Gå til innhold

Leieboere har pusset opp leiligheten uten min samtykke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Villfisker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tatt opp litt å litt lån mistenker jeg, siden han påpekte at leiligheten har gitt han stor gjeld på de 3 årene (men syntes det er rart de plutselig har kjøpt seg eget om han har fått stor gjeld av å leie av meg, for uten egenkapital er det vanskelig å kjøpe) . Turte nesten ikke å svare, så jeg sa bare jeg skulle ringe de om noen dager mens jeg skalv.. 

Mannen er født i 87, dama i 89. Har begges personnummer i kontrakten, om det er nyttig til noe?  Men tør ikke å bråke tilbake å kreve erstatning for de virker så ustabile nå syntes jeg, men betale nekter jeg. Før var de bare hyggelige, men lagt mer merke til at mannen har kjempe røde øyne og kan virke hissig så er redd de kan være i dårlig miljø. 

Anonymkode: 0cef5...291

Da gjør du ikke noe med det. La heller dem gå til sak. De har ingen sak. Blir de ufine eller truende, kan du koble inn politiet. Besøksforbud er en fin ting om det blir nødvendig. Allier deg gjerne med naboer som øyenvitner, om de skulle prøve å rasere noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Engasjer advokat. Dette må du ikke stå i alene.

Anonymkode: dcb27...630

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tatt opp litt å litt lån mistenker jeg, siden han påpekte at leiligheten har gitt han stor gjeld på de 3 årene (men syntes det er rart de plutselig har kjøpt seg eget om han har fått stor gjeld av å leie av meg, for uten egenkapital er det vanskelig å kjøpe) . Turte nesten ikke å svare, så jeg sa bare jeg skulle ringe de om noen dager mens jeg skalv.. 

Mannen er født i 87, dama i 89. Har begges personnummer i kontrakten, om det er nyttig til noe?  Men tør ikke å bråke tilbake å kreve erstatning for de virker så ustabile nå syntes jeg, men betale nekter jeg. Før var de bare hyggelige, men lagt mer merke til at mannen har kjempe røde øyne og kan virke hissig så er redd de kan være i dårlig miljø. 

Anonymkode: 0cef5...291

Klagde til deg om gjeld han hadde pådratt seg siden de valgte å pusse opp leiligheten uten en gang å spørre deg?! Haha, for noen ufattelig dumme folk!

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet nylig inn i en leilighet jeg skal leie, og den er i 100% oppusset stand ala flunkende ny, de som bodde her før hadde virkelig pusset opp, de hadde heller ikke krav på eller hadde bedt om å få noe utlegg dekket, og her snakker vi sikkert om utlegg for en halv million. Utleier var derimot takknemlig for oppussingen og kompenserte de med en ganske stor sum. Så nei de kan ikke kreve deg for pengene, og i allefall ikke penger for inventar som lamper og greier som de har tatt med seg..!

Anonymkode: 12fd1...3cf

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med resten av koret som sier at du ikke har noe ansvar her. Jeg hadde ikke giddet å kreve tilbakestilling av ting om det faktisk er gjort godt arbeid, men glemmesak at du skal betale for det.

Jeg hadde begynt med en gang å notere all kommunikasjon med dem, telefoner, tidspunkt, innhold, meldinger, mailer etc. Om det skulle bli en sak ut av det er det greit å vite når alt skjedde. Og ikke minst må du være veldig sikker på at du ikke har sagt at du skulle betale for dette, også veldig bra om du kan dokumentere det (feks om de innrømmer det).

Dokumenter også det fremsatte kravet om penger, at de krever penger for ting som de har tatt med seg, dette er på grensen til svindel og kan helt greit brukes til å argumentere din sak.

Når det er sagt burde ikke dette være noen sak (så lenge du ikke har sagt til dem at de skulle pusse opp og du skulle betale.

 

Bare for å  sette i perspektiv, hvor lenge har de leid og hvor mye har de betalt i leie?

 

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg skrevet en e-post til dem, eller sms (slik at du får det skriftlig) at du ikke har kjennskap til oppussingen. Forhåpentligvis svarer de bekreftende, slik at du får det svart på hvitt at du ikke visste om det. Generelt sett så har du en meget sterk sak og lite å bekymre deg for :)

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at dere tok dere tid til åø svare her, da vet jeg hvertfall at jeg ikke skal ut med de pengene, så kan jeg slappe litt av frem til advokatmøtet! 

Anonymkode: 0cef5...291

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at dere tok dere tid til åø svare her, da vet jeg hvertfall at jeg ikke skal ut med de pengene, så kan jeg slappe litt av frem til advokatmøtet! 

Anonymkode: 0cef5...291

Senk skuldrene, de kommer ingen vei med dette! Håper du holder oss oppdatert! 

Lykke til, det ordner seg! 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å ignorere.

Be de ta med seg det de har pusset opp uten din tillatelse. Du skal ha igjen leiligheten slik den var. Får de ikke med seg det de har gjort så er det deres problem. Om noe er det du som bør sende de en faktura fordi de har endret leiligheten.

Har selv vært borti leietakere som prøvde seg på en sånn scam. De hadde ødelagt masse på kjøkkenet. Kjøkkenbenker med hull i, skapdører var borte, kjøleskap ødelagt osv. De mente det var kjøkkenoppussing og krevde meg for penger. Jeg mente det var hærverk krevde de for penger. Endte i forliksrådet og jeg vant.

Anonymkode: 6bc25...744

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare å ignorere.

Be de ta med seg det de har pusset opp uten din tillatelse. Du skal ha igjen leiligheten slik den var. Får de ikke med seg det de har gjort så er det deres problem. Om noe er det du som bør sende de en faktura fordi de har endret leiligheten.

Har selv vært borti leietakere som prøvde seg på en sånn scam. De hadde ødelagt masse på kjøkkenet. Kjøkkenbenker med hull i, skapdører var borte, kjøleskap ødelagt osv. De mente det var kjøkkenoppussing og krevde meg for penger. Jeg mente det var hærverk krevde de for penger. Endte i forliksrådet og jeg vant.

Anonymkode: 6bc25...744

Herr.E.GUD....... seriøst? Nå mistet jeg akkurat litt mer troen på menneskeheten....

Anonymkode: 12fd1...3cf

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, folk altså..!

Selvsagt skal ikke du betale for det, som andre har sagt så er det heller de som er ute og kjøre juridisk som har gjort hva fanden de har måttet ønske med din leilighet uten å spørre deg.

Vet ikke om jeg ville begynt å sette krav mot dem da dersom du er fornøyd med arbeidet som er gjort og ellers ikke har noen problemer med dem. Du har en sak og kan vel få litt penger der, samtidig virker du som en type som hadde blitt ganske sliten mentalt av å styre med den type tvist. Noen ganger i livet så er det best å bare la ting skli for lykkens og sjelefredens skyld :) 

Anonymkode: 0fffd...cba

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville jattet litt med og ligget lavt i terrenget til de faktisk har flyttet ut så du ikke ender opp med at de ramponerer leiligheten i tillegg for å hevne seg. Så tar du kampen etterpå. Men kontakt advokat selvfølgelig. 

Anonymkode: a72cc...4c0

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen folk er bare helt.............nei jeg har ikke ord! Onkel leide ut et fint hus, men de to som bodde der har mer eller mindre ødelagt hele huset hans. Vannlekkasje, masse huller i veggen, masse riper i parketten, to vinduer ødelagt, ovnen er ødelagt, bordbeina knekt av osv. Ingen unnskyldning å få og de truet han med advokat og sak. 😂 De sendte han stygge meldinger og de hadde ikke ødelagt huset. De mente onklen min bare løy. Da han truet med å anmelde de, så ble det helt tyst. For noen folk🙄

Anonymkode: 5778b...57a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nina1975

Kom med motkrav på ett par 100.000 tusen eller tilbakeførelse som det var før, siden de har gjort dette uten din samtykke. Er de frekke, så kan du være det tilbake. Kanskje du får i pose og sekk. De er jo helt idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen folk er bare helt.............nei jeg har ikke ord! Onkel leide ut et fint hus, men de to som bodde der har mer eller mindre ødelagt hele huset hans. Vannlekkasje, masse huller i veggen, masse riper i parketten, to vinduer ødelagt, ovnen er ødelagt, bordbeina knekt av osv. Ingen unnskyldning å få og de truet han med advokat og sak. 😂 De sendte han stygge meldinger og de hadde ikke ødelagt huset. De mente onklen min bare løy. Da han truet med å anmelde de, så ble det helt tyst. For noen folk🙄

Anonymkode: 5778b...57a

Hårreisende. Fikk han noe erstatning?

Anonymkode: 1518a...93c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hårreisende. Fikk han noe erstatning?

Anonymkode: 1518a...93c

Nei, saken er under behandling. Stakkars de nye huseierne de leier av nå 😕 De hadde bare stukket fra huset og lagt nøklene i postkassen. De gadd ikke å betale siste husleie heller. Onkel er bare glad han er kvitt de 

Anonymkode: 5778b...57a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts, om de har flyttet ut så bytt lås!! Evt. gjør det med en gang de flytter ut. Er en viss fare for at de har kopiert nøklene og kan ramponere leiliheten som hevn.. 

Anonymkode: 2cfe5...2fb

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER

TS. La all kommunikasjon gå gjennom advokaten din når du har fått snakket med ham/henne.. Dine utleiere har ikke noe sak forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts, om de har flyttet ut så bytt lås!! Evt. gjør det med en gang de flytter ut. Er en viss fare for at de har kopiert nøklene og kan ramponere leiliheten som hevn.. 

Anonymkode: 2cfe5...2fb

Enig... bytt lås med en gang! 

Anonymkode: 43d4d...93d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer de ingen vei med. 

Støtter de som sier at du bør skifte lås øyeblikkelig dersom de alt har flyttet ut! Dette kan en låsesmed gjøre på dagen. 

Anonymkode: a8404...1a1

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...