Oppreist Skrevet 24. februar 2020 #1001 Skrevet 24. februar 2020 23 minutter siden, MiniMjau skrev: Jeg har en venn som sliter med psykiske problemer, tidligere slitt med rus, mistet kontakt med barna sine, finner ikke jobb... Hvordan vil det gå for denne personen? Vil denne personen greie finne noen styrke og motivasjon til å ta tak i sitt eget liv? Finner han jobb? Hva sjker ift barna? Har vi noen fremtid sammen evt? Vet ikke hvor mye info du trenger ... Også meg: hva skjer med min helse fremover? Kjære deg, dere er et sånn par som har mange utfordringer, men som kan se ut til å klare dere, mot alle odds. Sånn umiddelbart (syns det er noe herk når jeg får slike negative følelser) så kjenner jeg dessverre ikke på verdens største optimisme når det gjelder han. Han har mye å slite med,mye han må ta tak i. Han ser ut til å stå litt i stampe, ha grodd litt fast og ikke helt ha evnen til å se hvor han skal begynne for å komme videre og opp og frem. Jeg beklager, liker virkelig ikke formidle slikt, men jeg må være ærlig med deg. Jeg tror derimot, at med rett hjelp, dere må ha inn en tredjeperson her, så kan han få hjelp til å sortere, ta tak i en ting om gangen. Men personen som kommer på banen må være en han har tillit til, det er avgjørende. Vet du hvem den personen er, som jeg snakker om? viktig å få på banen, for her trengs det hjelp til. Dere to - jo, mot alle odds, som sagt. Og når det gjelder barna hans. De savner pappaen sin, men trenger trygghet og ro. En stund til. På sikt, når han kommer seg, vil han også få mulighet til å treffe dem. Men pr nå er det riktig at det er som det er, selvom det er smertefullt for dem alle. Din helse er så som så og du kjenner deg ikke helt ok. Du er ikke så optimistisk, men du vil klare deg. Det vil gå bedre. Jeg ønsker dere begge alt godt.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1002 Skrevet 24. februar 2020 Lurer på om du kan si noe om hvordan livet blir dette året, sånn generellt sett? K35. Anonymkode: 2adb8...2bb
Oppreist Skrevet 24. februar 2020 #1003 Skrevet 24. februar 2020 5 minutter siden, Ginny skrev: Kan du se hvor jeg mistet nøkkelen min? Beklager, slikt har jeg ikke greie på - ikke min ting å se sånt.
Gjest Familytree Skrevet 24. februar 2020 #1004 Skrevet 24. februar 2020 (endret) Greit Endret 24. februar 2020 av Familytree
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1005 Skrevet 24. februar 2020 Hei! Kvinne 40 her. Jeg står for tiden midt i to vanskelige valg. Det ene gjelder bosted, det andre gjelder kjærligheten. Ser du noe som kan si meg hva og hvem jeg burde velge? Tusen takk! Anonymkode: eac41...f54
Lorieen Skrevet 24. februar 2020 #1006 Skrevet 24. februar 2020 Jeg lurer på om du kan si noe om jeg har valgt riktig ift. relasjonen til et nært familiemedlem?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1007 Skrevet 24. februar 2020 Kan du se om jeg noen ganger kommer til å få meg venner og en jobb jeg trives i, eller har alt låst seg fordi mitt liv er blitt ødelagt? Evt har du forslag til hvordan komme seg ut av ung ufør som jeg er i og i e.v.t. komme i en jobb? Jeg har noen sosiale vansker og en psyk. lidelse diagnose (jeg føler er feil) som jeg fikk av vpp. Har vel og en noe vanskelig oppførsel. Takk! Anonymkode: d1c70...970
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1008 Skrevet 24. februar 2020 @Oppreist ❤️ Tusen takk 🍀 Anonymkode: 800e6...d2c
Ginny Skrevet 24. februar 2020 #1009 Skrevet 24. februar 2020 11 minutter siden, Oppreist skrev: Beklager, slikt har jeg ikke greie på - ikke min ting å se sånt. Æsj. Jaja 😊 Ser du noe annet om meg da? 😃
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1010 Skrevet 24. februar 2020 25 minutter siden, Oppreist said: Jeg vet hva som skjer 6 mars og jeg forstår at du er spent. Prøv å senke skuldrene så godt du kan frem mot datoen, det vil bare stresse deg at dette går utover dagene dine fremover, søvn osv. Slik det ser ut nå, blir svaret positivt, altså noe du vil bli glad for. Det er enda en stund til og det er noe ambivalens i luften, men om det holder seg slik jeg ser det nå - så ja, det går din vei. Lykke lykke til ❤️ Tusen tusen takk! Skal legge meg og prøve å sovne i stedet for å sitte oppe og overtenke! Anonymkode: b416b...b38
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1011 Skrevet 24. februar 2020 På 22.2.2020 den 0.03, Oppreist skrev: Takk for din oppdatering. Og jeg forstår at dette må være vanskelig for deg, og kanskje lettere kaotisk. Ta til deg alt det gode i det, du er attraktiv, du blir sett, lagt merke til, godt likt, mange vil ha deg. Men du må lære deg å sile ut. Og nå har du festet blikket på denne ene, som du mener er rett for deg. Jeg tenker, gi det tid da. Men vær tydelig, stå opp for deg selv. Vit hva DU vil ha, ikke bare la deg bli revet med. Jeg tror det er håp for dere, men det er noen ting dere må få klarhet i og ordne opp i. Han andre må du holde deg unna. Han er ikke bra for deg, men han vil fortsette å prøve å nå deg. han ønsker å "fange" deg og det skal du ikke tillate. Det må du love meg å ikke tillate, det blir ikke et bra utfall. Jeg får opp skikkelig sterke alarmer på dette. Jeg vet du er i en prosess, etter det lange forholdet du var i, har det åpnet seg en ny verden. Du oppdager hvordan det er å være singel igjen, og hva det bærer med seg. Finn deg selv litt i denne tiden, våg å stå litt på egne ben før du kaster deg uti noe nytt, det har vært veldig mye for deg etter bruddet (tidvis også før bruddet). Jeg håper du og han du vil ha, finner ut av dette, og jeg tror det er mulig med tiden. Hold meg oppdatert da ❤️ Lykke til kjære deg. Oi, denne så jeg ikke før nå, TS! Beklager. Jeg hadde ikke sett dette når jeg spurte deg om jeg burde la være og gå etter "han nye" som jeg er opphengt i. Han prøver å nå litt frem til meg nå, men skal følge ditt råd: Være kostbar, han skal få vise at han virkelig vil ha meg. Han gjemmer seg støtt bak et slags "skjold" og vil også ha styringen selv, men nå får det briste eller bære fremover: Enten må han åpne seg og vise seg mer ekte, eller det vil ikke bli noe av det. Jeg har gitt nok av meg selv - gitt mer enn jeg har fått, på en måte. Jeg vet det er følelser hos ham, men det er noe som ikke stemmer også. Uthevet det der med han "annerledes"-fyren, som du skrev. Du har så rett! Jeg føler på en slags uro for dette, faktisk, det må jeg si. Vet ikke helt hvorfor, for jeg vil aldri gå i den fellen nå... Jeg har nå blitt advart av ikke bare deg, men også av venner av ham og til og med i drømme - igjen. Det er ingen fare for at jeg er tiltrukket av ham, men jeg VET at det kommer mer - han kommer ikke til å gi seg. Og... han er skummel, fordi han er veldig smart og manipulerende. Men nå har jeg jo i ettertid fått stor innsikt i hvordan han er, og vil neppe bli fanget. Det skal aldri skje frivillig, det kan jeg love deg. Ellers vil jeg kommentere det der med å stå på egne ben, for jeg er sååå enig. Det har kommet tilbake en slags angst og uro i meg, etter at jeg ble alene nå. Så du har rett i at det har vært utfordringer i ettertid. Jeg har begynt å frykte at "gamle problemer" skal komme tilbake og ta fra meg "meg selv" igjen - det jeg tok opp ang. helsen, men jeg velger å stole på deg når du sa at det ikke er grunn til å tro at det vil skje. At det hele er i mitt eget hode. Så jeg har en del å jobbe med. Takk for all hjelp igjen, du er fantastisk. ❤️ Jeg skal oppdatere deg (...om det var noen tvil, hehe!) Psyk. studenten Anonymkode: 4291e...706
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1012 Skrevet 24. februar 2020 1 hour ago, Oppreist said: Biten du snakker om, vil falle på plass, men ikke helt enda. Du kan heller se på det som noe du kan glede deg til, når det kommer. Hold ut ikke gi opp, det er det overhode ikke grunn til. Jeg skrev takk og ❤️ . Likevel så lurer jeg på om du vet når «enda» er? Jeg går og gleder meg allerede og har ikke tenkt til å gi opp. Anonymkode: 800e6...d2c
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1013 Skrevet 24. februar 2020 Hei! Er ei dame på 41 år som har to tunge år bak meg. Er gravid. Vil ting endelig begynne å ordne seg for meg? Anonymkode: 5d3e6...d48
Gjest bloody Skrevet 25. februar 2020 #1015 Skrevet 25. februar 2020 Mann 38, evig taper. Hopper fra jobb til jobb til jobb til jobb til jobb. Har håp om at nåværende er siste jobb (på lenge) og jeg faktisk endelig kan etablere meg?
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #1016 Skrevet 25. februar 2020 2 timer siden, Oppreist skrev: Datteren din har tatt et valg som du må velge å stole på, eller forkaste. Det beste du kan gjøre her, er å stole på at hun er klok og oppegående nok til å ta gode valg. Hun er tross alt lært opp av deg? Ikke bekymre deg så mye. La henne leve. Jeg forstår deg, men hun må få prøve og feile. Og ja, de er nære, om de er sjelevenner er jeg litt usikker på faktisk, men nære. Jeg kan ikke gå inn på om han vil bli frisk, da jeg ikke kommenterer sykdom/medisinske tilstander, der kan jeg fort være på tynn is og tar jeg feil kan det bli fatalt. Han er rett for henne pr nå, det er alt du trenger å vite. Så får vi se hva tiden bringer, ikke sant? ønsker deg alt godt. Tusen takk for svar, det hjalp ❤️ Anonymkode: 1a07f...418
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #1017 Skrevet 25. februar 2020 2 timer siden, Oppreist skrev: Du har rangert utdanningen, slik at du har det klart og tydelig for deg hva som er A og hva som er B? Jeg kan uten tvil si B. Om du skal flytte? ja, men ikke helt enda. Lykke til. Takk 🌻 Anonymkode: ffa23...735
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #1018 Skrevet 25. februar 2020 15 timer siden, Oppreist skrev: Jeg ser sterk motstand, nærmest en intens aggresjon. Hva har utløst dette dere to i mellom? Det skal mye til å nå inn til han. Du har prøvd og jeg føler med deg i din fortvilelse, det gjør vondt at han ikke kommenterer at du har blitt mamma og han faktisk onkel. Er han syk på noe vis, det oppleves som om noe ikke er helt friskt hos ham, mulig mentalt....sliter han? kan du bruke annen familie til å nå ham...? Jeg syns ikke du skal gi opp dette. Før eller siden kommer responsen, men vær klar over at han er mye sint, ikke bare på deg, men på mange og på situasjonen. Jeg håper dette løser seg, det tror jeg det vil, men det kan ta tid og krefter for deg. Lykk Tusen takk for svar igjen. Må bare si at det du nevner at han er sint på alt og alle stemmer på en prikk han er full av aggresjon og angriper alt og alle uten å tenke seg om. Det som utløste det har dratt seg gjennom mange år. Han er gift med en dame som er svært sjalu og negativ. Vi har barn på samme alder og min har en tendens til å slå hans,jeg stopper han alltid. Broren min ble kjempe sint en kveld sa at vi ikke kunne omgås mer,kona han begynte å blande seg inn og jeg ba henne holde kjeft og komme seg ut.Det blir langt da det er flere ting som utløste dette som jeg skrev det har dratt seg over mange år. Hun har også hjernevasket han til å tenke det verste om meg og min søster. At vi ikke bryr oss om han osv. Jeg angrer veldig på at jeg sendte denne meldingen til de. k 35 Anonymkode: fb106...95b
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #1019 Skrevet 26. februar 2020 On 2/20/2020 at 11:31 PM, Oppreist said: Sommeren ❤️ Wow, hadde ikke trodd jeg kanskje kan treffe kjærligheten til sommeren, så for meg 5 år frem i tid hvis jeg var heldig. Spennende å se om jeg kanskje treffer noen da 😁 Takk for at du svarte meg, sender deg gode tanker ❤️ Anonymkode: b2607...fe9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #1020 Skrevet 26. februar 2020 Jeg vurderer å søke på et par forskjellige stillinger. Kan du se om jeg blir innkalt til intervju? Anonymkode: dc3df...ae9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå