Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Twinkle~ skrev (7 timer siden):

Mulig det bare er meg, men jeg hadde ikke takla å være i en vennegjeng som konstant hadde så høyt fokus på sex/å være sexy. Synes det er lapdance, klining og poseringer hele tiden🙃 Foretrekker vennskap og relasjoner som er bygget på litt andre verdier.

Det er iallefall det de viser. Får håpe de oppfører seg mer normalt "off cam". 

SE lever jo av å vise seg halvnaken og "sexy" på internett, men vennene hennes er jo bare supportteam og "kulisser" i en kortere (noen ganger litt lenger) periode. Vennskapene hennes varer ikke. 

De syns sikkert det er stas å henge med henne og være sidekick. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fizzypo skrev (På 21.7.2022 den 18.08):

kvinnelige bryst rent biologisk fungerer som en såkalt nøkkelstimuli for menn. Mannlige bryst har ikke samme effekt på kvinner. Det er fra naturens side en vesentlig forskjell. 

Dette er feil. Kvinnelige bryst er kulturelt seksualisert og har ingen ting med biologi å gjøre. Det at kvinnelige bryst blir mer seksualitet enn mannlige stammer ene og alene fra åresvis med seksualisering av kvinnekroppen. 

Jeg vil legge til at jeg mener Sofie Elise viderefører denne seksualiseringen av kvinnelige bryst, og måten hun holder er med på å forsterke det objektive synet på kvinnekroppen, og jeg ser ikke såye feminisme i det.

Men det å påstå det at menn tenner på bryster er biologisk, er ganske primitive patriarkalske holdninger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (8 timer siden):

Som 16-17-åring hadde jeg dessverre kanskje syntes det var litt kult 😕

Men hun nærmer seg vel 30 snart så burde i utgangspunktet egentlig vært forbi det stadiet. Synes det virker så tomt og meningsløst det livet hun lever - men vi er alle forskjellige.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står det i artikkelen?

De betalte ikke for seg på spisestedene i Vågå, så derfor er jeg litt nysgjerrig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlåSwix skrev (3 timer siden):

I følge lokalavisa har de ikke fått betalt for Vågå-turen eller fått den sponset: https://www.gd.no/slik-havna-sophie-elise-og-co-i-vaga-det-var-flere-av-dem-som-ikke-visste-at-vaga-eksisterte/s/5-18-1597862 (muligens bak betalingsmur)

Da har ikke journalisten forstått koblingen SE - Rønningen, eller spurt direkte. Hvis dette ikke var et reklameoppdrag, må SE ha betalt turen for alle sammen … fordi de fleste av deltakerne på oppholdet i Vågå har ikke økonomi til å gjennomføre en slik tur.

Endret av Pust
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pust skrev (1 minutt siden):

Da har ikke journalisten forstått koblingen SE - Rønningen, eller spurt direkte. Hvis dette ikke var et reklameoppdrag, må SE ha betalt turen for alle sammen … fordi de fleste av deltakerne på turen til Vågå har ikke økonomi til å gjennomføre en slik tur.

Journalister flest tar jo i SE med silkehansker, hun har nok ikke blitt stilt noen ubehagelige spørsmål. Spesielt når dette er en lokalavis og de sikkert tenker at hun kan dra flere besøkende dit.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ingenting på at ikke SE (med "Squad") i en eller annen form er invitert til Vågå for å markedsføre. Det er for opplagt mtp at hun kjenner den nye eieren, og at hun har gjort seg flid med innleggene derfra (har ikke sett de, men noen har kommentert at det har vært fine innlegg) 

Dette er noe av det som har blitt ganske harry og tvilsomt med influencere. Vi har ingen muligheter for å vite når vi blir utsatt for reklame og ikke. De har jukset for mye og for lenge. 

 

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKC skrev (16 timer siden):

Dette er feil. Kvinnelige bryst er kulturelt seksualisert og har ingen ting med biologi å gjøre. Det at kvinnelige bryst blir mer seksualitet enn mannlige stammer ene og alene fra åresvis med seksualisering av kvinnekroppen. 

Jeg vil legge til at jeg mener Sofie Elise viderefører denne seksualiseringen av kvinnelige bryst, og måten hun holder er med på å forsterke det objektive synet på kvinnekroppen, og jeg ser ikke såye feminisme i det.

Men det å påstå det at menn tenner på bryster er biologisk, er ganske primitive patriarkalske holdninger.

 

Jeg forventer at du legger ved dokumentasjon for å underbygge din påstand ettersom det finnes god forskning som indikerer at det er biologiske mekanismer bak menns tiltrekning til kvinnelige fysiske attributter. Slik er det både menneske- og dyreriket. At store bryster er seksualisert er det ingen tvil om, men det er ikke det jeg snakker om. 
 

Her er link til en veldig enkel og oversiktlig artikkel som tar for seg det jeg skrev i om: 

https://forskning.no/svangerskap-biologi-biologisk-mangfold/spor-en-forsker-hvorfor-er-menn-sa-opptatt-av-pupper/389048

Og her er link til en publikasjon som går mer detaljert inn på det: 

https://www.researchgate.net/profile/David-Buss/publication/327759539_Mate_Preferences_and_Their_Behavioral_Manifestations/links/5bab7d8e299bf13e604cdce6/Mate-Preferences-and-Their-Behavioral-Manifestations.pdf?origin=publication_detail

Sistnevnte er publisert i et anerkjent tidsskrift. Jeg ønsker ikke å bidra til avsporing i debatten så jeg kommer ikke til å skrive mer om dette her, men hvis du ønsker å kommentere må du gjerne sende meg en melding. 

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (6 timer siden):

Hva står det i artikkelen?

De betalte ikke for seg på spisestedene i Vågå, så derfor er jeg litt nysgjerrig.

Skal vi se om jeg greier å lime inn det som er skrevet om betaling:

«– Har de fått betalt for å dra til Vågå eller fått noe dekket?

– Det er ikke noe betaling involvert eller noe sånn, så vidt jeg vet. Det har ikke vært noe kostnad for noen i Vågå, at de kom.

– Har de fått noen rabatter eller avslag på priser? 

 Det vet jeg ikke. Hvis noen har gitt dem hyggelige priser underveis, det kan ha skjedd, men det er ikke noe som er avtalt på forhånd, eller organisert eller formalisert eller noe sånn.

I en SMS til GD i etterkant understreker Sigurd Rønningen senere at Sophie Elise & co. betalte for seg både på Bokhandel'n, Andre Etasje og Kalven seter, og at han ikke har sjekka de andre stedene. 

– De har ikke hatt noen betingelser om å snakke varmt om Vågå?

 Nei, tvert imot, jeg tror Magnus var litt spent på hva de kom til å synes. I mine øyne er det en temmelig urban gjeng da. Men de var jo så voldsomt begeistra. Også kommer de tilbake, det er jo det beste tegnet på at de trivdes».

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlåSwix skrev (1 time siden):

Skal vi se om jeg greier å lime inn det som er skrevet om betaling:

«– Har de fått betalt for å dra til Vågå eller fått noe dekket?

– Det er ikke noe betaling involvert eller noe sånn, så vidt jeg vet. Det har ikke vært noe kostnad for noen i Vågå, at de kom.

– Har de fått noen rabatter eller avslag på priser? 

 Det vet jeg ikke. Hvis noen har gitt dem hyggelige priser underveis, det kan ha skjedd, men det er ikke noe som er avtalt på forhånd, eller organisert eller formalisert eller noe sånn.

I en SMS til GD i etterkant understreker Sigurd Rønningen senere at Sophie Elise & co. betalte for seg både på Bokhandel'n, Andre Etasje og Kalven seter, og at han ikke har sjekka de andre stedene. 

– De har ikke hatt noen betingelser om å snakke varmt om Vågå?

 Nei, tvert imot, jeg tror Magnus var litt spent på hva de kom til å synes. I mine øyne er det en temmelig urban gjeng da. Men de var jo så voldsomt begeistra. Også kommer de tilbake, det er jo det beste tegnet på at de trivdes».

Hvis SE & co. har fått hyggelige priser fordi hun er SE og det håpes/ønskes/impliseres hun poster om det er det reklame. Influencere som får goder, som ikke vi andre dødelige ville ha fått, fordi de er influencere (også selv om det ikke ligger en formell avtale bak) er det reklame og skal merkes slik. 

  • Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (1 time siden):

Hvis SE & co. har fått hyggelige priser fordi hun er SE og det håpes/ønskes/impliseres hun poster om det er det reklame. Influencere som får goder, som ikke vi andre dødelige ville ha fått, fordi de er influencere (også selv om det ikke ligger en formell avtale bak) er det reklame og skal merkes slik. 

SE tjener ikke mange millioner hvert år ved å gjøre «gratis» tjenester. Denne Sigurd som uttaler seg er vel broren til Magnus og de begge er mye involvert i turismen i Vågå. Bare fint det altså, at bygda blir kjent for noe mer enn en viss ordfører. Har likevel følelsen av at Magnus og Sofie klør hverandre på ryggen 😊

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at alle går utifra at det er spons og reagerer på at det ikke er merket som reklame, det sier bare alt om hvor lenge og omfattende juks det har vært på den fronten. 

Så selv om det høres tullete ut - SE AS burde faktisk merket at det IKKE er reklame. 

Men som andre her, jeg tror mitt om dette. Tjenester og avtaler kan være så mangt. SE gjør ingenting gratis lenger. 

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BlåSwix skrev (17 timer siden):

Skal vi se om jeg greier å lime inn det som er skrevet om betaling:

«– Har de fått betalt for å dra til Vågå eller fått noe dekket?

– Det er ikke noe betaling involvert eller noe sånn, så vidt jeg vet. Det har ikke vært noe kostnad for noen i Vågå, at de kom.

– Har de fått noen rabatter eller avslag på priser? 

 Det vet jeg ikke. Hvis noen har gitt dem hyggelige priser underveis, det kan ha skjedd, men det er ikke noe som er avtalt på forhånd, eller organisert eller formalisert eller noe sånn.

I en SMS til GD i etterkant understreker Sigurd Rønningen senere at Sophie Elise & co. betalte for seg både på Bokhandel'n, Andre Etasje og Kalven seter, og at han ikke har sjekka de andre stedene. 

– De har ikke hatt noen betingelser om å snakke varmt om Vågå?

 Nei, tvert imot, jeg tror Magnus var litt spent på hva de kom til å synes. I mine øyne er det en temmelig urban gjeng da. Men de var jo så voldsomt begeistra. Også kommer de tilbake, det er jo det beste tegnet på at de trivdes».

Hahaha 😄 Her skal man være passe uinformert om man ikke forstår at det er et rent reklameoppdrag. Det er helt vanlig at influensere drar på hotellopphold / oppsøker turistdestinasjoner på oppdrag fra eier eller salgsansvarlig, og blir bedt om å skrive positivt - i bytte mot heftig rabatt / alle utgifter dekket / får betalt. Selvsagt må de benekte at det er reklame! Hvis de innrømmer at det er betalt oppdrag, forsvinner inntrykket av at det er influenseren og hennes venners «ekte og ærlige» opplevelser av oppholdet. At gjengen betalte for maten de spiste rundt om i bygda betyr ikke at dette ikke ble refundert i etterkant. Jeg tenker Rønningen dekket alle utgifter i den tro at SEs følgere er pengesterke voksne som kommer på besøk etter å ha sett bilder på SEs IG-konto. Ha ha.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Henningsvær er blitt et nytt party-sted? Leste i dag om lokalbefolkningen som klager over turister som ikke respekterer nattero etc. Problemet har bestått siden 2020, og forsterket seg under pandemien.

SE & co bidrar nok sterkt, ut fra bildene som legges ut på SOME.

Da fikk jeg svaret på det jeg har undret meg over; Drar hun nordpå for å finne seg selv og komme tilbake til naturen? Selvfølgelig ikke!!

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rødsoppen
Havnefogden skrev (3 timer siden):

Så Henningsvær er blitt et nytt party-sted? Leste i dag om lokalbefolkningen som klager over turister som ikke respekterer nattero etc. Problemet har bestått siden 2020, og forsterket seg under pandemien.

SE & co bidrar nok sterkt, ut fra bildene som legges ut på SOME.

Da fikk jeg svaret på det jeg har undret meg over; Drar hun nordpå for å finne seg selv og komme tilbake til naturen? Selvfølgelig ikke!!

Henningsvær er blitt skikkelig partysted for de yngre. Alle «må» dit. Syns synd i lokalbefolkningen. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Havnefogden skrev (På 4.8.2022 den 17.30):

Så Henningsvær er blitt et nytt party-sted? Leste i dag om lokalbefolkningen som klager over turister som ikke respekterer nattero etc. Problemet har bestått siden 2020, og forsterket seg under pandemien.

SE & co bidrar nok sterkt, ut fra bildene som legges ut på SOME.

Da fikk jeg svaret på det jeg har undret meg over; Drar hun nordpå for å finne seg selv og komme tilbake til naturen? Selvfølgelig ikke!!

For lokalkjente i Lofoten er visse deler av Henningsvær også «kjent» for å tilby sterkere saker enn rusbrus og øl, for å si detsånn. SE har jo tidligere vært åpen om rusbruk, så for min del er det åpenbart ikke meditasjon og pusting hun valfarter dit for. Dessuten hvis det var «ro og hvile» hun oppsøkte med Nord-Norge-turene sine så ville det gitt mer mening om hun ferierte i Harstad-området mtp at familien og barndomsvennene hennes er der. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (På 7.8.2022 den 11.54):

For lokalkjente i Lofoten er visse deler av Henningsvær også «kjent» for å tilby sterkere saker enn rusbrus og øl, for å si detsånn. SE har jo tidligere vært åpen om rusbruk, så for min del er det åpenbart ikke meditasjon og pusting hun valfarter dit for. Dessuten hvis det var «ro og hvile» hun oppsøkte med Nord-Norge-turene sine så ville det gitt mer mening om hun ferierte i Harstad-området mtp at familien og barndomsvennene hennes er der. 

Jepp. Hørte henne i en podcast i mai/juni. Snakket om hva hun skulle i sommer. Ingen utenlandsturer, bare Koble av å ta fri fra SOME oppe i nord. Yeah, right. Hun har allerede vært på hvertfall to «sydenturer» i april/mai, også har jeg lest at hun skal i august også. Dama er full av bullshit.

Hvorfor prøve så hardt å gå inn i roller? Late som om hun er en hun ikke er. Bare vær ærlig å si at du liker vin og fylla med venner som kan ta bilder av kroppen din med en fin bakgrunn. Ikke lat som om du liker å lese bøker alene i Harstad å koble av fra SOME. Det er løgn.

Endret av Irja
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...