Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
eagle_up_high skrev (6 minutter siden):

Tragisk at D2 bruker Sophie Elise som eksempel på girlboss. Jeg skjønner at de mener hun har skapt sin egen arbeidsplass men en kvinne på snart 30 år som går rundt og skaper seg, uffer seg, er alltid et offer for verden, fester flere ganger i uken fordi hun både har tid og penger til det, operer seg til et usunt og urealistisk kvinnekroppsideal, ruser seg på fest (og mye mer), er IKKE en girlboss i mine øyne. Kunne de virkelig ikke finne noen andre som eksempel enn å gi hun enda mer PR. SOm folk skrev under innlegget: unfollow D2 og cancel.

Men «girlboss» er ikke et kompliment lengre, det er en insult og henviser til «a type of manicured woman who pursues success at the expense of others (https://www.theguardian.com/commentisfree/2022/aug/21/girlboss-used-to-suggest-role-model-sexist-putdown). Sånn sett treffer DN spikeren på hodet - sannsynligvis uten å vite det selv - ved å bruke SE som intervjuobjekt.

Ellers helt enig i at den generelle lovprisingen media holder på med av SE (med unntak av de siste ukene) rett og slett er pinlig å bevitne. Det er rett og slett  kvalmt å se hvordan hun ukritisk gis spalteplass for å velte seg i seg selv og egne «problemer». Ja, det er i og for seg positivt at hun prater om «rusproblemene» sine på Lindmo, fordi dette er et av mange vanskelige temaer som underkommuniseres og delvis er preget av å være tabu i samfunnet. MEN! Når hun så i neste vending ruser seg, drikker fester, lever livets glade dager og gledelig deler det i some, så er det for meg å drite på alle de som faktisk sliter. 

Det finnes så mange sterke og flinke businesskvinner der ute som har bygget seg en karriere uten at det innebærer at de kontinuerlig må forherlige seg selv, kroppen sin og alle «problemene» sine i media for å holde seg aktuelle. Det er disse kvinnene som er forbilder, og det er disse kvinnene DN burde dra frem som forbilder for andre. Og forresten burde de gjøre det gjennom hele året, og bare i forbindelse med 8. mars.

• Liker 22
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
J.. skrev (1 time siden):

Dette er jo motsatt av hva ungdommen selv viser i SoMe/sier.

Nå er "clean girl makeup" i vinden (her var allerede skandinavere gode),og filter er "megateit".

Nå skal man se mest mulig naturlig ut (knapt sminke) å ikke filter.

Dette var jo en god nyhet om det er tilfelle. Har sett så utrolig mange oversminkede unge pene jenter som ser helt klovnaktige ut med alt de smører på …

• Liker 2
Skrevet
Justlooking skrev (6 minutter siden):

Dette var jo en god nyhet om det er tilfelle. Har sett så utrolig mange oversminkede unge pene jenter som ser helt klovnaktige ut med alt de smører på …

Kan ikke huske sist jeg så en ungdom slik som beskrevet,i hvert fall..

Verken "på ordentlig" eller i SoMe.

Trender forandrer seg hele tiden.

• Liker 2
Skrevet
J.. skrev (11 minutter siden):

Kan ikke huske sist jeg så en ungdom slik som beskrevet,i hvert fall..

Verken "på ordentlig" eller i SoMe.

Trender forandrer seg hele tiden.

Jeg synes dessverre jeg ser de daglig …. Håper denne 17. mai vil vise at dette stemmer. I fjor var det malplassert å se så mange fine jenter i bunad med gipsansikt. Det synes jo spesielt godt i dagslys. Og i alle butikker står de jo med sine koster av øyenvipper og kittet ansikt. Så det senest i dag, men håper det er på vei ut 😊

• Liker 5
Skrevet
Justlooking skrev (19 minutter siden):

Jeg synes dessverre jeg ser de daglig …. Håper denne 17. mai vil vise at dette stemmer. I fjor var det malplassert å se så mange fine jenter i bunad med gipsansikt. Det synes jo spesielt godt i dagslys. Og i alle butikker står de jo med sine koster av øyenvipper og kittet ansikt. Så det senest i dag, men håper det er på vei ut 😊

"Ingen" under 20 år kjører den 2016 sminken du sikter til.

Som sagt,trender kommer å går,ungdommen har gått vekk fra filter og heavy sminke for lengst.

Ser noen 100 ungdommer daglig,å de ser ikke ut som de du nevner,foråsidetsånn.

• Liker 1
Skrevet
J.. skrev (1 minutt siden):

"Ingen" under 20 år kjører den 2016 sminken du sikter til.

Som sagt,trender kommer å går,ungdommen har gått vekk fra filter og heavy sminke for lengst.

Ser noen 100 ungdommer daglig,å de ser ikke ut som de du nevner,foråsidetsånn.

Vel, mulig de aller fleste unge ansatte på et stort kjøpesenter på Østlandet henger 7 år etter da😊 Men som sagt, håper det endrer seg.

• Liker 3
Skrevet
Justlooking skrev (1 time siden):

Syns det virker som at trenden med naturlig og full glam eksisterer parallellt i dagens samfunn, jeg. Jeg har også fundert litt over at det virker som at det er flere nå sammenlignet med før som dyrker ekstremversjonen av «stilen» de velger. Men det passer vel for så vidt godt inn med samfunnet generelt - det skal helst være enten eller; den gyldne middelvei er ikke nok.

• Liker 5
Skrevet
J.. skrev (2 timer siden):

Dette er jo motsatt av hva ungdommen selv viser i SoMe/sier.

Nå er "clean girl makeup" i vinden (her var allerede skandinavere gode),og filter er "megateit".

Nå skal man se mest mulig naturlig ut (knapt sminke) å ikke filter.

Er ikke det jeg ser her. Eller hva min venninne ser i Oslo.

• Liker 5
Gjest Finlay
Skrevet

Etter å ha sett SEs og Fetishas stories på Instagram lurer jeg virkelig på hvorfor legge mye i promobilder for en podcast.

En podcast er noe man skal LYTTE til. Ikke se.

Men likevel, det trengs åpenbart utallige "sexy" bilder for å promotere den nye podcasten.  Eller - man benytter enhver anledning til å være sexy, og demonstrere at de frekke storesøstrene endelig er fri. Og kan dra strikken usannsynlig mye lenger.

Gud hjelpe meg🙄

Tenker NRK kan prise seg lykkelig for at de er kvitt disse to.

Gjest Era Vulgaris
Skrevet
Finlay skrev (24 minutter siden):

Etter å ha sett SEs og Fetishas stories på Instagram lurer jeg virkelig på hvorfor legge mye i promobilder for en podcast.

Men likevel, det trengs åpenbart utallige "sexy" bilder for å promotere den nye podcasten.  Eller - man benytter enhver anledning til å være sexy, og demonstrere at de frekke storesøstrene endelig er fri. Og kan dra strikken usannsynlig mye lenger.

Gud hjelpe meg🙄

Jeg håper NRK gremmes over å ha knyttet dem til seg i utgangspunktet. 

Skrevet (endret)

Jeg så på begynnelsen av innlegget til kringkastingssjefen ang Sophie Elise i kringkastingsrådet og reagerte på at hun sa at det mye omtalte bildet ble lagt ut på Sophie Elises private Instagram konto. Ble det ikke lagt ut på firmakontoen @sophieelise, men en privat konto? Eller er det kringkastingssjefen som ikke skjønner at den kontoen er hennes kommersielle konto? Eller tenker kringkastingssjefen at det er en privat konto fordi den ikke er åpen?

Endret av Christiane_W
Rettet skrivefeil
  • Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet
Finlay skrev (31 minutter siden):

Gud hjelpe meg🙄

De får være så dumme og såkalt sexy de bare vil (følger ingen) men så lenge vi slipper å betale de på nrk via skatteseddelen blåser jeg i hva de gjør 👍

• Liker 14
Skrevet (endret)
Christiane_W skrev (4 minutter siden):

Jeg så på begynnelsen av innlegget til kringkastingssjefen ang Sophie Elise i kringkastingsrådet og reagerte på at hun sa at det mye omtalte bildet ble lagt ut på Sophie Elises private Instagram konto. Ble den ikke lagt ut på firmakontoen @sophieelise, men en privat konto? Eller er det kringkastingssjefen som ikke skjønner at den kontoen er hennes kommersielle konto? Eller tenker kringkastingssjefen at det er en privat konto fordi den ikke er åpen?

Det ble lagt ut på firmakontoen ja. Enten skjønte ikke kringkastningssjefen det, som du sier. Eller hun prøver bare å ro seg i land og håpe folk tror henne.

Endret av MyMichelle
  • Liker 20
Skrevet
Christiane_W skrev (33 minutter siden):

Jeg så på begynnelsen av innlegget til kringkastingssjefen ang Sophie Elise i kringkastingsrådet og reagerte på at hun sa at det mye omtalte bildet ble lagt ut på Sophie Elises private Instagram konto. Ble det ikke lagt ut på firmakontoen @sophieelise, men en privat konto? Eller er det kringkastingssjefen som ikke skjønner at den kontoen er hennes kommersielle konto? Eller tenker kringkastingssjefen at det er en privat konto fordi den ikke er åpen?

Jeg har absolutt ingen tro på at kringkastingssjef Vibeke Fürst Haugen ikke utmerket godt vet at bildet det er snakk om ble publisert på Sophie Elise AS' bedrifts-IG.

Så da tar vel kringkastingssjefen en "Resar" og velger heller å skape enda ett falskt narrativ til Kringkastingsrådet.

Om det skulle være slik at kringkastingssjefen ikke har fått med seg at det var Sophie Elises bedriftskonto Sofie Steen Isachsen valgte å legge ut bildet på - da har hun enkelt og greit ikke gjort jobben som kringkastingssjef, siden hun velger å tro falske narrativ hennes underledere skaper for henne. Kringkastingssjef Vibeke Fürst Haugen får tross alt betalt nærmere 3,5 millioner i året for å gjøre jobben sin - da skulle man tro hun gadd å sette seg inn i den ene saken som har skadet Nrks omdømme og troverdighet mest. Men ikke Fürst Haugen...

Uansett om hun faktisk ikke visste bedre eller om det var en bevisst løgn til Kringkastingsrådet for å skape et falskt narrativ for å beskytte seg selv og lederne i Underholdningsavdelingen, så er ikke Vibeke Fürst Haugen skikket til stillingen som kringkastingssjef.

Det er påfallende at styret i Nrk ikke kommer på banen her, når en hel avdelings ledere i Nrk, Underholdningsavdelingen, gjør bryter så mange av de lover og regler som Nrk er forpliktet til å følge. Det er påfallende at styret heller ikke uttaler seg om de dramatiske tallene om nedgangen i troverdighet og omdømme, og ikke kommenterer at det her er snakk om en kringkastingssjef som ikke har kontroll på sine ledere, som står foran Kringkastingsrådet og kommer med feilaktig fremstilling av fakta tli rådet.

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

De teller ned 🫣 Vet ikke om jeg har lov å publisere skjermdump, men tar sjansen. Mon tro om det er noen i denne tråden som vil høre den nye podcasten? Noen av fansen deres må da være på KG? Eller tør de ikke kikke innom denne tråden?

A5588238-F72B-4C0A-B059-3F298D0E24EF.jpeg

2FF7DD3D-D3FF-4B24-AEE3-2842C06FA189.jpeg

Endret av MyMichelle
  • Liker 2
Gjest Sunfl0wer
Skrevet (endret)
MyMichelle skrev (1 time siden):

De teller ned 🫣 Vet ikke om jeg har lov å publisere skjermdump, men tar sjansen. Mon tro om det er noen i denne tråden som vil høre den nye podcasten? Noen av fansen deres må da være på KG? Eller tør de ikke kikke innom denne tråden?

De ønsker uten tvil å melke dette max og elsker at det nok provoserer mange 😛 Jeg har litt lyst å høre om det blir som jeg tenker at de nå skal bruke den muligheten til å slenge dritt om NRK og legge alt ansvaret over på dem og de som er kritisk til dem. For tviler på at de mener de har gjort noe galt. Men jeg holder meg nok unna for regner med media blir å skrive mye om det når første episode kommer. Tror de garantert får høye lyttertall. 

Endret av Sunfl0wer
Skrevet
Sunfl0wer skrev (11 minutter siden):

De ønsker uten tvil å melke dette max og elsker at det nok provoserer mange 😛 Jeg har litt lyst å høre om det blir som jeg tenker at de nå skal bruke den muligheten til å slenge dritt om NRK og legge alt ansvaret over på dem og de som er kritisk til dem. For tviler på at de mener de har gjort noe galt. Men jeg holder meg nok unna for regner med media blir å skrive mye om det når første episode kommer. Tror de garantert får høye lyttertall. 

Det tror jeg også. De har allerede ledd og snakket stygt om de «bitre damene» som klaget til NRK. Og de kommer sikkert til å ta tilbake «meditasjonen» som NRK fikk dem til å slutte med. Og fjerne det lille fornuftige NRK hadde satt inn, der de skulle si hva de mente om aktuelle tema som ikke hadde med dem å gjøre. Jeg tipper det blir mye nedsettende prat om NRK og sånne som oss, mye latter og mye sexprat. Huff.

• Liker 9
Skrevet

For meg fremstår SE nå som en bortskjemt drittunge som ikke fikk viljen sin og skal på trass ha en podcast. Og det virker ganske tydelig at det skulle bli med eller uten managementet rundt seg. Og det ser ut til å bli uten.

For nå kjører de på på egenhånd uten input fra noen andre. Det virker ganske åpenbart ut fra det de nå legger ut. For hadde de hatt noen rundt seg som hadde gitt de faglige råd så hadde de (forhåpentligvis) fått beskjed om å tone ned sex fokuset.

Bildene er lagt opp til å se sexy ut. De viser seg med korte skjørt stor utringelse i fra senga til SE.

Dama er snart 30 år og trenger sexy bilder av seg i fra senga si for å selge podcasten sin… som ingen ville kjøpe.

Det sier mye.

Og det sier mye om hva som kommer. Og jeg er ikke interessert.

• Liker 29
  • Nyttig 3
Skrevet

lukter desperasjon lang vei. og bildene er jo ikke spesielt sexy heller,  selv om de er halvnakne. Ser mer dopa ut på bildene. hvor skal denne podcasten distribueres?  

• Liker 23
  • Nyttig 2
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
MyMichelle skrev (4 timer siden):

På det øverste bildet er det gjort en elendig jobb i photo shop. Så mange snodige detaljer og vinkler på SE sin kropp 😳 Og Lolita-imaget skal dyrkes til det absurde. FYI du er snart 30, Sofie, på tide å vokse litt opp mentalt. Og flytt over på OF, først som sist. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...