Gå til innhold

Dine beste "små" slanketips som gjør slankingen litt lettere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine er:

Utsette et måltid med en kopp kaffe/te. F.eks drikke en kopp te lørdagsmorgen på sengen, lese bok/se serie. Da våkner jeg kanskje kl 09, men klarer å vente med frokost til kl 11. På den måten klarer jeg noen ganger å kutte ned på antall måltider. For min del fungerer dette bedre. Klarer kanskje da å hoppe over mellommåltidene man "egentlig" skal ha. Det er jo kalorier det også. 

Ta mindre på tallerkenen enn en vanlig porsjon. Selv om man spiser mindre, så blir man jo som regel noenlunde mett og er ikke ihjel sulten etter middag. 

Dersom jeg er fysen på et eller annet så tar jeg mye mindre mengder av det. Som regel hvis jeg er fysen på sjokolade, så er det ofte tanken på sjokolade som trigger, men om jeg først spiser litt sjokolade så var det gjerne ikke så godt som jeg trodde. Og ved å spise saktere og mindre vil hjernen av og til si "stopp, du skal jo ikke spise sjokolade" og jeg kan gi meg mens "leken" er god og ikke når en 200g plate er spist opp. 

Mer spennende grønnsaker til middagen. Bare litt ris/poteter. Sjysaus. 

 

Anonymkode: aad4d...df9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har lyst på mat, men ikke er sulten eller kjenner rumling, ikke spis. Det er sunt å være sulten eller to en time før man spiser

Anonymkode: bff60...865

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser grovbrød med pålegg og et tårn med agurk eller tomat. Metter og er sunt. 

Har barn, så ofte har jeg ikke tid til å spise. 

Unngår å ha søtsaker i hus. Drikker ikke brus, lager heller limonade. 

 

Anonymkode: eb161...26b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut brødskiva med en håndfull naturlige nøtter. Mandler eller valnøtter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettbrus funker mot både sult og søtsug.
Budsjettere kalorier utover en uke eller flere dager, og ikke per dag, for å få det til å passe mer inn i livet. 
Og - alkohol inneholder mye kalorier. 

Gikk forøvrig ned ti kilo  på en måned engang fordi jeg ikke hadde råd til mat (Fullt og helt min egen feil, prioriterte å kjøpe meg noe totalt unødvendig og dyrt som jeg hadde lyst på. ), men det er kanskje ikke det beste slanketipset x) 

Anonymkode: 18696...e7b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Trolltunge skrev:

Bytt ut brødskiva med en håndfull naturlige nøtter. Mandler eller valnøtter. 

En håndfull nøtter inneholder jo mye mer kalorier enn en brødskive, da. Fungerer faktisk dette?

Anonymkode: 18696...e7b

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe❤️ gulrot, gjør meg selv opptatt. 

Anonymkode: 14cf7...1e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er ekstra fysen og synes det er litt tungt - tenk på at det faktisk er da du gjør jobben, det er det som er innsatsen. Resten av tiden har man det egentlig ganske greit.

Anonymkode: 0a767...b3b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Slutte å spise når man er mett. (Dvs når man ikke er sulten mer. Ikke spise til magen er stinn som en ballong)

- Ikke være "søppelbøtte" (Dvs ikke være den som trøkker i seg restene bare så noen skal slippe å kaste mat)

- La tidsperspektivet være på måneder og år.

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær opptatt på kveldstid. Gjerne med trening, men alt annet enn å sitte fremfor Nettflix/TV er bra, for det er ofte da man spiser usunne småting man ikke trenger.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

En håndfull nøtter inneholder jo mye mer kalorier enn en brødskive, da. Fungerer faktisk dette?

Anonymkode: 18696...e7b

Ja, dette fungerer for meg iallefall. 

Nøtter er kaloririke, men det er sunne og gode kalorier, som påvirker kroppen gunstig i forhold til slanking. Det er ting i nøtter som stimulerer fettforbrenning, uten at man må gå på lavkarbo for å få denne effekten. 

Husker ikke hva munkeordenen het, men de slanket/ sultet seg iallefall til døde. Siste året før de hadde fullført prosessen levde de kun på nøtter og røtter, fordi dette brant bort alt av kroppsfettet, slik at det bare ble hud og skjelett igjen. 

At nøtter fremmer fettforbrenning er altså gammel kunnskap. (Denne munkeordenen døde ut for lenge siden... kanskje ikke så rart :) Men ble visst forbudt også, for folk er merkelig villige til å dø for sin tro.)

Tror du kan finne mer om det om du googler levende mumifisering. Ikke for å bli fanatisk munk altså, men fordi det gir opplysninger om nøtter og røtter som fremmer forbrenning. Vet at løvetannrot også har denne effekten, uten at jeg har begynt å grave opp løvetann for å slanke meg. :)

Jeg har gått ned 5 kilo de siste to måneder, bare ved å i hovedsak bytte ut brødskiver med rene nøtter. 

Bare pass på mengde! En håndfull er nok, og metter lenge. Ingenting er gunstig dersom man spiser for mye! 

Endret av Trolltunge
Mumifisering ikke balsamering
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lag kalorifattig men god mat som metter, uten at det inneholder alt for mye energi (kcal). 
For eksempel: 150 gram CC med moste bringebær og jordbær,noen dråper sitron og gjerne litt jordbærprotein. Bland alt i blender så blir det en utrolig god "dessert", nesten som en mouse. 
Det er også veldig godt å steke squash og agurk i pannen sammen med fersk hvitløk og urter. Dette er omtrent helt uten kalorier, smaker godt og kan brukes som tilbehør til både kjøtt,kylling og fisk. 
Tenk at du ikke nødvendigvis MÅ ha pasta og ris til maten, men heller potet og mer av de grønnsakene og salaten du liker. 

For mange er det også veldig effektivt å leve etter prinsippene med å faste i 16 timer og spise i 8 timer, på den måten unngår du minst 2 måltider, og reduserer helt automatisk kcal inntak. 
En annen metode er 5:2. 
Altså 2 dager faste i uka hvor du inntar maks 500 kcal og resterende 5 dager i uken hvor du spiser normale og sunne måltider, men kan tillate deg å ligge litt høyere på kcal med tanke på at du har de to fastedagene i uken. 

Utenom dette: 
Skjær opp agurk,gulrot,squash, og gjerne andre ting du liker og ha det i kjøleskapet, da kan du ta ut litt å spise dersom du får lyst på noe på kvelden.
Eventuelt er det også veldig godt med noen skiver melon eller noen never bær med mager vaniljekesam.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lettbrus funker mot både sult og søtsug.
Budsjettere kalorier utover en uke eller flere dager, og ikke per dag, for å få det til å passe mer inn i livet. 
Og - alkohol inneholder mye kalorier. 

Gikk forøvrig ned ti kilo  på en måned engang fordi jeg ikke hadde råd til mat (Fullt og helt min egen feil, prioriterte å kjøpe meg noe totalt unødvendig og dyrt som jeg hadde lyst på. ), men det er kanskje ikke det beste slanketipset x) 

Anonymkode: 18696...e7b

https://forskning.no/mat-og-helse-ny-overvekt/blir-vi-fete-og-syke-av-ultraprosessert-mat/270390

Lettbrus hører til kategorien ultraprosessert mat. 

Anonymkode: eb161...26b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

En håndfull nøtter inneholder jo mye mer kalorier enn en brødskive, da. Fungerer faktisk dette?

Anonymkode: 18696...e7b

Mennesker som spiser nøtter hver dag har lavere BMI i snitt enn de som ikke gjør det, så det fungerer nok for noen. Skal sies at ikke alle kaloriene i nøtter kan tas opp i kroppen, derfor er det noe lavere kcal i nøtter enn det som står på innholdsfortegnelsen

Anonymkode: bff60...865

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker ofte en kopp buljong. Ikke mer enn 14 kcal. 

Anonymkode: 23613...91d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://forskning.no/mat-og-helse-ny-overvekt/blir-vi-fete-og-syke-av-ultraprosessert-mat/270390

Lettbrus hører til kategorien ultraprosessert mat. 

Anonymkode: eb161...26b

Nå sier jo forskningsartikkelen basically at det ikke er noe forskning som med sikkerhet kan bygge opp mot påstanden, og det kun er hypoteser. 

Anonymkode: 18696...e7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er: Droppe kveldsnopet til fordel for kveldskos med mannen.

Anonymkode: b8970...116

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...