Gå til innhold

Menn som henter seg kvinner fra Thailand, Filippinene osv?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er kvinner som er feminine, som er vakre, nettopp fordi de er og oppfører seg som kvinner. De elsker norske menn, fordi vi passer så godt sammen med de. Vi passer langt bedre sammen enn sammen med norske kvinner.

Norske kvinner er bare sure fordi de er utkonkurrert. Men om norske kvinner klarte å være feminine igjen så ville de også få seg en skikkelig norsk mann.

Anonymkode: eff5b...3a7

Når jeg ser disse mannfolka så er jeg ikke lei meg for at de har henta seg dame. Ikke akkurat de flotteste og mest sjarmerende mennene. 

Anonymkode: 7f7fa...3b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg ser disse mannfolka så er jeg ikke lei meg for at de har henta seg dame. Ikke akkurat de flotteste og mest sjarmerende mennene. 

Anonymkode: 7f7fa...3b1

Så bra! Da er de norske kvinnene blide og glade for at de slipper å være partnere til disse mennene, og mennene er blide og glade for at vi slipper å være partner med en fæl norsk dame. Win-win! 😘 👍

Anonymkode: eff5b...3a7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke alltid man "henter" kona. I en global verden der det er naturlig å jobbe og studere i andre land, mange møtes på en naturlig måte, akkurat som i Norge. Dere kan tro eller ikke, men vi ikke-vestlige kvinner har også evne til å bli forelsket i en mann, ikke fordi han er nordmann/franskmann/tysker, men fordi vi liker den mannen. Men dere skjærer alle under kam. Er du ikke-vestlig, er du hore/golddigger/nikkedukke. Bare norske kvinner er så tøffe og selvstendige, det finnes ikke slike kvinner i andre land i følge dere. Vi kan være bare underdanige sexdukker og gudene vet hvilke andre motbydelige ting dere sier om oss. At du tenker at par der dama er ikke fra Vesten må bestå av en gammel, stygg gubbe og ung og lydig husmor, skyldes din egen tunnelsyn.

Anonymkode: 952a7...8ec

Dette.

Jeg har selv kone fra Filippinene. Har bodd i Manila siden 2014 pga jobb. Vi er rundt 200 skandinavere her på kontoret. 90% av oss er under 35 år gamle, og veldig mange har Filippinske kjærester, naturlig nok.

Så fra mitt ståsted, er det dette som er normalen, og de som "henter" kone som det så fint heter, er i sterkt mindretall. Rett og slett gamle fordommer og rasistme å tru det er slik det henger sammen når man ser et par på gaten med forskjellig etnisitet. Det var kanskje slik for 20 år siden, men det er ikke slik lenger nå. Vi lever i en stadig mindre verden, folk reiser kloden rundt for jobb og studier. Forhold hvor begge kommer fra samme bygd blir mindre og mindre vanlig.

Anonymkode: 63926...13b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er en mann med høy sosioøkonomisk status, og har ellers det som trengs for å stå høyt i kurs hos vakre, velutdannede norske kvinner. Har hatt lengre forhold til lege, arkitekt og advokat, og har ellers alltid tilbud fra attraktive damer. Men drømmen er altså en elegant, grasiøs kvinne fra Sydøst Asia - mørk som en tropenatt og alveaktig, eterisk;) Satser på at drømmen går i oppfyllelse om ikke alt for lenge.

Anonymkode: 46b31...98e

Som om jeg skulle sagt det selv. Veldig god beskrivelse av det som er verdens desidert mest attraktive kvinner. (Er en grunn til at de vinner Miss Universe om og om igjen, mens skandinavia aldri gjør det.) Har helt siden tidlig i puberteten vært hodestups foresket i kvinner fra Sør-Øst Asia. I midten av tjueårene pakket jeg sekken for godt, og flyttet hit. Beste avgjørelsen i hele mitt liv.

Anonymkode: 63926...13b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som om jeg skulle sagt det selv. Veldig god beskrivelse av det som er verdens desidert mest attraktive kvinner. (Er en grunn til at de vinner Miss Universe om og om igjen, mens skandinavia aldri gjør det.) Har helt siden tidlig i puberteten vært hodestups foresket i kvinner fra Sør-Øst Asia. I midten av tjueårene pakket jeg sekken for godt, og flyttet hit. Beste avgjørelsen i hele mitt liv.

Anonymkode: 63926...13b

 

Ehem... ja, det er vel ganske stor forskjell på de som vinner internasjonale konkurranser og de kvinnene som gifter seg med Ola Dunk fra indre enfold, kanskje? Selvfølgelig, ingen er uenig i at de er veldig vakre de grasiøse slanke mørke. Mens de små smålubne damene som ofte gifter seg med norske menn som er langt ned på den sosiøkonomiske rangstigen, er vel noe helt annet? Vi snakker faktisk ikke om de samme kvinnene i dette innlegget tror jeg.

 

Anonymkode: c0f5a...f7c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ehem... ja, det er vel ganske stor forskjell på de som vinner internasjonale konkurranser og de kvinnene som gifter seg med Ola Dunk fra indre enfold, kanskje? Selvfølgelig, ingen er uenig i at de er veldig vakre de grasiøse slanke mørke. Mens de små smålubne damene som ofte gifter seg med norske menn som er langt ned på den sosiøkonomiske rangstigen, er vel noe helt annet? Vi snakker faktisk ikke om de samme kvinnene i dette innlegget tror jeg.

 

Anonymkode: c0f5a...f7c

Det er veldig sant.

Og de som vinner flest missekonkurranser er forøvrig fra Sør Amerika.

Anonymkode: b3405...ba1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet jo dette selv, idiotisk at du later som om du ikke gjør det. De gjør det fordi de vil komme til et rikt land og skaffe seg et bedre liv. Jeg ville bare poengtere at lang i fra alle par er slik du prøver å skissere her (gammel, voldelig mann og ung, underdanig dame).

Anonymkode: 952a7...8ec

Man vet såklart at ikke alle forhold mellom vestlig ikke-vestlig er som ts skisserer! Men du skjønte hvilke forhold hn var ute etter å diskutere, ikkesant? ;) 

Anonymkode: 14bd8...0f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Ehem... ja, det er vel ganske stor forskjell på de som vinner internasjonale konkurranser og de kvinnene som gifter seg med Ola Dunk fra indre enfold, kanskje? Selvfølgelig, ingen er uenig i at de er veldig vakre de grasiøse slanke mørke. Mens de små smålubne damene som ofte gifter seg med norske menn som er langt ned på den sosiøkonomiske rangstigen, er vel noe helt annet? Vi snakker faktisk ikke om de samme kvinnene i dette innlegget tror jeg.

 

Anonymkode: c0f5a...f7c

Nei, jeg trur ikke vi snakker om de samme kvinnene, nei. Handler denne tråden kun om gamle trygda menn med smålubne koner? Jeg prøver bare å ha et motargument til denne gamle og slitne stereotypen jeg selv ikke klarer å tru på.

Vi unge og kjekke menn på 20-35 har kjærester som ser ut som (og i flere tilfeller bokstaveligtalt er) fotomodeller.

 

Anonymkode: 63926...13b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, FactsOverFeelings said:

Jeg holder på med en filipinsk jente nå, men hun møtte jeg her i Norge.
Hun jobber og studerer her, og kom hit etter å ha søkt om visa.
Hun er 2 år yngre enn meg, og jeg plasserer henne over meg utseendemessig, noe hun er sterkt uenig i.

Men jeg ser jo blikkene jeg får om når vi går sammen ute på gata, heldigvis bryr jeg meg ikke. Det er verre for henne, hun merker det jo hun og. Men det er visst lov å være rasist i visse tilfeller virker det som, morsomt hvordan det der fungerer.

Det er dette jeg også opplever, når jeg og min kone ferierer i Norge. Har virkelig ikke lyst til å flytte tilbake og utsette henne for så mye rasisme som for nordmenn flest virker å være helt stuerent. Denne tråden, og andre lignende tråder, er beviser på det.

Det er typisk norsk å være fordomsfull. De fleste ser ikke ut til å være klar over sin egen rasisme, engang. Nesten så jeg synes synd på dem, men bare nesten.

Anonymkode: 63926...13b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Isambard skrev:

Det er mange fine norske kvinner som også er sammen med tjukke menn. En mann kan være mer enn et stygt ansikt. 

Men dønn ærlig: jeg er ikke blind, og ser noen ganger det samme du ser mhp lite attraktive menn med asiatisk kone. Jeg innrømmer at jeg også er fordomsfull. 

Uansett tror jeg mange får det ganske bra, ellers ville nok fenomenet tatt slutt. De får seg et nettverk blant andre fra samme land. Jeg regner med at de melder hjem hvordan de har det. Nå skal jeg være enda mer fordomsfull: Det er en del alkoholisme, mannsjåvinisme og vold i Russland. Jeg vet ikke hvordan det ligger an med partnervold og likestilling i Thailand, men tipper dårligere enn Norge.

Det er ikke sikkert en lite pen mann fra landsbygda i Norge er et dårlig alternativ. De fleste er nok snille og greie, selv om det finnes voldelige også. Jeg tipper motivasjonen til kvinnene er å få det materielt relativt trygt og bli behandlet relativt bra. 

Mine venner i Thailand sier mange thai menn ( spes fra bygda) drikker mye. Hvor mange unge thai jenter har ikke blitt dumpet av ungdoms kjærestene sine fordi de har blitt gravide? Så må de ned til Phuket el pattaya for å forsørge barnet osv.. kan de da finne en utlending har de jo sikret familien økonomisk. Forstår det godt. 

Anonymkode: a257e...df4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg trur ikke vi snakker om de samme kvinnene, nei. Handler denne tråden kun om gamle trygda menn med smålubne koner? Jeg prøver bare å ha et motargument til denne gamle og slitne stereotypen jeg selv ikke klarer å tru på.

Vi unge og kjekke menn på 20-35 har kjærester som ser ut som (og i flere tilfeller bokstaveligtalt er) fotomodeller.

 

Anonymkode: 63926...13b

Har møtt unge thai jenter som har blitt kjæreste/gift med kjekke unge utlendinger. Men 70 % av dem jeg traff, foretrakk eldre menn. Grunnen var ( sa de selv) at det var det tryggeste, mannen ville mest sannsynlig ikke dumpe dem. 

Anonymkode: a257e...df4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dette jeg også opplever, når jeg og min kone ferierer i Norge. Har virkelig ikke lyst til å flytte tilbake og utsette henne for så mye rasisme som for nordmenn flest virker å være helt stuerent. Denne tråden, og andre lignende tråder, er beviser på det.

Det er typisk norsk å være fordomsfull. De fleste ser ikke ut til å være klar over sin egen rasisme, engang. Nesten så jeg synes synd på dem, men bare nesten.

Anonymkode: 63926...13b

Nei, det er ikke typisk norsk. Det er typisk norske kvinner. De er fullt klare over at de ikke klarer å konkurrere mot feminine kvinner som er kvinner, ikke prøver å være menn. Disse kvinnene er både vakrere enn de norske kvinnene er, og er varme og gode, har en innvendig skjønnhet, som norske kvinner ikke kan måle seg med. Norske kvinner er bare opptatt av det overfladiske, hvor mye man tjener, utseende, og så videre. Disse kvinnene er interesserte i deg som person. Det tåler norske kvinner dårlig.

Derfor går de rundt med så mye hat og forakt mot både menn som gifter seg med disse feminine, vakre, kvinnene, og mot kvinnene som utkonkurrerer disse norske kvinnene.

Anonymkode: eff5b...3a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har aldri nektet at det er noe merkelig med par der forskjellene er så store. Jeg er bare lei av hvordan enkelte tenker at hvis en nordmann/vestlig mann er sammen med ikke-vestlig dame, må det være noe galt med dem begge. Jeg er ikke sammen med en norsk mann forresten, så det er ikke slik at føler behov for å forsvare meg selv. Jeg bare kjenner en god del par som består av to likeverdige mennesker som møtes fordi de studerte/jobbet sammen, ble kjent gjennom felles venner osv. Ingen av de er slik du beskriver (gammel gubbe hentet en ung kvinne for å gjøre husarbeid for ham). Jeg vet selvfølgelig at det finnes slike par som du beskriver, men er bare lei meg at så mange nordmenn innbiler seg at 99% av par er slik. Fordi du ser bare slike par er ikke et bevis, fordi verden er mye større en hjembygda di. Og ikke skriv "stakkars kvinner", det er åpenbart at du opprettet tråd for å slenge dritt

Anonymkode: 952a7...8ec

Du kan ta det helt med ro. Medlemmene på dette forumet ser på ingen måte ut til å gjenspeile meningene til den gjennomsnittlige befolkningen i Norge. Jeg finner ikke disse holdningene i arbeidslivet, blant venner eller familie. En del av innholdet her, høres ut som når kjendiser beskriver hvilke tweets de får når de poster en melding selv. Masse fordomsfulle meninger. Masse hat. Når de møter mennesker så er alt bare fryd og gammen. Hadde det ikke vært for noen politiske tråder her, så hadde jeg ikke vært her. Jeg tror innholdet på forumet stort sett skaper splid og polarisering. Når er sist gang du egentlig følte deg bedre etter å ha vært her?

Anonymkode: 8bfbc...00c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, synes det er rart at norske menn godtar gold digging og at dama ikke er i jobb så lenge de ikke er norske. 

Anonymkode: 37b70...181

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Har møtt unge thai jenter som har blitt kjæreste/gift med kjekke unge utlendinger. Men 70 % av dem jeg traff, foretrakk eldre menn. Grunnen var ( sa de selv) at det var det tryggeste, mannen ville mest sannsynlig ikke dumpe dem. 

Anonymkode: a257e...df4

Om du har rett.. har disse kvinnene som vokser opp i et helt annet samfunn med andre verdier, feil i å velge slik de gjør? Dersom de ønsker å leve i et mer likestilt land, med en mann som har andre verdier enn menn fra hjemlandet, har de dårligere verdier enn deg? Om alder og utseendet ikke spiller en like stor rolle som for deg? Jeg tror egentlig du ikke kan svare uten å være en jente som har vokst opp i Fillepinene. 

Anonymkode: 8bfbc...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan ta det helt med ro. Medlemmene på dette forumet ser på ingen måte ut til å gjenspeile meningene til den gjennomsnittlige befolkningen i Norge. Jeg finner ikke disse holdningene i arbeidslivet, blant venner eller familie. En del av innholdet her, høres ut som når kjendiser beskriver hvilke tweets de får når de poster en melding selv. Masse fordomsfulle meninger. Masse hat. Når de møter mennesker så er alt bare fryd og gammen. Hadde det ikke vært for noen politiske tråder her, så hadde jeg ikke vært her. Jeg tror innholdet på forumet stort sett skaper splid og polarisering. Når er sist gang du egentlig følte deg bedre etter å ha vært her?

Anonymkode: 8bfbc...00c

Jeg tror folk er bare åpnere når de er anonyme og ikke trenger å svare for det de sier/skriver. Jeg har i hvert fall lest om mange som har hatt ubehagelige erfaringer og ble utsatt for rasisme. Ikke bare her på KG, men også forskningsartikler

Anonymkode: 952a7...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Xcase33 skrev:

Forklaringen er nokså logisk og lite komplisert. 

Det er langt flere mannfolk enn damer i Norge. Hvis du regner fra mellom 18-59år. Dette er kjent statistikk du kan se fra SSB.
Det du sier og antyder kunne egentlig ikke vært mer feil....itillegg så gjør moderne teknologisk platformer det mulig å bli kjent med damene der de er. 

Hadde det vært noenlunde lik fordeling mellom kjønnene så hadde ikke dette vært en greie....det er litt rart det her ikke slår deg som en åpenlyse forklaringen? men men ....nå har du den ihvertfall.  

 

 

Siden tidlig på 90 tallet, da dette startet for alvor, har ca. 12-15% av ektefellene som etnisk norske menn inngikk ekteskap med, vært fra den 3dje verden. Med hovedvekt på Thailand / Fillipinene deretter Syd-amerika og Øst-Europa (Russland / Ukraina)

I hele denne perioden har det vært en overvekt av menn i forhold til kvinner på ca 1% i Norge. Hvilket ikke på noen måte kan forklare dette. 

Er selv gift med 25 år yngre partner fra Ukraina i over tyve år. Har i disse 20 årene bitt kjent med / truffet, minst 100 andre nordmenn med partner fra 3dje verden. Hovedsakelig fra Øst-Europa. De aller fleste av disse mennene var normalt attraktive, og har hatt mange norske partnere i sine yngre dager. Men litt opp i 40 årene, etter brudd, skilsmisse, er utvalget av slanke og attraktive damer kraftig redusert. Er man da en handlekraftig og selvsikker mann, som er vant til å omgås med kvinner, så er land som eksempelvis Ukraina, nesten et "himmelrike" av vakre og slanke kvinner som ønsker seg en god mann, familiefar. Særlig alenemødre fra midten av 20 årene og oppover. De har tilnærmet null verdi på hjemmemarkedet, da selv en bra mann generelt sett, har liten interesse av å fø på en annen manns barn. 

Ekteskap inngått av menn med ektefelle fra 3dje verden har hatt noenlunde lik skilsmisse statistikk som helnorske ekteskap.

Ekteskap inngått av kvinner med ektefelle fra 3dje verden har derimot hatt 2-3 ganger så høy skilsmisse prosent. Derav alle vanskelighetene med UDI, for kvinner som finner seg en partner i eksempelvis Nord Afrika.

Anonymkode: b0891...74a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke typisk norsk. Det er typisk norske kvinner. De er fullt klare over at de ikke klarer å konkurrere mot feminine kvinner som er kvinner, ikke prøver å være menn. Disse kvinnene er både vakrere enn de norske kvinnene er, og er varme og gode, har en innvendig skjønnhet, som norske kvinner ikke kan måle seg med. Norske kvinner er bare opptatt av det overfladiske, hvor mye man tjener, utseende, og så videre. Disse kvinnene er interesserte i deg som person. Det tåler norske kvinner dårlig.

Derfor går de rundt med så mye hat og forakt mot både menn som gifter seg med disse feminine, vakre, kvinnene, og mot kvinnene som utkonkurrerer disse norske kvinnene.

Anonymkode: eff5b...3a7

Trur du har rett. Kvinneguiden er uten tvil det mest fordomsfulle nettsamfunnet jeg vet om.

Anonymkode: 63926...13b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har gjerne vært gift en gang eller to i Norge først, uten at noen har holdt ut med de.

Anonymkode: 961f2...04d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bloody
18 hours ago, AnonymBruker said:

Ja nitrist for disse kvinnene, som hadde fortjent så utrolig mye mer, og bedre!!

Anonymkode: 4479a...52d

Ja men du har ikke mer penger enn de skalla ølmage gubbene. Ergo har disse kvinnene, som for øvrig bruker å være sånn midt på treet pene, null intresse for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...