Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Gjest winterchild
Skrevet
velociraptor skrev (35 minutter siden):

Hva betyr förlorat? Tjene eller tape? Jeg vil tro at hun har tjent masse på å være en politisk korrekt godhetsposør i Midtøsten-konflikten, akkurat som Funkygine. 

Ja precis tapt.

Det är nog inte många som tjänar pengar på att vara på Palestinas sida. Israel är den rika sidan som äger många kända företag som promotas av influencers. Och de är kända för att inte direkt förlåta de som inte håller med dem. Så Sophie har faktiskt varit väldigt modig i sitt stöd av Palestina. Väldig respekt för henne gällande just det. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
winterchild skrev (5 minutter siden):

Ja precis tapt.

Det är nog inte många som tjänar pengar på att vara på Palestinas sida. Israel är den rika sidan som äger många kända företag som promotas av influencers. Och de är kända för att inte direkt förlåta de som inte håller med dem. Så Sophie har faktiskt varit väldigt modig i sitt stöd av Palestina. Väldig respekt för henne gällande just det. 

Mtp nordmenn sine holdninger til boikott av Israel så tror jeg helt motsatt av deg - 90 % av fansen hennes hadde boikottet henne om hun støttet Israel. Å støtte palestinerene er den beste markedsføringen her i Norge, og SE er svært god på markedsføring. I Norge er den sikreste veien til konkurs å være åpen om støtte til Israel. Å ikke ha en mening er også veldig risikabelt, for da støtter man visstnok også barnemord i følge mange.

• Liker 8
  • Nyttig 8
Gjest winterchild
Skrevet
velociraptor skrev (5 minutter siden):

Mtp nordmenn sine holdninger til boikott av Israel så tror jeg helt motsatt av deg - 90 % av fansen hennes hadde boikottet henne om hun støttet Israel. Å støtte palestinerene er den beste markedsføringen her i Norge, og SE er svært god på markedsføring. I Norge er den sikreste veien til konkurs å være åpen om støtte til Israel. Å ikke ha en mening er også veldig risikabelt, for da støtter man visstnok også barnemord i følge mange.

Okej jag förstår att du tänker så. Men Sophie var tydlig med sitt stöd av Palestina väldigt fort efter 7 October, och det var inte många som uttalade sig så fort efter allt som hade hänt. 

Skrevet
winterchild skrev (17 minutter siden):

Okej jag förstår att du tänker så. Men Sophie var tydlig med sitt stöd av Palestina väldigt fort efter 7 October, och det var inte många som uttalade sig så fort efter allt som hade hänt. 

Har du bodd lenge i Norge? Norge har vært sterkt pro palestina helt siden jeg var ung på slutten av 90-tallet, og det politisk korrekte her har alltid vært å støtte palestinerene. Mulig det er annerledes i Sverige. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Gjest winterchild
Skrevet
velociraptor skrev (5 minutter siden):

Har du bodd lenge i Norge? Norge har vært sterkt pro palestina helt siden jeg var ung på slutten av 90-tallet, og det politisk korrekte her har alltid vært å støtte palestinerene. Mulig det er annerledes i Sverige. 

Har bott fem år i Norge, har norsk mann. Innan dess bodde jag länge utanför Skandinavien. Har noll koll på hur Sverige står politiskt. 

Skrevet
Missy1 skrev (2 minutter siden):

Syns ikke hun skal ha noe creds for å skjerme den lille hittil iallfall. At hun har tatt en ukes tid av sosiale medier har lite å si når hun kommer tilbake og spammer storyen sin med bilder, videoer og informasjon om baby og fødsel. 

Hun sa at hun hadde tatt en pause for å ikke leve denne tiden gjennom mobilen, men hun har jo levd den tiden gjennom mobilen når hun har et helt arkiv å dele nå. Eneste er at hun har ventet med å poste -noe som også er en strategi da det skaper nysgjerrighet og blest 

Hun bruker babyen som clickbait, akkurat nå er det navnet som er i spotlighten og hun passer på å poste clickbait overskriften flere ganger i løpet av en dag slik at det skal vises som hovedbilde til storyen hennes (siste bilde ser man på forhånd når man snubler over profilen på snap)

Hun er jo helt blind på seg selv når hun mener dette er å skjerme babyen. Det verste er at det med stor sannsynlighet blir litt og litt til helt til han er 100% del av merkevaren Sophie Elise AS 😔

Jeg håper virkelig det kommer noe lovverk på plass for å beskytte disse influenser barna. Et lovverk som faktisk følges opp og gir konsekvenser, i motsetning til alt annet lovverk rundt influensere som ikke følges opp annet enn med et informasjonsbrev

Så enig, så enig!

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Pidla skrev (11 timer siden):

Nå var det vel først og fremst ikke for å ikke eksponere barnet, men for å unngå at det ble et tema å kritisere.

Jo, jeg er enig!

Men, jeg ville jo Kanskje holdt meg til det jeg sa i utgangspunktet- ikke eksponere barnet- privatliv etc! 
for barnet blir jo diskutert selv om det går på om han er søt eller ikke!

Hode fasong blant annet! Min reaksjon er et vi vet hvordan han ser ut, at han får flaske, vært i Harstad, fødselsdag og tidspunkt. Syntes alt er veldig motsigende til det S.E sa hun ville, dette med å skjerme barnet sitt!

Og når alle som vil kan finne ut hvor mamma er med baby, på trening, på cafe ovs. Så beskytter du ikke barnet.

Så det ble litt hykleri for meg, at fødselsvekt skulle være privat!

Jeg bryr meg ikke uansett.. det er alt som legges ut som er så i kontrast til hva hun sa før lille var født!

jeg forstår at hun er stolt, vært der selv! Men aldri lagt ut bilder av barna mine til mine 300 venner på Facebook!

Vist de fram til de som kommer til å være i barnas liv!

så her slår tanken inn om at S.E vet veldig godt at litt eksponering av baby- mer klikk, mer cash!

Men søt liten kar da❤️ og s.e virker veldig rolig og fornøyd med livet .. godt å se!

og flott hun valgte å holde noe privat 🤪

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg ser for meg fremtidig prat om hvordan det er å ha sex etter fødsel, i detalj… som et eksempel. hun har jo allerede delt detaljer om sexlivet i svangerskapet. 
Dvs content en ung gutt ikke setter pris på at mor poster offentlig. 

Hadde hun skjermet barnet så hadde hun maks delt at hun har født en velskapt gutt uten komplikasjoner og at familien ønsker ro. 
Utover dette hadde hun drevet bedriften sin uten noe baby/fødsel snakk. Det hadde vært mulig.
Det holder ikke for henne å dele med de nærmeste, hele verden må vite. Selv de intime detaljene. 
Hun tenker ikke på at dette kan ødelegge forholdet hennes til sønnen, på sikt når han blir voksen. 

• Liker 8
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)

😅

Endret av Nonish91
Skrevet
Nonish91 skrev (10 minutter siden):

Jeg håper at hu er klar over at den morsmelkerstatningen må kastes innen en time 😂 siden den va allerede blandet og i de 2 flaskene 😅😅 håper at noen har fortalt henne eller at hu har lest at det må kastes 😅

Pumper hun ikke? Trodde det var morsmelk barnet fikk på flaske

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
M.G.E skrev (1 time siden):

Jo, jeg er enig!

Men, jeg ville jo Kanskje holdt meg til det jeg sa i utgangspunktet- ikke eksponere barnet- privatliv etc! 
for barnet blir jo diskutert selv om det går på om han er søt eller ikke!

Hode fasong blant annet! Min reaksjon er et vi vet hvordan han ser ut, at han får flaske, vært i Harstad, fødselsdag og tidspunkt. Syntes alt er veldig motsigende til det S.E sa hun ville, dette med å skjerme barnet sitt!

Og når alle som vil kan finne ut hvor mamma er med baby, på trening, på cafe ovs. Så beskytter du ikke barnet.

Så det ble litt hykleri for meg, at fødselsvekt skulle være privat!

Jeg bryr meg ikke uansett.. det er alt som legges ut som er så i kontrast til hva hun sa før lille var født!

jeg forstår at hun er stolt, vært der selv! Men aldri lagt ut bilder av barna mine til mine 300 venner på Facebook!

Vist de fram til de som kommer til å være i barnas liv!

så her slår tanken inn om at S.E vet veldig godt at litt eksponering av baby- mer klikk, mer cash!

Men søt liten kar da❤️ og s.e virker veldig rolig og fornøyd med livet .. godt å se!

og flott hun valgte å holde noe privat 🤪

Jeg er helt enig, og ville det skulle komme frem at det ikke var for å skjerme sønnen akkurat, men kanskje seg selv. For å slippe å høre evige kommentarer om "det var mye/lite!"

Skrevet
Nonish91 skrev (22 minutter siden):

Skrevet
Missy1 skrev (11 minutter siden):

Pumper hun ikke? Trodde det var morsmelk barnet fikk på flaske

Nei uff!! Leser jo alt feil jeg 😂😂😂 joda! 😂🌼

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt og avsporinger. Minner om at det ikke er tillatt å bruke navn eller kallenavn på personer som ikke har valgt å eksponere seg selv. 

Sol, admin.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Ser nå ut som hun har møtt en veldig bra mann og kjærligheten i sitt liv,så da er vel det å få baby det mest naturlige i verden. Jeg hadde selv flat mage 1-2 uker etter fødsel. Kroppen fikset seg selv. Hvorfor skal nå ulike damer gå ut i media flå henne på dette? Et ord: SJALUSI!

Kropper er forskjellige. Deal with it. Det eneste bildene jeg har reagert på var Caroline Eriksen sine,fordi dem var like tilgjort som hun er enda + hun poserte ikke med baby. Sier ikke at Sophie er naturlig på noen måte for hun er operert overalt og åpen om det,MEN akkurat et baroverkropp bilde med babyen er ganske vanlig ta. Jeg var nede i idealvekt 2-3 uker etter fødsel. Er ikke alle som har gravid mage lenge etter,men disse tåler tydeligvis ikke at folk er ulike og er sjalu😅 Er det bare lov å ta overkropp bilde med babyen om du har hengemage og er overvektig? Tydeligvis!

"Det har fått radiovert Vida Lill Berge (34) til å reagere.

– Ble lei meg av å se det, fordi jeg selv er overvektig, jobber hardt med å gå ned mammakiloene og skammer meg over strekkmerker, sier hun til God kveld Norge" 

Sjalusi.

Endret av M.H85
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Missy1 skrev (16 timer siden):

Syns ikke hun skal ha noe creds for å skjerme den lille hittil iallfall. At hun har tatt en ukes tid av sosiale medier har lite å si når hun kommer tilbake og spammer storyen sin med bilder, videoer og informasjon om baby og fødsel. 

Hun sa at hun hadde tatt en pause for å ikke leve denne tiden gjennom mobilen, men hun har jo levd den tiden gjennom mobilen når hun har et helt arkiv å dele nå. Eneste er at hun har ventet med å poste -noe som også er en strategi da det skaper nysgjerrighet og blest 

Hun bruker babyen som clickbait, akkurat nå er det navnet som er i spotlighten og hun passer på å poste clickbait overskriften flere ganger i løpet av en dag slik at det skal vises som hovedbilde til storyen hennes (siste bilde ser man på forhånd når man snubler over profilen på snap)

Hun er jo helt blind på seg selv når hun mener dette er å skjerme babyen. Det verste er at det med stor sannsynlighet blir litt og litt til helt til han er 100% del av merkevaren Sophie Elise AS 😔

Jeg håper virkelig det kommer noe lovverk på plass for å beskytte disse influenser barna. Et lovverk som faktisk følges opp og gir konsekvenser, i motsetning til alt annet lovverk rundt influensere som ikke følges opp annet enn med et informasjonsbrev

Er så veldig enig med deg! Dette har vært det drøyeste av IKKE-skjerming jeg så langt har sett fra influencer. Etter "gravid minutt for minutt", så er det nå å dele absolutt alt om søvnrutiner, amming ogsv. At hun ikke delte noe i en uke er fint, men som du sier, så bare utsatte hun det - for hva som skjedde den uka er bare "spart". 

Det er fullstendig galskap å være vitne til det hun holder på med. Det er veldig ille, og det er sterkt kritikkverdig at det ikke kommer på plass et lovverk som beskytter barn mot at foreldrene deler absolutt alt om fødsel, soving, amming, bruker de som clickbait ++ med 500 000 + mennesker - for å tjene penger. 

• Liker 6
  • Nyttig 18
Skrevet
Justlooking skrev (32 minutter siden):

Mads Hansen uttaler seg om clickbait angående barnet

https://www.nettavisen.no/kjendis/mads-hansen-refser-sophie-elise/s/5-95-1816918

Det er litt skuffende at han ikke nevner at SE før barnet ble født, gikk ut sterkt og sa at barnet skulle skjermes og at det kun skulle deles bilder av «en fot eller hånd» etter at han ble født. Det som har skjedd er at det er full eksponering i SoMe, både på snap og insta (hvor Instagram riktignok benyttes for å lokke folk over på Snapchat, hvor det er mest cash å hente).

Alle følgere vet nå nøyaktig hvordan baby ser ut, når han ble født, hvor mye han sover, hvor han til enhver tid befinner seg, etc. Jeg vil kalle det ekstrem eksponering, ikke å «dele litt». Jeg skjønner jo at det er en del av SEs bedriftsstrategi dette, at ved å fortelle all verden at hun er en rusfri og omsorgsfull mor - er hun «renvasket» og kan brukes i diverse reklamekampanjer igjen. Det er ikke søtt i det hele tatt, det er kynisk markedsføring av egen bedrift - og egentlig til å gråte over hvordan hun bruker et uvitende barn for å skaffe seg inntekter. For ja, hun har selv beskrevet at all inntekt forsvant etter posebilde med NH og kaoset rundt det mislykkede samarbeidet med nrk, og at hun/de har levd på oppsparte midler hele 2023.

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/mQqGBp/gravide-sophie-elise-vaert-naer-ved-aa-miste-alt

• Liker 10
  • Nyttig 10
Skrevet
Pust skrev (5 minutter siden):

Det er litt skuffende at han ikke nevner at SE før barnet ble født, gikk ut sterkt og sa at barnet skulle skjermes og at det kun skulle deles bilder av «en fot eller hånd» etter at han ble født. Det som har skjedd er at det er full eksponering i SoMe, både på snap og insta (hvor Instagram riktignok benyttes for å lokke folk over på Snapchat, hvor det er mest cash å hente).

Alle følgere vet nå nøyaktig hvordan baby ser ut, når han ble født, hvor mye han sover, hvor han til enhver tid befinner seg, etc. Jeg vil kalle det ekstrem eksponering, ikke å «dele litt». Jeg skjønner jo at det er en del av SEs bedriftsstrategi dette, at ved å fortelle all verden at hun er en rusfri og omsorgsfull mor - er hun «renvasket» og kan brukes i diverse reklamekampanjer igjen. Det er ikke søtt i det hele tatt, det er kynisk markedsføring av egen bedrift - og egentlig til å gråte over hvordan hun bruker et uvitende barn for å skaffe seg inntekter. For ja, hun har selv beskrevet at all inntekt forsvant etter posebilde med NH og kaoset rundt det mislykkede samarbeidet med nrk, og at hun/de har levd på oppsparte midler hele 2023.

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/mQqGBp/gravide-sophie-elise-vaert-naer-ved-aa-miste-alt

Hvilken snapkonto følger du i grunn?
Nøyaktig hvordan han ser ut? Har ikke sett ett eneste bilde av ansiktet hans, kun bittelitt fra siden. Kunne ikke plukket babyen ut fra flere babyer overhodet.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...