Gjest orfeus Skrevet 23. mars 2018 #8201 Skrevet 23. mars 2018 9 minutter siden, Saarah skrev: Uten å være usaklig, så synes jeg Joakim var den som kom best ut av hele serien om Sofie Elise, og jeg skulle nesten ønske den handlet om han. Alt fra da han sa i mot henne før hun skulle være med på det TV-programmet til siste episode. Han gav henne konstruktiv kritikk og jeg syntes det er det som er ekte vennskap: det var tydelig at han sa ting i beste mening fordi han vil henne vel. Også tror jeg nok SE har hengt seg opp i den forestillingen om at psykiske problemer er kult, og at det er noe man «må» ha for å være interessant...Det er noe jeg ikke skjønner, og jeg har mine (diagnostiserte) problemer. De gjør ikke annet enn å ødelegge for meg, og jeg blir ikke interessant som person av det- heller det motsatte. Håper uansett at hun vil få et behandlingstilbud på dps- man må først gjennom vurderingssamtaler- altså er det ikke gitt at man får hjelp selv om man er henvist og får tilbud om utredning. For jeg tror holdningene hun (og flere andre bloggere) viser rundt psykiske problemer er skadelige. Både for henne og for samfunnet. Jeg er så enig med deg. Hvis hun har noen som helst virkning på leserne, så er den i så fall negativ, og hennes lek med diagnoser er avskyelig.
Gjest Saarah Skrevet 23. mars 2018 #8202 Skrevet 23. mars 2018 Bare sånn for å ha det sagt, så tror jeg nok at Sofie har sine problemer og at hun opplever sine bølgedaler hvor livet oppleves vanskelig. Det er ikke det som er tingen jeg ikke skjønner- det er mer hvordan disse blir gjort om til en sånn ting som liksom gjør en så dyp og «edgy». Min oppfatning er iallfall ikke at problemene i seg selv gjør mennesker til interessante vesener. Jeg er uansett helt enig med mange i forumet om at det var dårlig av tv2 å fokusere på rispingen, og helt totalt unødvendig med nærbilder iallfall. Det er skummelt at en av Norges største kanaler er med på å si at «dette er en helg vanlig ting ved depresjon» uten å motsi det. Fetisha sa heldigvis noe sånt som at det er en jævlig dårlig løsning, men ellers ble det fremstilt som en helt vanlig, normal reaksjon på depressive tanker. Jeg tenker at visse ting ikke bør normaliseres, fordi det kan få unge mennesker (det er vel stort sett tenåringer og folk i tjueårene som følger henne) kan tenke at det er greit siden den og den gjør det jo, så det kan ikke være så ille...?! Håper media kan bli mer reflekterte framover. Hands up for åpenhet rundt psykiske problemer, men ikke i en sånn form at det kan trigge.
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 23. mars 2018 #8203 Skrevet 23. mars 2018 44 minutter siden, The Kitten skrev: I går fikk jeg vite at bestekamereaten til en venn av meg er innlagt på et psykriatisk sykehus, og er diagnostisert med en alvorlig psykisk sykdom, og tro meg han har det IKKE kult nå. Unner ingen å være psykisk syk, men S.E. burde nesten tilbragt noen dager med folk som faktisk er psykisk syk så kan hun i etterpå uttale seg om hvor kult hun mener det er. Føler med han og familien. Håper han får det bedre, og at han får masse støtte. Det er ingenting kult å være psykisk syk. Har man virkelig følt det på kroppen, ønsker man kun å bli frisk for å slippe unna helvetet. Jeg snakker av erfaring. Jeg vet ikke hvor lenge jeg må fortsette å kjempe, eller hvor lang tid det tar før jeg blir helbredet. Men jeg har troen på at en dag så vil det skje.
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 23. mars 2018 #8204 Skrevet 23. mars 2018 1 time siden, Saarah skrev: Bare sånn for å ha det sagt, så tror jeg nok at Sofie har sine problemer og at hun opplever sine bølgedaler hvor livet oppleves vanskelig. Det er ikke det som er tingen jeg ikke skjønner- det er mer hvordan disse blir gjort om til en sånn ting som liksom gjør en så dyp og «edgy». Min oppfatning er iallfall ikke at problemene i seg selv gjør mennesker til interessante vesener. Jeg er uansett helt enig med mange i forumet om at det var dårlig av tv2 å fokusere på rispingen, og helt totalt unødvendig med nærbilder iallfall. Det er skummelt at en av Norges største kanaler er med på å si at «dette er en helg vanlig ting ved depresjon» uten å motsi det. Fetisha sa heldigvis noe sånt som at det er en jævlig dårlig løsning, men ellers ble det fremstilt som en helt vanlig, normal reaksjon på depressive tanker. Jeg tenker at visse ting ikke bør normaliseres, fordi det kan få unge mennesker (det er vel stort sett tenåringer og folk i tjueårene som følger henne) kan tenke at det er greit siden den og den gjør det jo, så det kan ikke være så ille...?! Håper media kan bli mer reflekterte framover. Hands up for åpenhet rundt psykiske problemer, men ikke i en sånn form at det kan trigge. Hva betyr egt "edgy"? Er det det samme som kult? Har egt aldri skjønt det
gjestgitt Skrevet 24. mars 2018 #8205 Skrevet 24. mars 2018 (endret) 37 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Hva betyr egt "edgy"? Er det det samme som kult? Har egt aldri skjønt det Edgy er for meg kult og trendy. Noe psykisk lidelse absolutt ikke er Endret 24. mars 2018 av gjestgitt 6
Gjest orfeus Skrevet 24. mars 2018 #8206 Skrevet 24. mars 2018 43 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Hva betyr egt "edgy"? Er det det samme som kult? Har egt aldri skjønt det Egentlig betyr det sur, grinete, irriterende, utålelig ... Det kan også ha betydningen rar eller spesiell, på en interessant måte. Dette er nok noe Sofie har lest: https://m.wikihow.com/Be-Edgy Eksemplene er som hentet ut fra bloggen hennes
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 24. mars 2018 #8207 Skrevet 24. mars 2018 14 minutter siden, gjestgitt skrev: Edgy er for meg kult og trendy. Noe psykisk lidelse absolutt ikke er Nei, om man tenker at lidelse er kult er det fordi man ikke har opplevd ekte smerte og lidelse. Når man har det vil man ikke ha oppfatningen om at det er kult, derimot bli enten mer ydmyk overfor andre eller bitter på det man har vært gjennom.
The Kitten Skrevet 24. mars 2018 #8208 Skrevet 24. mars 2018 2 timer siden, Jegskulleønskeat skrev: Føler med han og familien. Håper han får det bedre, og at han får masse støtte. Det er ingenting kult å være psykisk syk. Har man virkelig følt det på kroppen, ønsker man kun å bli frisk for å slippe unna helvetet. Jeg snakker av erfaring. Jeg vet ikke hvor lenge jeg må fortsette å kjempe, eller hvor lang tid det tar før jeg blir helbredet. Men jeg har troen på at en dag så vil det skje. Dessverre går det ikke bra med ham, men han har mange som støtter ham og som kjemper for ham. Så håper jeg av hele mitt hjerte at det går bedre med deg etter hvert Så for at jeg ikke skal spore helt av i tråden... Jeg driver og tuller med min mor om at hun kan se "Sophie Elises verden" og min far spurte "Hvem er det? Er det hun lille bloggeren?" Det er nettopp det hun burde blitt redusert til, en liten blogger. Ikke et "forbilde" for unge lettpåvirkelige jenter. 4
Gjest CecilieX Skrevet 24. mars 2018 #8209 Skrevet 24. mars 2018 På 22.3.2018 den 21.27, smalls skrev: Jeg hadde ikke orket å vært venn med en som SE. Det er slitsomt å være venn med en som ALLTD må ha oppmerksomhet og være midtpunktet. Har hatt en slik venninne og det var ikke noe særlig. Var ikke hun midtpunktet, så var hun flink til å snu det over på seg igjen. Hun var også fryktelig sutrete, akkurat som SE. Jeg trakk meg bare unna til slutt Forskjellen er at vennskap med SE kommer med noen store fordeler. Spiller du kortene dine rett så kan du bruke det som et springbrett til egen karriere på SoMe. Jeg kan nevne en del navn fra hennes kanaler som på grunn av profilering gjennom SE er i ferd med å skape seg et eget navn. Dette er nok noe SE er obs på og som sikkert skaper usikkerhet i ethvert vennskap hun innleder. Hun er jo ekstremt lett å lese, du trenger ikke være rakettforsker for å forstå hvordan du skal spille kortene dine for å komme tett på. Folk er som sagt villige til å holde ut mye hvis det gir dem en flik av hennes spotlight.
smalls Skrevet 24. mars 2018 #8210 Skrevet 24. mars 2018 Hun synes det er kult med angst fordi Kylie Jenner har angst 🙄 7
penny_ Skrevet 24. mars 2018 #8211 Skrevet 24. mars 2018 Hun sa vel aldri at hun fikk et angstanfall da hun datt ned på gulvet under photoshooten. Angstanfallet kom før dette, altså mellom episode 9 og 10. Det fikk vi aldri se. 1
Gjest orfeus Skrevet 24. mars 2018 #8212 Skrevet 24. mars 2018 5 minutter siden, penny_ skrev: Hun sa vel aldri at hun fikk et angstanfall da hun datt ned på gulvet under photoshooten. Angstanfallet kom før dette, altså mellom episode 9 og 10. Det fikk vi aldri se. http://www.vgtv.no/#!/155785 Her sier hun at det var et angstanfall.
penny_ Skrevet 24. mars 2018 #8213 Skrevet 24. mars 2018 2 minutter siden, orfeus skrev: http://www.vgtv.no/#!/155785 Her sier hun at det var et angstanfall. Haha, ok. Så ikke den. Siden det ikke var et epilepsianfall, så var det et angstanfall, ja. Ikke en fysisk reaksjon av at hun hadde sovet i 2 timer, hatt to treningsøkter dagen før, én treningsøkt samme dag og spist lite i forhold til aktivitetsnivå (som hun og Dajana snakket om). 10
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 24. mars 2018 #8214 Skrevet 24. mars 2018 50 minutter siden, smalls skrev: Hun synes det er kult med angst fordi Kylie Jenner har angst 🙄 Det er så latterlig at det ikke gir mening en gang. Å ha angst er ikke kult, og den som føler det har ikke kjent på ekte angst
decker Skrevet 24. mars 2018 #8215 Skrevet 24. mars 2018 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Kve01G/lisa-toenne-en-hel-generasjon-som-slenger-om-seg-med-diagnoser Viss ein har VG+ er dette eit bra innlegg frå Lisa Tønne. Eg såg heile tida føre meg ein viss bloggar gjennom innlegget. 10
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 24. mars 2018 #8216 Skrevet 24. mars 2018 4 minutter siden, decker skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Kve01G/lisa-toenne-en-hel-generasjon-som-slenger-om-seg-med-diagnoser Viss ein har VG+ er dette eit bra innlegg frå Lisa Tønne. Eg såg heile tida føre meg ein viss bloggar gjennom innlegget. Psykisk sykdom bør ikke bli en "trend". Eller Dvs, det bør ikke bli sett på som kult å være syk for det er ikke kult
Gjest pelikanen Skrevet 24. mars 2018 #8217 Skrevet 24. mars 2018 28 minutter siden, decker skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Kve01G/lisa-toenne-en-hel-generasjon-som-slenger-om-seg-med-diagnoser Viss ein har VG+ er dette eit bra innlegg frå Lisa Tønne. Eg såg heile tida føre meg ein viss bloggar gjennom innlegget. Innlegget var nok skrevet til en viss person
365vinter Skrevet 24. mars 2018 #8218 Skrevet 24. mars 2018 Hvorfor er moderatorene her av den oppfatning at det er spekulasjon å si at anfallet så teatralsk ut? Jeg kommenterte et program som går på riksdekkende tv, og hvor det ikke var noen fagperson som kunne bekrefte at det faktisk var et anfall. Da kan man vel like gjerne si at det motsatte er spekulasjon - nemlig å påstå at det faktisk var et reelt anfall? Slik det modereres her skulle en jo tro at alt SE ikke sier er sant, bare er rykter. Det får meg til å tro at moderatorene her enten har sterke sympatier med henne, eller har en sterk antipati mot alle som stiller seg kritisk til ting SE frivillig serverer på landsdekkende tv og i sosiale medier. 23
Korsihalsen Skrevet 24. mars 2018 #8219 Skrevet 24. mars 2018 Så bare overskriften, men tenker nok på samme person ja. 1
smalls Skrevet 24. mars 2018 #8220 Skrevet 24. mars 2018 4 timer siden, decker skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Kve01G/lisa-toenne-en-hel-generasjon-som-slenger-om-seg-med-diagnoser Viss ein har VG+ er dette eit bra innlegg frå Lisa Tønne. Eg såg heile tida føre meg ein viss bloggar gjennom innlegget. Håpr SE leser artikkelen 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå