Gå til innhold

Dine beste "små" slanketips som gjør slankingen litt lettere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette forvirrer meg litt, for jeg trodde at det å drikke mye vann gjennom dagen, og til måltid ville ha slankende effekt, fordi det fyller opp og hjelper mot sult. Men det du skriver her er jo motsatt? At magesekken stadig blir større? Nå ble jeg veldig usikker på om det ikke er lurt å drikke mye vann likevel?

Anonymkode: 46392...eac

Vann vil bare gi en falsk, midlertidig metthetsfølelse. Du lurer ikke kroppen så lett. Akkurat som at du ikke lurer banken lenge med monopolpenger. Du kan gi dem en sekk med monopolpenger, men så fort de begynner å se på dem, så blir du avslørt. Kroppen vil ha skikkelig energi og når den ser at den mangler energi, så øker den sulten. Får den for lite over en periode (noen dager), så vil den senke energiforbruket ved å skru ned på ikke-essensielle prosesser. Du vil bli slapp og giddaløs. Kroppen vil begynne å spise av musklene fordi den tror at du sulter og på denne måten vil du overleve lengst mulig.

Anonymkode: 6b401...ffa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isteden får å gomle i meg en stor plate med Stratos, så velger jeg nå heller en is som inneholder 76 kcal. Føler det er innafor.

Anonymkode: 72d4e...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vann vil bare gi en falsk, midlertidig metthetsfølelse. Du lurer ikke kroppen så lett. Akkurat som at du ikke lurer banken lenge med monopolpenger. Du kan gi dem en sekk med monopolpenger, men så fort de begynner å se på dem, så blir du avslørt. Kroppen vil ha skikkelig energi og når den ser at den mangler energi, så øker den sulten. Får den for lite over en periode (noen dager), så vil den senke energiforbruket ved å skru ned på ikke-essensielle prosesser. Du vil bli slapp og giddaløs. Kroppen vil begynne å spise av musklene fordi den tror at du sulter og på denne måten vil du overleve lengst mulig.

Anonymkode: 6b401...ffa

Så det er ikke bra å drikke for mye vann da? Hvorfor står det alle plasser at man bør drikke et glass vann før måltid, og etter måltid, hvis man vil gå ned i vekt? Til og med på lifesum står det jo at man skal drikke mye vann gjennom dagen.

Det du skriver gir absolutt mening, men da er det altså jammen mye feilinfo ute og går.

Anonymkode: 46392...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så det er ikke bra å drikke for mye vann da? Hvorfor står det alle plasser at man bør drikke et glass vann før måltid, og etter måltid, hvis man vil gå ned i vekt? Til og med på lifesum står det jo at man skal drikke mye vann gjennom dagen.

Det du skriver gir absolutt mening, men da er det altså jammen mye feilinfo ute og går.

Anonymkode: 46392...eac

Grunnen til at det er lurt å drikke vann før måltider, er for å forhindre overspising. Kroppen kjenner som oftest mettheten litt forsinket, og det er grunnen til at man ofte tar en porsjon til av mat man liker godt- for så å kjenne seg ubehagelig stappmett og stinn etterpå. Drikker du et glass vann først, har magesekken allerede begynt å fylles opp når du starter på selve måltidet- og forhåpentligvis vil metthetsfølelsen komme litt raskere- og du forhindrer overspising.

Anonymkode: 460b6...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Føre opp alt du spiser i app som Lifesum eller Myfitnesspal og holde deg under et visst kaloriinntak

- Kutte ut eller minimere ris, pasta og poteter

- Ikke drikke kalorier

- Spise mye grønnsaker til middagen

- Trene tre ganger i uka

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke lest alle sidene her, men vær nøye med å rense mellom tennene og å pusse dem godt hver gang
en har spist noe. Puss inni selve munnen også (oppe, nede og på sidene) så all smak av "mat" fjernes.
Dette kan også gjøres når en blir sulten mellom måltidene. Puss tennene, vask gulvene og tenk på noe annet. :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...