Gå til innhold

Leieboere har pusset opp leiligheten uten min samtykke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De skal flytte nå, da de har kjøpt eget. Jeg har ikke vært inne i leiligheten på ca 3 år, kun på utsiden. De krever at jeg skal betale de for opppussingen jeg ikke visste om, på ca 240 000 (de har samlet alle kvitteringer) . Har kontaktet advokat, men har ikke møte før til mandag igjen. 

Trenger råd av dere (sikkert rart å be om råd her, men mine foreldre er døde, jeg er i midten av 20 årene, og kjøpt leiligheten og rekkehuset med arvepenger, så sier kanskje litt om at jeg er uerfaren). De er mine første leieboere fra jeg flyttet fra leiligheten for å leie den, og kjøpte rekkehus, så har ikke så stor erfaring, da de aldri har klaget, betalt til tiden, osv. 

 

Anonymkode: 0cef5...291

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva har du pusset opp? 

Anonymkode: a29cb...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Villfisker

Her har du loven på din side. De har ikke lov til å gjøre noe i din leilighet, uten å høre med deg. Her har de tatt seg til rette, og får bære tapet. Dere hadde vel en kontrakt disse årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det helt med ro, de kan ikke kreve en eneste krone av deg. 

Anonymkode: e8585...be2

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke noe råd, men vil bare si at her støtter jeg deg 100%! Du skal ikke betale ett øre! 

Endret av Falkefugl
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du pusset opp? 

Anonymkode: a29cb...70a

Hvis du mener de, så hele leiligheten. Gangen, 2 soverom, bad, wc, stua, kjøkkenet... Det har så klart blitt veldig bra i forhold til det som var. Men taksten er så høy på den fra før av at den ikke vil stige. På kvitteringene står det med lamper, pax garderobeskap og div som de har fjernet fra leiligheten. Tror det er ca 50 000 som ikke går under opppussing, men det er inkludert i pengekravet. Datoene er helt tilbake til juni 2016, så de begynte visst 2 måneder etter at de flyttet inn. 

Tror jeg har en sterk sak? 

Anonymkode: 0cef5...291

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du mener de, så hele leiligheten. Gangen, 2 soverom, bad, wc, stua, kjøkkenet... Det har så klart blitt veldig bra i forhold til det som var. Men taksten er så høy på den fra før av at den ikke vil stige. På kvitteringene står det med lamper, pax garderobeskap og div som de har fjernet fra leiligheten. Tror det er ca 50 000 som ikke går under opppussing, men det er inkludert i pengekravet. Datoene er helt tilbake til juni 2016, så de begynte visst 2 måneder etter at de flyttet inn. 

Tror jeg har en sterk sak? 

Anonymkode: 0cef5...291

De har ikke lov til å pusse opp uten ditt samtykke. Tar du opp denne saken, vil saksbehandlerne le av dem, ikke deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen mennesker er bare ikke gode. Selvfølgelig skal du ikke betale noe! Det er din leilighet og her har de tatt seg til rette uten å spørre deg. Makan 

Feiler noen folk egentlig? Du kan bare slappe helt av. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Villfisker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som flere skriver så har ikke leietager lov til å pusse opp din bolig uten samtykke, hvis det ikke foreligger kvitteringer fra fagfolk på det som er gjort så hadde jeg krevd at den jobben som er gjort må gjøres må nytt av fagfolk på leietagers regning. Det er veldig viktig med tanke på våtrom og det elektriske anlegget, oppstår det en feil i etterkant og det ikke finnes dokumentasjon fra fagfolk så står du på bar bakke når det gjelder forsikringen.

Anonymkode: d3b05...91c

Veldig godt poeng. Her kan de faktisk ha gjort skade. I så fall er det heller du som kan kreve erstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor leier de hos deg når de har 250 000kr til oppussing?? Skulle tro de haddde råd til å eie egen leilighet? Hvor gamle er de?

Forøvrig har de ingen sak. Penger tapt for dem, nyoppusset leilighet til deg👍🏻

Anonymkode: 147fe...54f

Tatt opp litt å litt lån mistenker jeg, siden han påpekte at leiligheten har gitt han stor gjeld på de 3 årene (men syntes det er rart de plutselig har kjøpt seg eget om han har fått stor gjeld av å leie av meg, for uten egenkapital er det vanskelig å kjøpe) . Turte nesten ikke å svare, så jeg sa bare jeg skulle ringe de om noen dager mens jeg skalv.. 

Mannen er født i 87, dama i 89. Har begges personnummer i kontrakten, om det er nyttig til noe?  Men tør ikke å bråke tilbake å kreve erstatning for de virker så ustabile nå syntes jeg, men betale nekter jeg. Før var de bare hyggelige, men lagt mer merke til at mannen har kjempe røde øyne og kan virke hissig så er redd de kan være i dårlig miljø. 

Anonymkode: 0cef5...291

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tenkingen tapper meg for energi.. Jeg dro litt tidligere fra jobb, så nå vil jeg ta en lang lur..

Anonymkode: 0cef5...291

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...