Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Apocalypte skrev (2 minutter siden):

Litt andre tider i dag gitt.  Syns jeg ser moren min hadde kjøpt en liten boks is til meg til 100 kr bare fordi jeg hadde mensen. 🤣

Hahaha ja vi syncer på mensen nå og det er vår lille guilty pleasure med dyr is og dyna på sofaen - godt det bare er en gang i mnd, si! Nå er jeg riktignok gravid, så is får hun ordne selv 👀

Men mensen er ganske laidback i 2020, eller? Er det kanskje ikke det? 

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Zebrina skrev (3 minutter siden):

Hahaha ja vi syncer på mensen nå og det er vår lille guilty pleasure med dyr is og dyna på sofaen - godt det bare er en gang i mnd, si! Nå er jeg riktignok gravid, så is får hun ordne selv 👀

Høres mer laidback ut enn da jeg var tenåring 🙈. Men så er vi alle forskjellige. 

• Liker 3
Skrevet
Jaymie skrev (Akkurat nå):

Høres mer laidback ut enn da jeg var tenåring 🙈. Men så er vi alle forskjellige. 

Jo men altså det var ikke sånn da jeg heller var tenåring. Husker at jeg fikk helt panikk å nesten ikke turte å si det til mamma .. Men det er vel sånn, hjelp, 22 år siden ..... 

Men ser på min egen datter og også i venninnegjengen at det er ikke noen big deal på en måte, de snakker helt åpent om det både med hverandre og hjemme. På meg så virker det på mange måter som om at det er, ja nettopp, andre tider :) 

• Liker 12
Skrevet
Zebrina skrev (12 minutter siden):

Jo, snakker ikke med det om hvem som helst men ganske mange.  Ser an mitt publikum.  😄 Har mistet den nå heldigvis av Cerazette, deilig!

• Liker 2
Skrevet
Jaymie skrev (8 minutter siden):

Husker vi var påvei  gående til den lokale bensinstasjonen med mammas vennine og unger.  Så spør mamma om hun skal kjøpe bind til meg foran småguttene til mammas venninne.  Jeg var 12 eller noe sånt, holdt på å døøøøø. 

• Liker 6
Skrevet
Apocalypte skrev (1 minutt siden):

Jo, snakker ikke med det om hvem som helst men ganske mange.  Ser an mitt publikum.  😄 Har mistet den nå heldigvis av Cerazette, deilig!

Hahaha ja det er det å da - man må jo se an publikumet litt 😂

Men jeg tenker sånn at jeg føler meg ikke så jævla sexy der jeg sitter med skjea nedi isen under dyna å ser på 90days eller Love after lockup eller noe annet drit mens blodet spruter mellom beina mine. Og det er helt greit. Alt trenger ikke å være sexy hele tiden 😂 Som SE skal gjøre det til - at mensen er sexy .. Det er ikke sånn supersexy, men helt normalt liksom 😅 Og egentlig ikke så «tabu» noe mer heller, iallefall ikke så tabu at vi trenger å gjøre det sexy .. Men mulig jeg begynner å bli gammel og prippen, jeg vet ikke 😅

• Liker 16
Skrevet
Zebrina skrev (10 minutter siden):

Men jeg tenker sånn at jeg føler meg ikke så jævla sexy der jeg sitter med skjea nedi isen under dyna å ser på 90days eller Love after lockup eller noe annet drit mens blodet spruter mellom beina mine. Og det er helt greit. Alt trenger ikke å være sexy hele tiden 😂 Som SE skal gjøre det til - at mensen er sexy .. Det er ikke sånn supersexy, men helt normalt liksom 😅 Og egentlig ikke så «tabu» noe mer heller, iallefall ikke så tabu at vi trenger å gjøre det sexy .. Men mulig jeg begynner å bli gammel og prippen, jeg vet ikke 😅

Men så skal bøker,veganer pålegg,sokker,leggetid,bilkjøring,mens og hvem vet hva neste gang,være sexy.

Ikke sunt,gøy,interessant,viktig,nødvendig,normalt eller kjedelig,men sexy.

Kjenner jeg får helt åndenød.

Dette er forresten rant nummer 2 på 2 dager.

Den første var om hvor dumme og hårsåre nordmenn er som rapporterer (naken)bildene hun dytter ned i halsen på folk.

At hun selv bryter rettningslinjene til både YT og IG er ikke relevant,det er nemlig sjalu og dumme følgere sin feil.

• Liker 30
Skrevet
Zebrina skrev (9 minutter siden):

Hvis det er noe som ikke er sexy så er det rielignende smerter i dagesvis, megaoppblåst mage, fett hår, blass hud, ødelagte overmadrasser, og tamponger og nattbind som fylles  av illekutende rødsvart klumpete gugge hver halvtime.   Det er ganske provoserende at hun skal gjøre en situasjon som de fleste kvinner MÅ  gjennom hver j...måned i flere tiår så faens sexy!?!  Når det i sannheten er en tid vi absolutt IKKE trenger å være sexy.  Nei, det trenger vi IKKE være!!

• Liker 33
Skrevet (endret)
J.. skrev (16 minutter siden):

Men så skal bøker,veganer pålegg,sokker,leggetid,bilkjøring,mens og hvem vet hva neste gang,være sexy.

Ikke sunt,gøy,interessant,viktig,nødvendig,normalt eller kjedelig,men sexy.

Kjenner jeg får helt åndenød.

Dette er forresten rant nummer 2 på 2 dager.

Den første var om hvor dumme og hårsåre nordmenn er som rapporterer (naken)bildene hun dytter ned i halsen på folk.

At hun selv bryter rettningslinjene til både YT og IG er ikke relevant,det er nemlig sjalu og dumme følgere sin feil.

Apocalypte skrev (14 minutter siden):

Hvis det er noe som ikke er sexy så er det rielignende smerter i dagesvis, megaoppblåst mage, fett hår, blass hud, ødelagte overmadrasser, og tamponger og nattbind som fylles  av illekutende rødsvart klumpete gugge hver halvtime.   Det er ganske provoserende at hun skal gjøre en situasjon som de fleste kvinner MÅ  gjennom hver j...måned i flere tiår så faens sexy!?!  Når det i sannheten er en tid vi absolutt IKKE trenger å være sexy.  Nei, det trenger vi IKKE være!!

Hahahaha jeg ler høyt her jeg sitter nå 😂😂 Det er så sant, så sant! Jeg blir helt matt! 

Men altså, unge jenter har allerede så sjukt mye press i hverdagen, at de trenger ikke å føle at de må være sexy når har MENSEN! Det er faktisk helt lov å syntes at livet suger der man sitter med to nye kviser, fett hår og blod i trusa. Det hadde vært mye kulere om SE kunne vært litt mer menneskelig å lagt ut et bilde i mensenjoggisen med håret i en dott og sjokolade, å sagt at livet er dritt når magen vrenger seg i kramper og hormonene herjer. For det er innafor å føle det litt sånn den uka, syntes jeg. 

Også tenker jeg at hvis man skal fjerne noe tabu rundt mensen, når jenter ofte får det fra 10-13 års alderen - så hvorfor sexy ? Hun er så omvendt feminist av hva hun selv påstår at det bare blir irriterende 😅

Endret av Zebrina
:)
  • Liker 27
Skrevet
Jaymie skrev (1 time siden):

Dette var vel utenfor YouTubes retningslinjer da, det er ikke som retningslinjene forandrer seg om folk rapporterer 🤦🏼‍♀️.

Og isteden for å se hva flertallet av hennes følgere mener så velger hun å vinkle spørsmålet til «enten er du enig med meg ellers er du dum», og da er vi forbi barnslig.

Lurer på hvor skoen hennes trykker jeg? Er det kanskje frykt for at hun blir mindre interessant nå som følgerne vokser opp og ser den syke rollen hun spiller. Eller er det at noe media endelig stiller henne kritiske spørsmål ang bedrift og ikke faller for «liten jente» lengre. Gullbarbien var nok sår. 

Tviler på youtube fjernet det. Har sett verre thumbnails flere ganger. Det jeg tror er at hun mangler kampsaker for tiden og dermed planlegger ganske nøye å ha en dristig, men "innafor" nok til å klage om den blir fjernet thumbnail, så hun kan slette videoen sin etter noen timer selv for så å klage høyt om at youtube "fjernet" filmen. Det samme som hun har gjort flere ganger med bilder på insta. Hadde bildene/videoene faktisk blitt fjernet av youtube/instagram, så hadde hun 100% dokumentert begrunnelsen man alltid får av plattformen når noe blir fjernet.

(Jeg følger henne ikke, så jeg har ikke sett det om hun har lagt ut bekreftelse/begrunnelse fra youtube, men jeg vet hun har gjort det samme flere ganger på instagram (slettet et bilde for så å si det ble fjernet av instagram), så jeg tenker høyt her)

• Liker 10
Skrevet
Apocalypte skrev (34 minutter siden):

Kunne ikke vært mer enig. Ser dette glorifiseres opp og ned i mente. For meg og mange andre kvinner er dette noe av det verste vi må forholde oss til, av ulike grunner, bare fordi kroppen funker sånn. Det er så usexy som man kan få det. Sofie kan heller stappe de tampongene I kjeften for min del. Renner mye gugge ut av det hullet hennes også. 

• Liker 25
Skrevet

Svaret på slettingen er såre enkel.

20210119_215107.jpg

20210119_215131.jpg

• Liker 28
Skrevet
J.. skrev (1 time siden):

Svaret på slettingen er såre enkel.

20210119_215107.jpg

20210119_215131.jpg

Det som er så slitsomt med Sophie Elise er at alt skal være sexy, alt skal seksualiseres og ALT skal være tilgjengelig for alle uavhengig av plattformenes egne retningslinjer. «Herregud, må barn virkelig skånes for (seksualiserende innhold) MEG?» 

Synes det er flott at både Instagram og YouTube prøver i alle fall, for barna og ungdommenes del. 

• Liker 37
Skrevet
Jaymie skrev (21 minutter siden):

Det som er så slitsomt med Sophie Elise er at alt skal være sexy, alt skal seksualiseres og ALT skal være tilgjengelig for alle uavhengig av plattformenes egne retningslinjer. «Herregud, må barn virkelig skånes for (seksualiserende innhold) MEG?» 

Synes det er flott at både Instagram og YouTube prøver i alle fall, for barna og ungdommenes del. 

Enig.

Og tommel opp til YT som tar det seriøst nok til konsekvent fjerne sånt søppel,selv ved "sensur".

Der har IG fortsatt mye å lære.

• Liker 17
Skrevet
Apocalypte skrev (13 timer siden):

Samme her, 14 mnd uten nå 🥳🙏🏼

• Liker 1
Skrevet
Apocalypte skrev (12 timer siden):

Du gjør mensen feil. Mensen er sexy, må vite. Alle som ikke har sexymensen skammer seg og gjør mensen tabu for alle som har sexymensen; mensen på riktig. Fakkeltog for sexymensen! Redd mensen fra disse som skammer mensen vekk fra den sexy sexy tronen mensen hører hjemme på. Sexymensen frem i lyset! Vekk med skammen fra styggemensen. Styggemensen unner ikke oss sexymensen oppmerksomhet. Vi kan ikke for at vi er sexymensen! 

... min tolkning av "nødvendigheten" rundt "normaliseringen" av mensen, som presentert av Sophie Elise AS, organisasjonsnummer 916848773. 

• Liker 33
Skrevet

SE har lagt ut Sofie Karlstad sitt innlegg om hvorfor Influencere ikke stiller til debatt. Fordi media er forutinntatte og bare skal "ta dem" ? (det er slik jeg oppfatter det hun skriver, og som SE er helt enig i ) Debatt blir derfor ensidig slik influencerne ser det. 

Altså, sånn kan vi vel ikke ha det? De har kjempet for at yrket "Påvirker" skal anerkjennes som en jobb på lik linje med alle andre yrker. De får masse publisitet og "medhårs"- artikler i media. Så mange faktisk at noen lurer på om bloggere burde fått egen sofa på God Morgen Norge. Men når de får kritikk for hva de påvirker TIL - da nekter de å stille opp. De svarer i egne kanaler. Gjerne lukkede sådanne. Er det virkelig ok at den bransjen kan avfeie alt av etikk, kritikk og anbefalinger for så å styre debatten som kommer inn i sine egne kanaler - der de driver streng sensur og kontrollerer alt som står. Gjerne også gjør narr av de som er uenige med seg, og "fyrer opp" følgerskaren sin for å få massivt medhold. Så utrolig "Trumpsk"

DET er ensidig. Faktisk så er det innmari ugreit at "Påvirkere" skal måke inn penger på å gi faen i pandemier og regelverk for nakenhet på Instagram og Youtube (for å nevne noe) - uten å tåle å få spørsmål. Sofie Karlstad forsvarte sin Dubai-reise med at hun hadde det vanskelig. Det tviler jeg ikke på. Men altså vi andre har ikke sett familie (nærmeste) som bor i utlandet på ett år, noen har mistet jobben, andre har mistet familiemedlemmer til denne jævlige sykdommen. JEG har lyst til å reise jeg også, men gjør det ikke. 

Screenshot_20210120-101007_Instagram.jpg

• Liker 42
Skrevet
Isild skrev (3 minutter siden):

SE har lagt ut Sofie Karlstad sitt innlegg om hvorfor Influencere ikke stiller til debatt. Fordi media er forutinntatte og bare skal "ta dem" ? (det er slik jeg oppfatter det hun skriver, og som SE er helt enig i ) Debatt blir derfor ensidig slik influencerne ser det. 

Altså, sånn kan vi vel ikke ha det? De har kjempet for at yrket "Påvirker" skal anerkjennes som en jobb på lik linje med alle andre yrker. De får masse publisitet og "medhårs"- artikler i media. Så mange faktisk at noen lurer på om bloggere burde fått egen sofa på God Morgen Norge. Men når de får kritikk for hva de påvirker TIL - da nekter de å stille opp. De svarer i egne kanaler. Gjerne lukkede sådanne. Er det virkelig ok at den bransjen kan avfeie alt av etikk, kritikk og anbefalinger for så å styre debatten som kommer inn i sine egne kanaler - der de driver streng sensur og kontrollerer alt som står. Gjerne også gjør narr av de som er uenige med seg, og "fyrer opp" følgerskaren sin for å få massivt medhold. Så utrolig "Trumpsk"

DET er ensidig. Faktisk så er det innmari ugreit at "Påvirkere" skal måke inn penger på å gi faen i pandemier og regelverk for nakenhet på Instagram og Youtube (for å nevne noe) - uten å tåle å få spørsmål. Sofie Karlstad forsvarte sin Dubai-reise med at hun hadde det vanskelig. Det tviler jeg ikke på. Men altså vi andre har ikke sett familie (nærmeste) som bor i utlandet på ett år, noen har mistet jobben, andre har mistet familiemedlemmer til denne jævlige sykdommen. JEG har lyst til å reise jeg også, men gjør det ikke. 

Screenshot_20210120-101007_Instagram.jpg

Selvfølgelig blir det ensidig når man vil snakke uten å måtte diskutere hvorfor man gjør som man gjør.

Det blir jo total enveiskommunikasjon.

• Liker 25
Skrevet
J.. skrev (15 timer siden):

....eller bare innse at den påtrengende nakenheten hennes ikke er ok

20210119_194729.jpg

Ja hva er galt med folk som rapporterer dette?

Skulle likt at hun ble spurt i en direktesendt debatt hva hun tenker om at disse retningslinjene er laget for å beskytte barn mot nakenhet og seksuelt innhold. Skulle likt å høre argumentene hennes for hvorfor disse retningslinjene ikke burde eksistere. For det mener hun ÅPENBART.

Men vent...hun er imot slike debatter. Det blir nemlig for ensidig.😂

Skrevet
Finlay skrev (10 minutter siden):

Ja hva er galt med folk som rapporterer dette?

Skulle likt at hun ble spurt i en direktesendt debatt hva hun tenker om at disse retningslinjene er laget for å beskytte barn mot nakenhet og seksuelt innhold. Skulle likt å høre argumentene hennes for hvorfor disse retningslinjene ikke burde eksistere. For det mener hun ÅPENBART.

Men vent...hun er imot slike debatter. Det blir nemlig for ensidig.😂

Og ikke minst - det hadde vist hennes sanne jeg.

Drit nå i og hvordan det påvirker barn,så lenge hun selv får vise seg frem slik hun selv vil!

Hovedandelen som bruker YT er barn og ungdom,så ikke rart YT er strenge.

• Liker 24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...