Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Gjest IreneV
Skrevet

Synes dette var en veldig bra kommentar av Rolness 🤣

309480693_Skjermbilde2023-03-15kl_15_12_38.thumb.png.aca13ca29e9329e8e36ddd3c59793316.png

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Isild skrev (1 minutt siden):

Hun skriver blogg i bokform. 

Etter uttalelsen hennes om at noen hadde sagt at hun så ut som hun var 17 så tenkte jeg at de ultimate kompleksene og et ennå mer frynsete selvbilde ligger foran henne. Ser ikke helt hvordan hun skal klare å passere over i 30-årene med sitt behov for å være en Lolita. 

Det har jeg også vanskelig for å forstå, det er dessverre nesten som en sakte film hvor man vet det blir en togkrasj snart.

Men jeg synes det er sykt at reklamen for godteriet fremstiller henne som en liten jente! De bygger jo bare opp under galskapen i det denne bedriften hennes fronter.

• Liker 8
Skrevet
Frisk Frosk skrev (3 minutter siden):

Det har jeg også vanskelig for å forstå, det er dessverre nesten som en sakte film hvor man vet det blir en togkrasj snart.

Men jeg synes det er sykt at reklamen for godteriet fremstiller henne som en liten jente! De bygger jo bare opp under galskapen i det denne bedriften hennes fronter.

Godteposen ble vemmelig. Hadde vært med på en godterilansering med noe konfekt-ish til kaffen eller noe. Men gummigodteri i fargerike poser. De er jo laget for barn. Veldig rart med bilde av en sexfiksert voksen dame som driver med rus på posen. 

Får håpe de som tenker å ta inn dette godteriet tenker over noen assosiasjoner... 

• Liker 14
Skrevet
Eveliina skrev (5 timer siden):

Vi får se det, hvem som tør satse på produktet ‘Candy Girl’.

Med koblingen til Sophie Elise og narkotika blir det et hardt innsalg.

Det er vel bare å rebrande produktet og kalle det "Duck lips" i god selvironisk ånd. Eller kanskje "Sussetruta" for å gå for den autentiske nord-norske klangen med et innslag av ungdommelig uskyld.

• Liker 12
Skrevet

Nå tror jeg faktisk endelig de fleste ser at keiser(innen) ikke har klær på seg. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Honey Dew skrev (6 timer siden):

Var disse godteriene vegan-vennlige? Mener at de inneholdt gelatin?

Det finnes et vegansk alternativ som er laget av alger, Agar, med koden E406. Det er nok dette de har benyttet.

• Liker 7
Gjest IreneV
Skrevet
Pust skrev (2 minutter siden):

Det finnes et vegansk alternativ som er laget av alger, Agar, med koden E406. Det er nok dette de har benyttet.

Det må jo være det. De har markedsført det som vegansk Men hvordan ser veganere på emballasjen? Jeg vet de godtar plast på endel varer som er nødvendig grunnet holdbarhet, men godteri er jo ikke akkurat en nødvendighet. Og det er masseprodusert. Jeg skjønner ikke at masseprodusert godteri  kan inngå i en slik ideologi

Skrevet
Era Vulgaris skrev (7 timer siden):

Endelig får SEs handlinger en reell konsekvens, og det er ikke en dag for tidlig. Rema 1000 gjør selvfølgelig det helt riktige her for å beholde sin seriøsitet i markedet. De forstår at det er kundene de lever av. 

Og det har nok sunkost gjort også. Noen la inn en link i denne tråden om at de hadde/skulle få candy girl til salg for en del uker siden. (Husker ikke prisen). En uke eller to senere var linken død da jeg sjekket. De har nok bare stille og rolig fjernet dette fra sortimentet. Heia Rema forresten, at se skjønte sitt eget beste 😊

• Liker 12
Skrevet
1 hour ago, Zenhouse said:

Nå tror jeg faktisk endelig de fleste ser at keiser(innen) ikke har klær på seg. 

Jeg tror du faktisk har rett. Rabalderet rundt SE og NRK har (forhåpentligvis) ført til at flere potensielle oppdragsgivere går påvirkere nøyere etter i sømmene, og ikke blindt tror at alt som glitrer er gull (hvilket var åpenbart tilfelle for NRK). Det vil i så henseende være noe å bejuble. Jeg øyner et håp om at pendelen nå svinger andre veien og cowboy-tilstandene i Påvirker-sfæren endelig ikke lenger vil være kutyme. 

Påvirker og fordums Norges blogg-dronning Caroline Berg Eriksen, tidligere kjent som Fotballfrue, har i løpet av den siste uka hatt et påfallende byks i antall følgere, til tross for jevn og trutt nedgang i følgerskare de siste årene. Det er nemlig rart at knappe seks tusen mennesker med ett har begynt å følge en påvirker hvis eneste medieomtale den siste tiden var i Sarpsborgs lokalavis etter å ha vist en pupp. Jeg påstår ikke at her er det blitt kjøpt følgere, jeg sier bare at denne plutselige tilstrømningen av nye følgere er påfallende. Selv ikke SE kan skilte med like imponerende følgerøkninger til tross for å ha vært samtaleemne i hele medie-Norge den siste måneden. 

Forhåpentligvis vil en bedrift med et snev av respekt for seg selv nå se nærmere på følgende før et mulig samarbeid inngås:

a) Hva postes i påvirkerens SoMe-plattformer (IG, TikTok, Snapchat, osv.);
b) Finnes det skandaler og annen negativitet som hefter ved påvirkeren, og hvorvidt man derav får en "guilty by association"-kasus
c) Hvem er det som faktisk følger påvirkeren, og er det en korrelasjon mellom antall følgere, "likes", og kommentarer

• Liker 12
Gjest IreneV
Skrevet
Hunter7 skrev (20 minutter siden):

Jeg tror du faktisk har rett. Rabalderet rundt SE og NRK har (forhåpentligvis) ført til at flere potensielle oppdragsgivere går påvirkere nøyere etter i sømmene, og ikke blindt tror at alt som glitrer er gull (hvilket var åpenbart tilfelle for NRK). Det vil i så henseende være noe å bejuble. Jeg øyner et håp om at pendelen nå svinger andre veien og cowboy-tilstandene i Påvirker-sfæren endelig ikke lenger vil være kutyme. 

Påvirker og fordums Norges blogg-dronning Caroline Berg Eriksen, tidligere kjent som Fotballfrue, har i løpet av den siste uka hatt et påfallende byks i antall følgere, til tross for jevn og trutt nedgang i følgerskare de siste årene. Det er nemlig rart at knappe seks tusen mennesker med ett har begynt å følge en påvirker hvis eneste medieomtale den siste tiden var i Sarpsborgs lokalavis etter å ha vist en pupp. Jeg påstår ikke at her er det blitt kjøpt følgere, jeg sier bare at denne plutselige tilstrømningen av nye følgere er påfallende. Selv ikke SE kan skilte med like imponerende følgerøkninger til tross for å ha vært samtaleemne i hele medie-Norge den siste måneden. 

Forhåpentligvis vil en bedrift med et snev av respekt for seg selv nå se nærmere på følgende før et mulig samarbeid inngås:

a) Hva postes i påvirkerens SoMe-plattformer (IG, TikTok, Snapchat, osv.);
b) Finnes det skandaler og annen negativitet som hefter ved påvirkeren, og hvorvidt man derav får en "guilty by association"-kasus
c) Hvem er det som faktisk følger påvirkeren, og er det en korrelasjon mellom antall følgere, "likes", og kommentarer

Jeg tror det gikk litt i vasken alt sammen for SE AS. 
Podcasten ble lansert parallellt med publisitet rundt et altfor kort opphold på en rusklinikk, der det ble sendt "live" fra akutten, med noen sexy positurer. Hun drar rett fra rusbehandling og til talkshow, rød løper og en ferie på Lustrabadet. Så kommer det tre tragiske overdosedødsfall, to jenter på 16 år og en på 18, rett før SE AS poster et bilde med kokain og teksten "Livet blir cirka en milliard ganger morsommere når man bare gir faen». Verre kan det ikke bli. Og i tillegg har vi all reklamen hun pushet ut fra dag en etter av NRK-samarbeidet startet, også i deres studioer, et klart regelbrudd.  Hun fremstår som en løs kanon. 

Skrevet

Siste skandale: Rema 1000 kutter ut Sophie Elise-godteriserien "Candy  Girl" Dette er bare trist, trodde de skulle lansere noe hvitt bruspulver også.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Beklager, jeg hadde ikke peiling på at dette var så stor; over 1800 sider. Jeg har ikke lyst å lese gjennom alle kommentarene. Var det ikke noe med kokain, eller noe lignende? Er det pågående etterforskning? Er noen blitt fengslet? Har noen brutt loven? Skjedde dette utenfor Norge, for eksempel å røyke hasj i Nederland? Hva skjedde? TL;DR?

Gjest ytmnd
Skrevet
1 hour ago, I Grosny said:

Siste skandale: Rema 1000 kutter ut Sophie Elise-godteriserien "Candy  Girl" Dette er bare trist, trodde de skulle lansere noe hvitt bruspulver også.

Hockeypulveret hennes lanseres i sommer, ikke heng med leppa helt enda!

Gjest Sprite
Skrevet

Kan spare dere alle fra å høre podcasten. Ingen om kokain ble nevnt. Ikke bildet. Ikke noe. 
Absolutt INGENTING juicy som de lovde. 

Skrevet

Jeg stoler ikke på SE når hun sier det. Men samtidig er håndteringen fra kringkastingssjefen så håpløs at det virker troverdig.

• Liker 20
Skrevet
IreneV skrev (13 timer siden):

Det må jo være det. De har markedsført det som vegansk Men hvordan ser veganere på emballasjen? Jeg vet de godtar plast på endel varer som er nødvendig grunnet holdbarhet, men godteri er jo ikke akkurat en nødvendighet. Og det er masseprodusert. Jeg skjønner ikke at masseprodusert godteri  kan inngå i en slik ideologi

Veganere pleier jo dessverre å elske plast. Plastklær, plastsko, plastvesker etc, hva er da litt plastemballasje…

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Dagens pod er altså så "juicy" at de tar seg tid til å svare på spørsmål som "hva er favoritt dyret ditt?"..

• Liker 20
Gjest IreneV
Skrevet (endret)
velociraptor skrev (På 16.3.2023 den 7.20):

Veganere pleier jo dessverre å elske plast. Plastklær, plastsko, plastvesker etc, hva er da litt plastemballasje…

Ja, det er en merkelig gjeng. Det lages rådyre vesker av skinnimitasjon, der materialene må gjennomgå masse kjemiske prosesser. Og hva er "facon"? Hvorfor ikke bare spise grønt, slik det er best? Uten å sende det gjennom utallige kjemiske prosesser som skaper skyhøye karbonavtrykk! Samme med klær laget av bambus. Men folk gidder ikke lese seg opp, de bare kjøper det som markedsføres som "bærekraftig" og "grønt".

https://fairware.com/bamboozled-getting-the-facts-on-bamboo-textiles/

Endret av IreneV

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...