Gå til innhold

Hvorfor skjerper ikke folk seg for å spare miljøet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bensinbil og kjører så mye jeg kan. Fordi jeg elsker å kjøre, og for samtidig å gi fingeren til psyko-moralistene i klimabevegelsen.

Det finnes ingen bevis for at CO2 er farlig for klimaet. Tvert i mot, så gjør CO2 jorden grønnere og friskere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 hours ago, AnonymBruker said:

hva 1 person? 

Anonymkode: 6d24a...c05

Ja, dette er den eneste tråden om temaet i internetts historie. Det finnes ingen demonstranter eller aktivister, annet enn stakkars ensomme lille TS. 

Anonymkode: 28283...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La folk være i fred. Vi har nok reguleringer og idiotiske avgifter.

Anonymkode: 69e8b...e9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2019 den 21.13, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke bare om bilkjøring og fly. Hva med å slutte å sløse med vannet? Nei, det vil dere nok ikke. Ei heller droppe sjampo, såpe, sminke, parfyme med all dritten som er i de produktene?  Ånei...  det er bare bil og fly som gjelder. Og veganisme da.  Oppvaskmaskin? Hva med å kutte ut den?  Ånei, ikke det heller.  Bare det som faller lettest for dere. 

Anonymkode: 0ef46...29b

husker jeg brukte slike poenger for 20 år siden.

og så kommer det nå.

blir dere ikke flau over å ligge så ekstremt langt bak?

Anonymkode: d9386...f96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

blir dere ikke flau over å ligge så ekstremt langt bak?

Anonymkode: d9386...f96

Du ønsker å argumentere for din sak, og din ideologi. I stedet for å faktisk sette seg ned og faktisk diskutere saken, så velger du å vise at du ser på deg selv om mere verd enn motparten, og bruker hersketeknikk i et forsøk på å få flere til å innse at du har rett, og alle som er uenige tar feil. Vet ikke hvem som burde være flau jeg ...

Anonymkode: 28283...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker sykkel i det daglige (og har el-sykkel), men tur-retur sentrale østlandet til ikke så sentrale vestlandet fungerer ikke kollektiv, og hvertfall ikke med to hunder. Tog fungerer jo på tvers, om vi er heldige å få plass på toget. Men ellers er det buss og de tar ikke alltid hund. I tillegg er det en hund pr pers som oftest, så da utgår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.7.2019 den 21.13, AnonymBruker skrev:

  Oppvaskmaskin? Hva med å kutte ut den?  Ånei, ikke det heller.  Bare det som faller lettest for dere. 

Anonymkode: 0ef46...29b

Hvorfor skal jeg kutte ut oppvaskmaskin? Jeg bruker den med god samvittighet.

https://www.framtiden.no/myteknusing/er-maskinoppvask-mer-miljovennlig-enn-handoppvask.html

Anonymkode: 02497...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2019 den 1.31, AnonymBruker skrev:

Er utrolig at i vår tid skal størst mulig bil og annen materialisme være status. Hvorfor kan dere ikke heller ta kollektivt eller sykle? Iallefall byfolk. Jeg kommer til å få god råd etter studiene men bil interesserer meg ikke, i stor grad pga miljø.

Anonymkode: 1f6fb...a63

Vi har 2 biler fordi vi rett og slett må ha det der vi bor. Har kjøpt elbil da. Men det sparer jo egentlig ikke miljøet det heller i det store og hele!? (Produksjon+batteri som må kastes?) 

Ellers er det dyrt å være miljøvennlig. Alt koster gjerne mer. Såg på en tannbørste laget av tre, og som reklamerte med at den var miljøvennlig, men dobbelt så dyr. Jeg har ikke penger til dobbelt så dyrt. 

Det er også mer jobb. Dårlig argument, men tror faktisk at det er sant flere ganger. Vaske plastikk, skille pappen og plastikken osv. På min arbeidsplass med travle dager. Smeller fort alt oppi en. For man har ikke tid eller ork. Dessverre. Hjemme er det vel overkommelig, men samle alt sammen for sortering. Er litt stress. Lukt, plass osv. I en liten leilighet føler man fort at hele leiligheta blir full av søppel. (sortering, papp, plast, mat, metall og rest.) 

 

 

 

 

Anonymkode: fe799...010

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste grunnen til at el-biler er ganske populære i Norge, er jo selvfølgelig på grunn av langt lavere avgifter. Forsvinner alle disse fordelene, så forsvinner sannsynligvis alle el-bilene også.  

I for eksempel Sverige kjøres det langt færre slike el-biler, selv om disse bilene liksom skal være SÅ vanvittig mye "bedre" enn vanlige biler med drivstoff. Grunnen til denne manglende populariteten i andre land er jo selvfølgelig at Norge er i særklasse når det kommer til fordeler for el-biler.                

Anonymkode: ccb79...3a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke tid til å drive å sykle i timesvis. Vi har barn som skal i barnehage og skole og for oss, er dette langt unna. I tillegg jobber vi på andre siden av byen og vi skal også handle etter jobb og det er umulig å dra på 2 unger samt varer på en sykkel.

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2019 den 22.19, AnonymBruker skrev:

Vi har 2 biler fordi vi rett og slett må ha det der vi bor. Har kjøpt elbil da. Men det sparer jo egentlig ikke miljøet det heller i det store og hele!? (Produksjon+batteri som må kastes?) 

Anonymkode: fe799...010

Jeg skjønner ikke det ekstreme behovet noen har for å kaste elbilbatterier. Er det en greie for dere?

Anonymkode: 16145...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...