Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Honey Dew skrev (2 timer siden):

Trodde ikke det var noen tabuer vedr menstruasjonen jeg, men det er sikkert noe jeg ikke har fått med meg.

Det kan jo være småflaut for jentene i Sophie Elise AS sin målgruppe (9-16 år). Det er tydelig at hun er glad i sin målgruppe for all reklame og engasjement er så dårlig gjennomført at det er ofte barn og unge som ikke er kritiske som faller for det. På utsiden vil hun fremstå som om hun sikter til en eldre aldersgruppe, men hun vet godt hva som fungerer og hvem hennes følgere hovedsakelig er. Sophie Elise AS er verst på reklame rettet mot barn spør du meg, og dette er faktisk ulovlig. Allikevel er det vanskelig å bevise, og får derfor ingen konsekvenser. 
 

Rettelse; generelt er ikke reklame mot barn helt ulovlig, men det er ulovlig å oppfordre til kjøp eller seksualisere reklame mot barn. Sophie Elise AS bryter begge disse lovene. 

Endret av Jaymie
Rettelse
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finlay skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke Maria KJos Fonn har behov for noen anbefaling fra SE, hverken hva gjelder anerkjennelse eller lommebok😂

Hun står mer enn støtt nok på egne bein:

Nominert til Brageprisen i 2018

P2-lytternes romanpris 2018, Osloprisen i Natt & Dags kåring av Årets litteratur 

Bokbloggerprisen 2018, og vant Ut-Awards 2018 i Trøndelag for årets beste norske roman. Romanen ble også utgitt i Danmark og Tyskland.[5] 

I 2019 mottok hun Tanums kvinnestipend for sitt samlede forfatterskap.

Hun skriver for avisene Klassekampen, Aftenposten og har også skrevet for Universitas og en rekke tidsskrifter, deriblant Samtiden, Tidsskrift for den norske legeforening og Fett. Novellen hennes Love, Leen er oversatt til tysk i antologien Neue Nordische Novellen.[8]

I 2014 fikk hun Aschehougs debutantstipend og i 2015 ble hun nominert til Tarjei Vesaas' debutantpris.

https://no.wikipedia.org/wiki/Maria_Kjos_Fonn

Norge er et bittelite land hvor alle kjenner alle og alle klør hverandre på ryggen ... M K Fonn har nevnt bøkene til SE i Minerva. 😎

https://www.minervanett.no/bloggere-boker-influensere/hadet-bloggen/370779

Endret av Pust
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (2 minutter siden):

Norge er et bittelite land hvor alle kjenner alle og alle klør hverandre på ryggen ... M K Fonn har nevnt bøkene til SE i Minerva. 😎

https://www.minervanett.no/bloggere-boker-influensere/hadet-bloggen/370779

...uten at hun dermed bifaller det SE driver med.

"Kinderwhore"-forfatter: -Sophie Elise kapitaliserer på kvinners usikkerhet.

https://www.facebook.com/Dagsavisen/posts/2332145983483595/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (1 minutt siden):

...uten at hun dermed bifaller det SE driver med.

"Kinderwhore"-forfatter: -Sophie Elise kapitaliserer på kvinners usikkerhet.

https://www.facebook.com/Dagsavisen/posts/2332145983483595/

SE klør i alle fall Kjos Fonn på ryggen ved å lage gratisreklame. Kanskje et håp om å bli tatt inn i varmen? Hvem vet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns igrunnen at Isabel Raad fortjener årets Gullbarbie minst like mye som Sophie Elise. Sophie kan i det minste legge ut litt stygge bilder av seg selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aintnofun skrev (7 minutter siden):

Syns igrunnen at Isabel Raad fortjener årets Gullbarbie minst like mye som Sophie Elise. Sophie kan i det minste legge ut litt stygge bilder av seg selv. 

Nominer henne neste år da vel.

I år (igjen) er det SE som er nominert.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I siste YT video er det første hun sier,at hun har på klær fra Brandy Mellville (kandidat til Gullbarbie)..

Skal man le eller grine,hun har virkelig ikke forstått en dritt.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOEN MÅ STOPPE DENNE DAMA! Jeg er skikkelig bekymret for mitt barn som nærmer seg alderen med Instagram og andre sosiale medier. Jeg håper og tror jeg har gitt henne nok bagasje til å takle dette, men i disse tider vet jeg helt ærlig ikke om det er nok. 

Det vil alltid være bilder av denne type på Internett, man kan aldri skjerme noen helt. Men det er noe med alderen hennes og den manglende selvinnsikten (evt ikke manglende, bare jævlig kalkurendre) som provoserer meg helt sinnsykt. 

Jeg må slutte å følge med på denne tråden for en periode tror jeg, ikke bra for blodtrykket 😅

Endret av Plengionika
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (11 timer siden):

Ser ut som hun har fått en hat side på Facebook. Søk opp Kopi Sophie Elise Isachsen. :sjokkbla:

"EN GRUPPE FOR VI SOM SYNES DET ER PÅ TIDE AT SOPHIE ELISE HOLDER ORD ELLER HOLDER KJEFT!"

Intensjonen er muligens god, men den "hatsiden" var ikke særlig imponerende😅

Usaklig, med dårlig språk og tåpelig tekst. ("Den rare rumpa di. Mase hull i hodet dems om plastisk kirurgi tullet.")

Nei, vil man gjøre en forskjell, gå inn og stem på SE som årets Gullbarbie. Verdt et forsøk iallefall👍

https://www.gullbarbie.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dama kommer til å få en skikkelig smell en dag.
Alt kommer til å rase og hun sitter igjen med en overoperert kropp og sikkert noen penger på konto.

Penger kan gjøre en lykkelig til et visst punkt, men det kan aldri kompensere for mellommenneskelige forhold.

Virker som hun bare har "Ja"- mennesker rundt seg, og de som vil henne godt og sier "nei" dytter hun ut i kulden.
Ingen som gir henne motstand; når hun først møter motstand på offentlig arena som hun ikke kan støte bort, går hun inn i "lille, stakkars meg"- rollen.

Hun lever i en annen verden enn det vi vanlige gjør. 
Vi har meningsmotstandere rundt oss, vi reflekterer og får nye synspunkter eller blir enige om å være uenige.
Vi kan ikke bli 11 år og synes synd på oss selv (i like stor grad). Vi biter tennene sammen og prøver å takle det livet byr på.
Vi har ikke tid til negler, stirre oss blinde i speilet, posere og gå til frisør i et bankende kjør.
Vi har en hverdag. Hun har bare dager virker det som. Tomme dager som må fylles med tomt fjas og seksualisering.

(Angående (hot) bøker så er jeg snart ferdig med Maria Kjos Fonn- Kinderwhore. For å si det sånn; den boka er rå, naken og vond- utrolig godt skrevet, men den gjør meg langt fra sexy og hot.)

 

Endret av Elfy
Endret siste setning noe
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart å observere hvordan SE bare blir mer og mer uspiselig.

Da hun blogget kunne hun da vise  menneskelige sider som usikkerhet, at hun var lei seg, glad, sint eller engasjert i noe annet enn seg selv. Hun framsto som et ekte menneske, selv om hun livnærte seg som influencer.

Bloggen ble lagt ned, hun ble ferdig operert(?), og bruker nå kun YT og Instagram. Hun  føler seg etter eget utsagn sterk, selvstendig og lykkelig. Hun driter i hva alle mener, kjører på med nakenbilder og provokasjoner. 

Samtidig ser man jo med et halvt øye hvor avhengig hun er av menneskene hun har rundt seg. Ser ut for meg som denne oppblomstringen av seksualisering kom etter forholdene til kjæresten og søsteren hans ble etablert. De har gitt henne tryggheten og motet til å kle av seg. Sammen med fansen heier de henne ukritisk fram. Har lagt merke til at etter kritikk, er assistenten alltid på plass og tilstede på bildene sammen med henne.

Hva om forholdet til Kasper tar slutt, og assistenten forsvinner ut av livet hennes?

Er hun like sterk og sexy alene? Det tror jeg faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (Akkurat nå):

....eller bare innse at den påtrengende nakenheten hennes ikke er ok

20210119_194729.jpg

Dette var vel utenfor YouTubes retningslinjer da, det er ikke som retningslinjene forandrer seg om folk rapporterer 🤦🏼‍♀️.

Og isteden for å se hva flertallet av hennes følgere mener så velger hun å vinkle spørsmålet til «enten er du enig med meg ellers er du dum», og da er vi forbi barnslig.

Lurer på hvor skoen hennes trykker jeg? Er det kanskje frykt for at hun blir mindre interessant nå som følgerne vokser opp og ser den syke rollen hun spiller. Eller er det at noe media endelig stiller henne kritiske spørsmål ang bedrift og ikke faller for «liten jente» lengre. Gullbarbien var nok sår. 

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaymie skrev (På 17.1.2021 den 14.20):

Det kan jo være småflaut for jentene i Sophie Elise AS sin målgruppe (9-16 år). Det er tydelig at hun er glad i sin målgruppe for all reklame og engasjement er så dårlig gjennomført at det er ofte barn og unge som ikke er kritiske som faller for det. På utsiden vil hun fremstå som om hun sikter til en eldre aldersgruppe, men hun vet godt hva som fungerer og hvem hennes følgere hovedsakelig er. Sophie Elise AS er verst på reklame rettet mot barn spør du meg, og dette er faktisk ulovlig. Allikevel er det vanskelig å bevise, og får derfor ingen konsekvenser. 
 

Rettelse; generelt er ikke reklame mot barn helt ulovlig, men det er ulovlig å oppfordre til kjøp eller seksualisere reklame mot barn. Sophie Elise AS bryter begge disse lovene. 

Som jentemamma så erfarer jeg at mensen absolutt ikke er noe tabu, ikke i venninneflokken her heller. Eldste her fikk det da hun var 11 år, og det var en selvfølge å ringe bestevenninnen - som hadde fått det like før. Og nå er det en helt naturlig greie liksom, de har det, det skjer, thats life .. «mamma kan du kjøpe ben and Jerrys, jeg har mensen» .. 

 

Men det er såklart ikke sånn for alle, det forstår jeg jo. Men erfarer at i det store og hele bildet så er ikke mensen så veldig tabu? Ikke så stor tabu at vi trenger å se en tampongtråd - ei heller buser, utflod, ørevoks og andre helt normale kroppsgreier, som da må bli det neste ...... 

Endret av Zebrina
:)
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje YT vil beskytte 7åringen med egen ipad som skal inn på YT for å finne en morsom film. Så dukker denne opp da med ræva stikkende ut... Få det vekk eller sett aldersgrense på det

 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zebrina skrev (11 minutter siden):

Som jentemamma så erfarer jeg at mensen absolutt ikke er noe tabu, ikke i venninneflokken her heller. Eldste her fikk det da hun var 11 år, og det var en selvfølge å ringe bestevenninnen - som hadde fått det like før. Og nå er det en helt naturlig greie liksom, de har det, det skjer, thats life .. «mamma kan du kjøpe ben and Jerrys, jeg har mensen» .. 

 

Men det er såklart ikke sånn for alle, det forstår jeg jo. Men erfarer at i det store og hele bildet så er ikke mensen så veldig tabu? Ikke så stor tabu at vi trenger å se en tampongtråd - ei heller buser, utflod, ørevoks og andre helt normale kroppsgreier, som da må bli det neste ...... 

Litt andre tider i dag gitt.  Syns jeg ser moren min hadde kjøpt en liten boks is til meg til 100 kr bare fordi jeg hadde mensen. 🤣

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...