Khadira Skrevet 11. februar 2021 #21941 Skrevet 11. februar 2021 Hesten88 skrev (Akkurat nå): Nei, og vi andre forøvrig i samfunnet bør tilsvarende ikke få andre til å føle seg dårlige basert på utseende, influencere eller ei. Vi er alle mennesker med vår egen verdi og historie. Det er ikke utseendet til Sophie Elise som er problemet. Du vrir og vender jo på absolutt alt. 35
Gjest Lin11 Skrevet 11. februar 2021 #21942 Skrevet 11. februar 2021 (endret) Sylveon skrev (16 minutter siden): Enig med alt men spesielt til det uthevede. Ja, det skaper et svakt skille mellom person og bedrift, men det betyr ikke at vi kan late som problemene ikke eksisterer fordi at bloggerne dessverre kan ende opp med å føle seg såret. Skulle tatt seg ut om Bent Høie sto i spørretimen i Stortinget og sutret over personangrep og mobbing når han fikk spørsmål fra opposisjonen eller at han sto foran pressen og sutret over personangrep og mobbing hvis han fikk kritiske spørsmål. Han har et yrkesansvar og han vet at han er på jobb. Han tar seg sammen og svarer ordentlig. Bent Høie agerer profesjonelt, men SE AS er bare ei jente på 26 år som prøver å finne sin vei. På denne veien tjener hun 7 millioner på seksualisert reklame. Så derfor er hun visstnok fritatt kravet om å agere profesjonelt. Endret 11. februar 2021 av Lin11
Gjest Hesten88 Skrevet 11. februar 2021 #21943 Skrevet 11. februar 2021 Nightcrawler skrev (3 minutter siden): Det er ikke utseendet til Sophie Elise som er problemet. Du vrir og vender jo på absolutt alt. 🙈🙈🙈👌🏻
Khadira Skrevet 11. februar 2021 #21944 Skrevet 11. februar 2021 Hesten88 skrev (Akkurat nå): 🙈🙈🙈👌🏻 Okay, vet du. Når det går ned på emojis, så er det hasta la vista for min del. På ignolista med deg. 29
Gjest Hesten88 Skrevet 11. februar 2021 #21945 Skrevet 11. februar 2021 (endret) Nightcrawler skrev (2 minutter siden): Okay, vet du. Når det går ned på emojis, så er det hasta la vista for min del. På ignolista med deg. Der har du vært fra første kommentar for min del. Du er ikke åpen for andres meninger, med mindre de er lik din egen. Slik opplever jeg deg. Så ignorer i vei. Endret 11. februar 2021 av Hesten88
Populært innlegg Jaymie Skrevet 12. februar 2021 Populært innlegg #21946 Skrevet 12. februar 2021 Hesten88 skrev (14 minutter siden): Ja, det er det, men det blir garantert ikke mindre av å presse det over på enkeltpersoner som åpenbart allerede har følt på kroppspresset. Touché. Men har du enda ikke skjønt at Sophie Elise AS ikke bare er en enkeltperson? Forstår du ikke at det er en markedsføringsstrategi bak imaget Sophie Elise som vet nøyaktig hvordan øke troverdighet blant unge for å selge mest mulig og deretter unngå kritikk ved å si stakkars meg, og deretter nekte å stille til debatt eller la kritikere svare i hennes fora? Sofie Steen Isachsen har inntekt på 5 millioner kroner, en formue på 6 millioner kroner, betalt assistent, make up artist, egne tv serier og aviser som utelukkende vinkler saker til fordel for henne. Hun har en halv million følgere, og hun når ut til mange flere da algoritmene til Instagram og Snap får henne til å poppe opp over alt, mediene skriver om henne for den minste lille ting som de igjen legger ut på sin Facebook konto for større reach. Å kritisere dette er ikke mobbing. Sophie Elise AS har en styrke i at bedriften er ekstremt flink på nettverking, noe Sofie selv har påpekt og også demonstrert via sine TV opptredener i egen serie og Bloggerne. Nettverket rundt bedriften er så sterk at konstruktiv kritikk får lite plass i offentlig media og dermed havner den konstruktive kritikken på plattformer som kvinneguiden. Innimellom dukker det opp usakligheter som rapporteres av de som ønsker en god debatt, men det blir ofte en liten avsporing før moderatorene rydder. Dette er ikke en stakkars ung jente, dette er en businesskvinne som har unge jenter som målgruppe og seksualisering som markedsføringsstrategi. Dette er problematisk da mange av hennes følgere er mindreårige og norsk lov verner mindreårige mot reklame som oppfordrer til kjøp eller er overdrevent seksuelle. Men fordi Sophie Elise AS ikke har en definert alder som målgruppe kan hun ikke «felles» for dette rettslig, det er det ikke konkrete beviser for, men det er like alvorlig uansett. Det kalles berettiget konstruktiv kritikk, ikke mobbing og hets. 51
Gjest Lin11 Skrevet 12. februar 2021 #21947 Skrevet 12. februar 2021 (endret) https://bloggomtoppbloggere.wpcomstaging.com/2019/12/06/voffor-2/ Bare for å minne på at løgner er godt dokumentert. Endret 12. februar 2021 av Lin11
Silva Pluvialis Skrevet 12. februar 2021 #21948 Skrevet 12. februar 2021 Jaymie skrev (6 minutter siden): Men har du enda ikke skjønt at Sophie Elise AS ikke bare er en enkeltperson? Forstår du ikke at det er en markedsføringsstrategi bak imaget Sophie Elise som vet nøyaktig hvordan øke troverdighet blant unge for å selge mest mulig og deretter unngå kritikk ved å si stakkars meg, og deretter nekte å stille til debatt eller la kritikere svare i hennes fora? Sofie Steen Isachsen har inntekt på 5 millioner kroner, en formue på 6 millioner kroner, betalt assistent, make up artist, egne tv serier og aviser som utelukkende vinkler saker til fordel for henne. Hun har en halv million følgere, og hun når ut til mange flere da algoritmene til Instagram og Snap får henne til å poppe opp over alt, mediene skriver om henne for den minste lille ting som de igjen legger ut på sin Facebook konto for større reach. Å kritisere dette er ikke mobbing. Sophie Elise AS har en styrke i at bedriften er ekstremt flink på nettverking, noe Sofie selv har påpekt og også demonstrert via sine TV opptredener i egen serie og Bloggerne. Nettverket rundt bedriften er så sterk at konstruktiv kritikk får lite plass i offentlig media og dermed havner den konstruktive kritikken på plattformer som kvinneguiden. Innimellom dukker det opp usakligheter som rapporteres av de som ønsker en god debatt, men det blir ofte en liten avsporing før moderatorene rydder. Dette er ikke en stakkars ung jente, dette er en businesskvinne som har unge jenter som målgruppe og seksualisering som markedsføringsstrategi. Dette er problematisk da mange av hennes følgere er mindreårige og norsk lov verner mindreårige mot reklame som oppfordrer til kjøp eller er overdrevent seksuelle. Men fordi Sophie Elise AS ikke har en definert alder som målgruppe kan hun ikke «felles» for dette rettslig, det er det ikke konkrete beviser for, men det er like alvorlig uansett. Det kalles berettiget konstruktiv kritikk, ikke mobbing og hets. Nettopp. I tillegg kjennetegnes mobbing av et skjevt maktforhold mellom mobber(e) og mobbeofferet. I denne saken er det ingen skjev maktbalanse. SE er kåret til Norges mektigste mediekvinne, og har alle muligheter til å forsvare seg mot det som blir skrevet. Hun har til og med mulighet til å stille til debatt, men det ønsker hun ikke.. 21
Jaymie Skrevet 12. februar 2021 #21949 Skrevet 12. februar 2021 Uatskillelig skrev (Akkurat nå): Nettopp. I tillegg kjennetegnes mobbing av et skjevt maktforhold mellom mobber(e) og mobbeofferet. I denne saken er det ingen skjev maktbalanse. SE er kåret til Norges mektigste mediekvinne, og har alle muligheter til å forsvare seg mot det som blir skrevet. Hun har til og med mulighet til å stille til debatt, men det ønsker hun ikke.. Er det noen svak part i denne debatten så er det vel hun unge jenta som skrev en veldig konstruktiv kritisk kommentar på Sophie Elise AS sin Instagram og ble hengt ut på story. Det er ikke synd på Sofie, hun har et fantastisk liv (i følge henne selv), et stort støtteapparat og en privilegert livsstil. Det er synd at hun ikke klarer å ta til seg konstruktiv kritikk, det kunne bedriften og de unge ha tjent på. 27
Khadira Skrevet 12. februar 2021 #21950 Skrevet 12. februar 2021 Jaymie skrev (1 minutt siden): Er det noen svak part i denne debatten så er det vel hun unge jenta som skrev en veldig konstruktiv kritisk kommentar på Sophie Elise AS sin Instagram og ble hengt ut på story. Det er ikke synd på Sofie, hun har et fantastisk liv (i følge henne selv), et stort støtteapparat og en privilegert livsstil. Det er synd at hun ikke klarer å ta til seg konstruktiv kritikk, det kunne bedriften og de unge ha tjent på. Hva skrev denne jenta? Jeg følger ikke Sophie Elise lenger, så får ikke sett. 2
Jaymie Skrevet 12. februar 2021 #21951 Skrevet 12. februar 2021 Nightcrawler skrev (Akkurat nå): Hva skrev denne jenta? Jeg følger ikke Sophie Elise lenger, så får ikke sett. Jeg husker dessverre ikke da det er noen dager siden og jeg heller ikke følger Sophie Elise lengre (profilen er lukket nå). Men den var saklig om hvorfor hun var nominert til gullbarbie, og hvordan det ikke er personangrep. Husker også en kommentar fra en tenåring for noen måneder siden som pent sa at hun ønsker litt mindre kroppsfokus fordi hun hadde fått så dårlig selvbilde av å følge Sophie Elise, den svarte hun ikke på, men Henrik Skansen og andre profilerte venner svarte at hun måtte jobbe med seg selv og ikke skylde på Sophie Elise og lignende krasse forsvar. 16
Isild Skrevet 12. februar 2021 #21952 Skrevet 12. februar 2021 Jaymie skrev (4 timer siden): Jeg husker dessverre ikke da det er noen dager siden og jeg heller ikke følger Sophie Elise lengre (profilen er lukket nå). Men den var saklig om hvorfor hun var nominert til gullbarbie, og hvordan det ikke er personangrep. Husker også en kommentar fra en tenåring for noen måneder siden som pent sa at hun ønsker litt mindre kroppsfokus fordi hun hadde fått så dårlig selvbilde av å følge Sophie Elise, den svarte hun ikke på, men Henrik Skansen og andre profilerte venner svarte at hun måtte jobbe med seg selv og ikke skylde på Sophie Elise og lignende krasse forsvar. Den kommentaren husker jeg godt. Modig jente! Husker også at hun skrev minst to ganger at det ikke var ment som "hat", men at hun ønsket litt mindre fokus på kropp, fordi det påvirket henne veldig. Påvirkeren selv unnlot å svare merket jeg meg, og påvirkerens fans og venner snudde det over til at tenåringsjenta hadde et problem som lot seg påvirke (av en påvirker, go figure... ) Siste ukes reaksjoner fra SE viser helt tydelig at hun ikke bryr seg om denne jenta og jenter og gutter som mener det samme. Jeg velger fortsatt å tro at det er DE som har nominert og stemt nemlig. Denne prisen har vært mottatt svært uprofesjonellt av SE AS. Alle forstår at det er ubehagelig å få en slik pris/oppmerksomhet, men å virkelig mene at Redd Barna henger ut enkeltpersoner i gapestokk, mobber og er på bærtur - det er i beste fall svært følelsesstyrte uttalelser og meninger. Mer og mer føler jeg på at SE ikke takler at ikke alle liker det hun gjør, at det er DET som er årsaken til de kraftige reaksjonene som kommer når hun møter kritikk for sin påvirkerbedrifts markedsføring. Hun går jo helt i kjelleren. Det virker som hun ikke klarer å forstå at ikke alle liker at hun spiller på sex i reklame. Hun har tydeligvis et veldig behov for anerkjennelse, beundring og heiarop. 30
Boblerone Skrevet 12. februar 2021 #21953 Skrevet 12. februar 2021 Hesten88 skrev (9 timer siden): Jeg sitter litt på sidelinja her og er ikke engasjert i hverken bloggere eller i «kjendiser», men jeg er engasjert i mennesker og helheten i samfunnet... Hvorfor er det så mange som bryr seg om hva en annen person sier eller gjør eller viser, offentlig eller ei? Jeg spør helt ærlig av ren nysgjerrighet. Alternerer det deres liv personlig om E.S gjør eller sier det ene eller det andre? Om E.S er ettertraktet for menn, vakker, byr på seg selv eller ikke?? Mange drar frem påvirkning og tenåringers sårbarheter som argumenter for å mobbe et annet menneske....det fremstår noe merkelig spør du meg...og ikke minst dobbeltmoralsk. VI som foreldre er ansvarlige for våre barn og unge. Ikke en eller annen «influencer». Trenger dere å skylde på en offentlig person for at dere selv ikke har stor nok influens eller deltakelse i deres egne barns liv? For å ikke selv være tilgjengelige nok for samtale om de viktige tingene i livet med deres egne barn? Eller hva er greia? Ok; E.S fremstiller tidvis et glansbilde av seg selv og har tatt en del valg i fht egen kropp og samtidig delt en del meninger som kan fremstå som i noe konflikt og ambivalent med hverandre...men hva så?😂🙈🤗 Hudfletting og mobbing er aldri okay eller mulig å rettferdiggjøre uansett hvilken form det kommer i. Skal dere hundse henne for å være en ung og innimellom usikker voksen-person? Dere kjenner henne personlig og påberoper dere retten til å vite bedre hva en person med et annet utgangspunkt og med andre erfaringer i livet som fører til det ene eller det andre egentlig føler eller har av begrunnelser på sin egen reise, enn et menneske dere aldri har møtt en gang? Det er jo egentlig ganske stusselig...samtidig kan man fint dra paraleller til heksebålene som foregikk i dette ganske land fra 1500-1800-tallet.... Når slutter folk å se på en person som et medmenneske? Hvor går grensene? Og når ble det ulovlig å være seg selv eller å utlevere seg selv? Ser dere ikke selv hva dere holder på med? Lik henne eller la være, men dere blir jo ikke mer fornuftige eller mer verdt enn henne som mennesker av å kaste et annet menneske under bussen...?👌🏻 Jeg har ikke vært med i diskusjonen her. Men jeg synes S.E AS er direkte farlig. Og hun provoserer meg noe uendelig og skulle aldri aldri fått denne karrieren. Nettopp fordi jeg HAR barn. En datter i tenårene, så bryr jeg meg og bli forbanna på et så skadelig «AS». 25
Gjest Finlay Skrevet 12. februar 2021 #21954 Skrevet 12. februar 2021 "Kan ikke bli avfeid som personangrep" https://www.dagbladet.no/meninger/lever-av-a-vaere-forbilde/73398668
blåbærpai Skrevet 12. februar 2021 #21955 Skrevet 12. februar 2021 (endret) Nightcrawler skrev (7 timer siden): Okay, vet du. Når det går ned på emojis, så er det hasta la vista for min del. På ignolista med deg. Her og, hvordan ignorerer man folk? 😅 Fant ut av det 😛 Endret 12. februar 2021 av blåbærpai Kommentar til egen kommentar. 8
Populært innlegg borifrankrike Skrevet 12. februar 2021 Populært innlegg #21956 Skrevet 12. februar 2021 7 hours ago, Hesten88 said: Hun ligger i bikini på en strand hvor det er badetemperatur? Og ingen andre enn henne har en rumpe eller bruker bikini? Menneskekroppen skal være stygg og hemmelig? Vet du i det hele tatt hva EF språkreiser er? Hun fikk betalt for å reklamere for språkkurs i utlandet. Fikk vi se bilder av skolen, nærområdet, aktiviteter ved siden av engelskkurset? Nope, vi fikk ikke sett noen ting som har med EF språkreiser å gjøre. Det er ingenting i veien med å ligge på ei strand i bikini. Det er heller ingenting galt med å vise hud. Men når man får betalt for å reklamere for språkkurs rettet mot ungdom er det kanskje greit å...tja, reklamere for nettopp kurset? Eller synes du det er innafor om hun i fremtiden fks hadde reklamert for Sonans mens hun ligger på et sengeteppe i bare trusa, fordi kropp er jo normalt og alle som har noe imot reklamen driver bare med slutshaming? 57
Gjest Hesten88 Skrevet 12. februar 2021 #21957 Skrevet 12. februar 2021 borifrankrike skrev (16 minutter siden): Vet du i det hele tatt hva EF språkreiser er? Hun fikk betalt for å reklamere for språkkurs i utlandet. Fikk vi se bilder av skolen, nærområdet, aktiviteter ved siden av engelskkurset? Nope, vi fikk ikke sett noen ting som har med EF språkreiser å gjøre. Det er ingenting i veien med å ligge på ei strand i bikini. Det er heller ingenting galt med å vise hud. Men når man får betalt for å reklamere for språkkurs rettet mot ungdom er det kanskje greit å...tja, reklamere for nettopp kurset? Eller synes du det er innafor om hun i fremtiden fks hadde reklamert for Sonans mens hun ligger på et sengeteppe i bare trusa, fordi kropp er jo normalt og alle som har noe imot reklamen driver bare med slutshaming? Hvorfor skal du være ufin mot meg? Denne tråden handler ikke om meg. Andre mennesker har lov til å ikke synes at det er verdens undergang at enkeltpersoner spiller på sex eller oppfører seg upassende. Jeg har ingen problemer med å se at SE ikke har promotert særlig ungdomsvennlig, men det får da være måte på hvor mye man skal gnage på noe opp og ned og i mente...
MaleficentAurora Skrevet 12. februar 2021 #21958 Skrevet 12. februar 2021 Problemet er ikke at SE viser hud, MEEN at SE seksualisere alle bildene sine.. Ikke en gang Pamala Anedrson har seskualisert seg så mye som SE.. Og hun er virkelig kjent for brystene sine etc.. SE er et "barn" mentalt sett og det menes med at en voksen person ville ha endret seg ved første kritikk.. Dette våse med overgrep å ha vært inn og ut av akkutpsykiatriet er det nok svært lite å tvilende noe sannhet i.. Harstad er en så pass liten byen at man fanger opp slikt med en gang.. Men så er ikke SE kjent for å snakke sant heller, hun er kjent for å snakke manipulerende til kamerat og i tekstene sine for å høste sympati. At hun nevner dette såkalte "overgrepet" kommer jo i en perfekt tid når en ny organisasjon som heter ( Du eier meg ikke) ble opprettet i november 2020 og begynte med å ta zoom møter i januar med de utsatte offere ift for overgrep i nære relasjoner. Hun sier selv at hun er åpen som en bok, og da det svært spesielt at hun kommer med noe så alvorlig når hun vinner gullbarbien. 18
MaleficentAurora Skrevet 12. februar 2021 #21959 Skrevet 12. februar 2021 (endret) borifrankrike skrev (44 minutter siden): Vet du i det hele tatt hva EF språkreiser er? Hesten88 skrev (25 minutter siden): Hvorfor skal du være ufin mot meg? Denne tråden handler ikke om meg. Og hvem er det som snur å gjør dette om til en brukerdebatt og personangrep når det kun er blitt stilt et spørmål om ens VET hva EF språkreise er for noe? Man kan da fint svare ja eller nei enn å stille seg i samme posisjon som SE har gjort dag inn og dag ut......... Endret 12. februar 2021 av MaleficentAurora Ordene ble stokket om, rette oppi det 27
J.. Skrevet 12. februar 2021 #21960 Skrevet 12. februar 2021 La oss nå kollektivt ignorere avsporingsforsøkene. 30
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå