Gjest BethD Skrevet 4. april 2020 #17001 Skrevet 4. april 2020 Beklager om dette har vært oppe før,er ikke aktiv i denne tråden og orker ikke lese 😅 men ser hun har fått seg hund,men har ikke hun hatt SYKT mange dyr? Mange hunder bl.a? Hvor er de?!
Isild Skrevet 4. april 2020 #17002 Skrevet 4. april 2020 (endret) 17 minutter siden, BethD skrev: Beklager om dette har vært oppe før,er ikke aktiv i denne tråden og orker ikke lese 😅 men ser hun har fått seg hund,men har ikke hun hatt SYKT mange dyr? Mange hunder bl.a? Hvor er de?! De dyrene jeg vet om er først en hund (Rigmor) som ble igjen hos foreldrene da hun flyttet til Oslo (tror jeg) - senere adopterte hun to katter fra et annet land, de orket hun ikke å ha av en eller annen grunn - så de havnet også hos foreldrene. Og for noen år siden skaffet hun en hund til (Charlie) som OGSÅ måtte overtas av foreldrene. Hun har et veldig lettvint forhold til dyr, og har tydeligvis ikke ansvarsfølelse eller tid til å ha de mer i en kort periode. Endret 4. april 2020 av Isild 32
Gjest BethD Skrevet 4. april 2020 #17003 Skrevet 4. april 2020 1 minutt siden, Isild skrev: De dyrene jeg vet om er en først en hund (Rigmor) som ble igjen hos foreldrene da hun flyttet til Oslo (tror jeg) - senere adopterte hun to katter fra et annet land, de orket hun ikke å ha av en eller annen grunn - så de havnet også hos foreldrene. Og for noen år siden skaffet hun en hund til (Charlie) som OGSÅ måtte overtas av foreldrene. Hun har et veldig lettvint forhold til dyr, og har tydeligvis ikke ansvarsfølelse eller tid til å ha de mer i en kort periode. Ja det var det jeg tenkte og håpet ikke var sant... veldig dumt
Zenhouse Skrevet 4. april 2020 #17004 Skrevet 4. april 2020 1 time siden, Noomie skrev: Det er så tydelig at hun har gitt seg selv diagnosen "Derealization". Det er ikke noe hun har fått fra en psykolog, men noe hun har funnet på nett. På norsk så heter det depersonalisering og derealisasjon, ofte kalt for uvirkelighetsfølelse, ingen norske psykologer sier det på engelsk som henne. Det er så mye hun har sagt som ikke henger på greip. Kan ikke sitere, fordi jeg orker ikke å gå igjennom halve bloggen med kilder og alt, alt blir slettet her allikevel så ser ikke vitsen. Så kan ikke sitere uten kilder, for da blir det ihvertfall slettet. Har gått i gruppeterapi med 10 andre med samme diagnose. Hvor jeg har hørt mange historier og vinklinger fra forskjellige folk. Alle har sin diagnose fra traumer, samtlige av dem. Det er en av de tingene alle har til felles. Mye er personlig og forskjellig, men det er en av de tingene alle hadde til felles, traumer i mer eller mindre grad og at det er en forsvarsmekanisme. Viktig å nevne! Alle kan oppleve uvirkelighetsføelse nå og da, uten at det er en diagnose og lidelse. Det er viktig å betegne, du har ikke diagnosen bare fordi du har opplevd dette nå og da, for det er faktisk en menneskelig reaksjon som slår inn nå og da, noen ganger uten grunn, som oftest med grunn og det er forbigående. De som har denne diagnosen og som lidelse, de har opplevd ting som gjør at de har utviklet et forsvarsmekanisme som da går under betegnelsen depersonalisering og derealisasjon, som ofte henger sammen med dissosiativ lidelse og ptsd og alvorlige angst diagnoser (og andre diagnoser). Jeg blir så sint når hun gir seg selv diagnoser fra nett. Og misbruker disse for oppmerksomhet. Hun er Norges svar på Trisha Paytas! Og det er ikke et kompliment. Sliter selv med depersonalisering og derealisasjon, eller uvirkelighetsfølelse om du vil. For meg, og for veldig mange, så er det en traumediagnose og ikke en trendy diagnose. For meg så går det hånd i hånd med både panikkangsten og dissosiativ lidelse og PTSD. Jeg blir oppriktigtalt lei meg når hun feilinformerer og gir psykiske lidelser et helt feil inntrykk på some. Vi som sliter, sliter allerede med aksept og forståelse, hun hjelper ikke på i det hele tatt! Helt enig med deg! Og takk for at du opplyser og deler 💞 18
Variert skydekke Skrevet 4. april 2020 #17005 Skrevet 4. april 2020 16 timer siden, Hulderen skrev: Sofie omtaler huden sin på lår og rumpe som cellulitter. Men det er vel ikke sånn cellulitter ser ut? Jeg har ikke cellulitter selv, men jeg har jo sett det på andre. De jeg har sett, har vært uregelmessige groper, appelsinhud, ikke rette streker. Det vi ser her, er vel arr etter operasjonene? Hun har litt cellulitter. Cellulitter er når huden ikke er helt glatt (som den jo sjeldent er på lårene til kvinner.) 90% av alle kvinner som har gjennomgått puberteten har cellulitter i større eller mindre grad. De som har tydelige groper er de som er hardest rammet. Sophie har en mild grad, men det er fortsatt cellulitter. Strekene er forøvrig strekkmerker, som også er helt normalt å få i puberteten. 7
Måne Rampelyset Skrevet 4. april 2020 #17006 Skrevet 4. april 2020 Tråden er ryddet for latterliggjøring, brudd på opphavsrett og svar til dette. Måne, admin.
SoftKitty Skrevet 4. april 2020 #17007 Skrevet 4. april 2020 59 minutter siden, Arabella3 said: Hun har litt cellulitter. Cellulitter er når huden ikke er helt glatt (som den jo sjeldent er på lårene til kvinner.) 90% av alle kvinner som har gjennomgått puberteten har cellulitter i større eller mindre grad. De som har tydelige groper er de som er hardest rammet. Sophie har en mild grad, men det er fortsatt cellulitter. Strekene er forøvrig strekkmerker, som også er helt normalt å få i puberteten. Jepp, jeg har også strekkmerker på lårene og hoftene og puppene etter puberteten. Aldri gått fort opp i vekt eller tatt operasjoner, det er ganske vanlig og naturlig å få strekkmerker av å vokse. 8
Missy1 Skrevet 5. april 2020 #17008 Skrevet 5. april 2020 3 timer siden, SoftKitty skrev: Jepp, jeg har også strekkmerker på lårene og hoftene og puppene etter puberteten. Aldri gått fort opp i vekt eller tatt operasjoner, det er ganske vanlig og naturlig å få strekkmerker av å vokse. Strekkmerker kommer i hovedsak av hormoner. Jeg fikk mine første strekkmerker da jeg var 15 og hadde begynt med p-piller, ingen drastisk vektøkning eller strukket hud. Har gått gravid og fikk veldig stor mage, ingen strekkmerker på magen. Men rett etter fødsel fikk jeg strekkmerker på brystene (garantert hormonelt) 4
Sandin Skrevet 5. april 2020 #17009 Skrevet 5. april 2020 Hun har innrømt å ha tatt litt ting man ikke får av legen, og det kan jo hende at denne diagnosen hun har satt på seg selv er feil og at det egentlig dreier seg om skader etter denne perioden. 9
Zokutine Skrevet 5. april 2020 #17010 Skrevet 5. april 2020 Altså, hvem er det som står foran kamera og vrir og vender på seg, tar på seg selv og ser helt forelsket ut i sitt eget speilbilde? Ser jo helt tåpelig ut. Håper alle navlebeskuende, selvdiggende «influencere» får seg en oppvekker i den tida her.. Men holder ikke pusten. 26
Era Vulgaris Skrevet 5. april 2020 #17011 Skrevet 5. april 2020 2 timer siden, Zokutine skrev: Altså, hvem er det som står foran kamera og vrir og vender på seg, tar på seg selv og ser helt forelsket ut i sitt eget speilbilde? Ser jo helt tåpelig ut. Håper alle navlebeskuende, selvdiggende «influencere» får seg en oppvekker i den tida her.. Men holder ikke pusten. Jeg er så enig! Jeg følger IKKE Sofie Elise i noen kanaler, men hun dukker opp i snapfeeden i blant. Mulig jeg er rar, men jeg blir ille berørt av denne "forelska-sensuelle-jeg digger meg selv-filmingen" hennes - som om jeg er en kikker som ser noe alt for privat jeg ikke burde se på. Jeg synes det ser helt forstyrret ut. Som om det er like før hun har sex med seg selv for åpen scene. Og ja, denne selvelskingen flere influensere holder på med foran kamera i disse dager, er så navlebeskuende og kvalmt, når man vet hvilken situasjon verden er i. Hva med å bry seg om noe utenfor sitt eget, polerte ytre? Noe annet enn selvbruning, goodiebokser, falske negler og rumpeimplantater. 41
Måne Rampelyset Skrevet 5. april 2020 #17012 Skrevet 5. april 2020 Tråden er ryddet for sitering av slettet innhold. Måne, admin.
Gjest pop up bruker Skrevet 6. april 2020 #17014 Skrevet 6. april 2020 43 minutter siden, Birdo skrev: Hmm, en veganer som spiser reker🤔 Spiser du reker er du hverken veganer eller vegetarianer, men kan jo hende hun glemte hva hun har sagt hun er
Birdo Skrevet 6. april 2020 #17015 Skrevet 6. april 2020 42 minutter siden, pop up bruker skrev: Spiser du reker er du hverken veganer eller vegetarianer, men kan jo hende hun glemte hva hun har sagt hun er Hun er vel like veganer som hun er opptatt av miljø og dyrevern🤪 33
J.. Skrevet 6. april 2020 #17016 Skrevet 6. april 2020 Siste nytt - reklamerer for oppdretteren sin.. 10
Gjest førstedamen Skrevet 6. april 2020 #17017 Skrevet 6. april 2020 3 timer siden, Birdo skrev: Hmm, en veganer som spiser reker🤔 Spiste hun reker da? Eller var det kanskje til gjestene?
Silva Pluvialis Skrevet 6. april 2020 #17018 Skrevet 6. april 2020 På 4.4.2020 den 18.16, Noomie skrev: Det er så tydelig at hun har gitt seg selv diagnosen "Derealization". Det er ikke noe hun har fått fra en psykolog, men noe hun har funnet på nett. På norsk så heter det depersonalisering og derealisasjon, ofte kalt for uvirkelighetsfølelse, ingen norske psykologer sier det på engelsk som henne. Det er så mye hun har sagt som ikke henger på greip. Kan ikke sitere, fordi jeg orker ikke å gå igjennom halve bloggen med kilder og alt, alt blir slettet her allikevel så ser ikke vitsen. Så kan ikke sitere uten kilder, for da blir det ihvertfall slettet. Har gått i gruppeterapi med 10 andre med samme diagnose. Hvor jeg har hørt mange historier og vinklinger fra forskjellige folk. Alle har sin diagnose fra traumer, samtlige av dem. Det er en av de tingene alle har til felles. Mye er personlig og forskjellig, men det er en av de tingene alle hadde til felles, traumer i mer eller mindre grad og at det er en forsvarsmekanisme. Viktig å nevne! Alle kan oppleve uvirkelighetsføelse nå og da, uten at det er en diagnose og lidelse. Det er viktig å betegne, du har ikke diagnosen bare fordi du har opplevd dette nå og da, for det er faktisk en menneskelig reaksjon som slår inn nå og da, noen ganger uten grunn, som oftest med grunn og det er forbigående. De som har denne diagnosen og som lidelse, de har opplevd ting som gjør at de har utviklet et forsvarsmekanisme som da går under betegnelsen depersonalisering og derealisasjon, som ofte henger sammen med dissosiativ lidelse og ptsd og alvorlige angst diagnoser (og andre diagnoser). Jeg blir så sint når hun gir seg selv diagnoser fra nett. Og misbruker disse for oppmerksomhet. Hun er Norges svar på Trisha Paytas! Og det er ikke et kompliment. Sliter selv med depersonalisering og derealisasjon, eller uvirkelighetsfølelse om du vil. For meg, og for veldig mange, så er det en traumediagnose og ikke en trendy diagnose. For meg så går det hånd i hånd med både panikkangsten og dissosiativ lidelse og PTSD. Jeg blir oppriktigtalt lei meg når hun feilinformerer og gir psykiske lidelser et helt feil inntrykk på some. Vi som sliter, sliter allerede med aksept og forståelse, hun hjelper ikke på i det hele tatt! Jeg har også tidligere reagert veldig på hvordan hun omtaler diagnoser. Det er veldig viktig med åpenhet knyttet til psykiske lidelser, men det er viktig at åpenheten bygger på faktiske psykiske lidelser som er diagnostisert av fagfolk, og ikke noe som er selvdiagnostisert. Jeg er for åpenhet om følelser, og da kan hun si f.eks «jeg føler situasjonen er uvirkelig», «jeg har mye nerver», «jeg er veldig langt nede», «jeg er på vakt hele tiden», istedenfor å legge til diagnoser som depersonalisering, angst, depresjon og ptsd om man ikke har fått disse av psykolog. Om man har fått dem, flott å være åpen. Om ikke, så kan man heller beskrive hvordan man føler seg uten å strø rundt med diagnostiske ord og uttrykk. 30
Gjest pop up bruker Skrevet 6. april 2020 #17019 Skrevet 6. april 2020 1 time siden, førstedamen skrev: Spiste hun reker da? Eller var det kanskje til gjestene? Umulig å si, men det var hjemme hos dem, det var dekket på til tre personer og det var ikke noe annet på bordet. Så hvis hun skulle spise ved bordet, og av hva som faktisk var på bordet måtte det nesten bli reker. Men for alt vi vet spiste hun bare brødet. Umulig å si.
Isild Skrevet 7. april 2020 #17020 Skrevet 7. april 2020 10 timer siden, Gorilla skrev: Jeg har også tidligere reagert veldig på hvordan hun omtaler diagnoser. Det er veldig viktig med åpenhet knyttet til psykiske lidelser, men det er viktig at åpenheten bygger på faktiske psykiske lidelser som er diagnostisert av fagfolk, og ikke noe som er selvdiagnostisert. Jeg er for åpenhet om følelser, og da kan hun si f.eks «jeg føler situasjonen er uvirkelig», «jeg har mye nerver», «jeg er veldig langt nede», «jeg er på vakt hele tiden», istedenfor å legge til diagnoser som depersonalisering, angst, depresjon og ptsd om man ikke har fått disse av psykolog. Om man har fått dem, flott å være åpen. Om ikke, så kan man heller beskrive hvordan man føler seg uten å strø rundt med diagnostiske ord og uttrykk. Ganske alvorlig sånn som hun "tuller" med diagnoser syns jeg Ja til åpenhet rundt psykiske lidelser, NEI til selvdiagnostisering og bagatellisering (for det er igrunn det hun gjør når hun kaller seg syk så fort hun har en vanskelig følelse) Hadde hun virkelig hatt alle de lidelsene hun påberoper seg hadde hun vært tungt medisinert og innlagt store deler av året. At hun kan kjenne igjen et og annet symptom hun leser om disse lidelsene - selvfølgelig, det kan alle. 19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå