Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Kokosmakroni skrev (40 minutter siden):

Tror de burde oppdatere bilde på Wikipedia 🙂

IMG_3119.jpeg

Ser helt forstyrret ut. Barbara.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Xstrella skrev (31 minutter siden):

Ser helt forstyrret ut. Barbara.

Det mest forstyrrende ved situasjonen akkurat nå, er at hun poster sexy bilder av seg selv og sier at baby på 8,5 måned har tatt dem. Tror hun det er søtt? Er det bare atter et forsøk på rage bait? Skal han bli mammas faste budoir fotograf framover? Hvis ingen nær henne griper inn snart, for eksempel barnets far, kan dette utvikle seg i en tragisk retning. Hun har virkelig ikke snøring på hva det innebærer å være forelder. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (2 minutter siden):

Det mest forstyrrende ved situasjonen akkurat nå, er at hun poster sexy bilder av seg selv og sier at baby på 8,5 måned har tatt dem. Tror hun det er søtt? Er det bare atter et forsøk på rage bait? Skal han bli mammas faste budoir fotograf framover? Hvis ingen nær henne griper inn snart, for eksempel barnets far, kan dette utvikle seg i en tragisk retning. Hun har virkelig ikke snøring på hva det innebærer å være forelder. 

Det er en spøk,nettopp fordi hun vet folk som deg tar det så bokstavelig og blir rasende..

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (4 minutter siden):

Ragebait. Eneste måten hun klarer å skape content og engasjement som gir oppmerksomhet og klikk nok nå. Forferdelig å utnytte sitt barn på denne måten.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (6 minutter siden):

Reagerte på det samme med å heve på øyenbryn, synes det var skikkelig ekkelt faktisk.. ser for meg H. 2 år tar sexy bilder av mamma i undertøy eller noe 🤮

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (16 minutter siden):

Du fikk ikke med deg at det sto at hun tulla etterpå? Ragebait og du gikk på. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (14 minutter siden):

Det er en spøk,nettopp fordi hun vet folk som deg tar det så bokstavelig og blir rasende..

Fantastisk mor der altså, bruker baby som rage bait. Det er bare å bøye seg i støvet. «Folk som meg». Takke meg til å stille seg kritisk til hennes innhold, framfor å forsvare dette spetakkelet. 

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 minutter siden):

Du fikk ikke med deg at det sto at hun tulla etterpå? Ragebait og du gikk på. 

Så «the joke’s on me»? Du ser ikke noe problematisk i å bruke babyen sin som rage bait i sosiale medier? Det er helt sykt det hun holder på med. 

• Liker 5
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (31 minutter siden):

Fantastisk mor der altså, bruker baby som rage bait.

Det er ikke ragebait,det er mangel på media literacy,fra din side..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (20 minutter siden):

Ok. Så det er jeg som er problemet i dette scenarioet. Notert. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (54 minutter siden):

Fantastisk mor der altså, bruker baby som rage bait. Det er bare å bøye seg i støvet. «Folk som meg». Takke meg til å stille seg kritisk til hennes innhold, framfor å forsvare dette spetakkelet. 

Lettkledde bilder hvor barn er nevnt er så tacky at jeg satte kaffen i vranga. Det går faktisk ikke an. Noen må stoppe henne

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (Akkurat nå):

Ok. Så det er jeg som er problemet i dette scenarioet. Notert. 

Ja,det er faktisk det.

Det er ikke alt som faller under "ragebait"..

Å slite med bl.a media literacy har jo blitt en reel greie,ikke alle kan skille mellom det og feks rabebait heller..

Men det er ikke det samme..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (10 minutter siden):

Ja,det er faktisk det.

Det er ikke alt som faller under "ragebait"..

Å slite med bl.a media literacy har jo blitt en reel greie,ikke alle kan skille mellom det og feks rabebait heller..

Men det er ikke det samme..

Ok. Du misser totalt poenget her, men siden du tydeligvis synes det hun driver med er helt innafor, så er jeg i grunnen ferdig med å debattere med deg. Jeg foretrekker stempelet media illiterate framfor å være mediehore. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doris Becker skrev (1 time siden):

Ragebait. Eneste måten hun klarer å skape content og engasjement som gir oppmerksomhet og klikk nok nå. Forferdelig å utnytte sitt barn på denne måten.

Nettopp. Helt innlysende ragebait, men bare det å bruke ungen bevisst til ragebait - og attpåtil med såpass seksualisert content, er bare så fucka. 

Jeg har "forsvart" SE tidligere i karrieren fordi hun har vært en "god" forretningskvinne (hun har spilt kortene sine riktig, om man liker det er en annen diskusjon), men at hun ikke evner å ta barnet sitt på alvor? Det er så nedrig at jeg har ikke ord for det. Lev ditt eget liv som du vil når du er barnløs, men i det du bringer barn inn i livet ditt får du søren meg tilpasse deg det. Mener ikke at hun (og andre) skal kle på seg "burka" og trekke seg tilbake fra offentligheten nødvendigvis, men ta ansvar og bli voksen. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Så «the joke’s on me»? Du ser ikke noe problematisk i å bruke babyen sin som rage bait i sosiale medier? Det er helt sykt det hun holder på med. 

Bare dumt å gidde å gå på. Selvfølgelig er det hun holder på med tragisk og sykt. Ikke noe nytt der. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SSI la ut en podcast sist mandag, og tar der opp hvorfor hun liker det mediet. Jeg orker ikke høre gjennom, men det ligger ved en (auto)avskrift av pod’en, vedlegget er kopi derfra. Hun ser på seansen som en terapitime, hun «ventilerer». Slik vil hun «gi bort litt lærdom». Men det viktigste mangler - fortløpende og konstruktive tilbakemeldinger på det hun sier og mener. Hun får ingen motforestillinger. Dette har ingenting med terapi å gjøre. Det er som hun skriver, meg-meg-meg. SSI stenger ute alt av motstemmer og korrigeringer, hun er helt låst fast i sin Barbie-look, både fysisk og psykisk.
Og i dette skal en liten gutt oppdras…

https://podcasts.apple.com/no/podcast/sophie-elise-podcast/id1769426515?i=1000682837903

IMG_8380.jpeg

Endret av LivEinar
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
J.. skrev (1 time siden):

Dette er ikke meg som er ute etter å kverulere, bare et oppriktig spørsmål 😊 Hvorfor passer ikke det innlegget fra SE inn i kategorien ragebait? Jeg tolker det som om hun skal lage et poeng/latterliggjøre folk. Kanskje ikke 100% i ragebait kategorien, men..? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (7 timer siden):

Jeg finner ikke symbolet, men her har du truffet blink!

Jeg tror dessverre det.

Etter at hun ble mor har hun egentlig ikke gjort stort annet enn å utnytte eget barn og barnets privatliv.

Så jeg kjøper ikke at de skal ha barnet i barnehagen enda. Men det å forsøke å skape et narrativ om at hun er som andre foreldre som sliter med å få barnehageplass, det er sikkert noe hun anser som bra for forretningene. Så kan hun skape spenning rundt det om de får barnehageplass, kan lage innhold på det, fortsette å lage et passende politisk korrekt scenario om for få barnehageplasser, videre et narrativ om hvor synd det er i de som ikke får plass, for så å fremstille seg som mer eksklusiv og velge en nanny. For en god dagmamma, det er selvfølgelig hverken interessant nok for businessen - i tillegg til at om barnet er hos dagmamma så vil barnet være utenfor mors forretningsklør og kan åtte timer om dagen ikke utnyttes i Sofie Steen Isachsens kyniske og grådige egobusiness.

En "nanny" skal dessuten gi et mer eksklusivt inntrykk, antar jeg. De sliter visstnok med å finne en "nanny", og det forstår jeg godt. For det er ytterst få oppegående norske personer med riktig utdannelse og/eller erfaring som er villige til å gå inn i et opplegg hvor de ikke skal fungere som en faktisk omsorgsperson for barnet, men i realiteten være en assisistent for mor som sørger for at "tilbehøret" (barnet :( ) alltid er klart til å filmes eller tas bilder av til mors ulike forretningskanaler på sosiale medier.

Og nå som Nrk nok en gang har sviktet sitt samfunnsansvar og hyret Sofie Steen Isachsen (med forbehold om at de ikke denne gangen har greid å lage et genialt produkt som en gang for alle vil skape de endringene som må gjøres for å beskytte barn og samfunnet ellers mot slike skadelige influensere som Sofie Steen Isachsen) - så vil Sophie Elise AS utnytte den oppmerksomheten maksimalt. Og det vil trolig også innebære maksimal utnyttelse av barnet hennes.

Jeg håper inderlig at jeg tar feil. Fikk veldig mye kritikk mens hun gikk gravid og jeg pekte på alt hun sa og gjorde og har gjort før dette, som viste at det ikke var noe som helst som tydet på at mor Sofie ikke ville utnytte eget barn grovt gjennom Sophie Elise AS' ulike bedriftskanaler. Men tegnene var der den gangen, veldig tydelige. Og måten hun har utnyttet og eksponert sitt barn og barnets privatliv etter at dette ble født er grovt, svært, svært grovt. Derfor er det dessverre ingenting som tyder på at hun har tenkt å slutte å gjøre dette. SSI trenger tross alt enorme summer for å fortsette sin kosmetiske selvskading som koster henne millioner... og som alle avhengige som har mistet kontroll er det åpenbart at SSI ikke har noen planer om å gå i behandling slik at hun kan bli frisk av sin avhengighet. Dermed trenger hun penger, og akkurat nå er barnet hennes beste pengemaskin, ergo utnytter hun det for alt det er verdt for henne.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (4 timer siden):

Det bør ikke tas som spøk når hun helt bevisst velger å gi sitt 8,5 måneder unge barn en rolle i hennes egen seksualitet, bedriftens seksualiserte innhold.

Enhver forstår at barnet ikke har tatt bildene.

Men mor ønsker å plassere inntrykket av at hennes navngitte barn har en del med seksualiseringen av hennes selv.

Man bør faktisk bli rasende når man ser at barn blir så groteskt utnyttet kommersielt og også knyttet til voksnes seksualitet!

Endret av Frisk Frosk
La til siste setning.
  • Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om å rette skytset ditt feil vei, når de som er kritiske til at SSI blander sitt barn inn i seksualiserte scenarier blir beskyldte for manglende media literacy...

Selvfølgelig forstår folk hva SSI / Sophie Elise AS driver med.

Men å først plassere sitt 8,5 gamle barn inn i et seksualisert scenario/narrativ, for så å si "tulla", det endrer ikke det faktum at det hun gjør er fullstendig ansvarsløst og en grotesk utnyttelse av barnet!

Det spiller ingen rolle om barnet ikke var i rommet da bildene/video ble filmet! For Sofie Steen Isachsen velger å plassere  barnet i et slikt seksualisert narrativ på sine bedriftskanaler og dette scenarioet - barn og seksuaslisert mor - er det innholdet, dvs. produktet, hun velger å selge til over 1 million brukere på hennes ulike bedriftskanaler på sosiale medier.

Det er åpenbart at SSI nå begynner å bli så desperat at hun har mistet alle skrupler, så nå er det til og med helt greit for henne å bevisst søke følgere som også opptrer på det mørke nettet. For det er det hun i praksis nå gjør. Hun har selv sagt offentlig at når det gjelder å tjene penger har hun ingen skrupler med hvor langt hun er villig til å gå. Hun har solgt dette barnet på sosiale medier siden før det ble født - nå forsøker hun å utvide følgermassen, trolig internasjonalt også, med å plassere eget barn i et seksuelt narrativ.

Dette er ikke tull, det er ikke ragebait - dette er ekstrem, grotesk grådighet og kynisk forretningsdrift!

(Apropos manglende media literacy, så er det vel de som i 2025 forsøker å bortforklare hva SSI faktisk holder på med som henger etter i sin media literacy...)

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...