Parv Skrevet 10. april 2023 #781 Del Skrevet 10. april 2023 VELDIG Enig i at barn og afterski ikke hører sammen - eller barn og alkohol for den del. Men igjen må Kristina her benytte anledningen til å bruke en annen influencers instagram-story til uttrykke hva hun mener om en sak. «Ikke for å være moralpoliti/momshame…» «det skjærer i mammahjertet når jeg ser hvordan hun…» Det er jo nettopp det hun gjør ved å dra frem slikt. Kristina var vel ikke til stede da storyen ble filmet og lagt ut på instagram? Jeg så vedkommendes story og så ikke noe jeg reagerte voldsomt på. Spesielt med tanke på at klippene var på 10 sekunder og man ikke vet noe om settingen ellers. Dette er jo bare et av mange eksempler på hvordan hun gjør sport i å henge ut andre for å fremstå som den som gjør alt riktig. Det være seg julekalendergaver, eksponering av barn og nå dette. Det finnes da vel andre måter å fremme sunne holdninger på enn å bruke andres «feil»? Ikke rart det blir polert og kjedelig innhold når det eneste som gjelder er å skulle fremstå som drømmemamma på instagram med plettfritt hus og lykkelig familie. Samtidig kommer disse «unnskyldningene» for at innholdet er tynt på grunn av «ekstremt mye sykdom», «ekstremt lite søvn», «en ekstremt vanskelig/tung periode» og lignende. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maydis8 Skrevet 11. april 2023 #782 Del Skrevet 11. april 2023 Parv skrev (8 timer siden): VELDIG Enig i at barn og afterski ikke hører sammen - eller barn og alkohol for den del. Men igjen må Kristina her benytte anledningen til å bruke en annen influencers instagram-story til uttrykke hva hun mener om en sak. «Ikke for å være moralpoliti/momshame…» «det skjærer i mammahjertet når jeg ser hvordan hun…» Det er jo nettopp det hun gjør ved å dra frem slikt. Kristina var vel ikke til stede da storyen ble filmet og lagt ut på instagram? Jeg så vedkommendes story og så ikke noe jeg reagerte voldsomt på. Spesielt med tanke på at klippene var på 10 sekunder og man ikke vet noe om settingen ellers. Dette er jo bare et av mange eksempler på hvordan hun gjør sport i å henge ut andre for å fremstå som den som gjør alt riktig. Det være seg julekalendergaver, eksponering av barn og nå dette. Det finnes da vel andre måter å fremme sunne holdninger på enn å bruke andres «feil»? Ikke rart det blir polert og kjedelig innhold når det eneste som gjelder er å skulle fremstå som drømmemamma på instagram med plettfritt hus og lykkelig familie. Samtidig kommer disse «unnskyldningene» for at innholdet er tynt på grunn av «ekstremt mye sykdom», «ekstremt lite søvn», «en ekstremt vanskelig/tung periode» og lignende. Kristina har holdt på sånn i alle år for å holde seg selv relevant. Hun lever av å henge ut andre. Tar ikke noe selvkritikk. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest22 Skrevet 11. april 2023 #783 Del Skrevet 11. april 2023 Syns det er rart å reagere så voldsomt på den lille filmsnutten ja. Hun aner jo ikke noe om settingen ellers, som hun er flink til å påpeke selv så "viser man bare det man vil vise" i løpet av en dag. Den snappen kan jo være at man bare var innom for å si hei til venner en kort stund for å så dra tilbake på hytta osv og viste jo ikke at man drakk alkohol eller var beruset. Litt høy musikk en kort stund er ikke skadelig for en baby på 4 mnd.. En del av eksemplene andre følgere sendte henne om barn på afterski hele kvelden osv osv, blir jo noe annet og enig i at det er viktig å snakke om barn og alkohol, men unødvendig å henge ut noen basert på 1 snap på et par sekunder. Alle skjønte jo hvem hun siktet til. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissCoverdale Skrevet 11. april 2023 #784 Del Skrevet 11. april 2023 Jeg var helt overbevist om at den andre personen måtte ha slettet hele storyen sin, for det kunne vel ikke bare være det lille innlegget som ble vist?? I så fall har det rablet for KA. Og jeg er enig i at fylla og barn absolutt ikke hører sammen, og jeg hadde aldri tatt med mine småbarn på afterski. Men en baby skjønner jo ikke bæret, og de var vel ute? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 11. april 2023 #785 Del Skrevet 11. april 2023 Man tar ikke med baby på afterski samme om det er 15 min eller 5 t. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 11. april 2023 #786 Del Skrevet 11. april 2023 (endret) MissCoverdale skrev (15 minutter siden): Og jeg er enig i at fylla og barn absolutt ikke hører sammen, og jeg hadde aldri tatt med mine småbarn på afterski. Men en baby skjønner jo ikke bæret, og de var vel ute? Ser du selvmotsigelsen? Endret 11. april 2023 av J.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissCoverdale Skrevet 11. april 2023 #787 Del Skrevet 11. april 2023 J.. skrev (45 minutter siden): Ser du selvmotsigelsen? Nei, det er forskjell på et barn og en baby i mine øyne. En baby holdes av foreldrene, og så lenge de ikke er beruset ser jeg ikke problemet i den snutten som ble lagt ut. Det var utendørs, ikke inne på en høylydt afterski. En litt større unge kan observere omgivelsene og de andre voksne, og skal naturligvis ikke eksponeres for fyll. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maydis8 Skrevet 13. april 2023 #788 Del Skrevet 13. april 2023 MissCoverdale skrev (På 11.4.2023 den 22.13): Jeg var helt overbevist om at den andre personen måtte ha slettet hele storyen sin, for det kunne vel ikke bare være det lille innlegget som ble vist?? I så fall har det rablet for KA. Og jeg er enig i at fylla og barn absolutt ikke hører sammen, og jeg hadde aldri tatt med mine småbarn på afterski. Men en baby skjønner jo ikke bæret, og de var vel ute? Nei. Det var kun det som ble lagt ut. KA overdriver og skal sko seg på andre som vanlig. Tar null selvkritikk. Karianne V tok til og med kontakt med KA for å få henne til å innse at hun blåste det ut av proporsjoner. Men, i kjent KA stil er hun sitt eget ekkokammer. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 14. april 2023 #789 Del Skrevet 14. april 2023 Man kan sikkert si mye om KA men her hadde hun helt rett. Jeg så storyen, og det de holdt på med var jo helt blåst. Uansvarlige foreldre. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Woody56 Skrevet 14. april 2023 #790 Del Skrevet 14. april 2023 (endret) Jeg er ikke tilhenger av afterski selv, men jeg og mannen tok med vårt barn til Marbella da barnet var 8 måneder. Der var det musikk, alkohol og god stemning, men vi var alltid tilbake på hotellrommet til kl. 21:00. Jeg ammet, så drakk aldri alkohol selv. Barnet har faktisk aldri sett meg drikke alkohol, men jeg kan ikke skjerme barnet fra andres vaner og valg. Mannen drakk to glass til maten den dagen. Det gjør han på ferie og selskap den dag i dag også, men sjeldent i helger. I andre kulturer er det vanlig at barna er med på det ene og det andre til sent på kveld. Jeg ser ikke at mine italienske og spanske venner har tatt skade av det. Spetalen har jo hytte på fjellet, så skjønner jo at de vil hilse på kjentfolk. Jeg tror skiskytteren Bø og hans kjæreste gjorde det samme med sitt barn, men det sa Kristina ingenting om. Jeg er enig i at KA er ekstremt opptatt av å vise det perfekte hjem, samtidig som hun prøver å være moralens vokter. Det finnes ingen fasitsvar på å være foreldre. Kristina er ikke bedre mor enn Karianne, fordi de velger å gjøre forskjellige ting i sin påskeferie. Endret 14. april 2023 av Woody56 la til to ord i teksten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Woody56 Skrevet 28. april 2023 #791 Del Skrevet 28. april 2023 Flere som synes det er rart at hun omtaler sitt bonusbarn som sin datter og jenta mi? Det virker nesten som om det ikke finnes en biologisk mor i bildet, selv om barnet har en mor. Jeg kan ikke si jeg hadde blitt så glad om en kvinne gikk ut offentlig til hele Norge og sa at jenteungen min var hennes, men men. Hun prøver vel å vise at hun er verdens beste step-mom da. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apekatten Skrevet 29. april 2023 #792 Del Skrevet 29. april 2023 Woody56 skrev (9 timer siden): Flere som synes det er rart at hun omtaler sitt bonusbarn som sin datter og jenta mi? Det virker nesten som om det ikke finnes en biologisk mor i bildet, selv om barnet har en mor. Jeg kan ikke si jeg hadde blitt så glad om en kvinne gikk ut offentlig til hele Norge og sa at jenteungen min var hennes, men men. Hun prøver vel å vise at hun er verdens beste step-mom da. 😊 Jeg har reagert på det samme. Utrolig flott at hun behandler henne som sin egen datter, og at de har et bra forhold, men hun trenger kanskje ikke å kalle henne for barnet sitt🥴 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cHg Skrevet 29. april 2023 #793 Del Skrevet 29. april 2023 Apekatten skrev (27 minutter siden): Jeg har reagert på det samme. Utrolig flott at hun behandler henne som sin egen datter, og at de har et bra forhold, men hun trenger kanskje ikke å kalle henne for barnet sitt🥴 Hadde blitt helt utrolig rørt og takknemlig hadde mine barn hatt en bonusmor som hadde vært så raus For en ressurs å ha flere voksne å lene seg på. Samt at barna lærer at man kan være inkluderende og hjelpsom med hverandre uten å fokusere på et type hierarki... 21 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 29. april 2023 #794 Del Skrevet 29. april 2023 cHg skrev (2 minutter siden): Hadde blitt helt utrolig rørt og takknemlig hadde mine barn hatt en bonusmor som hadde vært så raus For en ressurs å ha flere voksne å lene seg på. Samt at barna lærer at man kan være inkluderende og hjelpsom med hverandre uten å fokusere på et type hierarki... Enig , fatter ikke at man kan kritisere det 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cHg Skrevet 29. april 2023 #795 Del Skrevet 29. april 2023 Orly skrev (1 time siden): Enig , fatter ikke at man kan kritisere det Jeg tror (nå stikker jeg hånda i et vepsebol) at mødre (og fedre) som er usikre på seg selv og om de er gode nok vil ha et litt for stort behov for å markere seg, og klarer ikke se hvor verdifullt dette er for barnet. Og hallo! Tenk å ha mulighet til å ha noen som kan sitte barnevakt om det trengs som kjenner barnet ditt så godt og som til og med de har sitt eget rom hos! Jubel!! Men!! Selvfølgelig om bonusmora (faren) er helt dritt som person så er det jo annerledes. Men da snakker vi mer om å skjerme barna for personen fordi det ikke blir sunt å omgås. Stor forskjell 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mango1234 Skrevet 29. april 2023 #796 Del Skrevet 29. april 2023 Jeg har hele tiden hatt inntrykk av at bonusbarnet bor hovedsakelig hos dem og at det er derfor Kristina kanskje har tatt denne mammarollen ovenfor henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollie Skrevet 29. april 2023 #797 Del Skrevet 29. april 2023 Mango1234 skrev (20 minutter siden): Jeg har hele tiden hatt inntrykk av at bonusbarnet bor hovedsakelig hos dem og at det er derfor Kristina kanskje har tatt denne mammarollen ovenfor henne? Ja det er min oppfatning også. Det er nok gode grunner til stedet for at Kristina skaper det bilde hun gjør av relasjonen med bonusdatteren 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emlia Skrevet 30. april 2023 #798 Del Skrevet 30. april 2023 Hva lever hun egentlig av? Det er jo ikke så store annonser på IG? Hva selger hun, liksom? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocca1 Skrevet 1. mai 2023 #799 Del Skrevet 1. mai 2023 Hva Kristina kaller jenta når hun er på samvær der er det samme, men at hun deler livet sammen med henne som at det er hennes datter i sosiale medier er ikke greit. Jeg er både mamma og stemor selv, og kunne ikke kalt mannens barn for mine barn, for det er de ikke. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 1. mai 2023 #800 Del Skrevet 1. mai 2023 mocca1 skrev (13 minutter siden): Hva Kristina kaller jenta når hun er på samvær der er det samme, men at hun deler livet sammen med henne som at det er hennes datter i sosiale medier er ikke greit. Jeg er både mamma og stemor selv, og kunne ikke kalt mannens barn for mine barn, for det er de ikke. Hun gjør da ikke det, hun forteller da med jevne mellomrom at det er mannens datter som bor der deler av tiden og at hun har et godt forhold til moren og er like glad i henne som hun skulle vært sin egen? Det er sikkert mange ting man kan si om KA, men at man lager et problem ut av dette er i mine øyne helt merkelig. Det som beskrives er jo slik alle med delte hjem burde tilstrebe, barn kan aldri få mange nok voksne som er glad i dem og setter deres ve og vel først. Her er barnets beste viktigst og hurra for det. 13 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå