Gjest NordreSving Skrevet 2. mars 2023 #35381 Skrevet 2. mars 2023 Alle som har levd en stund skjønner jo at SE har store mentale utfordringer, noe hun selv også adresserer. Livsførselen hennes er en konsekvens av dette. Operasjoner, festing, menn og vilt forbruk er hennes strategier for å unngå å ta tak i de underliggende problemene hun har. Karrieren i SoMe var god medisin, der hun høstet ros og likes og kunne iscenesette seg selv slik hun ønsker å bli sett. Men alle slike strategier vil ikke avhjelpe de grunnleggende problemene jo lenger tid hun unngår å ta tak i dem jo større vil de vokse og jo mer må hun forsøke å rømme fra dem. Stadig kraftigere skyts må til og dop / piller er jo ofte det man etterhvert tyr til, når alt det andre ikke lenger fungerer. Jeg synes også synd på henne. Problemet er bare at hun har 500.000 følgere som blir påvirket. De ser avataren som fremstår med attributter som mange drømmer om. Penger, kropp, utseende og suksess. Det er ikke få jenter om kunne tenke seg livet til SE, som jo på overflaten ser flott ut. Og det er her den kjempestore utfordringen ligger. For de ønsker å kopiere henne, derfor er også verdien stor når hun viser produkter som kan hjelpe til med det. Med SoMe har alle, uavhengig av om man er et godt eller dårlig forbilde, mulighet til å skaffe seg en plattform. Ingen vurderer om du bør ha en slik plattform. Og det er jo her NRK virkelig har gjort det store, fordi de som et redaktørstyrt medium burde ha noen klare tanker om hva de vil bidra med til samfunnet. Jeg fatter ikke at de ikke gjør gode vurderinger.
Zenhouse Skrevet 2. mars 2023 #35382 Skrevet 2. mars 2023 Finlay skrev (14 minutter siden): Det ser ut som det er den løsningen NRK går for. Å moderere innholdet, men beholde podcasten. Tragisk. Helt utrolig. Skal de ha egen barnevakt da på SE? Eller tror de virkelig ikke at det kommer flere «glipper»? 5
Gjest diam0nd Skrevet 2. mars 2023 #35383 Skrevet 2. mars 2023 Hvis SE og F kan fortsette som før, så må de slutte med den tullete regelen de faste ansatte i NRK har, om at de ikke kan drive med reklamevirksomhet. Like regler for alle.
K_mb Skrevet 2. mars 2023 #35384 Skrevet 2. mars 2023 Finlay skrev (25 minutter siden): Det ser ut som det er den løsningen NRK går for. Å moderere innholdet, men beholde podcasten. Tragisk. Det var det jeg fryktet når det trenerte ut i tid... 5
Gjest Finlay Skrevet 2. mars 2023 #35385 Skrevet 2. mars 2023 K_mb skrev (1 minutt siden): Det var det jeg fryktet når det trenerte ut i tid... Fikk bange anelser når "storesøstre" ble byttet ut med "venninner" en av de siste dagene. Tviler egentlig på at NRK ville forandret denne presentasjonen på dette tidspunktet, om de ikke hadde planer om å beholde duoen. De beholder dem, men legger føringer.
Isild Skrevet 2. mars 2023 #35386 Skrevet 2. mars 2023 NordreSving skrev (22 minutter siden): Alle som har levd en stund skjønner jo at SE har store mentale utfordringer, noe hun selv også adresserer. Livsførselen hennes er en konsekvens av dette. Operasjoner, festing, menn og vilt forbruk er hennes strategier for å unngå å ta tak i de underliggende problemene hun har. Karrieren i SoMe var god medisin, der hun høstet ros og likes og kunne iscenesette seg selv slik hun ønsker å bli sett. Men alle slike strategier vil ikke avhjelpe de grunnleggende problemene jo lenger tid hun unngår å ta tak i dem jo større vil de vokse og jo mer må hun forsøke å rømme fra dem. Stadig kraftigere skyts må til og dop / piller er jo ofte det man etterhvert tyr til, når alt det andre ikke lenger fungerer. Jeg synes også synd på henne. Problemet er bare at hun har 500.000 følgere som blir påvirket. De ser avataren som fremstår med attributter som mange drømmer om. Penger, kropp, utseende og suksess. Det er ikke få jenter om kunne tenke seg livet til SE, som jo på overflaten ser flott ut. Og det er her den kjempestore utfordringen ligger. For de ønsker å kopiere henne, derfor er også verdien stor når hun viser produkter som kan hjelpe til med det. Med SoMe har alle, uavhengig av om man er et godt eller dårlig forbilde, mulighet til å skaffe seg en plattform. Ingen vurderer om du bør ha en slik plattform. Og det er jo her NRK virkelig har gjort det store, fordi de som et redaktørstyrt medium burde ha noen klare tanker om hva de vil bidra med til samfunnet. Jeg fatter ikke at de ikke gjør gode vurderinger. Veldig viktige poenger. Mange ønsker nok å kopiere henne. Vi har litt for lett for å si (og tro) at vi ikke tror unge bryr seg om henne eller lar seg påvirke av henne. For å snakke litt om dette med påvirkning - det har nok blitt litt slik nå for tiden at man ikke innrømmer at man f.eks får ideer til hvordan man "enkelt" kan fikse på ting fra Sophie Elise. Det er `politisk korrekt` å si at man tar avstand fra det hun holder på med - både når det gjelder festing, operasjoner og annet. Men påvirkning er ikke å si høyt at "hun er mitt idol". Påvirkning er mer snedig enn som så. Det finnes nok desverre mange "Sofier" på 15 fortsatt (Sofie begynte vel å blogge da hun var 15-16, med en drøm om store pupper og å bli likt fordi hun var vakker) Disse "Sofiene" sitter som det hun gjorde - og leter etter måter, priser, steder og hvordan man kan fikse på ting for å oppnå drømmeutseendet. Et utseende de tror vil gjøre dem lykkelige, gjøre at de blir likt og populære. Den største påvirkeren på nettopp dette her i landet er Sophie Elise. Selv om hun ikke oppfordrer noen til å gjøre som henne, så er det indirekte oppfordring hver gang hun poserer med resultatet, hver gang hun sier at hun elsker å være sexy (noe hun sikkert ikke syns hun var før da tydeligvis - så det er OPERASJONENE som gjør at hun føler seg sexy osv) Påvirkningen skjer i det helt stille. Og den er ganske privat for den som leter. Utad kan denne personen si "Ja fy fader, det er helt tragisk det SE holder på med" 8 3
MyMichelle Skrevet 2. mars 2023 #35387 Skrevet 2. mars 2023 K_mb skrev (1 time siden): Siste nytt: https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/sophie-elise-avslorer-endringer-i-podkast/15548502/ Helt utrolig! Ja, æ leste det akkurat sjøl. Skuffandes 😞 3
Isild Skrevet 2. mars 2023 #35388 Skrevet 2. mars 2023 Finlay skrev (4 minutter siden): Fikk bange anelser når "storesøstre" ble byttet ut med "venninner" en av de siste dagene. Tviler egentlig på at NRK ville forandret denne presentasjonen på dette tidspunktet, om de ikke hadde planer om å beholde duoen. De beholder dem, men legger føringer. Det er nok desverre ganske klart nå ja. NRK skjønte tydeligvis at det ble litt harry at "storesøstrene" snakket om slappe pikker til "lillesøstre" på 15. Så venninner lyder altså bedre. Hvis jeg skal gjette, så har de fått beskjed om å ta inn noen minutter med meninger om "krig og dyrevern og miljø og sånn" - slik at podcasten lever opp til det Rune Lind har solgt inn Sophie Elise som. Men, jeg gjettter på at lyttertallene vil dale. Akkurat nå er de høye fordi det er nysgjerrighet rundt alt som har skjedd. Sophie Elise og Fetisha har fått mange nye kritikere også- som syns de er dårlige forbilder både som storesøstre og venninner. 11
MyMichelle Skrevet 2. mars 2023 #35389 Skrevet 2. mars 2023 (endret) Vi skulle ha fått visst hva det koster å beholde podcasten, sammenlignet med hva det ville kostet å terminere kontrakten. Ville sikkert bli dyrt å bli kvitt dem også, om det va NRK som måtte bryte kontrakten uten at det ble funnet kontraktbrudd fra SE og F sin side. Men jeg ville heller blitt kvitt dem uansett hvs advokatene deres kom fram til. Endret 2. mars 2023 av MyMichelle Endret fra dialekt til bokmål 4
MyMichelle Skrevet 2. mars 2023 #35390 Skrevet 2. mars 2023 (endret) Håper og tror lyttertallene vil gå ⬇️⬇️⬇️ når det blir stille i media 🤞 Endret 2. mars 2023 av MyMichelle Redigert vekk dialekt 4
MyMichelle Skrevet 2. mars 2023 #35391 Skrevet 2. mars 2023 Jeg ble så opprørt over nyheten at jeg skrev alt på dialekt og måtte redigere 4 2
MyMichelle Skrevet 2. mars 2023 #35393 Skrevet 2. mars 2023 https://www.vg.no/rampelys/i/VP5wy4/sophie-elise-pod-blir-det-uansett SE sier de ikke vet hva som kommer til å skje. Men jeg vet at jeg ikke har tid å være på KG akkurat nå. 2
J.. Skrevet 2. mars 2023 #35394 Skrevet 2. mars 2023 Knises og fnises i dagens pod,der de også oppfordrer "rotta" som har sagt at NRK skal vrake de om å tilstå å slutte og komme med usant sladder. De har fått beskjed om å skjerpe seg men at podden består. Så så mye for at podden skulle avsluttes,som noen påsto her i tråden. Som forventet - ingen konsekvenser for SE. 12 2
Isild Skrevet 2. mars 2023 #35395 Skrevet 2. mars 2023 MyMichelle skrev (17 minutter siden): Men kanskje det er håp likevel. Lurer på om Medier24 fortsatt mener at Sophie Elise er Norges mektigste kvinne i Norske medier - og en viktig stemme. 7
Gjest IreneV Skrevet 2. mars 2023 #35396 Skrevet 2. mars 2023 (endret) Isild skrev (7 minutter siden): Lurer på om Medier24 fortsatt mener at Sophie Elise er Norges mektigste kvinne i Norske medier - og en viktig stemme. Mektig og skadelig. Penger betyr ikke lykke. Penger betyr ikke suksess. Men penger gir makt. Der har disse influencerne noe til felles med narkokartellene de støtter. De startet med to tomme hender mange av dem også. Er de gründere? Det er kun penger som betyr noe. Ingen moral, ingen etikk, ingen tanker for andre. De skal bare bli størst. Endret 2. mars 2023 av IreneV
Felis Skrevet 2. mars 2023 #35397 Skrevet 2. mars 2023 MyMichelle skrev (10 minutter siden): Vi skulle ha fått visst hva det koster å beholde podcasten, sammenlignet med hva det ville kostet å terminere kontrakten. Ville sikkert bli dyrt å bli kvitt dem også, om det va NRK som måtte bryte kontrakten uten at det ble funnet kontraktbrudd fra SE og F sin side. Men jeg ville heller blitt kvitt dem uansett hvs advokatene deres kom fram til. Jeg tror ikke det har så mye med penger å gjøre, men med trass og stolthet. Fra begge parter. Sophie Elise gjentar igjen at hun ikke tjener så mye hos NRK, men at hun gjør det for å dele budskapet sitt på en gratis plattform, eller noe. Den egentlige grunnen til at hun er hos NRK, ser vi her: Rett etter at podcasten ble lansert eksploderte annonseringen i hennes kanaler. Sophie Elise trenger ikke lønn fra NRK, hun trenger troverdigheten deres. Etter mange skandaler og kontroverser hadde annonsørene sannsynligvis blitt litt lunkne til samarbeid, men med NRK i ryggen ble hun plutselig troverdig igjen. Hun hadde sannsynligvis gjort podcasten gratis, for å snu et omdømme så til de grader koster vanligvis masse penger. Når det gjelder sjefene i NRK slår de meg som over middels arrogante hele gjengen. De vil heller hevde at rundpuling er bra innhold enn å innrømme at de tok feil. De har oppdaget at omdømme-smitte går begge veier. Sophie Elise ble litt mer spiselig av dette samarbeidet, NRK-ledelsen ble fryktelig skitten. NRK selv har gått fra å nesten ha plettfritt omdømme, til å være mistrodd av nesten halve befolkningen. Det lover ikke godt for videre lederstilling og 3,5 millioner i lønn... Den eneste måten de kan redde ansikt på, er å beholde Sophie Elise. Så det er det som ser ut til å være strategien. På vei dit må grisen sminkes litt. Sofie og Fetisha har blitt degradert fra storesøstre til venninner, kringkastingssjefen innrømmet at de angret på at målgruppen var unge jenter og sannsynligvis har Sofie og Fetisha blitt instruert i å legge til et segment med homofili, dyrevern, krig og fred og sånt. Og Sofie jatter med. Men hvis de tror de kan temme Sophie Elise, så er de så dumme at de kanskje kvalifiserer til å måtte trenge verge. Sophie Elise kommer aldri til å endre seg! Aldri! Kanskje de legger inn 5 minutter med politisk korrekt innhold, men resten av podcasten kommer til å inneholde det som opptar jentene: Sex, rus og seg selv. Kjernelytteren kommer fremdeles til å være kåte mannfolk midt i livet (David Sviland), REMA 1000 kommer til å lansere godteriet hennes, og annonsørene kommer til å stå i kø for å reklamere i kanalene hennes. Før eller siden kommer noen til å legge litt ekstra penger på bordet for et reklameinnslag i NRK-studioet igjen. Sofie kommer til å "glippe" med et bilde igjen. Sannsynligvis blander hun rus og reklame igjen. Kanskje røyker og drikker hun på et nytt badeland også. Og hver bidige gang kommer NRK til å "ta en samtale". Lurer på om noe egentlig blir sagt under de samtalene lenger, eller om begge parter sitter der i stille resignasjon i visshet om at de er lenket til hverandre enten de vil eller ikke, av grunner de ikke lenger rår over...? 41 8
MyMichelle Skrevet 2. mars 2023 #35398 Skrevet 2. mars 2023 Jeg er sikker på at godteriet hennes vil selge myyye bedre nå, enn det ville gjort hvis «posebildet» ikke hadde eksistert. Jeg har hele tiden trodd hun postet det for å skape oppmerksomhet angående godteriet. 9 1
Isild Skrevet 2. mars 2023 #35399 Skrevet 2. mars 2023 IreneV skrev (4 minutter siden): Mektig og skadelig. Penger betyr ikke lykke. Penger betyr ikke suksess. Men penger gir makt. Der har disse influencerne noe til felles med narkokartellene de støtter. De startet med to tomme hender mange av dem også. Er de gründere? Det er kun penger som betyr noe. Ingen moral, ingen etikk, ingen tanker for andre. De skal bare bli størst. Godt poeng. Penger i seg selv er ikke suksess. Mange penger tjenes på høyst ugreie måter. Personlig er jeg ikke imponert over at unge mennesker dropper utdanning for å enten være med i drøy reality (for å bli et kjent influencernavn) - eller som satser direkte som kontroversiell influencer. Ja de tjener penger (så lenge det finnes bloggpiller, så vil det finnes lukrative annonseavtaler) - men de skaper slik jeg ser det ingenting av verdi for andre enn seg selv. 6
Gjest IreneV Skrevet 2. mars 2023 #35400 Skrevet 2. mars 2023 (endret) Isild skrev (9 minutter siden): Godt poeng. Penger i seg selv er ikke suksess. Mange penger tjenes på høyst ugreie måter. Personlig er jeg ikke imponert over at unge mennesker dropper utdanning for å enten være med i drøy reality (for å bli et kjent influencernavn) - eller som satser direkte som kontroversiell influencer. Ja de tjener penger (så lenge det finnes bloggpiller, så vil det finnes lukrative annonseavtaler) - men de skaper slik jeg ser det ingenting av verdi for andre enn seg selv. Narkokartellene og mafia styrer store deler av kosmetikk- og tekstilbransjen også. Selger overprisede vesker og klær, sydd av underbetalte migrantarbeidere og slaver. Dubai er en frihavn for kriminelle. Influencerne elsker å dra dit. Endret 2. mars 2023 av IreneV
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå