Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva tenker dere om at slike ting deles i sosiale medier? Personlig synes jeg det er dumt å gi unge jenter inntrykk av at man må opereres mest mulig for å være lykkelig. Nå sier jeg ikke at det er det Sophie sier eller ønsker, men med tanke på hvor mange kosmetiske behandlinger og operasjoner hun tar og har tatt, synes jeg det kan bli i overkant mye.

Jeg som jente merker at jeg tar meg i å se ekstra på visse kroppsdeler etter saker om bloggere og operasjoner dukker opp i media. For ordens skyld leser jeg ikke blogger, men man får det allikevel med seg via nyhetene. Jeg vet også at flere synes åpenhet rundt det er en bra ting. 

Hva tenker du?

Endret av aquaelia
La til avsnitt
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Coronja skrev:

Han skal bli psykolog som er et «statusyrke» og han er sammen med en overflatisk blogger som er operert fra taket og ned, som har masse penger, juger og er opptatt av det overflatiske. Det sier mye da om hvem han er. Han virker ikke som en så grei fyr allikevel og en staut mann med gode og sunne verdier. Sånne yrker trekker ofte til seg spesielle mannfolk og psykologer, leger, advokater, finansmenn går etter og skaffer seg ofte trofekoner som er opererte, går med merkeklær, masse sminke og ikke er særlig smarte eller omsorgsfulle🤔 og kjøper seg anerkjente biler, store hus og streber etter følgere på IG. Er bare så mange usympatiske mennesker ute og går nå som ikke har noe innvendig og bare bryr seg om det overflatiske.

Er enig med deg. Men her så er rollen omvendt. Det er SE som sitter på pengebingen og ikke Kasper. Hans lille framtrening på IG finner jeg latterlig pinlig siden mye er for å få han opp og fram i lyset og ikke fordi han vil hjelpe andre. Også er det en smule bekymringsfullt pga hva SE har utalt om han tidligere og i podcasten.

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tok den operasjonen pga plager med lange kjønnslepper. Jeg tenker det er OK å være offentlig med det, mange plages i stillhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Stassie skrev:

Hun tok den operasjonen pga plager med lange kjønnslepper. Jeg tenker det er OK å være offentlig med det, mange plages i stillhet.

Hun har nå strengt tatt innrømmet i en podcast at operasjonen var kun for utseendets skyld. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sigrid Bonde Tusvik har jo gjort det samme da. Det betyr ikke at alle kvinner må gjøre det. Det er helt umulig for oss å vite hvordan underlivene deres har sett ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med S.E. er at hun alltid finner noe nytt å operere. Så lyver og later hun som det ikke er operert, samtidig som hun sier hun er åpen og ærlig. Alle har rett til å gjøre som de vil med egen kropp, men du kan ikke være influencer i så stor skala som S.E. og ikke stå for dine valg. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blir jo kritisert uansett da. Hun ville ikke si noe om rumpeoperasjonen for å ikke påvirka andre jemter men da var det også feil, og om hun never det så er det også feil. Det er hennes kropp og jeg tror faktisk ikke at folk ser opp til hvor mye hun opererer seg. Men man må ha lov til å ha en plass i samfunnet selv om man har operert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Thaila skrev:

Sigrid Bonde Tusvik har jo gjort det samme da. Det betyr ikke at alle kvinner må gjøre det. Det er helt umulig for oss å vite hvordan underlivene deres har sett ut. 

Ehm. Hun ble vel skadet under fødselen. Kan ikke sammenlignes med kosmetisk operasjon av kjønnsleppene.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Chuck skrev:

Ehm. Hun ble vel skadet under fødselen. Kan ikke sammenlignes med kosmetisk operasjon av kjønnsleppene.

Nei hun gjorde det før dette. Hun har snakka om det i podcasten sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thaila skrev:

Nei hun gjorde det før dette. Hun har snakka om det i podcasten sin. 

Ok, takk. Følger veldig lite med på den dama, så ante ikke at hun hadde hatt en kosmetisk operasjon også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Chuck skrev:

Ok, takk. Følger veldig lite med på den dama, så ante ikke at hun hadde hatt en kosmetisk operasjon også.

Nei det kan man selvfølgelig ikke vite. Men poenget er at vi ser ikke alle like ut, og noen har problemer også fysisk med lange lepper, at de blir hovene etter sex mm. Hvorfor det er et problem for folk at de gjør noe med dette skjønner jeg ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thaila skrev:

Nei det kan man selvfølgelig ikke vite. Men poenget er at vi ser ikke alle like ut, og noen har problemer også fysisk med lange lepper, at de blir hovene etter sex mm. Hvorfor det er et problem for folk at de gjør noe med dette skjønner jeg ikke. 

Fordi altfor mange unge kvinner er usikre og velger operasjon av den grunn.

Jeg har selv relativt store indre kjønnslepper og kan lett se for meg at jeg som yngre hadde brukt ubehag, gnissing etc. for å legitimere en i utgangspunktet fullstendig unødvendig operasjon. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Thaila skrev:

Hun blir jo kritisert uansett da. Hun ville ikke si noe om rumpeoperasjonen for å ikke påvirka andre jemter men da var det også feil, og om hun never det så er det også feil. Det er hennes kropp og jeg tror faktisk ikke at folk ser opp til hvor mye hun opererer seg. Men man må ha lov til å ha en plass i samfunnet selv om man har operert. 

Ingen sier hun ikke skal få ha en plass i samfunnet, men når du lever av å gjøre unge jenter usikker på seg selv, må du tåle kritikk for det også. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, The Kitten skrev:

Ingen sier hun ikke skal få ha en plass i samfunnet, men når du lever av å gjøre unge jenter usikker på seg selv, må du tåle kritikk for det også. 

Hvis det er saklig så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo SE ekstrem med sine operasjoner og *pynting* på kropp og ansikt. Er vel enklere å si hva hun ikke har operert eller fikset på. Klart hun gjør unge usikre på egen kropp selv om de er naturlig flotte i utgangspunktet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Thaila skrev:

Hvis det er saklig så. 

Det er jo stort sett det, men folk blir lei. Kritikken ser ut til å gå inn det ene øret og ut det andre, og hun fortsetter på samme vis. Det beste hadde vært om hun ikke slapp til i media i det hele tatt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, The Kitten skrev:

Det er jo stort sett det, men folk blir lei. Kritikken ser ut til å gå inn det ene øret og ut det andre, og hun fortsetter på samme vis. Det beste hadde vært om hun ikke slapp til i media i det hele tatt.

jeg synes ofte så rotter folk seg sammen til at det blir offentlig mobbekampanjer og det synes jeg er tragisk. voksne mennesker driver med det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...