Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kjøttmeisen skrev (7 timer siden):

Det folk glemmer er at det var aldri de damene som sa kvinnehelse. Det var en skribent som lagde tekst til media, som IKKE ble godkjent av dem, men likevel ble publisert ved en feil.

Jeg husker så vidt noe om det også. Kjendisdamene fikk nok hele shitpakken i fanget nettopp fordi de er kjendiser. Uansett hvem som sa hva, så fortjente klinikken kjeft. Det var noe om "Lada og Ferrari" osv minnes jeg - i tillegg til dette upassende om kvinnehelse. De bommet fullstendig i markedsføringen rett og slett. 

Eller, de `avslørte` vel egentlig hva den bransjen egentlig selger "kom hit til oss og bli pen så føler du deg bedre". 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
Isild skrev (7 timer siden):

Jeg husker så vidt noe om det også. Kjendisdamene fikk nok hele shitpakken i fanget nettopp fordi de er kjendiser. Uansett hvem som sa hva, så fortjente klinikken kjeft. Det var noe om "Lada og Ferrari" osv minnes jeg - i tillegg til dette upassende om kvinnehelse. De bommet fullstendig i markedsføringen rett og slett. 

Eller, de `avslørte` vel egentlig hva den bransjen egentlig selger "kom hit til oss og bli pen så føler du deg bedre". 

Det var mye grums rundt den klinikken. De hadde heller ikke lovpålagte opplysninger på hjemmesiden. Man måtte bestille time for å få oversikt over hvilke tilbud de hadde, de reklamerte med at den timen var gratis - vel og merke bare hvis du etter den "gratis" konsultasjonen førte til at du valgte å kjøpe kosmetiske operasjoner/injeksjoner/behandlinger hos dem. Det vil si at dette var ulovlig både ut fra markedsføringsloven og også lovverket helsepersonell er pliktig å følge.

Ikke seriøst overhodet!

Jeg synes det er helt på sin plass at kjendistrekløveret disse damen utgjorde fikk høre det, for det var dette de var med på å fronte. Det var veldig tydelig at de ikke hadde satt seg inn i det lovverket som de var lovpålagt å forholde seg til, ikke hadde tenkt lenger enn egen bankkonto når det gjaldt hvilken skadelig påvirkning fronting av slike unødvendige kosmetiske endringer av utseendet har for kvinner.

De er forretningskvinner, jeg kjøper ikke at de ikke visste. De visste veldig godt - eller er såpass drevne at de burde ha visst. De viste at de ikke forvalter den påvirkningskraften de har på andre på en forsvarlig måte. Ikke ulikt SSI/SE...

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

Det var mye grums rundt den klinikken. De hadde heller ikke lovpålagte opplysninger på hjemmesiden. Man måtte bestille time for å få oversikt over hvilke tilbud de hadde, de reklamerte med at den timen var gratis - vel og merke bare hvis du etter den "gratis" konsultasjonen førte til at du valgte å kjøpe kosmetiske operasjoner/injeksjoner/behandlinger hos dem. Det vil si at dette var ulovlig både ut fra markedsføringsloven og også lovverket helsepersonell er pliktig å følge.

Ikke seriøst overhodet!

Jeg synes det er helt på sin plass at kjendistrekløveret disse damen utgjorde fikk høre det, for det var dette de var med på å fronte. Det var veldig tydelig at de ikke hadde satt seg inn i det lovverket som de var lovpålagt å forholde seg til, ikke hadde tenkt lenger enn egen bankkonto når det gjaldt hvilken skadelig påvirkning fronting av slike unødvendige kosmetiske endringer av utseendet har for kvinner.

De er forretningskvinner, jeg kjøper ikke at de ikke visste. De visste veldig godt - eller er såpass drevne at de burde ha visst. De viste at de ikke forvalter den påvirkningskraften de har på andre på en forsvarlig måte. Ikke ulikt SSI/SE...

Jeg kjøper heller ikke at de ikke visste. 

Er det sånn at SE har et samarbeid med Nomi nå? Eller utfører inngrep der? Jeg så bare noen nevne det, og det er vel grunnen til at den klinikken kom inn her i tråden som tema. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Doris Becker skrev (16 timer siden):

Antagelig ikke. Men regler gjelder ikke for disse. Blir bare en liten smekk på fingeren, etter en "postet feil", "visste ikke" "unnskyldning". Jeg oppfordrer allikevel til å varsle forbrukertilsynet:

https://www.forbrukertilsynet.no/send-tips

Hun driver med skjult reklame, og spekulerer i at folk vil finne det ut bare de ser litt nøye etter. Jeg kommer til å melde inn til forbrukertilsynet. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Doris Becker skrev (13 timer siden):

Hun la ut link på et bilde, som @Sovushka la ut i tråden her.

Takk. SE AS linker aldri til noen for å være "grei", så da kan vi nok gå utifra at `Heavy laser` er sponset av klinikken. 

Stopp verden jeg vil av. Det er jo direkte kynisk og helt sykt å velge en med BDD til å selge behandlinger på en `sånn` kllinikk. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Så ikke helt uoperert ut han typen heller... hvertfall noe heftig botox i panne og kinnben

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Palmemor skrev (19 minutter siden):

Så ikke helt uoperert ut han typen heller... hvertfall noe heftig botox i panne og kinnben

Hvilken funksjon skulle botox hatt i kinnbena,tenker du?

• Liker 1
Skrevet
J.. skrev (11 minutter siden):

Hvilken funksjon skulle botox hatt i kinnbena,tenker du?

Kjeven da. Er du ikke glad du fikk enda ett sted å pirke på meg på? :D Jeg er ikke så in i kosmetisk verden at jeg vet hva de putter hvor, men jeg klarer å se at han har samme trekk som Jan Tomas og det er jo ikke helt naturlig 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Palmemor skrev (21 minutter siden):

Kjeven da. 

Botox gjør ikke så mye for kjeven heller,med mindre man sliter med migrene.

Forøvrig blir det jo spekulasjon å påstå han har gjort noe som helst.

• Liker 1
Skrevet
J.. skrev (16 minutter siden):

Botox gjør ikke så mye for kjeven heller,med mindre man sliter med migrene.

Forøvrig blir det jo spekulasjon å påstå han har gjort noe som helst.

Javel, gatekeeper! 

Jeg sa "så ikke helt". JEG syns det SER UT SOM at han ikke er upolert. Jeg syns. Jeg har ikke sagt AT det har skjedd. Ja jeg roper. Fikk ikke lov av sjefen å rope i gangene på jobb idag

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Doris Becker skrev (7 timer siden):

De har røde piler på lønnsomhet, og er desperate tenker jeg. De vet at SE har mange følgere med skadelig kroppsfokus, der det nærmest er blitt en besettelse. Uetisk, og antagelig ulovlig vil jeg tro, med spons på den type inngrep. De håper nok at "heavy laser" ikke er beskrivende nok til at regelverket rammer. Mulig de har rett. 
Det er et klasseskille på denne type steder. Nomi Oslo AS falt nettopp til bunnivå. Styr unna!

Nomi Oslo AS startet på bunnivå, godt dokumentert tidligere i tråden.

Og måten klinikken nå bruker Sophie Elise AS til å fronte bedriften avslører mer enn noe annet hvor ekstremt uprofesjonelt de praktiserer.

Måten Sofie Steen Isachsen over så mange år har bedrevet selvskading med unødvendige kosmetiske operasjoner og injeksjoner er så kjent at enhver norsk klinikk som samarbeider med Sophie Elise AS om reklame viser at de driver uforsvarlig.

Mest av alt bekrefter de sin uforsvarlige drift når de utfører slike "behandlinger" på en person som offentlig har innrømmet å ha BDD og så mange ulike psykiske diagnoser som forklarer personens sykelige behov for å endre eget utseende. Også dette sykelige behovet for å endre eget utseende har jo bedriftseier innrømmet offentlig på egen blogg, som nylig vist til i tråden.

Nomi Oslo AS viser bare at de fortsatt driver kynisk og uforsvarlig, etter min mening.

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
Palmemor skrev (5 timer siden):

Javel, gatekeeper! 

Ser du ikke forstår hva dette er,heller.

Når du skal beskylde folk for å ha tuklet med utseende er det jo greit å bruke riktig ord,fillers og botox er ikke det samme.

Nå vet du jo det er en forskjell,til neste gang du skal snakke om det.

• Liker 2
Skrevet
J.. skrev (44 minutter siden):

Ser du ikke forstår hva dette er,heller.

Når du skal beskylde folk for å ha tuklet med utseende er det jo greit å bruke riktig ord,fillers og botox er ikke det samme.

Nå vet du jo det er en forskjell,til neste gang du skal snakke om det.

Nei det er heldigvis ikke så viktig siden majoriteten av folk jeg snakker med har bedre ting å drive med enn å henge seg opp i småting 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Og måten klinikken nå bruker Sophie Elise AS til å fronte bedriften avslører mer enn noe annet hvor ekstremt uprofesjonelt de praktiserer.

Måten Sofie Steen Isachsen over så mange år har bedrevet selvskading med unødvendige kosmetiske operasjoner og injeksjoner er så kjent at enhver norsk klinikk som samarbeider med Sophie Elise AS om reklame viser at de driver uforsvarlig.

Mest av alt bekrefter de sin uforsvarlige drift når de utfører slike "behandlinger" på en person som offentlig har innrømmet å ha BDD og så mange ulike psykiske diagnoser som forklarer personens sykelige behov for å endre eget utseende. Også dette sykelige behovet for å endre eget utseende har jo bedriftseier innrømmet offentlig på egen blogg, som nylig vist til i tråden.

Nomi Oslo AS viser bare at de fortsatt driver kynisk og uforsvarlig, etter min mening.

Jeg tar botox mot migrene. Nomi er en klinikk jeg kommer til å boikotte. vil også informere alle mine venner om å gjøre det samme. håper det var verdt å jobbe med sophie elise og dermed miste kunder 🫠

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Veldig enig. Så et intervju hos GMN på TV2 her om dagen hvor det var kritikk ift at klinikker ikke opplyser nok om eventuelle problemer etter inngrep og behandlinger (både psykiske og fysiske reaksjoner) Jeg husker desverre ikke hvem det var som uttalte kritikken. 

Det var en representant for bransjen der som "jeg kan bare svare for oss", og forsikret om at de hadde lang avklaring med hver klient - for å ikke overse blandt annet BDD, de behandlet ikke noen med BDD (sa hun) 

"Da er dere unntaket dere da" uttalte hun som fortalte om problematikken. Jeg tror ingenting på at det er noen som helst fokus på om klienter har BDD eller andre lidelser. Det er kun penger som står i fokus. 

• Liker 11
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...