Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Finlay skrev (19 minutter siden):

Alkoholmisbruket ble overhodet ikke nevnt i Lindmo.

Tvert imot fortalte hun i podcasten at alkohol IKKE var noe problem for henne. Så hun kommer åpenbart fortsette å ruse seg på alkohol. Tror ikke hun ser på den daglige drikkingen hun har frontet det siste året som misbruk. 

Nei det kan jo være greit å ha noe å spille på ved en senere anledning. Om hun er så godtroende når det kommer til alkohol så må hun gjerne fortsette å drikke. Hjelpes min!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

får ikke lagt til link men les artikkel i BT av Christian Silseth"Jeg hater kjendis-tv"det er så bra beskriving av kjendis Norge,om noen kan hjelpe meg å legge ut link så er det fint🙏😇

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bitch Pudding

Hvem av dagens unge har bedt om å bli nådd ut til av en hyperseksuell narsissist som kun består av et par pupper og noe som skal forestille en rumpe? Trenger unge å bli frelst av denne "stemmen" eller er det rett og slett bare denne "stemmen" som er enda mer hyperkåt på enda mer oppmerksomhet? Har hun blackmail materialepå allei media-Norge? Utveksles det tjenester på bakrommet, for at hun skal ti år senere dukke opp overalt og riste på puppene og rumpen sin? Jeg skjønner det bare ikke. NRK av alle ting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bitch Pudding
Velinda skrev (6 minutter siden):

får ikke lagt til link men les artikkel i BT av Christian Silseth"Jeg hater kjendis-tv"det er så bra beskriving av kjendis Norge,om noen kan hjelpe meg å legge ut link så er det fint🙏😇

Gi den mannen en pris allerede! 🙌

https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/Ll1wK4/jeg-hater-kjendis-tv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, h/k said:

Hun har vært ute av media i 5 uker som hun har tilbrakt på sykehus/avrusning. I løpet av denne tiden har hun fått jobb i NRK, planlagt (og spilt inn?) podcast, tatt kontakt med Lindmo + + 

Bare jeg som ikke synes dette henger på greip hvis hun var så avhengig som hun sier? Ikke mye tid til selvransakelse i hvertfall. 

Hun fikk jobben i NRK en god stund før hun ble lagt inn, innspillingen ble lagt på is - skulle egentlig vært spilt inn flere episoder i den tiden hun var innlagt. Det har vært kjent at hun har hatt et problem. Flere medier ble også tipset om at hun var innlagt og forsøkte å kontakte henne. Hun gikk ikke ut med dette for PR, men fordi hun ville eie sin egen historie. Romerikes Blad er en av avisene som skriver om at de fikk mange tips om dette. 

Hun har heller ikke sagt at hun er frisk, som noen her inne viser til. Hun har tvert imot sagt at det er nå arbeidet begynner. Kjenner mennesker som har vært innlagt i 4 uker, men fortsatt ikke kvitt full avhengighet. Men ofte blir det tatt et valg om å fortsette behandlingen i kjente omgivelser, med støtte fra familie og venner, så går man til terapi en eller flere ganger i uken. Det er altså ikke noe rart i at hun ble skrevet ut etter 5 uker, det er vanlig i det forløpet hun er i - samtidig som det også er individuelt hvor lenge man er innlagt. Det er ikke noe fasitsvar her. 

Synes ellers det er helt usmakelig hvordan mange her inne mistenkeliggjør et menneske som har et rusproblem, og attpåtil insinuerer at man bruker det som PR. Hun kommer potensielt til å miste mange samarbeid pga dette, for mange vil ikke assosieres med det, så å hevde at hun bruker rus på PR er så dumt at jeg ikke kan tro folk mener det seriøst. 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Justlooking said:

Leste akkurat en artikkel i nettavisen om henne. Hun har jo alltid vært kjent for å lyve om det meste og jeg er litt enig med denne kommentaren til artikkelen …

1F7DE938-BB99-47BC-990E-647AAB3B435A.jpeg

Da burde du sette deg mer inn i disse sakene før du shamer noen som har et problem. Hun har fått flere ulike leger til å skrive ut - det er lett om man går privat. I tillegg kjøpte hun på gata. Og det er kjempelett å få utskrevet sånne tabletter i dag, dessverre for lett. Jeg har venner som har gått på sterke sovepiller over flere år, og det er godt kjent hvilke leger man kan gå til for å få utskrevet - noen skriver lettere ut enn andre. 

Jeg kjenner folk som har vært innlagt, det hun beskriver er vanlig. Abstinenser kan være helt grusomme, for noen er det som fysiske smerter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ford3000 skrev (4 timer siden):

Jeg hørte på podcasten til SE for flere år siden, på Spotify. Da hun og Fetisha var der. Så tok det jo slutt. Har ikke helt fått med meg hvorfor SE og forsåvidt Fetisha er kommet over på NRK. Har jeg gått glipp av en tidligere post hvor noen har skrevet det? Jeg leser det som blir skrevet at "vi" folket har gitt henne plass i NRK, men... hvorfor NRK og ikke en annen kanal, f.eks VG der mange "influensere" er?

 

«For hva har NRK å tilby Sophie Elise når de ikke kan tilby den elleville markedsprisen satt av Schibsted? Nettopp, «det største nyhetsorganet NRK i rygg og nakke». Legitimitet. Troverdighet. En status som bare en rikskringkaster kan by på. Og selv om Sophie Elise var tydelig på at hun ikke skulle blande skitt og kanel i første episode («dette er en reklamefri podkast, bitch!») kan man ikke stikke under stol at det er sabla god PR. Det er kanskje ikke direkte reklame av Sophie Elise og hennes diverse produkter, men om noe er indirektereklame er det jaggu meg dette.» https://www.dagbladet.no/meninger/aerlig-talt-nrk/77304344

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blir hyllet for å stå frem med rusavhengighet, men dette er en person som for ikke lenge siden uttalte at alt hun sa og gjorde i offentligheten var nøye planlagt, hun er tatt i løgn mange ganger. Det skuffer meg at ikke Lindmo stiller flere kritiske spørsmål. Som noen nevner over her, kan det være at hun har blitt avhengig av smertestillende etter alle operasjonene sine? Tr det virkelig bare 5 uker å komme over en avhengighet i den graden hun beskriver det? 

  • Liker 42
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (17 minutter siden):

De har helt rett jo.  Kommer til å boikotte Lindmo i kveld selv. Normalt sett synes jeg det er et koselig program men fordi de på død og liv skal ha inn Sophie Elise kommer jeg ikke til og se på. 

 

 

  • Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (1 time siden):

 

«For hva har NRK å tilby Sophie Elise når de ikke kan tilby den elleville markedsprisen satt av Schibsted? Nettopp, «det største nyhetsorganet NRK i rygg og nakke». Legitimitet. Troverdighet. En status som bare en rikskringkaster kan by på. Og selv om Sophie Elise var tydelig på at hun ikke skulle blande skitt og kanel i første episode («dette er en reklamefri podkast, bitch!») kan man ikke stikke under stol at det er sabla god PR. Det er kanskje ikke direkte reklame av Sophie Elise og hennes diverse produkter, men om noe er indirektereklame er det jaggu meg dette.» https://www.dagbladet.no/meninger/aerlig-talt-nrk/77304344

Takk! Leser aldri på Dagbladet, så hadde ikke fått med meg denne artikkelen.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at dess mer jeg tenker på det dess mer forbannet blir jeg. NRK skriver i VG at de sliter med å må jenter. Er ungt kvinnelig publikum. Og den strategien de da tenker fungerer er å fremme en kvinne, som har vunnet gullbarbie, som fronter sex og plastisk kirurgi, som var utro på tv i beste sendetid? 

Er DETTE det NRK mener de må bruke for å treffe kvinner? Det første tiltaket er da ikke å fremme en sterk, kul, politisk kvinne, men en (gull)Barbie i stedet. For hva treffer vel ikke kvinner bedre en en som selger selvbruningskrem lissom? Det blir så ekstremt gammeldags kjønnssterotypisk at jeg får lyst til å skrike!

Endret av Hoppetau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kart og terreng stemmer ikke overens. 1 års avhengighet og store doser- plutselig etter 5 små uker er alt som før, og hun kjører på akkurat likens? Jeg vet at man ofte bytter til annen benzo for å trappe ned på den typen man er avhengig av, uten å insinuere at hun fortsatt går på noe..

  • Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama er smart og media er dumme som brød. Alt er nøye planlagt. Nå skal det snakkes ut om den tunge tiden og hun skal hylles for åpenhet og hun blir uangripelig. Jeg blir gal. 

Endret av parmanoia
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Murstein skrev (4 timer siden):

Nå skal lille frøken Sophie sitte på Lindmo å fortelle hvor vanskelig livet og kjendistilværelsen er.  Er spent på hvem som får skylden når det gjelder pille og alkoholmisbruket. Hun hevder å ha fått for store doser utlevert mtp høyden sin. Vel bare der beviser hun null peiling. Men igjen ~ hun er flink til å legge skylden på andre. Det er jo alle andre sin feil at hun har operert seg til en plastikkdukke også.

Det blir vel gullbarbien som får skylden for dette. Hvis ikke hun tåler negative reaksjoner og innspill, har hun egentlig ingen ting i media å gjøre.

Er bare så lei av ansvarsfraskrivelsen hennes. Alle andre har skyld i at hun sliter, i stedet for at hun burde sett på seg selv og hvilket forbilde hun egentlig er.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun virkelig hadde vært innlagt for pille-avrusing så ville det tatt lengre enn 5 uker, i tilkegg ville hun fått beskjed av legen  om å også holde seg unna alkohol. Det funker ikke sånn at man kutter piller, men fortsetter å fore avhengigheten med ett annet rusmiddel som alkohol faktisk er 

Og gode venninner hadde holdt seg edrue sammen med henne for å hjelpe å unngå triggere

Jeg tror ikke på at hun har vært på 5 uker rehab og er nå nykter og klar for å klare seg selv 

  • Liker 41
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gyngende_grunn skrev (5 timer siden):

Når man har misbrukt piller eller alkohol, og vært på avvenning, kan man da fortsette med den andre typen sentralstimulerende som man IKKE har vært innlagt for? Altså, som i hennes tilfelle er alkohol? Hjernen greier vel ikke å skille alkoavhengighet fra benzoavhengighet, da det virker på de samme områdene i hjernen?

Verken benzodiazepiner eller alkohol er sentralstimulerende midler. Kokain, amfetamin og mdma er det. Alle mennesker har en viss mengde dopamin og seratonin som påvirker belønningsenteret i hjernen. Hun har vært på rehabilitering og er åpen om det. Det er stort i seg selv. Fremdeles finnes det folk som ser ned på mennesker med rusproblemer. Kanskje hennes mål var å få en bedre rusmestring. Synes ikke vi skal spekulere i hva slags avtale hun har med lege, psykolog eller nrk for den sak skyld. De som ikke liker henne kan jo bare skru av Lindmo.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg ikke kan lese eller engasjere meg, for jeg blir så sinnssykt provosert. Håper folk i samfunnet snart våkner opp og boikotter alt som støtter denne profilen. Håper flere skriker høyt og tar avstand fra NRK. Er kjempe skuffet over NRK og Lindmo. For ett år siden var SE på Farman og vant hjerter hjemme hos folk, men i all "hemmelighet" var hun utro mot sin samboer gjennom hele 5 år. Ett år senere (nå) sitter hun og påberoper seg en avhengighetsdiagnose, som for øvrig tar mye lengre tid enn 4-5 uker å bli kvitt (man blir aldri kvitt avhengighet, man må lære seg å leve med det). Hun vet virkelig ikke hva hun snakker om! Nei. Kjenner jeg bare må ta avstand fra hele medie-Norge. Takk for meg 

Endret av kraftwerk
  • Liker 36
  • Hjerte 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...