellt for få spørsmål. Og så blir folk svar skyldig. Det er ikke min skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2019 den 21.20, Brendan_Fraser skrev:

Synes henrettelse høres ut som en fornuftig straff for voldtektsmenn, jeg. Hva skal man med en voldtektsmann i samfunnet egentlig? Hva er poenget med å la et sånt individ eksistere i det hele tatt?

Ingen snakker om helbredelse for TS dersom voldtektsmannen blir straffet, det er snakk om en liten trøst. En trøst som TS fortjener. TS har blitt traumatisert for livet pga. dette, og voldtektsmannen går fri og lever livet sitt som om ingenting har skjedd. Kan du forestille deg frustrasjonen til TS i denne situasjonen? Forøvrig er du den som fortjener bli voldtatt, men det er nok ingen som gidder siden du er alt for stygg i trynet. Du må nok ha et veldig ekkelt utseende og dermed være voldsomt bitter, når du gidder å strø salt i såret til en person som har blitt utsatt for noe så forferdelig. 

Henrette er ingen straff. Da slipper man unna. 

Nei amputasjon av penis er mye bedre. Da blir de påminnet hvor jævlig smart dette virkelig var hver eneste gang de må på do, har lyst osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare to alternativer? 

  • Godta at det er slik.
  • Noen har skylda fordi disse aktivt velger å la det forbli slik.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det går å bli kvitt voldtekt som fenomen. Som kvinne er det alltid sånn at det er flere menn der ute som vil ligge med deg enn du kan og vil ligge med, så det er hele tiden en konflikt der. Så kobler vi det med fest, alkohol og situasjoner der man forventer at det kan bli sex, pluss litt utydelige signaler, folk som ikke helt vet hva de vil, som ikke tør å si ifra, og forskjellige grader av empati og holdninger til kvinner.

Grupper av menn har også en tendens til å piske hverandre opp, og gjøre narr av menn som ikke "får seg noe". Hvis man går forbi en enkelt mann på gata er det sjelden han gjør noe, men med grupper av menn så blir det ofte slengt kommentarer om ikke mer.

På den lyse siden er man mye mer beskyttet mot voldtekt i dag enn tidligere. Før har voldtekt blitt sett på som en bagatell, og hvis det var snakk om å voldta kona eller en dame som hadde oppført seg "løst" så var det helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lyst til at private aktører får direkte sugerør nede i felleskassa ved å presse politikere ved at de enten får penger eller at de i offentlig rom sier at politikerne "synes at det er greit at kvinner voldtas" og at voldtektsstatistikken er bevis på at politikerne har ikke gjort "nok". Det at tema er viktig er for meg en grunn til at vi skal holde offentlig ordveksling kunnskapsbasert. Tiltak har også en bevisbyrde; også hos de som har tilgang på lovord fra voldtektsofre.

Det er farlig med merkelapper som får en egen makt. Begreper blir utvannet. Begreper blir mikset. Det er vanskelig å bryte ned samspillet mellom to personer til et excelark. "Walk of shame" dagen derpå er ikke ensbetydende med voldtekt. Det er viktige prinsipper selv om de får en temmelig besk smak når vi ser at de problematiserer for åpenbare ofre.

Det er et juridisk prinsipp at man ikke trenger å angi seg selv. Men jeg har ofte lyst til å snu det på hodet. Dersom du beviselig har gjort noe mot et annet menneske fordi du trodde det ville være vanskelig å bevise, så mener jeg det hadde vært fint om det var straffeforsterkende. Slik at ord-mot-ord ikke bare gikk i gjerningsmann favør. Og hvis man beviselig, systematisk og ensidig oppsøkte ord-mot-ord-situasjon, så gikk det ut over troverdigheten til den som gjorde det.

Anonymkode: 7b3e4...f99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

På 10.8.2019 den 19.48, AnonymBruker skrev:

Ja det tar fra deg ALT, livsglede, seksuell lyst, tilliten til andre mennesker, for å nevne noe..

Og prosessen rundt det hele er helt for jævlig bare, ja!

Klem til deg barbent..♥️

Anonymkode: 691ba...2bf

❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2019 den 16.28, AnonymBruker skrev:

Jeg vet mye om dette. Det du sier er ikke min erfaring.

Anonymkode: 71e7a...282

Det er nok dessverre litt personavhengig, hvem du møter bak skranken....🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2019 den 0.04, AnonymBruker skrev:

Synes det er ille å si at noen fortjener å bli voldtatt, selv om jeg er enig i at brukeren bør holdes ute fra slike tråder. 

Og dødsstraff... 

Hvem tror dere voldtar? Det er dessverre ikke bare voldelige syke individer, det er våre fedre, onkler, kollegaer og sønner i visse situasjoner. For full, for kåt, for seksuelt frustrert, for full i hormoner... gjerne en kombinasjon av ulike faktorer. 

Han som voldtok meg da han var 18 år er politi, ektemann, far, nabo og en helt normal mann. En du gjerne slår av en prat med om du kjenner ham. 

Han som presset meg til samleie ved at jeg sa ja i frykt for voldtekt jobber med vanskeligstilte ungdommer. Vi datet. Jeg var forelsket i ham, men følte meg ikke klare for å ha sex. Jeg skulle ikke tenke på det, bekymre meg for at han ville prøve seg, han hadde full respekt for det, til jeg lå tillitsfull inntil ham i senga. Så trygg på at han hadde vært seriøs at jeg lo da han gjorde første fremstøt. Jeg lo ikke lenger da han hadde gjort mange og ingen ord synes å få slutt på det. Lo ikke overhodet da han sa "Jeg skal ha deg i natt, uansett, på ene eller andre måten!", og jeg spredte bena fordi jeg var fysisk underlegen og redd for mer ubehag dersom jeg ikke gjorde det. Ja han veileder ungdom. Brenner for det å hjelpe dem har jeg hørt. Far og ektemann han også. 

Kameraten til min sønn som ble anmeldt for voldtekt var ungdomspolitiker. Smart, dedikert, litt sjenert ovenfor kvinner. Ble full, og full av lyst forgrep han seg på sovende kvinne. 

Overgrepsvoldtekter er bare en smule det store bildet, der helt vanlige menn i gitte situasjoner plutselig krysser grenser de kanskje selv anså seg for gode til. Jeg er sikker på at mange menn ikke engang forstår at de voldtok. 

Han som ble politi innså og forsøkte å si unnskyld. Ungdomsarbeideren tenker sikkert på opplevelsen som frivillig sex. Han bare presset jo litt på. Som menn i tråder her til tider sier at menn må for å få sex. Som sikkert mange som mener seg uskyldig anklaget mener. Som utallige som aldri blir anmeldt, og ikke tenker på det siden har gjort, men som setter arr hos kvinner de utsatte det for. 

Det var siste gang jeg våget å tro på at en mann ville respektere at jeg ikke var klar for sex. For min del føltes det som voldtekt, selv om jeg lydig spredte bena, av frykt. 

Jeg har aldri anmeldt noe. De fleste gjør ikke det. Ikke bare nytter det ikke, menn synes ikke engang å forstå når de krysser grensen. 

En kvinne som har lyst viser det tydelig. Hver gang menn forteller om kvinner som ligger som en potetsekk lurer jeg alltid på hvorfor hun gjorde det. Klart det kan finnes kvinner som gjør det, selv om de har lyst, men kanskje bør menn også spørre seg om hvorfor hun gjorde det. Kanskje "måtte" de presse litt på for å få sex? Kanskje de burde latt være å presse? Kanskje er de også en av dem som "burde henrettes" om det var straffen for voldtekt? De bare tenker ikke mer over det, for voldtektsmenn, det er der kvinner hyler og skriker er det ikke? De hadde bare frivillig, litt kjedelig sex! 

Fikk man bukt med de overgrepene som skjer av helt vanlige gutter og menn ville vi vært langt på vei! De står for de fleste. De vet det knapt. De forstår ikke hva de har gjort, selv når de har gjort det. 

Det er jo naturlig at menn presser litt på, er det ikke? 

Hvor går grensen? 

Ikke vet jeg, men det er ikke bare skumle ukjente menn som trår over den! Det er fedre, brødre, kamerater, kolleger, naboer som har gjort det. Vanlige menn. 

Nei, jeg synes ikke at vi skal henrette dem. Jeg vet imidlertid ikke hva som må til, ettersom mange voldtektsmenn ikke engang forstår at de er det. 

De voldelige er et lite problem. Det store uløselig, så lenge menn ikke forstår det når de krysser grenser. 

Anonymkode: f4c63...d05

Det er forskjeller og jeg synes ulike voldtekter burde straffes ulikt. Det er et ganske mye større steg å ta å slå ned noen på gata, true med kniv og pumpe noen full av kjønnssykdommer fra fra Afrika sammenliknet med han som pushet på deg slik at du ikke klarte å stille opp for deg selv. 

Til alle jenter: akseptere å dele seng med en mann ses faktisk på som en invitasjon. Når han allerede har tenkt at du vil ha sex, er det ikke så lett å skru tilbake dette igjen uten å bruke STOR skrift..

Sorry for at det er sånn..

Anonymkode: 8329f...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...