Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

13 hours ago, Missy1 said:

Den ammingen kan hun vel bare droppe å påstå at hun har forsøkt å få til… en uke med amming før hun gav opp fordi hun syns det gjorde vondt og fordi babyen var urolig på puppen. 
Det er jo en tilvenning både for mor og barn det der med amming. Man må gi det litt tid, man kan ikke få det til perfekt på første forsøk og det tar litt tid å herde. 
 

For Guds skyld helt greit hun pumper og gir på flaske, men syns det høres rart ut når hun påstår at hun ønsket å amme og hun prøvde men ikke fikk det til. 
 

Ro ned shaminga. Amming får man ikke hjelp med, og det er vanskelig å finne ut av på egen hånd når man aldri har gjort det før. Har ikke inntrykk av at hun har et nettverk med venninner som har barn og som har vært gjennom det styret der før henne, som kan veilede. 

Så har hun jo operert en del, det kan jo gjøre det ekstra komplisert. All ære til mødre som pumper, det er skikkelig tungvint! Tror ikke man velger den veien fordi det er lett, akkurat. 

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tough cookie skrev (11 minutter siden):

Jeg synes synd i SE som gråter på snap og sier hun føler seg utilstrekkelig og dum, fordi hun får krav mot seg fra  samarbeidspartnere,og så ønsker hun heller å fokusere på seg selv og Helmer.

Hun bør logge av verden nå.

Hun velger jo dette helt selv...

  • Liker 5
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gramma skrev (13 minutter siden):

Ro ned shaminga. Amming får man ikke hjelp med, og det er vanskelig å finne ut av på egen hånd når man aldri har gjort det før. Har ikke inntrykk av at hun har et nettverk med venninner som har barn og som har vært gjennom det styret der før henne, som kan veilede. 

Så har hun jo operert en del, det kan jo gjøre det ekstra komplisert. All ære til mødre som pumper, det er skikkelig tungvint! Tror ikke man velger den veien fordi det er lett, akkurat. 

Hun reiste hjem til moren sin en uke etter fødsel… hun leide privat jordmor i svangerskapet og en Doula hun hadde gjennom svangerskapet. Tror ikke hun hadde behøvd venninner for ammehjelp hvis hun virkelig ønsket å få det til. 
 

neida, amming er praktisk når man kan filme seg selv med puppen ute på cafe, ellers er det ikke så givende

  • Liker 17
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (13 timer siden):

Får bare håpe dette går bra. Hun virker helt "forstyrret", og jeg syns hun har gjort det hele graviditeten. Den dagen det går opp for henne at babyen ikke er nok en valp hun kan levere til Harstad når hun er sliten og lei av han -  eller har har utspilt sin rolle som content - den dagen kan hun nok få seg en overraskelse. 

Men jeg håper det IKKE skjer. 

Hvorfor tror du at babyen ikke kan omplasseres til Harstad? Det er vel ingenting i veien for det? Jeg kjenner en unge som vokser opp hos bestemoren sin... 

Februarbarn skrev (9 timer siden):

Jeg er enig. Reagerte litt på at hun ikke hadde en liten, tynn klut over seg/brystet men «flasher» puppen på sosiale medier og i offentligheten også. Dette handler ikke om å amme offentlig, men hvilke signaler hun forsøker å sende ut her…

Nei vet du hva, man skal ikke dekke til babyen når man ammer!!!

Djungelvrål skrev (5 timer siden):

Jeg ser ikke at hun har spesielt flat mage,  hun har både litt mage og noen fødselskilo

Ikke jeg heller, men flere her i tråden blir rasende om man sier det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (3 timer siden):

Jeg synes synd i SE som gråter på snap og sier hun føler seg utilstrekkelig og dum, fordi hun får krav mot seg fra  samarbeidspartnere,og så ønsker hun heller å fokusere på seg selv og Helmer.

Hun bør logge av verden nå.

Men hun (og andre influencere), de må jo ha en jobb og privat tlf? Har ikke SE noe assistent, manager el som kan ta de idiotiske henvendelsene fra media som diskusjonen rundt click baitingen for eks? 

Det som utspiller seg nå er litt sånn "farlig forbikjøring, håper det går bra" situasjon. Rett og slett litt "skummelt" å se på. 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (12 timer siden):

Kritikk fra flere hold nå, da måtte jeg sjekke snapbonanzaen hennes selv. Faktisk litt sjokkert over hvor mye som deles. Her skal det tjenes penger. 

Da er du med på at pengene ruller inn🙃

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gramma skrev (8 timer siden):

Ro ned shaminga. Amming får man ikke hjelp med, og det er vanskelig å finne ut av på egen hånd når man aldri har gjort det før. Har ikke inntrykk av at hun har et nettverk med venninner som har barn og som har vært gjennom det styret der før henne, som kan veilede. 

Så har hun jo operert en del, det kan jo gjøre det ekstra komplisert. All ære til mødre som pumper, det er skikkelig tungvint! Tror ikke man velger den veien fordi det er lett, akkurat. 

Man får hjelp til amming jo, både på helsestasjonen og på barsel etter fødsel (beklager avsporing).

Ingen shamer henne for å ikke amme, er fullt og helt hennes valg. Er bare rart hun gir flaske og problemtiserer ammingen, men med en gang hun er offentlig... daa skal hun legge ut sin første ammevideo

Endret av Enkelt&Komplisert
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få hjelp til amming, både på helsestasjon og av ammehjelpen. Etter en knapp uke kan man heller ikke si at man har prøvd, det er for mange vondt i begynnelsen og det kan ta tid før babyer finner helt ut av sugetak osv. 

At man ikke vil/kan amme er helt greit, erstatningen nå er veldig god, men jeg håper ingen som ser på blir «motivert» til å gi opp like lett, dersom de faktisk ønsker å amme. 

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaiturid skrev (2 timer siden):

Da er du med på at pengene ruller inn🙃

Joda, det var første gangen, men man kan jo ikke fnyse uten å se fakta. 

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (10 timer siden):

Ja, jeg tror ikke hun har tenkt helt igjennom dette med å ikke ta noe særlig permisjon. 

Hun kjører seg selv i grøfta.

Merkelig at samarbeidspartnere ikke tar høyde for at hun nettopp har født, og at hun egentlig har nok med seg selv og babyen?🤔

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (6 minutter siden):

Hun kjører seg selv i grøfta.

Merkelig at samarbeidspartnere ikke tar høyde for at hun nettopp har født, og at hun egentlig har nok med seg selv og babyen?🤔

De og skal tjene penger, vettu!

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (4 minutter siden):

De og skal tjene penger, vettu!

Det forstår jeg, men jeg synes det er respektløst å mase på en nybakt mor som har nok med seg selv.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (8 minutter siden):

Det forstår jeg, men jeg synes det er respektløst å mase på en nybakt mor som har nok med seg selv.

Ja..men, sånn er den bransjen. Tough life...nå etter fødselen har hun jo enormt med klikk, så da skal det tjenes penger!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tough cookie skrev (11 timer siden):

Jeg synes synd i SE som gråter på snap og sier hun føler seg utilstrekkelig og dum, fordi hun får krav mot seg fra  samarbeidspartnere,og så ønsker hun heller å fokusere på seg selv og Helmer.

Hun bør logge av verden nå.

Hvordan kan hun få krav fra jobben?  Har hun ikke gitt besjed at hun er i permisjon?  Merkelig 

  • Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (20 minutter siden):

Det forstår jeg, men jeg synes det er respektløst å mase på en nybakt mor som har nok med seg selv.

Det er da hennes egen feil.  Hun må da hi besjed at hun er i permisjon slik tusenvis av andre kvinner må! 

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (33 minutter siden):

Hun kjører seg selv i grøfta.

Merkelig at samarbeidspartnere ikke tar høyde for at hun nettopp har født, og at hun egentlig har nok med seg selv og babyen?🤔

Hun har det helt fint.  Fly, ut å spise, frisør.  Hun lever jo helt som før 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, Enkelt&Komplisert said:

Man får hjelp til amming jo, både på helsestasjonen og på barsel etter fødsel (beklager avsporing).

Ingen shamer henne for å ikke amme, er fullt og helt hennes valg. Er bare rart hun gir flaske og problemtiserer ammingen, men med en gang hun er offentlig... daa skal hun legge ut sin første ammevideo

Innlegget jeg svarte på sier ingenting om puppeflashing. Der er det det at hun ikke ammer, som er hele poenget: 

"

Den ammingen kan hun vel bare droppe å påstå at hun har forsøkt å få til… en uke med amming før hun gav opp fordi hun syns det gjorde vondt og fordi babyen var urolig på puppen. 
Det er jo en tilvenning både for mor og barn det der med amming. Man må gi det litt tid, man kan ikke få det til perfekt på første forsøk og det tar litt tid å herde. 
 

For Guds skyld helt greit hun pumper og gir på flaske, men syns det høres rart ut når hun påstår at hun ønsket å amme og hun prøvde men ikke fikk det til. "

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Enkelt&Komplisert said:

Man får hjelp til amming jo, både på helsestasjonen og på barsel etter fødsel (beklager avsporing).

Ingen shamer henne for å ikke amme, er fullt og helt hennes valg. Er bare rart hun gir flaske og problemtiserer ammingen, men med en gang hun er offentlig... daa skal hun legge ut sin første ammevideo

 

3 hours ago, Melus said:

Man kan få hjelp til amming, både på helsestasjon og av ammehjelpen. Etter en knapp uke kan man heller ikke si at man har prøvd, det er for mange vondt i begynnelsen og det kan ta tid før babyer finner helt ut av sugetak osv. 

At man ikke vil/kan amme er helt greit, erstatningen nå er veldig god, men jeg håper ingen som ser på blir «motivert» til å gi opp like lett, dersom de faktisk ønsker å amme. 

Det er varierende hvor mye hjelp man får på de stedene dere nevner, og det er jo ikke alltid de kan hjelpe, ref. operasjonene hennes. Det er ikke alle som kan amme! 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gramma skrev (31 minutter siden):

 

Det er varierende hvor mye hjelp man får på de stedene dere nevner, og det er jo ikke alltid de kan hjelpe, ref. operasjonene hennes. Det er ikke alle som kan amme! 

Ingen som sier at alle kan amme. Det stilles spm. ved hvor mye hun egentlig kan ha prøvd i og med at det bare har gått to uker

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt&Komplisert skrev (55 minutter siden):

Ingen som sier at alle kan amme. Det stilles spm. ved hvor mye hun egentlig kan ha prøvd i og med at det bare har gått to uker

Det har du helt rett i. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...