Populært innlegg Silva Pluvialis Skrevet 14. januar 2021 Populært innlegg #20961 Skrevet 14. januar 2021 (endret) Hun fjerner løsneglene fordi hele Norge "hater henne"?? Så utrolig passivt aggressivt. SE har fremmet et svært usunt kroppsfokus over mange år, og har ikke erkjent det, beklaget seg eller endret seg. Det er kritikkverdig. Og, nei, SE. Det er ingen som hater deg, men vi er mange som misliker en del av det du gjør. Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 54
Isild Skrevet 14. januar 2021 #20962 Skrevet 14. januar 2021 Uatskillelig skrev (49 minutter siden): Hun fjerner løsneglene fordi hele Norge "hater henne"?? Så utrolig passivt aggressivt. Jeg blir helt flau. Har ikke ord. Det hadde tatt seg ut om jeg, som jobber med barn- og unge i aldersgruppen til hennes følgere, hadde gått ut offentlig med at hele skolen og alle elevene hatet meg om jeg gjorde en feil. Nei, jeg er ikke perfekt, og ja, jeg har gjort feil på jobb, men da har jeg rettet opp i feilen og beklaget meg. Prøvd å ordne opp. Det er ikke alltid hva man gjør som er avgjørende, men hvordan man håndterer det i etterkant. SE har fremmet et svært usunt kroppsfokus over mange år, og har ikke erkjent det, beklaget seg eller endret seg. Det er kritikkverdig. Og, nei, SE. Det er ingen som hater deg, men vi er mange som misliker en del av det du gjør. Pust skrev (2 timer siden): Jeg klarer ikke helt godta at hun ikke forstår hva kritikken handler om. Men, hvis hun faktisk ikke forstår dette, har hun en kognitiv svikt, stakkars kvinne. Hvis hun forstår - og likevel velger å flytte fokus over på kjøpenegler og -hår, er hun slu og beregnende. Uansett hva som er sannheten bak de merkelige utspillene vi kan se nå, at hun fremstiller seg selv som en som blir «hatet» uten grunn, er det både tragisk og latterlig. Jeg er etterhvert ganske sikker på at hun er helt klar over hva kritikken går ut på - hun bare "blåser i det". Hun har et voksende behov for å være "digg" og å få feedback på nettopp det - derfor avfeier hun kritikk ved å ikke forholde seg til den lenger. Men så ser vi at når det kommer kritikk hun ikke kan omgå (som da det stormet rundt henne da Kristin Gjelsvik "tok tak") - og nå da hun blir nominert til Gullbarbie - DA velger hun strategien med å ta av seg alt "stasjet" og vise en helt annen side for å vinne sympati i alt "hatet" hun blir utsatt for. Jeg ser det hele som helt kalkulert og svært manipulerende etterhvert. Glemmer ikke så lett at hun faktisk en gang på bloggen innrømmet at hun etter "overflatiske" perioder gjerne skrev litt om depresjon - for å "hente inn" følgerne igjen. 30
Justlooking Skrevet 14. januar 2021 #20963 Skrevet 14. januar 2021 Finlay skrev (3 timer siden): Håper hun vinner Gullbarbien denne gangen da. Nominert har hun vel vært flere ganger, men det står hun godt i. En "seier" derimot kan etablere større refleksjon rundt det at Sophie Elise ikke er så ufarlig som mange tror. De fleste yngre følgerne bryr seg neppe, men kanskje foreldre, lærere eller andre voksenpersoner i deres nærhet blir oppmerksomme på hva hun egentlig driver med. Mange godt voksne vet jo hvem hun er, men forbinder henne mest med palmeoljesaken, dyrevern og på tur med Leo Ajkic i beste sendetid på NRK. Eller som"rådgiver" for Jonas Gahr Støre. De fleste aner ikke hva hun driver med på Instagram. Så stem i vei, det er viktig at hun vinner! Vinneren får bra med oppmerksomhet i store media, så det betyr noe. https://www.gullbarbie.no/ Er det en nominasjon hun fortjener å vinne så er det denne! 👍 12
Pust Skrevet 14. januar 2021 #20964 Skrevet 14. januar 2021 Isild skrev (52 minutter siden): Jeg er etterhvert ganske sikker på at hun er helt klar over hva kritikken går ut på - hun bare "blåser i det". Hun har et voksende behov for å være "digg" og å få feedback på nettopp det - derfor avfeier hun kritikk ved å ikke forholde seg til den lenger. Men så ser vi at når det kommer kritikk hun ikke kan omgå (som da det stormet rundt henne da Kristin Gjelsvik "tok tak") - og nå da hun blir nominert til Gullbarbie - DA velger hun strategien med å ta av seg alt "stasjet" og vise en helt annen side for å vinne sympati i alt "hatet" hun blir utsatt for. Jeg ser det hele som helt kalkulert og svært manipulerende etterhvert. Glemmer ikke så lett at hun faktisk en gang på bloggen innrømmet at hun etter "overflatiske" perioder gjerne skrev litt om depresjon - for å "hente inn" følgerne igjen. Legger inn dette så det blir dokumentert https://sophieelise.blogg.no/1413127332_12102014.html Alt med blogg handler om image – mitt image er at jeg er provoserende, man vet aldri hva man får, jeg kjører den barbie-looken og en gang i blandt må jeg “vinne folk” tilbake igjen med innlegg om dyrevern, at jeg har vært deprimert, blitt mobba osv. 32
Gjest Fnuggolina Skrevet 14. januar 2021 #20965 Skrevet 14. januar 2021 Era Vulgaris skrev (På 9.1.2021 den 9.56): Når influencerbrønnen er så tørr at du må legge ut bilde av at du har mensen, da er det på tide å finne på noe annet å bruke tiden på. Men vent...man kan jo alltids reklamere for turer i magetopp og gummistøvler i iskalde januar-Norge! Herregud, det er så innholdsløst, overflatisk og tanketomt at jeg får vondt i hodet. Tenk hva disse influencerne kunne utrettet hvis de brukte påvirkningskraften sin til noe annet enn reklame og å være "sexy" i monitor. Verden går av hengslene, men SE har mensen! Look out. Nja, jeg tenker det kan være relevant om man tar for seg avfallsproblematikk rundt tampongbruk for eksempel. Eller kvinnehelse ifbm endometriose/adenomyose/pcos osv. Eller mangel på sanitære forhold så jenter i enkelte land må slutte på skolen. Menne....nå var jo ikke det tilfelle her da.
Gjest Fnuggolina Skrevet 14. januar 2021 #20966 Skrevet 14. januar 2021 Pust skrev (6 minutter siden): Legger inn dette så det blir dokumentert https://sophieelise.blogg.no/1413127332_12102014.html Alt med blogg handler om image – mitt image er at jeg er provoserende, man vet aldri hva man får, jeg kjører den barbie-looken og en gang i blandt må jeg “vinne folk” tilbake igjen med innlegg om dyrevern, at jeg har vært deprimert, blitt mobba osv. Haha! Fantastisk ❤️
Honey Dew Skrevet 14. januar 2021 #20967 Skrevet 14. januar 2021 Hun sier at mesteparten av inntektene kommer fra boksalg, men jeg kan ikke forstå at salg av disse bøkene skulle gi millioninntekter. 22
FruenFraHavet Skrevet 14. januar 2021 #20968 Skrevet 14. januar 2021 Nei SE, «hele Norge» hater deg ikke. Det fordrer at folk bryr seg om deg og din gjøren&laden. De fleste av oss gjør ikke det. 19
Gjest Finlay Skrevet 14. januar 2021 #20969 Skrevet 14. januar 2021 Honey Dew skrev (7 minutter siden): Hun sier at mesteparten av inntektene kommer fra boksalg, men jeg kan ikke forstå at salg av disse bøkene skulle gi millioninntekter. Nei, det er løgn. Hun tjente over 4 mill i 2019, uten å gi ut bok det året. Så da skulle altså mesteparten av inntekten komme fra de to tidligere utgitte bøkene, noe som er HELT usannsynlig. For å komme i nærheten av en slik sum måtte hun ha solgt kanskje 100 000 av de "gamle" bøkene sine i 2019, noe som ville ført til store medieoppslag, og hun ville vært nevnt i samme åndedrag som Jo Nesbø og Karl Ove Knausgård (ang. opplag). Det ville vært sensasjonelt, rett og slett!😂
Gjest Twistdott Skrevet 14. januar 2021 #20970 Skrevet 14. januar 2021 lsklars skrev (4 timer siden): Skjønner ikke at folket media gir henne oppmerksomhet Uten oppmerksomhet er hun borte i fra media kjapt Jeg følger henne ikke, men man kan jo ikke inngå å se bilder og oMtaler av henne. Jeg kommer aldri til å forstå hva det er folk trekkes mot når det gjelder henne. På meg virker hun temmelig stutt.
Tarese Skrevet 14. januar 2021 #20971 Skrevet 14. januar 2021 Som andre har nevnt, så gikk jo SE ut i et intervju med Dagsavisen for bare få uker siden å sa at hun ikke tjente mye penger på å skrive bøker.. Samme intervju hvor hun så ydmykt sa hun solgte mer enn kongen og at hun faktisk skrev boken selv ( i motsetning til kongen). Vanskelig å holde styr på alle historiene og løgnene sikkert:) 41
Isild Skrevet 14. januar 2021 #20972 Skrevet 14. januar 2021 Tarese skrev (28 minutter siden): Som andre har nevnt, så gikk jo SE ut i et intervju med Dagsavisen for bare få uker siden å sa at hun ikke tjente mye penger på å skrive bøker.. Samme intervju hvor hun så ydmykt sa hun solgte mer enn kongen og at hun faktisk skrev boken selv ( i motsetning til kongen). Vanskelig å holde styr på alle historiene og løgnene sikkert:) Ja, se der ja: "Man tjener ikke så mye på å skrive bøker. Det har definitivt ikke vært for pengenes skyld sier Sophie Elise Isachsen" https://www.dagsavisen.no/kultur/sophie-elise-bok-er-redninga-1.1805682 Men nå mener hun altså at : "Mine største inntekter kommer fra bøker jeg skriver" https://www.vg.no/rampelys/i/JJ69vm/nominert-til-aarets-gullbarbie 40
Honey Dew Skrevet 14. januar 2021 #20973 Skrevet 14. januar 2021 Isild skrev (5 minutter siden): Ja, se der ja: "Man tjener ikke så mye på å skrive bøker. Det har definitivt ikke vært for pengenes skyld sier Sophie Elise Isachsen" https://www.dagsavisen.no/kultur/sophie-elise-bok-er-redninga-1.1805682 Men nå mener hun altså at : "Mine største inntekter kommer fra bøker jeg skriver" https://www.vg.no/rampelys/i/JJ69vm/nominert-til-aarets-gullbarbie Ooops 21
Gjest Finlay Skrevet 14. januar 2021 #20974 Skrevet 14. januar 2021 Mye fornuftig her👍 https://www.dagsavisen.no/nyheter/navn-i-nyhetene/grattis-du-er-verst-1.1822422
Møffins Skrevet 14. januar 2021 #20976 Skrevet 14. januar 2021 (endret) Leste nettopp en kommentar på et av innleggene hennes på insta, videoen de skremmer Kasper med en maske. Hun kan ikke ha ikke sett dette??? Man begynner jo å lure på om hun faktisk legger ut dette selvom man ser hennes opererte kjønnsorgan? Kanskje hun ville reklamere for klinikken som gjorde operasjonen, who knows. Man vet ikke lenger med SE. Edit: valgte å fjerne bildet da jeg ikke vet reglene på dette. Men dere ser tydelig selv om dere ser på videoen når hun hiver seg til siden.. Endret 14. januar 2021 av Møffins 5
Jodaneida Skrevet 15. januar 2021 #20977 Skrevet 15. januar 2021 Stem stem https://www.gullbarbie.no/ 19
Ville91 Skrevet 15. januar 2021 #20978 Skrevet 15. januar 2021 Møffins skrev (8 timer siden): Leste nettopp en kommentar på et av innleggene hennes på insta, videoen de skremmer Kasper med en maske. Hun kan ikke ha ikke sett dette??? Man begynner jo å lure på om hun faktisk legger ut dette selvom man ser hennes opererte kjønnsorgan? Kanskje hun ville reklamere for klinikken som gjorde operasjonen, who knows. Man vet ikke lenger med SE. Edit: valgte å fjerne bildet da jeg ikke vet reglene på dette. Men dere ser tydelig selv om dere ser på videoen når hun hiver seg til siden.. Jeg ser det ikke, ser ut som hun har truse på seg. 1
Djungelvrål Skrevet 15. januar 2021 #20979 Skrevet 15. januar 2021 Møffins skrev (11 timer siden): Leste nettopp en kommentar på et av innleggene hennes på insta, videoen de skremmer Kasper med en maske. Hun kan ikke ha ikke sett dette??? Man begynner jo å lure på om hun faktisk legger ut dette selvom man ser hennes opererte kjønnsorgan? Kanskje hun ville reklamere for klinikken som gjorde operasjonen, who knows. Man vet ikke lenger med SE. Edit: valgte å fjerne bildet da jeg ikke vet reglene på dette. Men dere ser tydelig selv om dere ser på videoen når hun hiver seg til siden.. Blotter hun underlivet sitt også nå. 6
Gjest Finlay Skrevet 15. januar 2021 #20980 Skrevet 15. januar 2021 Fulgte både SE og Kasper en stund. Tenkte kanskje han hadde noe å komme med. Men etter han delte bilde av seg selv med munnen plastret (han MÅ være sikker på å puste gjennom nesen hele natten, må vite), og bilde av SE ved siden av seg i sengen med teksten "Natt med min fine❤️", mens hun lå der og gliste med overdimensjonerte lepper - da kjente jeg bare at jeg orket ikke. Disse to er bare for rare😂
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå