Gjest Finlay Skrevet 16. januar 2021 #21001 Skrevet 16. januar 2021 Hun er en merkelig skrue. Hun vil altså gjøre bøker og vegetarmat sexy. Er det i det hele tatt mulig å gjøre en BOK sexy? En bok blir ikke sexy selv om den som holder den står med rumpa bar. Noen kan synes at den som holder boka er sexy, andre ikke. Det samme med vegetarmat. Mat er ikke sexy i seg selv. Den som spiser maten kan være sexy. Eller ikke. Synes det virker krampaktig, på grensen til sykelig med all seksualiseringen, selv om hun insisterer på at hun nyter det. Hun ser sex i absolutt alt. Det virker ikke normalt på en flekk. Går hun til psykolog som hun sier? jeg har mine tvil. Det nærmeste hun kommer, er nok psykologistudenten som sover ved siden av henne. Med gjentapet munn.
AntiBullshit Skrevet 16. januar 2021 #21002 Skrevet 16. januar 2021 Finlay skrev (56 minutter siden): Hun er en merkelig skrue. Hun vil altså gjøre bøker og vegetarmat sexy. Er det i det hele tatt mulig å gjøre en BOK sexy? En bok blir ikke sexy selv om den som holder den står med rumpa bar. Noen kan synes at den som holder boka er sexy, andre ikke. Det samme med vegetarmat. Mat er ikke sexy i seg selv. Den som spiser maten kan være sexy. Eller ikke. Synes det virker krampaktig, på grensen til sykelig med all seksualiseringen, selv om hun insisterer på at hun nyter det. Hun ser sex i absolutt alt. Det virker ikke normalt på en flekk. Går hun til psykolog som hun sier? jeg har mine tvil. Det nærmeste hun kommer, er nok psykologistudenten som sover ved siden av henne. Med gjentapet munn. Når du sier det så deler hun noen likhetstrekk med Aune Sand, han snakker som om han kun ser kvinnebryst og kjønnsorgan i alt. De har begge en vulgær aura over seg 15
BellaSwan Skrevet 16. januar 2021 #21003 Skrevet 16. januar 2021 Det er ikke normalt å assosiere alt her i livet med sex. Det er sykelig. Da trenger man profesjonell hjelp. Men jeg tror denne sex/sexy trenden hun har lagt seg på er gimmick. Sex selger i bøtter og spann, og hun får mye oppmerksomhet i alle sine salgskanaler når hun stadig penser inn på dette temaet. Pengene fosser inn og Sophie Elise AS sin bankkonto vokser for hver gang hun sexifiserer verden rundt seg. 19
Jolene Skrevet 16. januar 2021 #21004 Skrevet 16. januar 2021 Jeg synes det er morsomt at SE fortsatt blodkopierer den svenske påvirkeren Alexandra Nilsson aka Kissie. Alt Kissie gjør, gjør også SE. Forskjellen, er at det virker faktisk ekte fra Kissie sin side. Hun er forøvrig 30 år gammel, men er stolt av å være kvinne, og gjemmer seg ikke bak "liten jente". 20
hulillerunde Skrevet 16. januar 2021 #21005 Skrevet 16. januar 2021 Jaymie skrev (4 timer siden): Plantebasert kosthold og bøker vises jo en gang i blant. Men lesing av bøker blir ofte seksualisert, og det plantebaserte kostholdet er ofte reklame for Go Vegan så hvor genuint det er vet jeg ikke. Synes det er merkelig at Synnøve Finden, det er vel de som produserer Go Vegan, velger å betale SE for å reklamere for dem...hun skryter jo alltid av at hun ikke kan lage mat, men spiser for det meste ute. greit nok at produktene ofte er typ frokostrelatert, men SE spiser vel bare Weetabix eller? Merkelig synes jeg 10
Honey Dew Skrevet 16. januar 2021 #21006 Skrevet 16. januar 2021 (endret) Nei, det var ikke så lurt å skrive det jeg skrev, for å si det sånn på en måte, eller kanskje ikke. Endret 16. januar 2021 av Honey Dew Slettet pga at jeg ikke kunne la være å spekulere. 1
Plengionika Skrevet 16. januar 2021 #21007 Skrevet 16. januar 2021 Jeg har konkludert med at Sophie Elise er litt som Donald Trump. Når du trodde det ikke kunne bli værre og dummere så slår de søren meg til med noe helt ut av en annen verden. 27
Gjest pop up bruker Skrevet 16. januar 2021 #21008 Skrevet 16. januar 2021 Finlay skrev (5 timer siden): Hun er en merkelig skrue. Hun vil altså gjøre bøker og vegetarmat sexy. Er det i det hele tatt mulig å gjøre en BOK sexy? En bok blir ikke sexy selv om den som holder den står med rumpa bar. Noen kan synes at den som holder boka er sexy, andre ikke. Det samme med vegetarmat. Mat er ikke sexy i seg selv. Den som spiser maten kan være sexy. Eller ikke. Synes det virker krampaktig, på grensen til sykelig med all seksualiseringen, selv om hun insisterer på at hun nyter det. Hun ser sex i absolutt alt. Det virker ikke normalt på en flekk. Går hun til psykolog som hun sier? jeg har mine tvil. Det nærmeste hun kommer, er nok psykologistudenten som sover ved siden av henne. Med gjentapet munn. Trenger bøker og litteratur å være sexy for at folk skal like det? Så lenge mennesker har levd har vi elsket historier, selv i de tidene hvor sex var noe man så absolutt ikke snakket om. Vi mennekser er fortellende vesener, og vi elsker å drømme oss bort i andres fortellinger. Litteraturen trenger ikke å bli frontet på en måte som oser sex for å vinne våre hjerter. Den som tror det skriver enten svært dårlig, eller er egentlig ikke så glad i litteratur. Historiene som vi sluker klarer seg helt fint uten at det trengs i influensere som tjener millioner på å vise frem ei bok og rumpa si.
Gjest pop up bruker Skrevet 16. januar 2021 #21009 Skrevet 16. januar 2021 Isild skrev (6 timer siden): Det er en ting jeg lurer mer og mer på når det gjelder Sofie. Hun (og faren) viser til at lettkledde bilder og seksualisering bare er en bittebitteliten del av den hun er (og viser) - men at hun stadig får tyn for det, og ikke oppmerksomhet på "alt det andre hun er". Hva annet er det egentlig hun er, brenner for og bruker tid på? Jeg er ikke den som følger aller mest med lenger, men noen av dere som følger mer med - vier hun mye tid og plass i kanalene sine til noe annet? Jeg har sett litt yoga, tennis og tur, men selv dette føler jeg har blitt mye seksualisert. Det er poseringer for å se deilig ut i treningstøy og "wet T-shirt" osv. "Litt Sophie" - siden regner jeg heller ikke med. Det er en bokklubb på vegne av Stordalens forlag". En betalt "interesse" med andre ord. Hennes opplegg med kjæledyr er bare en utrolig trist historie. Noen bilder av griser et par ganger i året kan ikke kalles å brenne for dyrevelferd og dyr det heller. Hennes veganske interesse blir bare merkelig når den stopper ved skinnvesker. Samme med miljøvern, det blir bare et ord hun hiver om seg med når hun i realiteten har flaut mye klær, produkter og reiser mer enn alle jeg kjenner (tilsammen - nesten) Bøkene hennes er selvbiografier/blogg i bokform. Hun skriver bare om seg selv. Interessante for fansen vil jeg tro, men ikke for så mange andre? Så, jeg får ikke tak i "alt det andre" hun gir oss og er så opptatt av jeg altså 😕 Tjene penger, og få oppmerksomhet tror jeg er det eneste hun virkelig brenner for. Det er jo helt greit det, hvis hun hadde vært ærlig om det tror jeg ikke så mange hadde kverulere på det, men så fort hun liksom skal ha andre interesser og engasjementer som faller i grus så fort du ser på dem, vil jo folk korrigere.
Gjest pop up bruker Skrevet 16. januar 2021 #21010 Skrevet 16. januar 2021 Era Vulgaris skrev (5 timer siden): Denne enorme kjærligheten og interessen hun har for dyr og dyrevelferd strekker seg i hvert fall ikke lenger enn nesa rekker. Nå er alle bilder av hunden Oscar fjernet fra Instagram, så vidt jeg kan se. Ute av øye, ute av sinn. Eller er det for å slippe flere ubehagelige spørsmål om alle dyrene hun skaffer seg, for så å sette igjen hos foreldrene sine? Også kan hun legge vekk offerrollen, og "stakkars lille pike som alle hater"-holdningene først som sist, bli voksen og stå for det hun har sagt og gjort. Folk husker faktisk hva hun har sagt og skrevet, men når hun blir holdt ansvarlig for det, så hater folk henne?! Det må finnes en diagnose for sånn atferd også, og den kan hun føye til på lista over alle andre diagnoser hun har. Hun har fjernet alt om hunden fra Instagram? Haha, så klart har hun det. Uff, den historien der er jo virkelig tragisk.
Gjest pop up bruker Skrevet 16. januar 2021 #21011 Skrevet 16. januar 2021 (endret) Legger ved denne her - er vel litt sånn begge deler å få betalt for at SE fronter boka di regner jeg med. Du får penger, men samtidig 'eeehhhhh' Endret 16. januar 2021 av pop up bruker
Salmonella Skrevet 16. januar 2021 #21012 Skrevet 16. januar 2021 pop up bruker skrev (3 minutter siden): Legger ved denne her - er vel litt sånn begge deler å få betalt for at SE fronter boka di regner jeg med. Du får penger, men samtidig 'eeehhhhh' Det må jo være ironi. 16
Gjest pop up bruker Skrevet 16. januar 2021 #21013 Skrevet 16. januar 2021 Salmonella skrev (14 minutter siden): Det må jo være ironi. Så absolutt- det er ingen, ingen, ingen tvil i hele verden om akkurat det. Meeeeen hun får nok betalt for det da
Isild Skrevet 17. januar 2021 #21014 Skrevet 17. januar 2021 pop up bruker skrev (12 timer siden): Så absolutt- det er ingen, ingen, ingen tvil i hele verden om akkurat det. Meeeeen hun får nok betalt for det da Ser for meg at det kan ha vært et lite moralsk "dilemma" for den unge forfatteren. Sikkert fint for lommeboken å være en anbefalt bok i bokklubben til SE, men om det egentlig er der hun ønsker å høste anerkjennelse - det spørs vel mtp den tweeten (ironisering på en uskyldig måte, men jeg leste en undertone iallefall) 14
Populært innlegg Hellow Skrevet 17. januar 2021 Populært innlegg #21015 Skrevet 17. januar 2021 (endret) Sophie Elise synes det er empowering å vise at hun har mensen, og at dette bryter tabuer rundt mensen. Hva blir det neste hun skal vise frem som empowering og tabubrytende? Jeg, som riktignok er et par år eldre enn henne, synes ikke det er flaut å ha mensen, men jeg har ikke noe behov for å vise frem at jeg har det heller. På samme måte som at jeg snørrer, tisser, bæsjer og har ørevoks uten å være flau, men samtidig uten behov for å vise det frem til alle og enhver. Kanskje hun skal begi seg ut på å bryte ikke-eksisterende tabuer rundt en av disse kroppsfunksjonene? Edit: hvis hun skal bryte tabuer rundt mensen bør hun ta fokus vekk fra seg selv, som har tilgang på bind, tamponger og gode sanitærforhold og heller sette fokus på de kvinnene som mangler dette og faktisk møter utfordringer som at de ikke kan gå på skolen når de har mensen for eksempel. Endret 17. januar 2021 av Hellow 51
Gjest Finlay Skrevet 17. januar 2021 #21016 Skrevet 17. januar 2021 (endret) Isild skrev (6 timer siden): Ser for meg at det kan ha vært et lite moralsk "dilemma" for den unge forfatteren. Sikkert fint for lommeboken å være en anbefalt bok i bokklubben til SE, men om det egentlig er der hun ønsker å høste anerkjennelse - det spørs vel mtp den tweeten (ironisering på en uskyldig måte, men jeg leste en undertone iallefall) Jeg tror ikke Maria KJos Fonn har behov for noen anbefaling fra SE, hverken hva gjelder anerkjennelse eller lommebok😂 Hun står mer enn støtt nok på egne bein: Utdannet litteraturviter. Nominert til Brageprisen i 2018 P2-lytternes romanpris 2018, Osloprisen i Natt & Dags kåring av Årets litteratur Bokbloggerprisen 2018, og vant Ut-Awards 2018 i Trøndelag for årets beste norske roman. Romanen ble også utgitt i Danmark og Tyskland.[5] I 2019 mottok hun Tanums kvinnestipend for sitt samlede forfatterskap. Hun skriver for avisene Klassekampen, Aftenposten og har også skrevet for Universitas og en rekke tidsskrifter, deriblant Samtiden, Tidsskrift for den norske legeforening og Fett. Novellen hennes Love, Leen er oversatt til tysk i antologien Neue Nordische Novellen.[8] I 2014 fikk hun Aschehougs debutantstipend og i 2015 ble hun nominert til Tarjei Vesaas' debutantpris. https://no.wikipedia.org/wiki/Maria_Kjos_Fonn Endret 17. januar 2021 av Finlay
hulillerunde Skrevet 17. januar 2021 #21017 Skrevet 17. januar 2021 Hellow skrev (33 minutter siden): Sophie Elise synes det er empowering å vise at hun har mensen, og at dette bryter tabuer rundt mensen. Hva blir det neste hun skal vise frem som empowering og tabubrytende? Jeg, som riktignok er et par år eldre enn henne, synes ikke det er flaut å ha mensen, men jeg har ikke noe behov for å vise frem at jeg har det heller. På samme måte som at jeg snørrer, tisser, bæsjer og har ørevoks uten å være flau, men samtidig uten behov for å vise det frem til alle og enhver. Kanskje hun skal begi seg ut på å bryte ikke-eksisterende tabuer rundt en av disse kroppsfunksjonene? Edit: hvis hun skal bryte tabuer rundt mensen bør hun ta fokus vekk fra seg selv, som har tilgang på bind, tamponger og gode sanitærforhold og heller sette fokus på de kvinnene som mangler dette og faktisk møter utfordringer som at de ikke kan gå på skolen når de har mensen for eksempel. Er så enig med deg! Er det ikke ekstra interessant at tampong-snor bildet er kopiert fra en konto som faktisk driver med nettopp dette å opplyse om mens, bind, tamponger og sanitærforhold 24
Honey Dew Skrevet 17. januar 2021 #21018 Skrevet 17. januar 2021 Hellow skrev (47 minutter siden): Sophie Elise synes det er empowering å vise at hun har mensen, og at dette bryter tabuer rundt mensen. Hva blir det neste hun skal vise frem som empowering og tabubrytende? Jeg, som riktignok er et par år eldre enn henne, synes ikke det er flaut å ha mensen, men jeg har ikke noe behov for å vise frem at jeg har det heller. På samme måte som at jeg snørrer, tisser, bæsjer og har ørevoks uten å være flau, men samtidig uten behov for å vise det frem til alle og enhver. Kanskje hun skal begi seg ut på å bryte ikke-eksisterende tabuer rundt en av disse kroppsfunksjonene? Edit: hvis hun skal bryte tabuer rundt mensen bør hun ta fokus vekk fra seg selv, som har tilgang på bind, tamponger og gode sanitærforhold og heller sette fokus på de kvinnene som mangler dette og faktisk møter utfordringer som at de ikke kan gå på skolen når de har mensen for eksempel. Trodde ikke det var noen tabuer vedr menstruasjonen jeg, men det er sikkert noe jeg ikke har fått med meg. 21
Tradegy Skrevet 17. januar 2021 #21019 Skrevet 17. januar 2021 52 minutter siden, Hellow said: Sophie Elise synes det er empowering å vise at hun har mensen, og at dette bryter tabuer rundt mensen. Hva blir det neste hun skal vise frem som empowering og tabubrytende? Jeg, som riktignok er et par år eldre enn henne, synes ikke det er flaut å ha mensen, men jeg har ikke noe behov for å vise frem at jeg har det heller. På samme måte som at jeg snørrer, tisser, bæsjer og har ørevoks uten å være flau, men samtidig uten behov for å vise det frem til alle og enhver. Kanskje hun skal begi seg ut på å bryte ikke-eksisterende tabuer rundt en av disse kroppsfunksjonene? Ikke nok med at mensen er det minst empowering i verden. I tillegg er hun minst fem år for sent ute. Dette har andre gjort før henne 16
J.. Skrevet 17. januar 2021 #21020 Skrevet 17. januar 2021 Tradegy skrev (7 minutter siden): Dette har andre gjort før henne Hvor tror du hun fikk ideen i fra? #KopieElise 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå