Rev. Revenge Skrevet 26. august 2020 #19201 Skrevet 26. august 2020 18 timer siden, CecilieX skrev: Hun har vært kompromissløs på kjøtt, miljø og dyrevern og tiltrukket seg lesere som er like kompromissløse. Det var dette som trigget innlegget mitt, for ja jeg forstod denne delen i innlegget til å også handle om det bonderomantiske grisebesøket. Men i grunnen spiller det kanskje ingen rolle, for dyre- og hundeholdet samt grisevelferd og kjøttindustri er én alen av samme stykke for Sophie Elise AS. 12
Palmetreet Skrevet 26. august 2020 #19202 Skrevet 26. august 2020 Så den blogger-episoden hvor det var fra Vixen. Liker at Kristin Gjelsvik virkelig sa ifra, og er så enig alt Kristin sier! Sophie trengte virkelig å høre at det ikke er greit å fremme og normalisere all denne plastikk kirurgien. Sophie sin usikkerhet går utover så mange unge jenter, og sikkert også noen voksne. Alle de andre influencerne sa de var enig det Kristin sa, men at de ikke likte at hun "angrep" Sophie på Vixen. Men Sophie er en av de største influencerne som fremmer dette mest, så klart må man si klart ifra da. 35
Jaymie Skrevet 26. august 2020 #19203 Skrevet 26. august 2020 1 time siden, Palmetreet skrev: Så den blogger-episoden hvor det var fra Vixen. Liker at Kristin Gjelsvik virkelig sa ifra, og er så enig alt Kristin sier! Sophie trengte virkelig å høre at det ikke er greit å fremme og normalisere all denne plastikk kirurgien. Sophie sin usikkerhet går utover så mange unge jenter, og sikkert også noen voksne. Alle de andre influencerne sa de var enig det Kristin sa, men at de ikke likte at hun "angrep" Sophie på Vixen. Men Sophie er en av de største influencerne som fremmer dette mest, så klart må man si klart ifra da. De klarer ikke å se forskjell på «angrep på privatperson» og kritikk av millionbedrift og det er det som er det sykeste med influenserbransjen. 🤦🏼♀️ 33
Isild Skrevet 27. august 2020 #19204 Skrevet 27. august 2020 9 timer siden, Jaymie skrev: De klarer ikke å se forskjell på «angrep på privatperson» og kritikk av millionbedrift og det er det som er det sykeste med influenserbransjen. 🤦🏼♀️ Viktig poeng! Skulle tatt seg ut om ledelsen i andre bransjer skulle tatt det personlig og kalt det mobbing når de fikk kritikk for tvilsom drift. 23
Hulderen Skrevet 27. august 2020 #19205 Skrevet 27. august 2020 20 minutter siden, hulillerunde skrev: Det er så merkelig at personer som åpenbart ikke strikker selv gir ut en strikkekolleksjon. Skjønner at det selvfølgelig handler om penger, og strikking er veldig populært, men merkelig å sette navnet sitt på noe man ikke har noen interesse for selv Man trenger da ikke å strikke for å ha en strikkagenser? Jeg antar det er ferdige gensere som skal selges, ikke oppskrifter. De som selger kleskolleksjoner vever neppe stoffet selg. Eller syr klærne for den saks skyld.
pøbelsara Skrevet 27. august 2020 #19206 Skrevet 27. august 2020 Men uansett om man kan strikke eller ikke, så skal man MERKE reklame. Det er ikke gjort her. SE er et lost case, men at Skappel strikk ønsker å profileres i umerket reklame, synes jeg er veldig rart. 26
Nebel86 Skrevet 27. august 2020 #19207 Skrevet 27. august 2020 (endret) On 8/26/2020 at 12:01 PM, Jaymie said: Det jeg synes er interessant på denne videoen hvor hun forteller om kritikken ang Oscar er at hun ikke skjønner forskjellen på én uke hundepass når hunden er voksen en sjelden gang, og å ha en måned (+) valpepass. Det er så viktig for en valp å ha det stabilt og det er derfor så mange reagerer også. Min hund er to år og har aldri hatt pass mer enn en hel dag (ikke natt) pga dåp/ bryllup og da var hun over ett år. Da var det også hos nær familie hun har møtt mange ganger. Jeg mener ikke nødvendigvis at alle har mulighet til det samme som meg, men det er altfor tidlig for en så liten valp med hundepass utover 1-2 dager hos godt kjente. En valp trenger stabilitet og ro, det er jeg fullstendig enig i og er en av mine hjertesaker når det kommer til hund. Har dessverre sett tilfeller der hunden ble dratt hit og dit da den var valp uten å få den roen og søvnen de trenger, og det fører til overstimuli som igjen fører til en usikker og utrygg hund i voksen alder. Men når det kommer til Sophie Elises situasjon så tror jeg ikke hunden lider hos foreldrene hennes, eller at den har vondt av å ha to "hjem" (kanskje bortsett fra flyturen). Jeg tror faktisk den har det bedre der i et roligere miljø uten å være en levende "accessory" til hennes livstil og bli dratt hit og dit i en veske. Jeg gjetter på at hun ikke skaffet seg valp av den grunn at det er et rovdyr hun vil trene/behandle som en hund, men for å ha en fluffy liten, trendy og søt bamse som tar seg bra ut på bilder... Gjetta med en gang på at hun kom til å anskaffe seg pomeranien eller en annen liten "mote"hund. Hun er sikkert flink med Oscar, men tror ikke hun har overveid det å ha en hund i kanskje 15-17 år frem i tid eller at hun har satt seg ordentlig inn i hundepsykologi/språk. Så tror neppe at hunden tar skade av det, men det å skaffe seg valp fordi det er trendy med en liten veskehund uten å tenke på fremtiden er veldig dumt, og skjønner heller ikke hvorfor oppdretter sier ja til det, men nå har hun i alle fall en plan B ved at den er hos foreldrene. (Kanskje den slipper å gå med sele hele tiden også...) Endret 27. august 2020 av Nebel86 11
hulillerunde Skrevet 27. august 2020 #19208 Skrevet 27. august 2020 20 minutter siden, Hulderen skrev: Man trenger da ikke å strikke for å ha en strikkagenser? Jeg antar det er ferdige gensere som skal selges, ikke oppskrifter. De som selger kleskolleksjoner vever neppe stoffet selg. Eller syr klærne for den saks skyld. Selvfølgelig kan man ha en strikkagenser uten å strikke, men slik som SEs første kolleksjon med Skappel så ble det solgt både strikkepakker og ferdige gensere. En ting er om det kun er ferdige gensere, men om det er strikkepakker så synes jeg det er merkelig. Som en ivrig strikker selv så opplever jeg det kun som et money grab og ikke noe annet, men det er sikkert bare jeg som synes det er merkelig 13
Jaymie Skrevet 27. august 2020 #19209 Skrevet 27. august 2020 (endret) 6 minutter siden, Nebel86 skrev: En valp trenger stabilitet og ro, det er jeg fullstendig enig i og er en av mine hjertesaker når det kommer til hund. Har dessverre sett tilfeller der hunden ble dratt hit og dit da den var valp uten å få den roen og søvnen de trenger, og det fører til overstimuli som igjen fører til en usikker og utrygg hund i voksen alder. Men når det kommer til Sophie Elises situasjon så tror jeg ikke hunden lider hos foreldrene hennes, eller at den har vondt av å ha to "hjem" (kanskje bortsett fra flyturen). Jeg tror faktisk den har det bedre der i et roligere miljø uten å være en levende "accessory" til hennes livstil og bli dratt hit og dit i en veske. Jeg gjetter på at hun ikke skaffet seg valp av den grunn at det er et rovdyr hun vil trene/behandle som en hund, men for å ha en fluffy liten, trendy og søt bamse som tar seg bra ut på bilder... Gjetta med en gang på at hun kom til å anskaffe seg pomeranien eller en annen liten "mote"hund. Hun er sikkert flink med Oscar, men tror ikke hun har overveid det å ha en hund i kanskje 15-17 år frem i tid eller at hun har satt seg ordentlig inn i hundepsykologi/språk. Så tror neppe at hunden tar skade av det, men det å skaffe seg valp fordi det er trendy med en liten veskehund uten å tenke på fremtiden er veldig dumt, og skjønner heller ikke hvorfor oppdretter sier ja til det, men nå har hun i alle fall en plan B ved at den er hos foreldrene. (Kanskje den slipper å gå med trang sele hele tiden også...) Hvis hun skal shippe den frem og tilbake mellom Oslo og Harstad med fly så tar den selvfølgelig en form for skade. Det er stressende og ustabilt for en valp, og en voksen hund også. I tillegg blir det vanskelig med tilknytning, hvem er egentlig hovedpersonen i Oscars liv; Er det SE, Kasper eller foreldrene i Harstad? Dyrene som bor i Harstad har det sikkert fint, men sånn «delt omsorg» for dyr er bare tull og stressende for dyret. For slik SE holder på er det ikke snakk om kortere hundepass en sjelden gang, det er lange perioder når hun føler for det (av erfaring viser det seg å være ganske ofte). tillegg: om foreldrene hadde fått Oscar på heltid hadde det sikkert vært supert for han, men jeg mener to hjem er uholdbart for en hund uansett og SE med hennes livsstil burde ikke ha hovedansvar for noe dyr. Endret 27. august 2020 av Jaymie Tillegg 26
Nebel86 Skrevet 27. august 2020 #19210 Skrevet 27. august 2020 (endret) 1 hour ago, Jaymie said: Hvis hun skal shippe den frem og tilbake mellom Oslo og Harstad med fly så tar den selvfølgelig en form for skade. Det er stressende og ustabilt for en valp, og en voksen hund også. I tillegg blir det vanskelig med tilknytning, hvem er egentlig hovedpersonen i Oscars liv; Er det SE, Kasper eller foreldrene i Harstad? Dyrene som bor i Harstad har det sikkert fint, men sånn «delt omsorg» for dyr er bare tull og stressende for dyret. For slik SE holder på er det ikke snakk om kortere hundepass en sjelden gang, det er lange perioder når hun føler for det (av erfaring viser det seg å være ganske ofte). Det med fly er jeg enig i, med mindre den er rolig og sover i kabinen med folk den kjenner under overfarten. Men ja, flyplass i seg selv kan også være stressende. Det kommer også helt an på hunden hvordan den takler det. Da min venninne skaffet seg valp lånte jeg han ofte, gjerne i lange perioder, slik levde han til han ble 3 og jeg overtok han fast. Han taklet det helt fint, var veldig glad uansett hvem av oss som hentet han (han var nok mer glad for å komme til landet og skog her) og var/er helt harmonisk, lykkelig og trygg (15 år). Når jeg er på jobb eller ute på andre ting så kjører jeg han til foreldrene mine som passer han slik at han aldri er alene, noe han elsker. Det er klart om en valp/hund blir overstimulert av inntrykk, ikke får slappet av eller finner roen så blir det stressende og ustabilt, men mange hunder takler det å ha to hjem veldig bra så lenge den kjenner folkene godt, får ro, og rutiner. Endret 27. august 2020 av Nebel86 5
Jaymie Skrevet 27. august 2020 #19211 Skrevet 27. august 2020 16 minutter siden, Nebel86 skrev: Det med fly er jeg enig i, med mindre den er rolig og sover i kabinen med folk den kjenner under overfarten. Men ja, flyplass i seg selv kan også være stressende. Det kommer også helt an på hunden hvordan den takler det. Da min venninne skaffet seg valp lånte jeg han ofte, gjerne i lange perioder, slik levde han til han ble 3 og jeg overtok han fast. Han taklet det helt fint, var veldig glad uansett hvem av oss som hentet han (han var nok mer glad for å komme til landet og skog her) og var/er helt harmonisk, lykkelig og trygg nå (15 år). Når jeg er på jobb eller ute på andre ting så kjører jeg han til foreldrene mine som passer han slik at han aldri er alene, noe han elsker. Det er klart om en valp/hund blir overstimulert av intrykk, ikke får slappet av eller finner roen så blir det stressende og det er veldig uheldig, men noen hunder takler det å ha to hjem veldig bra, men igjen det kommer an på hunden. Tror søvn, stabilitet og ro er det viktigste. Jeg er nok uenig med deg i at det bare er reisen som evt er skadelig. Små hunder blir fort nervøse under ustabile forhold, og burde ikke i mine øyne ha to hjem. Ingen bør skaffe seg hund vel vitende om at det er livet den får. 18
Djungelvrål Skrevet 27. august 2020 #19212 Skrevet 27. august 2020 Hun ser ut som om hun holder på å drukne i de genserene, eller hun ser ut som en 3 åring som har lånt pappas strikkegenser. Får ikke bestemt meg. 18
Måne Rampelyset Skrevet 27. august 2020 #19213 Skrevet 27. august 2020 Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett. Måne, admin.
Orly Skrevet 28. august 2020 #19214 Skrevet 28. august 2020 (endret) 11 timer siden, Nebel86 skrev: Det med fly er jeg enig i, med mindre den er rolig og sover i kabinen med folk den kjenner under overfarten. Men ja, flyplass i seg selv kan også være stressende. Det kommer også helt an på hunden hvordan den takler det. Da min venninne skaffet seg valp lånte jeg han ofte, gjerne i lange perioder, slik levde han til han ble 3 og jeg overtok han fast. Han taklet det helt fint, var veldig glad uansett hvem av oss som hentet han (han var nok mer glad for å komme til landet og skog her) og var/er helt harmonisk, lykkelig og trygg (15 år). Når jeg er på jobb eller ute på andre ting så kjører jeg han til foreldrene mine som passer han slik at han aldri er alene, noe han elsker. Det er klart om en valp/hund blir overstimulert av inntrykk, ikke får slappet av eller finner roen så blir det stressende og ustabilt, men mange hunder takler det å ha to hjem veldig bra så lenge den kjenner folkene godt, får ro, og rutiner. Enig med deg, for noen hunder går det helt fint. Å så kan faktisk ting endre seg og derfor blir ting annerledes enn man tenkte når man kjøpte hund Endret 28. august 2020 av Orly
Zenhouse Skrevet 28. august 2020 #19215 Skrevet 28. august 2020 1 time siden, Orly skrev: Enig med deg, for noen hunder går det helt fint. Å så kan faktisk ting endre seg og derfor blir ting annerledes enn man tenkte når man kjøpte hund Jeg har forståelse for at livssituasjon kan endre seg og dermed endre planene for hvem som helst andre enn SE. I hennes tilfelle var det heller opplagt at det var slik som dette det ville bli. Dessverre. 22
Jaymie Skrevet 28. august 2020 #19216 Skrevet 28. august 2020 29 minutter siden, Zenhouse skrev: Jeg har forståelse for at livssituasjon kan endre seg og dermed endre planene for hvem som helst andre enn SE. I hennes tilfelle var det heller opplagt at det var slik som dette det ville bli. Dessverre. Enig. SE visste hun skulle skrive ferdig bok, at Kasper skulle flytte, hun vet at hun reiser mye og «trenger» sin fritid. Hun har et «travelt» liv og hun har en historie med dyr som går på repeat. Uansett hvem det var i samme situasjon så må man ha selvinnsikt nok til å se at da skaffer man seg ikke dyr. Tror dette var en spontan korona-avgjørelse når reisene hennes ble utsatt, ikke en avgjørelse tatt med 15+ år ansvar i tankene. 37
Orly Skrevet 28. august 2020 #19217 Skrevet 28. august 2020 4 timer siden, Zenhouse skrev: Jeg har forståelse for at livssituasjon kan endre seg og dermed endre planene for hvem som helst andre enn SE. I hennes tilfelle var det heller opplagt at det var slik som dette det ville bli. Dessverre. Selvsagt , men når noen skriver ingen hunder har godt av der så måtte jeg si noe 1
cassio Skrevet 28. august 2020 #19218 Skrevet 28. august 2020 På 27.8.2020 den 19.28, Hulderen skrev: Man trenger da ikke å strikke for å ha en strikkagenser? Jeg antar det er ferdige gensere som skal selges, ikke oppskrifter. De som selger kleskolleksjoner vever neppe stoffet selg. Eller syr klærne for den saks skyld. Det er mulig det selges ferdige plagg, men i hovedsak er det strikkepakker med garn og oppskrifter som selges. På 27.8.2020 den 19.30, pøbelsara skrev: Men uansett om man kan strikke eller ikke, så skal man MERKE reklame. Det er ikke gjort her. SE er et lost case, men at Skappel strikk ønsker å profileres i umerket reklame, synes jeg er veldig rart. Skappel har vel slått seg sammen med SE for å selge mer og treffe et ungt publikum, det er nok pengene som teller her også. Har sett Dorthe i egne gensere på TV mer enn én gang, og aldri med reklamemerking. 13
Isild Skrevet 28. august 2020 #19219 Skrevet 28. august 2020 Det er en ting jeg virkelig lurer på når det gjelder SE AS. Hun (de -bedriften) hevder å være opptatt av miljø. På hennes IG så er det derimot bare reklame som oppfordrer til å kjøpe, kjøpe og kjøpe. Har hun ingen tanker om overforbruk? Dobbeltmoral er bedre enn ingen moral. 39
Charliexoxo Skrevet 28. august 2020 #19220 Skrevet 28. august 2020 12 minutter siden, Isild skrev: Det er en ting jeg virkelig lurer på når det gjelder SE AS. Hun (de -bedriften) hevder å være opptatt av miljø. På hennes IG så er det derimot bare reklame som oppfordrer til å kjøpe, kjøpe og kjøpe. Har hun ingen tanker om overforbruk? Dobbeltmoral er bedre enn ingen moral. Samme gjelder all den flyvingen. Gikk hele tiden og skrev at hun hadde miljøangst og gråter over jorda, men reklamerer for reiser til Sri Lanka.. 26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå