Rev. Revenge Skrevet 13. februar 2021 #22021 Skrevet 13. februar 2021 Lindell fremstår akkurat som hun er. En oppskrytt forfatter som av en eller annen grunn er blitt populær og får gitt ut bøker jeg ikke orker å lese. 35
Populært innlegg Inocybe Skrevet 13. februar 2021 Populært innlegg #22022 Skrevet 13. februar 2021 Applaus til Press for den eksemplariske håndteringen av den helt ufortjente shitstormen de står i. 👏 Håper de får med seg de også har massiv støtte blant dem som faktisk har lest saken og ikke bare slenger seg ukritisk på. Rett og slett imponerende bra og beviser alder ikke er kriteria for evnen til å debattere saklig. Influencere og influencer-annonsører, som for eksempel Kremmerhuset og Strawberry publishing, les og lær! 62
Rev. Revenge Skrevet 13. februar 2021 #22023 Skrevet 13. februar 2021 (endret) Inocybe skrev (24 minutter siden): Applaus til Press for den eksemplariske håndteringen av den helt ufortjente shitstormen de står i. 👏 Håper de får med seg de også har massiv støtte blant dem som faktisk har lest saken og ikke bare slenger seg ukritisk på. Rett og slett imponerende bra og beviser alder ikke er kriteria for evnen til å debattere saklig. Influencere og influencer-annonsører, som for eksempel Kremmerhuset og Strawberry publishing, les og lær! Amen! Gullbarbie har fra 2011 blitt tildelt "den medie- og reklameaktøren som bruker ensidige skjønnhetsidealer, gamle kjønnsroller og unødvendig seksualisering for å selge deg noe." I år er det første gang det skapes et rabalder uten like fordi enkelte aktører i influencerbransjen og nettverket rundt ikke har en tydelig rolleforståelse rundt bedrift og person. Denne prisen viser nøyaktig hvor viktig dette skillet er, og hvor mange som går fem på. Mens Sophie Elise AS omsetter for flere millioner, ser vi nå ettervirkningene av at personen bak selskapet ble kåret til Norges mektigste mediekvinne av nettstedet Medier24 i 2015. Utydeligheten mellom person og selskap er en villet markedsstrategi, og nå utnyttes prisen ved å manipulere situasjonen som best. Endret 13. februar 2021 av Revenge o'Cavatina tilføyelse 31
Gjest Finlay Skrevet 13. februar 2021 #22024 Skrevet 13. februar 2021 Isild skrev (3 timer siden): I alle dager, Lindell virker jo helt "krakilsk". Har sett lignende kommentarer før av avdankede krimforfattere, som gjerne har dykket litt vel langt ned i rødvinsflasken🥳
borifrankrike Skrevet 13. februar 2021 #22025 Skrevet 13. februar 2021 5 hours ago, Ilddåp said: Unni Lindell og SE er begge i forfatterstallen til Strawberry publishing. Sikkert derfor det forventes av Lindell å backe SE. Ser jo at bloggere som tilhører samme management også forventes å "bli venner" og klø hverandres rygg.... Om man tilhører samme forlag, er man dermed nødt til å bli tastatur-soldater for alle andre i samme stab? 😕 10
J.. Skrevet 13. februar 2021 #22026 Skrevet 13. februar 2021 borifrankrike skrev (1 minutt siden): Om man tilhører samme forlag, er man dermed nødt til å bli tastatur-soldater for alle andre i samme stab? 😕 Kjendis-Norge er såpass lite at det er best å slikke riktig ræv til enhver tid.. 22
Gjest Lin11 Skrevet 13. februar 2021 #22027 Skrevet 13. februar 2021 Hvordan kan en forfatter med integriteten i behold, la seg signe av Stordalen og SP? At SE AS er i denne «stallen» er ikke pga kvalitet men kvantitet.
Gjest hulillerunde Skrevet 13. februar 2021 #22028 Skrevet 13. februar 2021 https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/Qmjj7R/sophie-elise-og-influenserne-har-et-stort-ansvar
Gjest Lin11 Skrevet 13. februar 2021 #22029 Skrevet 13. februar 2021 I tårer faktisk..lurer på om Rema Reitan også er i tårer når han får kritikk?
Gjest Finlay Skrevet 13. februar 2021 #22030 Skrevet 13. februar 2021 (endret) hulillerunde skrev (33 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/Qmjj7R/sophie-elise-og-influenserne-har-et-stort-ansvar Denne var god. Her kommer skribenten (barnerettsadvokat Cecilia Dinardi) med en rekke poenger SE burde ta til seg i stedet for å sutre. Unni Lindell kan også ta en titt😂 Ta f.eks denne problemstillingen: "Jeg har også de siste årene kommet over stadig flere tilfeller av barn som ser en kobling mellom inntrykkene de fanger opp fra sosiale medier, og det å tjene penger på seksualisert adferd i det offentlige rom og salg av seksualiserte bilder og ved flere anledninger, sex. Politiet melder om en stadig økt bekymring rundt denne tendensen og tilfeller av til dels alvorlig seksuell utnyttelse av barn." Og denne: "Like underlig er det når det forekommer overfokusering på seksualitet og kropp i unaturlige settinger og kontekster, og som blir bortforklart med at det bare var ment som tull og ikke som noe seksuelt." (Sophie Elises egne ord: I slike samarbeid prøver jeg også å nyansere det slik at de enten er gjort med humor eller å vise både hvordan man ser ut når man poserer, men også når man ikke gjør det.) https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/Qmjj7R/sophie-elise-og-influenserne-har-et-stort-ansvar Endret 13. februar 2021 av Finlay
Pust Skrevet 13. februar 2021 #22031 Skrevet 13. februar 2021 Mperle skrev (7 minutter siden): Kremmerhuset? Det hintes kanskje til en sak der en influenser blant annet benyttet egne, umyndige barn i annonser for Kremmerhuset og hvor Kremmerhuset ikke var i stand til å ta innover seg den kritikken de fikk. 8
Gasellen Skrevet 13. februar 2021 #22032 Skrevet 13. februar 2021 SE sa i en YT video at hun har sagt opp med United Influencers. Lurer på hva årsaken til dette er? De er vel den største aktøren i sitt felt i Norge. Kan det være at SE hadde håpet de ville stå opp for henne i Gullbarbiesaken uten at det har skjedd? 7
Gjest Lin11 Skrevet 13. februar 2021 #22033 Skrevet 13. februar 2021 Gasellen skrev (3 minutter siden): SE sa i en YT video at hun har sagt opp med United Influencers. Lurer på hva årsaken til dette er? De er vel den største aktøren i sitt felt i Norge. Kan det være at SE hadde håpet de ville stå opp for henne i Gullbarbiesaken uten at det har skjedd? Både CBE og CP har gått ut av UI. Vet ikke hvorfor UI ikke er attraktivt lenger for denne trioen.
J.. Skrevet 13. februar 2021 #22034 Skrevet 13. februar 2021 Lin11 skrev (39 minutter siden): Både CBE og CP har gått ut av UI. Vet ikke hvorfor UI ikke er attraktivt lenger for denne trioen. Ida Wulff har også avsluttet med de,så er nok noe større enn hva de (får lov?) kan uttale seg om. 5
Zebrina Skrevet 13. februar 2021 #22035 Skrevet 13. februar 2021 Forresten. Jeg er ikke så oppdatert på den kosmetiske verdenen .. Hva har skjedd med øynene hennes? De har blitt så «tynne»? Er det Botox eller noe annet funky? 6
Mperle Skrevet 13. februar 2021 #22036 Skrevet 13. februar 2021 1 hour ago, Lin11 said: Både CBE og CP har gått ut av UI. Vet ikke hvorfor UI ikke er attraktivt lenger for denne trioen. Har kanskje noe med at de ønsker å styre/bestemme alt selv + da også beholde alt av inntekter selv? 2
Ilddåp Skrevet 13. februar 2021 #22037 Skrevet 13. februar 2021 borifrankrike skrev (6 timer siden): Om man tilhører samme forlag, er man dermed nødt til å bli tastatur-soldater for alle andre i samme stab? 😕 Neida, men jeg har merket meg det tidligere. At støtte ofte kommer fra personer i samme "stall" om det være seg byrå, management, forlag etc. Ofte i saker som går imot all fornuft. Kan være for å backe den felles merkevaren, eller hva jeg skal kalle det, eller kanskje noe så enkelt som at man er blitt personlig kjent via felles binding. Sistnevnte kan jo være en mer naturlig forklaring. Synes likevel det er litt merkelig av en voksen kvinne som Lindell å gå så hardt ut imot et engasjement som er til for å hjelpe barn og unge...Hun bidrar jo til å vinkle debatten bort fra det det dreier seg om. Vet lite om Lindell utenom forfatterskapet. Vet mere nå og kjenner jeg blei skuffa 21
Zenhouse Skrevet 13. februar 2021 #22038 Skrevet 13. februar 2021 Ilddåp skrev (12 minutter siden): Neida, men jeg har merket meg det tidligere. At støtte ofte kommer fra personer i samme "stall" om det være seg byrå, management, forlag etc. Ofte i saker som går imot all fornuft. Kan være for å backe den felles merkevaren, eller hva jeg skal kalle det, eller kanskje noe så enkelt som at man er blitt personlig kjent via felles binding. Sistnevnte kan jo være en mer naturlig forklaring. Synes likevel det er litt merkelig av en voksen kvinne som Lindell å gå så hardt ut imot et engasjement som er til for å hjelpe barn og unge...Hun bidrar jo til å vinkle debatten bort fra det det dreier seg om. Vet lite om Lindell utenom forfatterskapet. Vet mere nå og kjenner jeg blei skuffa 👍🏼 3
J.. Skrevet 13. februar 2021 #22039 Skrevet 13. februar 2021 Når Press må ut å fortelle at Jodel-poll ikke er sikker kilde,sier det jo det meste om alle som ikke forstår prisen i det hele tatt. Så flaut. 31
Gjest Lin11 Skrevet 13. februar 2021 #22040 Skrevet 13. februar 2021 J.. skrev (41 minutter siden): Når Press må ut å fortelle at Jodel-poll ikke er sikker kilde,sier det jo det meste om alle som ikke forstår prisen i det hele tatt. Så flaut. Sier ikke dette alt om de som kritiserer Press og definerer prisen som mobbing og hets? Hvem søren stoler på det som blir presentert på Jodel? Meget spesielt..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå