Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jimjam skrev (1 time siden):

Jo. Merkene Boob og Milker har en sånn overlappende greie ved brystet slik at man drar litt opp og litt ned og puppen viser omtrent ikke. Viser ikke mage eller noenting. Slipper klumpete tøy også. På finkjole jeg har er det glidelåser på sidene slik at puppen kommer diskret ut. 

Ja testet fra boob, og jeg må opp i XXL for å presse pumpen ut av hullet. Bruker vanligvis S og har ikke store bryster. Nippelen forsvinner også tilbake bak laget som dras opp og baby ligger da å sutter på genseren. Elendig greie til svindyr pris! 

Sistnevnte har jeg kun funnet i USA, med toll og ekstreme fraktpriser.  Hvilke norske butikker har med glidelås? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
Clearpath skrev (2 minutter siden):

Ja testet fra boob, og jeg må opp i XXL for å presse pumpen ut av hullet. Bruker vanligvis S og har ikke store bryster. Nippelen forsvinner også tilbake bak laget som dras opp og baby ligger da å sutter på genseren. Elendig greie til svindyr pris! 

Sistnevnte har jeg kun funnet i USA, med toll og ekstreme fraktpriser.  Hvilke norske butikker har med glidelås? 

Kan dere PLEASE ta denne diskusjonen et annet sted?! Det har null og niks med tråden å gjøre, og lager bare unødig utenomsnakk. 

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg. 

Sol, admin.

• Liker 2
Skrevet
Clearpath skrev (7 timer siden):

Interesant med str på pupper og store hull 😝

Skrevet

Det er jo hverken flaske, pumpe og gi på flaske eller om babyen dier direkte fra brystet som er tingen her, men at Sofie har sagt  at hun fikk ikke til å amme da det var vondt og ubehagelig så hun har pumpet og gitt morsmelk på flaske (man kan ikke si at babyen fullammes i den grad den ikke dier, men den fullernæres på morsmelk)

Men etter noen uker så kommer hun på at hun har lyst å prøve å amme babyen igjen, og i stedet for at det forsøket skjer hjemme i ro og fred uten mye inntrykk utenfra for babyen så skjer det på en fullstappet utekafé i solsteken mens hun filmer og poster seansen.

Det er det folk flest reagerer på; behovet for eksponering. Ikke offentlig amming, det er gammelt nytt i Norge i 2024

(og for de av oss som har strevet med amming i begynnelsen vet at ro og fred i ammesituasjonen er det beste for at baby skal ta brystet og ikke bli distrahert av alt rundt, og likedan for barselkvinnen, noe Sofie fortsatt er, ro og fred til å senke skuldre og til å finne den beste ammestillingen, om det så er å ligge på siden med bar overkropp og babyen hud mot hud inntil magen og brystvorteh i munnen med et godt sugetak) 

Igjen; fullamming er bra, fullernært av morsmelk på flaske er bra, fullernært på mme er bra, delvis morsmelk med påfyll av mme for de som ikke produserer nok melk er bra. Det er ikke det som er cluet folk reagerer på, men at første gang hun «følte for å prøve» (tror det var det hun skrev) skjer på en utekafé på en av de fineste dagene der halve Trondheim er i sentrum og fulle utekaféer mens hun filmer seg selv, fokuserer på kamera og ikke baby, og poster seansen på nett.

Men kudos for at hun ikke har stilt opp for er magasin, sexy kledd med sexy soveromsblikk og en naken baby koplet til brystet sånn som Camilla Pihl gjorde🙌🏻

(må være kjipt å ha svidd av 20 000 på ei barneseng fra USA og ikke få brukt den pga det er annen type stikkontakt i USA kontra Norge….men mulig det bare er å kjøpe et adapter) 

• Liker 22
  • Nyttig 17
Skrevet
skruf skrev (15 minutter siden):

Men etter noen uker så kommer hun på at hun har lyst å prøve å amme babyen igjen, og i stedet for at det forsøket skjer hjemme i ro og fred uten mye inntrykk utenfra for babyen så skjer det på en fullstappet utekafé i solsteken mens hun filmer og poster seansen.

Må bare nevne her at Sofie skrev at det var den første offentlige ammingen (altså utendørs på kafé og ikke hjemme). Hun har sagt de koseammer noe hjemme, men hun må hovedsakelig pumpe og gi flaske grunnet lite melkeproduksjon i starten og baby ble vant med flaske. 

Ellers enig i at hun kunne droppet å filme det for snap. Det og det alene er det kritikkverdige her. 

• Liker 13
Skrevet
skruf skrev (31 minutter siden):

Det er jo hverken flaske, pumpe og gi på flaske eller om babyen dier direkte fra brystet som er tingen her, men at Sofie har sagt  at hun fikk ikke til å amme da det var vondt og ubehagelig så hun har pumpet og gitt morsmelk på flaske (man kan ikke si at babyen fullammes i den grad den ikke dier, men den fullernæres på morsmelk)

Det er det folk flest reagerer på; behovet for eksponering. Ikke offentlig amming, det er gammelt nytt i Norge i 2024

(og for de av oss som har strevet med amming i begynnelsen vet at ro og fred i ammesituasjonen er det beste for at baby skal ta brystet og ikke bli distrahert av alt rundt, og likedan for barselkvinnen, noe Sofie fortsatt er, ro og fred til å senke skuldre og til å finne den beste ammestillingen, om det så er å ligge på siden med bar overkropp og babyen hud mot hud inntil magen og brystvorteh i munnen med et godt sugetak) 

Igjen; fullamming er bra, fullernært av morsmelk på flaske er bra, fullernært på mme er bra, delvis morsmelk med påfyll av mme for de som ikke produserer nok melk er bra. Det er ikke det som er cluet folk reagerer på, men at første gang hun «følte for å prøve» (tror det var det hun skrev) skjer på en utekafé på en av de fineste dagene der halve Trondheim er i sentrum og fulle utekaféer mens hun filmer seg selv, fokuserer på kamera og ikke baby, og poster seansen på nett.

Men kudos for at hun ikke har stilt opp for er magasin, sexy kledd med sexy soveromsblikk og en naken baby koplet til brystet sånn som Camilla Pihl gjorde🙌🏻

(må være kjipt å ha svidd av 20 000 på ei barneseng fra USA og ikke få brukt den pga det er annen type stikkontakt i USA kontra Norge….men mulig det bare er å kjøpe et adapter) 

Det jeg reagerer på er at flere, i likhet med deg virker å tro at "forsøket på å gjenoppta ammningen" er noe som skjer EN gang. Du omtaler det som forsøket. 

Å gjenoppta amming er ikke noe en gjør en gang, det kan gå over dager og uker, ja også måneder. 

Da blir det helt feil å si at når hun skulle gjenoppta amming VALGTE hun å gjøre det på en cafe.  Selvfølgelig må hun amme ute, om hun gjenopptar amming og befinner seg ute. Eller mener dere at i de dagene, ukene det tar å etablere amming skal SE holde seg innendørs i ro og fred? Hva er det for en holdning til nybakte mødre når det er sol og fint vær etter en lang og kald vinter? 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Clearpath skrev (1 time siden):

Det jeg reagerer på er at flere, i likhet med deg virker å tro at "forsøket på å gjenoppta ammningen" er noe som skjer EN gang. Du omtaler det som forsøket. 

Å gjenoppta amming er ikke noe en gjør en gang, det kan gå over dager og uker, ja også måneder. 

Da blir det helt feil å si at når hun skulle gjenoppta amming VALGTE hun å gjøre det på en cafe.  Selvfølgelig må hun amme ute, om hun gjenopptar amming og befinner seg ute. Eller mener dere at i de dagene, ukene det tar å etablere amming skal SE holde seg innendørs i ro og fred? Hva er det for en holdning til nybakte mødre når det er sol og fint vær etter en lang og kald vinter? 

Prøv å les innlegget på nytt.

Jeg har ikke skrevet at all amming skal skje innendørs.

Sofie skriver at babyen får flaske med morsmelk både hjemme og ute.

I det innlegget hun postet var hennes egen kommentar «følte for å forsøke»

Når hun har valgt flaske med morsmelk (hun har ikke skrevet at hun delammer) så synes jeg, og flere, at det å plutselig skal forsøke å amme igjen skjer utendørs på en utekafé med masse folk (uromoment for babyen som ikke er vant med å die) mens hun filmer og fokuset ligger på å se i kamera.

Igjen; offentlig amming er gammelt nytt. Det er ingen som ville ha kommentert om Sofie Elise hadde ammet babyen offentlig sånn som alle andre mødre som ammer barna sine. Ikke vri det til at alle kan amme offentlig uten kritikk, men straks SE gjør det så får hun kritikk. Det er ikke å amme offentlig hun får kritikk for hadde dette vært noe hun normalt sett gjør. Babyen er med overalt; allerede vært i Harstad, er med henne på trening, de har vært utendørs med babyen flere ganger; mange anledninger til å amme offentlig hadde hun ammet. Noe hun ikke gjør, men gir flaske med morsmelk

Og da er ikke en utekafé med mye liv og røre tid og sted for å prøve å få til å amme igjen. Hverken for mor eller baby. Men; hun fikk jo filmet seg da….det var nok viktig. 

• Liker 11
  • Nyttig 8
Gjest issoras
Skrevet
4 hours ago, skruf said:

Men hun har jo faktisk ikke sagt at hun har gitt opp ammingen, hun sa at hun pumper og flasker men det er ikke ensbetydende med å ikke amme. Vi vet jo absolutt ingenting om hvorvidt dette var første gang hun forsøkte å amme igjen. De fleste som strever med amming prøver igjen hele tiden (mange ganger til dagen). Kanskje mestret de det nå godt nok til å prøve ute. Fint for de selv om det er helt unødvendig å dele på snap... 

Og jo, å pumpe og gi det på flaske er per def fullamming. Det er fordi vi i Norge bruker fullamming som begrep i stedetfor det som direkte fra engelsk kalles "eksklusiv morsmelkernæring". 

Skrevet (endret)
velociraptor skrev (På 17.5.2024 den 15.49):

Det er jo ikke det, om man har en jobb og velger å ikke ta ut permisjon, så må man faktisk gjøre jobben. At det er en dårlig ide er en annen sak.

Hun skulle vel ikke ha permisjon, for den kunne pappaen ta? Og i så fall må hun jo forholde seg til de kravene. Man kan ikke si at man skal jobbe og ta lønna, men så ikke gjøre jobben fordi man er nybakt mor som ikke bør mases på.

Hun skulle vel ta minimum 8 uker.  Ingen kvinner i Norge som jobber etter 1 uke. 

Endret av Djungelvrål
  • Liker 1
Skrevet
Djungelvrål skrev (32 minutter siden):

Hun skulle vel ta minimum 8 uker.  Ingen kvinner i Norge som jobber etter 1 uke. 

selvstendig næringsdrivende, jo. Jeg kjenner to som gjorde det (ene tok bare 5 dager). Men det er sikkert ikke spesielt vanlig.

• Liker 4
Skrevet
velociraptor skrev (5 timer siden):

selvstendig næringsdrivende, jo. Jeg kjenner to som gjorde det (ene tok bare 5 dager). Men det er sikkert ikke spesielt vanlig.

Driver man ENK har man ikke samme rettigheter på foreldrepenger som når man er ansatt. Da er det forståelig at enkelte tvinges tilbake i jobb mye tidligere. 

Sofie er ansatt i sitt eget AS. 

• Liker 8
Skrevet

Herregud. Voksne mennesker. Håper ikke Sophie sitter hjemme å leser denne tråden, barseltiden er for mange tøff og vanskelig. Man gjør ting der man ser tilbake og tenker hva i all verden holdt jeg på med, eller tenkte med. Man kan bli deprimert, slite skikkelig med psyken og det er ikke sikkert hun tenker klart.

Dette er en dame som nettopp har fått barn, der hele Norge tydeligvis skal uttale seg om alt hun gjør «galt». Til og med hvordan hun tar opp eller ned genseren. At hun «eksponerer» barnet (eller håret på hodet hans) kan ha en så naturlig forklaring som at hun er stolt av sin kjære sønn. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Fidoss skrev (4 minutter siden):

Herregud. Voksne mennesker. Håper ikke Sophie sitter hjemme å leser denne tråden, barseltiden er for mange tøff og vanskelig. Man gjør ting der man ser tilbake og tenker hva i all verden holdt jeg på med, eller tenkte med. Man kan bli deprimert, slite skikkelig med psyken og det er ikke sikkert hun tenker klart.

Dette er en dame som nettopp har fått barn, der hele Norge tydeligvis skal uttale seg om alt hun gjør «galt». Til og med hvordan hun tar opp eller ned genseren. At hun «eksponerer» barnet (eller håret på hodet hans) kan ha en så naturlig forklaring som at hun er stolt av sin kjære sønn. 

Hun bruker sønnen som bedriftsinnhold.

Hun er sikkert stolt av ham, men hun eksponerer ham for å tjene penger på ham.

Det hun gjør er ikke "eksponering", det ER eksponering som setter barnet i risiko for både det ene og det andre i tillegg til at han ikke får ha sitt privatliv i fred, som han har rett på iflg. bl.a. Barnekonvensjonen som Norge har forpliktet seg til.

Hva SSI legger ut på lukkede, private konti, det får være opp til henne, så lenge hun der har nær som hun kan stole på.

Men idet hun helt bevisst velger å gjøre barnet til et produkt i sin bedrift, da må hun også tåle ev. kritikk for det kritikkverdige hun gjør. Tåler hun ikke slik (saklig) kritikk, så bør hun endre innhold og produkt til å ikke inneholde det hun helt rettmessig blir kritisert for. Eller hun får logge helt av sosiale medier inntil hun har kommet i balanse selv og kan ta bedre valg for seg selv og ikke minst for sitt barn.

Enig i at diskusjonen om genser opp eller ned er meningsløs - men den er også bare en avsporing. Det som er det viktige i den sammenhengen er at hennes sønns privatliv er noe hun aldri burde ha publisert som produktinnhold på dine bedriftskanaler!

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Frisk Frosk skrev (22 minutter siden):

Hun bruker sønnen som bedriftsinnhold.

Hun er sikkert stolt av ham, men hun eksponerer ham for å tjene penger på ham.

Det hun gjør er ikke "eksponering", det ER eksponering som setter barnet i risiko for både det ene og det andre i tillegg til at han ikke får ha sitt privatliv i fred, som han har rett på iflg. bl.a. Barnekonvensjonen som Norge har forpliktet seg til.

Hva SSI legger ut på lukkede, private konti, det får være opp til henne, så lenge hun der har nær som hun kan stole på.

Men idet hun helt bevisst velger å gjøre barnet til et produkt i sin bedrift, da må hun også tåle ev. kritikk for det kritikkverdige hun gjør. Tåler hun ikke slik (saklig) kritikk, så bør hun endre innhold og produkt til å ikke inneholde det hun helt rettmessig blir kritisert for. Eller hun får logge helt av sosiale medier inntil hun har kommet i balanse selv og kan ta bedre valg for seg selv og ikke minst for sitt barn.

Enig i at diskusjonen om genser opp eller ned er meningsløs - men den er også bare en avsporing. Det som er det viktige i den sammenhengen er at hennes sønns privatliv er noe hun aldri burde ha publisert som produktinnhold på dine bedriftskanaler!

Da regner jeg med at du ikke følger henne på snap...der hun TJENER penger....?

• Liker 4
Skrevet
kaiturid skrev (58 minutter siden):

Da regner jeg med at du ikke følger henne på snap...der hun TJENER penger....?

Selvfølgelig følger jeg henne ikke, det har jeg også skrevet før.

Hva mener du om måten hun eksponerer egen nyfødte barn på på sine bedriftskanaler - for å tjene penger på ham?

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Frisk Frosk skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig følger jeg henne ikke, det har jeg også skrevet før.

Hva mener du om måten hun eksponerer egen nyfødte barn på på sine bedriftskanaler - for å tjene penger på ham?

Kan da ikke lese side opp og side ned med dine lange formaninger. Men tror vi fleste har fått det med oss. Har skrevet det 1 gang og det holder for meg.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Fidoss skrev (7 timer siden):

Selvfølgelig er hun stolt av sønnen sin. Men hun burde skjermet han fra offentligheten. Forskjellen på vanlige kjendiser og influencere er at de fleste kjendiser skjermer barna sine, mens influencere bruker de som content. 

Det å få hele barndommen sin lagt ut til 500 000 følgere på internett, er ikke noe å sette i anførselstegn. 

• Liker 10
  • Nyttig 11
Skrevet
Isild skrev (27 minutter siden):

Selvfølgelig er hun stolt av sønnen sin. Men hun burde skjermet han fra offentligheten. Forskjellen på vanlige kjendiser og influencere er at de fleste kjendiser skjermer barna sine, mens influencere bruker de som content. 

Det å få hele barndommen sin lagt ut til 500 000 følgere på internett, er ikke noe å sette i anførselstegn. 

Jeg skjønner ikke hvorfor det sitter så langt inne å regulere spesielt influenserbransjen mer. Både generelt, men i særdeleshet når det gjelder barn og bruk av barn i markedsføring. Egentlig burde det bare være et generelt forbud mot å eksponere barn i some. Jeg tror de fleste med større barn som skjønner omfanget av å bli lagt ut på nett har erfaring med at barna ikke ønsker det. De fleste har ikke bare "bestemor Marit og onkel Fredrik" på vennelisten sin. Det er kollegaer, naboer og kontakter. 

Dette er vel egentlig en avsporing også, men. 

• Liker 5
  • Nyttig 15
Skrevet

Har dere hørt fødselspodden hennes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...