Gå til innhold

Noen som skal stemme på arbeiderpartiet?


Kallis92

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Plannergirl skrev:

Jeg stemmer på rød/grønn regjering. Synes de blå tar alt for mye fra de som har lite. 

Altså.. de siste 3 åra her jeg bor under AP en Ap styrt kommune har jeg fått 800,- ekstra i mnd i bompenger, 3-4000 dyrere eindomsskatt og nå også dyrere kommunale avgifter. Cheers... må bare elske rød tankegang. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonym Bruker
På 5.8.2019 den 17.32, Commander skrev:

3/4 av skatteletten har gått til inntekter under 600.000. Altså lærerlønn.

Hvor går grensa for rik? Hvor mange tusen ekstra pr.mnd er du villig til å betale for venstresidens ideologiske prosjekter. Månelandingen som krasjet med milliardregning, milliarder til regnskogen som har gått til korrupsjon og vært bortkastet.

Mener du at staten bør disponerer mer av din inntekt fordi de veit bedre enn deg hvordan din familie bør disponere den Eller syntes du det er greit at staten forbyr valg du har idag. Øker skatten og bestemmer hva som du er best tjent med.

Uten høyre ville butikken stengt på lørdager kl 13:00 og 17:00 på hverdager. Folk flest ville aldri ha råd til ny bil. Vi ville bare hatt NRK og Televerket ville hatt monopol. 

PR folka i AP er dyktige på catchy onlinere som bestemor på anbud, stoppeklokke omsorg, velferdsprofitører osv.

Sannheten er at uten noen som jobber for enkeltpersoner frie valg sitter vi igjen men kun statlig tilbud til skyhøye priser.

AP står for formynderi. De veit best hva som er bra for deg. Kan ikke fatte at folk vil ha AP og deres "veit best for deg" ideologi.

 

Tullpart fra ende til annen !.    Mange yrkesaktive (inkl. butikkansatte )  ynskjer seg tilbake til den tiden da  de kunne planlegge sommerferien, juleferien, påskeferien saman med familie og venner.    Vi har fått en brutalisering av arbeidslivet, og innvasjon av utenlanske arbeidstagere.   

Folk langs kysten har m.a.  de senere årene smerteleg fått erfare  "frislepp av  anbod " innen   ferjetrafikken,, buss-tilbod etc.,og    Ingen ønsker seg tilbake til den tiden da den var første-andre- og tredje klasse på  offentlige transportmiddel. 

Mange har forlengst nådd en smertegrense for lånegjeld, og  har etterhvert fått store problemer med å håndtere sin økonmiske kvardag.   Kanskje var det innkjøp  av  den "nye bilen,"  som bidrog til av økonomien kom utav kontroll hos mange.  

Har mange TV-kanaler på min TV, men ser hovudsakleg på NRK.    Ein kan ikkje se på mer en en kanal i gangen, og ellers "drittlei" å bruke tiden foran TV-en å se på reklamer.  

FRP / H politikk er amerikanisering av norsk velferd, og de favoriserer de som toner høyest på inntektstoppen i samfunnet.    Det er ikkje lommeboken som skal bestemme hvilken dør ein må gå ut /inn av  legekontoret.  fordi ein ikkje har den beste sykeforsikringen, eller den rette forsikringen på  kvaliteten  til eldreomsorgen  når du engang havner på aldershjemmet.      Arbeiderpartiet er blitt omtalt som det "avgiftskåte"  partiet, men sanneleg har er det forlengst blitt "trett noen avgifter nedover hodene "på folk flest under borgerlig styre også.    

Mye var galt under AP,  men mye har blitt verre under Borgerlig styre for folk flest.

    

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Plannergirl skrev:

Har aldri sagt jeg stemmer Ap, men heller en Ap-styrt regjering enn å ha H/FrP i regjering. 

Har du satt deg inn i hvor mye disse skattelettene + den nye underholdningsmva utgjør for de som har under gjennomsnittsinntekt? De går i minus i forhold til før skattelette. Vil mye heller betale ekstra skatt for de fordelene vi har i velferdsstaten enn at forskjellene skal bli større. Tror ikke de med inntekt over 350 000kr i året forstår hvor mye de blå har ødelagt. 

Jo da, det forstår vi (i hvert fall jeg). Har inntekt på rundt en million, og stemmer Ap. 🌹

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
Akkurat nå, Alt_er_opptatt skrev:

Jo da, det forstår vi (i hvert fall jeg). Har inntekt på rundt en million, og stemmer Ap. 🌹

❤️ Tenkte vel mest på de av de som stemmer blått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har arbeiderpartiet blitt et borgerlig parti. Det er ikke lenger et parti for arbeidere. De har for svak politikk, og for svake/utydelige ledere. Det blir ikke stemme fra meg denne gangen, og det var heller ikke dem jeg stemte på ved forrige valg. 

Med det sagt, norsk politikk har blitt en farse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i min kommune har det bestandig vært Ap eller Sp som har styrt... Og jeg er så lei, da de er ganske tafatte. Jeg håper inderlig på et skifte, men vet at det dessverre ikke kommer til å skje. Men kommer ikke til å stemme Ap i lokalvalg.

Problemet med mange politikere er at de er for opptatt av at de og deres parti skal ha rett, istedenfor å anerkjenne hverandre og gode gjennomførbare ideer. Heldigvis finnes det også unntak. Min stemme går til de som faktisk står på for at kommunen skal bli bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym Bruker
1 time siden, Vera skrev:

For meg har arbeiderpartiet blitt et borgerlig parti. Det er ikke lenger et parti for arbeidere. De har for svak politikk, og for svake/utydelige ledere. Det blir ikke stemme fra meg denne gangen, og det var heller ikke dem jeg stemte på ved forrige valg. 

Med det sagt, norsk politikk har blitt en farse. 

Tidligere besto Arbeiderpartiet av folk m/ lang røynsle innen arbeidslivet.    Idag er det blåruss,og personer som desv. ikkje har røynsle og ærfaring ifra arbeidslivet som setter sin preg på politikken.    Hadde Norge ikkje hatt olje / gassrikdomen , så hadde nok velferden sett heilt annerledes ut en idag.    Mange hadde nok måtte gji avkall på en rekke velferdsgoder som mange ser på som en selvfølge idag.    Millardene har sittet løst hos finansnæringen i mange år, og noen må betale prisen for det, og den råker desv. også de som har lite fra før.      

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig i år er jo hva lokale politikere "mener". Kommune og fylkesvalg  er noe helt annet enn stortingsvalg. Ser i år fra det jeg har lest så langt fra de forskjellige partiene, så vet jeg bare hva jeg IKKE skal stemme og det er MDG i min kommune. Fylket vet jeg ikke enda, lest for lite.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

FRP / H politikk er amerikanisering av norsk velferd, og slik ønsker vi ikkje å ha det. Det er ikkje lommeboken som skal bestemme hvilke  leger du skal møte på legekontoret, kvaliteten på eldreomsorgen du får når du engang havner på aldershjemmet.

Dette er feil. FrP og Høyre vil at helse og eldreomsorg skal finansieres over offentlige budsjetter. I USA derimot er dette et privat anliggende, men FrP og Høyre mener at de som jobber i helse og omsorg ikke trenger å være ansatt i det offentlige, men like gjerne kan være ansatt i det private. Det offentlige skal altså betale, men tilbyderne av disse tjenestene trenger ikke være stat, fylke eller kommune.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rullerusk skrev:

Så at H og FRP systematisk jobber for å utradere betingelsene til så og si alle samfunnsoppgaver (skole, fastlegeordning, spesialisthelsetjeneste, politi, forsvar... you name it) slik at de kan si «offentlig funker ikke» vi må inn med private aktører hvis aksjer de selv investerer i. Det syns du er helt greit? Eller er du aksjonær i disse selskapene kanskje? 

Da forklarer det at du stemmer på dem. Klart det er fint å få skuffet skattepengene over på private hender mens offentlige tjenester råtner på rot forsi de, under dekke av effektivisering og omorganisering, skal gjøres så lite attraktive at man kan lure de dummeste til å tro at de vil få det bedre med private aktører. 

Æsj for noen egoister sier jeg bare....

For noe tull. 

Det har aldri vært brukt så mye penger på sykehus, skole som nå

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, CAPS LOCK skrev:

Dette er feil. FrP og Høyre vil at helse og eldreomsorg skal finansieres over offentlige budsjetter. I USA derimot er dette et privat anliggende, men FrP og Høyre mener at de som jobber i helse og omsorg ikke trenger å være ansatt i det offentlige, men like gjerne kan være ansatt i det private. Det offentlige skal altså betale, men tilbyderne av disse tjenestene trenger ikke være stat, fylke eller kommune

Ikke for å pirke, men USA har også offentlig helsevesen. Private forsikringer utgjør en større andel av betalingene, men størsteparten er skattefinansiert gjennom ordninger som medicaid, medicare, ACA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stemme Arbeiderpartiet, fordi jeg bor i Nord.

Nordnorge snylter på resten av landet.

En forutsetning for at vi fortsatt klarer å snylte på resten av landet, er at vi har høy prosentandel Arbeiderparti-velgere. Ettersom stemmer fra nord er mer verdt, så vil arbeiderpartiet da kvie seg for å gå imot sine egne representanter fra nord ved neste stortingsvalg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Belima skrev:

Det som er viktig i år er jo hva lokale politikere "mener". Kommune og fylkesvalg  er noe helt annet enn stortingsvalg. Ser i år fra det jeg har lest så langt fra de forskjellige partiene, så vet jeg bare hva jeg IKKE skal stemme og det er MDG i min kommune. Fylket vet jeg ikke enda, lest for lite.

Enig men Høyre kan påvirke plasser selv med arbeiderparti ordførerere i fylkeskommuner. De kommer inn med dress og skal fortelle hva som funker best osv. Ikke at de har påvirkelse der men de prøver virkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Illuminatum skrev:

For noe tull. 

Det har aldri vært brukt så mye penger på sykehus, skole som nå

Noe de sikkert bare sier bare for å se bra ut. 30% til sykehus. 70% til de rike. Vedder jeg mye på

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kallis92 skrev:

Noe de sikkert bare sier bare for å se bra ut. 30% til sykehus. 70% til de rike. Vedder jeg mye på

 

Har du drukket?

Skatteandelen som de rike betaler er stort sett uforandret siden 2011. Faktisk betaler de litt mer skatt nå

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Maude skrev:

Nei, jeg mener at Arbeiderpartiet har bevegd seg i retning mot å bli et borgerlig parti. Stemmer såklart Rødt ❤️

Ja for kommunisme er jo absolutt veien å gå :ironi: Den ideologien som har drept, forfulgt og torturert flest mennesker i 100 år. På tide å lese litt historie så du forstår hva du stemmer på. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I det kommende kommunevalget stemmer jeg Arbeiderpartiet. Det er de jeg er mest enig med når det kommer til barnehage, skole, kollektiv og vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2019 den 13.07, Kallis92 skrev:

Jeg liker ikke høyre 100% fordi føler de har sånne sinte kontorfolk som bare vil stappe pengene til seg selv. Eksempel er sykehus saken der de vil fjerne sykehus fordi.. de vil sentralisere tinger. Utenom veibygging så føler jeg høyre er helt forkastelig. Fordi tror ikke de er interesert i å hjelpe samfunnet der det trengs og bare gjøre sine selskaper rike og andre fattige. Men bare lurer på hva du synes?

Jeg kan ikke stemme Arbeiderpartiet fordi de var sjef for å bombe Libya. Høyre støttet dem og er ikke stort bedre. Senterpartiet har iallfall i motsetning til de fleste partiene angret, så da tar jeg heller dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å stemme AP ved lokalvalget i år. Jeg synes AP er bra sentralt, men her lokalt er politikerne veldig spesielle og det er saker lokalt som bare er helt bak mål. Jeg skulle gjerne stemt SP i stedet, men siden de ikke vil si om de kommer til å lage avtale med AP eller ikke så kommer jeg ikke til å stemme dem heller. Jeg må derfor svelge en ganske stor kamel og stemme Høyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2019 den 13.07, Kallis92 skrev:

Jeg liker ikke høyre 100% fordi føler de har sånne sinte kontorfolk som bare vil stappe pengene til seg selv. Eksempel er sykehus saken der de vil fjerne sykehus fordi.. de vil sentralisere tinger. Utenom veibygging så føler jeg høyre er helt forkastelig. Fordi tror ikke de er interesert i å hjelpe samfunnet der det trengs og bare gjøre sine selskaper rike og andre fattige. Men bare lurer på hva du synes?

Selskapsskatt og et velfungerende næringsliv med skattebetalende ansatte betaler for mange av godene vi har, og høyre er mer opptatt av å skape inntekter til statskassen enn på bare å bruke og fordele ressursene. Om det bare er veier som interesserer deg, er vel FrP et mer opplagt valg, men de har en lite helhetlig og konsekvent politikk.

 

Nei, jeg kommer nok ikke til å stemme Ap, men heller Ap enn både SV, FrP, Rødt eller MDG. Men før jeg endelig bestemmer meg må jeg se nærmere på listene i min kommune.

 

Hvor du har de sinte kontorfolkene som stapper penger til seg selv fra, vet jeg ikke. Snakker du om korrupsjon? Ikke særlig utbredt i Norge, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...