Gå til innhold

Noen som skal stemme på arbeiderpartiet?


Kallis92

Anbefalte innlegg

På 24.8.2019 den 23.07, Zienna skrev:

Nordmenn som tjener over 10 millioner kroner, har siden 2013 fått et skattekutt som er hundre ganger større enn de som tjener mellom 150.000 og 250.000 kroner. Det viser tall utarbeidet av finansminister Siv Jensen (Frp) og Finansdepartementet som svar på et skriftlig spørsmål i Stortinget fra SVs finanspolitiske talsperson Kari Elisabeth Kaski.

Og hvor mye skatter de som tjener 150 til 250??? Etter minstefradrag og reise++

Og hvem snakker vi om?  Skoleelever/studenter som tjener 13.000 på bensinstasjonen i helgene? Det er vanskelig å gi skattelette når man omtrent ikke betaler skatt.

Min datter betaler ikke skatt på sin inntekt denne sommeren. Så de rikeste fikk millioner på millioner (velg tall selv) mer i skattelette i prosent en henne. Selv om hun "bare tjente" 25000.

Lek med tall er en spennende øvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, Lurium skrev:

Vingler mellom Ap og Sp for øyeblikket. 

De andre partiene er uaktuelle både lokalt og nasjonalt.

Stem da SP. De bryr seg stort sett bare om bøndenes ve og vel. Og lar oss andre få være i fred🙂

Bortsett fra eiendomsskatt. I min kommune er de for skatten. MEN gardsbruk og tilhørende driftsbygninger er unntatt. Rart det der...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trykksjakta

Lokalpolitikk handler faktisk ikke så mye om parti. Derfor er det synd at rikspolitikken overtar helt. Jeg begriper ikke hva mediene holder på med når de kun slipper til stortingspolitikere. Skulle jo tro de var Stortingsvalg. Hvis denne trenden forsetter er det bare å gjøre som i Sverige; gjennomføre Storingsvalg og Kommune- og fylkestingsvalg samme år.

I mange kommuner er det tverrpolitiske lister som gjelder, og det er de lokale sakene man skal fokusere på, ikke bompenger i Oslo.

Synes faktisk synd på alle lokalpolitikere som bruker hele høsten, og all sin fritid, på en valgkamp, mens det er bompengekranglinen i regjeringen og kollektivtrafikken i Oslo som preger nyhetsbildet i hele landet.

Tragisk.

Endret av Trykksjakta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri stemp AP og kommer nok aldri til å stemme på de i fremtiden. Har stemt venstre alle år, men i år blir det nok et sentrumsparti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det skal jeg. Fordi de står for de verdiene jeg står for. Og de vil ta best vare på den nye store kommunen. Jeg er mer overbevist enn noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.8.2019 den 21.11, Plannergirl skrev:

Har aldri sagt jeg stemmer Ap, men heller en Ap-styrt regjering enn å ha H/FrP i regjering. 

Har du satt deg inn i hvor mye disse skattelettene + den nye underholdningsmva utgjør for de som har under gjennomsnittsinntekt? De går i minus i forhold til før skattelette. Vil mye heller betale ekstra skatt for de fordelene vi har i velferdsstaten enn at forskjellene skal bli større. Tror ikke de med inntekt over 350 000kr i året forstår hvor mye de blå har ødelagt. 

Er det noen som tjener under 350 000 ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...