Gå til innhold

Noen som skal stemme på arbeiderpartiet?


Kallis92

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest libbloom

Kommer ikke til å stemme AP, men heller ikke noen av partiene i dagens regjering. En stemme til noen av partiene i regjeringen er en stemme for økt bruk av midlertidige stillinger og færre faste stillinger. De prøver å snakke det bort, men alle som har vært i arbeidslivet og spesielt innen helse vet at det er nesten umulig å få en 100% fast stilling. Høyre og FRP har aldri vært partier for arbeidsfolk og kommer heller aldri til å bli det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, CAPS LOCK said:

Dette er feil. FrP og Høyre vil at helse og eldreomsorg skal finansieres over offentlige budsjetter. I USA derimot er dette et privat anliggende, men FrP og Høyre mener at de som jobber i helse og omsorg ikke trenger å være ansatt i det offentlige, men like gjerne kan være ansatt i det private. Det offentlige skal altså betale, men tilbyderne av disse tjenestene trenger ikke være stat, fylke eller kommune.

Og hvem eier aksjer i disse private selskapene tror du? 

Og hvor plasseres overskuddet? Et overskudd generert av å tappe ansatte for rettigheter og lønnsvilkår.

døh?!?!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2019 den 18.18, Plannergirl skrev:

Jeg stemmer på rød/grønn regjering. Synes de blå tar alt for mye fra de som har lite. 

Det er kommunevalg i år, ikke stortingsvalg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
9 minutter siden, Diamant skrev:

Det er kommunevalg i år, ikke stortingsvalg

Fullt klar over det. Sa min mening om valg generelt og hva jeg stemmer er likt både i kommunevalg og stortingsvalg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Plannergirl skrev:

Fullt klar over det. Sa min mening om valg generelt og hva jeg stemmer er likt både i kommunevalg og stortingsvalg. 

Ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym Bruker
På 5.8.2019 den 22.54, CAPS LOCK skrev:

Dette er feil. FrP og Høyre vil at helse og eldreomsorg skal finansieres over offentlige budsjetter. I USA derimot er dette et privat anliggende, men FrP og Høyre mener at de som jobber i helse og omsorg ikke trenger å være ansatt i det offentlige, men like gjerne kan være ansatt i det private. Det offentlige skal altså betale, men tilbyderne av disse tjenestene trenger ikke være stat, fylke eller kommune.

I Norge er det ingen som spør om du har "forsikringen i orden før du blir tatt hånd om v// allvorlige sykdomer /ulykker" i motsettning til mange andre land.     

FRP hadde m.a sine fanesaker  valgløfte :  De  skulle m.a.  fjærne bomavgiften, veiavgiften , avbyråkratisere m.m     Veiavgiften er det idag forsikringselskapene som administerer, og aldri før har vi  hatt så mange bompengeveier., og antall byråkrater har økt dramatisk under borgerlig styre.    De fleste hånverksfag og jobber  er overtatt av utenlanske på  midlertidige kontrakter,  og antall utenlanske vogntog er forlengst innvadert de norske veiene.  Og de ligger oftest  strødd langs norske veier når de kjører rundt vinterstida.    Fri konkuranse  er mottoet for H / FRP politikken .    

Den tid det offentlige tok seg av m.a. ferjedrifta så  bar de fleste ferjer preg av god standard "tross aldringngsprossen"   og sjelden driftstans.     Mange buss-selskap eksistert i  genrasjoner,  og dei fleste reisende  viste hviken farge og navn  bussen. hadde som de skulle ta.   Idag skifter bussene, fergene  farge, og firmanavn fortere ein vi skifter klær, og ingen spør hva denne "galskapen " koster samfunnet.   

Norge står foran utfordringen i forbindelse med  eit genrasjonskifte  og mange bedrifter har etterhvert mistet mye fagkompetanse m/ lang ærfaring, og  eldrebølgen er  nå iferd med å skylle innover landet vårt.   Fødselsratene har sunket som ein stein siste 20-30 årene,  og man løser ikkje alle utfordringen i samfunnet med  en Datamaskin /Pc  innenfor  eit kontor.    

 

 

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym Bruker skrev:

 antall byråkrater har økt dramatisk under borgerlig styre

Kan du dokumentere dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke i kommunevalg. Stortingsvalg derimot, der går stemmen min til Arbeiderpartiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer til venstre, men blir ikke AP denne gangen.. 

Endret av charmisss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De virker så veldig virkelighetsfjerne, dessverre. Som f.eks når AP Raymond krever macheteforbud, i lys av alle de voldelige hendelsene i Oslo den siste tiden. Hva med å ta tak i problemene ved rota for en gangs skyld?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AP er jo bare blitt løpegutter for H og FrP så vet ikke helt hva, eller om, jeg skal stemme. Kommunevalg nå så da er det mer personvalg enn partivalg, Da stemmer jeg eventuelt på den personen jeg tror vil jobbe best for min kommune.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, TulleJenny skrev:

Nei, ikke i kommunevalg. Stortingsvalg derimot, der går stemmen min til Arbeiderpartiet. 

Fordi du alltid har stemt AP og alltid kommer til å gjøre det? Jeg har et inntrykk at svært mange, spesielt blant AP-velgerne, stemmer på samme parti hele livet uansett hva partiledelsen sier, mener eller gjør. Tror det av og til kan være lurt å stoppe opp og virkelig se hva partiene står for. AP f.eks. dilter jo bare etter H og delvis FrP. Stemmen kan dermed like gjerne gå til Erna. AP er dessverre ikke lengre det partiet som det en gang var, nemlig et parti for grasrota og arbeiderklassen.

Dette blir nesten det samme som i engelsk fotball; man har valgt et favorittlag som man trofast følger i tykt og tynt 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
3 timer siden, 911 skrev:

Fordi du alltid har stemt AP og alltid kommer til å gjøre det? Jeg har et inntrykk at svært mange, spesielt blant AP-velgerne, stemmer på samme parti hele livet uansett hva partiledelsen sier, mener eller gjør. Tror det av og til kan være lurt å stoppe opp og virkelig se hva partiene står for. AP f.eks. dilter jo bare etter H og delvis FrP. Stemmen kan dermed like gjerne gå til Erna. AP er dessverre ikke lengre det partiet som det en gang var, nemlig et parti for grasrota og arbeiderklassen.

Dette blir nesten det samme som i engelsk fotball; man har valgt et favorittlag som man trofast følger i tykt og tynt 😄 

Nei, AP er ikkje det partiet som det engang var, og det er heller  ikkje de øvrige partiene.     Tidligere så var det langt større skilnader i  det politiske landskapet en idag.   Nå er det ikkje hva de forkjellige partiene seier ,  men  hva de gjør som er avgjørende for rettningsansen  deres.      Mange politiker   kommer med en rekke "fagre løfter" under valgkampen , og mange er blåøyde nok til å tro på dem. 

Det finnes mange dyktige og  flinke politikere , men de mangler "grasrotærfaring"  og  arbeidslivsærfaring, og mange har ikkje forståelse av  konsekvensen av de vedtak som blir fattet. 

I  Danmark er det bestemt at politikere skal ha minst 7 års arbeidsærfaring før de kan bli valgt inn på tinget, og noe tilsvarende burde vert innført i  Norge også.

    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, 911 skrev:

Fordi du alltid har stemt AP og alltid kommer til å gjøre det? Jeg har et inntrykk at svært mange, spesielt blant AP-velgerne, stemmer på samme parti hele livet uansett hva partiledelsen sier, mener eller gjør. Tror det av og til kan være lurt å stoppe opp og virkelig se hva partiene står for. AP f.eks. dilter jo bare etter H og delvis FrP. Stemmen kan dermed like gjerne gå til Erna. AP er dessverre ikke lengre det partiet som det en gang var, nemlig et parti for grasrota og arbeiderklassen.

Dette blir nesten det samme som i engelsk fotball; man har valgt et favorittlag som man trofast følger i tykt og tynt 😄 

Ganske generaliserende om en stor gruppe forskjellige mennesker som stemmer på Arbeiderpartiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, TulleJenny skrev:

Ganske generaliserende om en stor gruppe forskjellige mennesker som stemmer på Arbeiderpartiet. 

Generaliserende for alle som stemmer samme parti et helt liv uten å se hva de står for og hva de gjør...  Ikke bare AP-velgerne.
Som en AB så klokelig skriver er det politiske landskapet under stadig endring og partiene står ikke lengre for det de gjorde for en "halv generasjon" siden. Man bør være litt kritisk og ikke bare stemme av gammel vane og tradisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...