Gå til innhold

Hvorfor skjerper ikke folk seg for å spare miljøet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det finnes på jorda, og det som befinner seg på jorda er i stand til å flytte det dit. 

Ja så en kule hører hjemme i en panne fordi noen er i stand til å trekke av? Altså hva slags logikk er dette? Har du barn? Du bryr deg overhodet ikke om hva slags verden de må leve i? Utrolig skremmende. 

Anonymkode: a6c7e...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mitt problem, jeg lever på den måten som er mest lettvint for meg selv. Om menneskeheten lever i 100 år til eller 1000 år til er ikke relevant for min del.

Anonymkode: dbed0...619

Og empati er heller ikke særlig relevant for deg eller?

Anonymkode: a6c7e...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor skjerper ikke folk seg for å spare miljøet?

Anonymkode: 1f6fb...a63

Hvorfor drikker folk alkohol? Hvorfor tar vi sterke vandedannende smertestillende medikamenter? Hvorfor slanker man seg ikke bare? Hvorfor slutter man ikke bare å røyke? Hvorfor slutter man ikke bare å være pedofil? Hvorfor må folk fortsette å krige? 

Anonymkode: 28283...f4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Og empati er heller ikke særlig relevant for deg eller?

Anonymkode: a6c7e...869

Empati for hva? Noen klumper med celler som jeg aldri skal møte? Sorry ass, men det er ikke relevant på noen måte. 

Anonymkode: dbed0...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja så en kule hører hjemme i en panne fordi noen er i stand til å trekke av? Altså hva slags logikk er dette? Har du barn? Du bryr deg overhodet ikke om hva slags verden de må leve i? Utrolig skremmende. 

Anonymkode: a6c7e...869

Det er nokså naturlig med en kule i en panne, ja.

Jeg vil la fem slippe å leve i en verden med klmahysteri. Det er noe av det verste man kam la barna leve i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det godt utbygd med kollektivtransport. Jeg velger allikevel bil. Det tar 35 min å kjøre. Med buss og tog bruker jeg minimun 1,5 time. Det er 10 timer i uka med fritid jeg mister. 40 timer i måneden som faktisk er lik en arbeidsuke.

Anonymkode: 0ca3a...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Husholdning1 skrev:

Det er nokså naturlig med en kule i en panne, ja.

Jeg vil la fem slippe å leve i en verden med klmahysteri. Det er noe av det verste man kam la barna leve i. 

Problemet er klimahysteriet og ikke det faktiske problemet? Man skal bare fortsette som før og late som ingenting slik at planeten er ubeboelig innen 50 år? Er plastproblemet også et hysteri? Skal vi la havene fylles opp av plast slik at alle spiser stadig mer plast og at alt dyrelivet i havet dør ut? Det synes du er greit?

Anonymkode: a6c7e...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du vise til noe annet da? Hvis barn i magen kan kategoriseres som klumper med celler, så ser jeg ingen grunn til at jordbær, elger, katter og mennesker er noe annet. Vi er ubetydelige skapninger i et sannsynligvis ubetydelig univers. Jeg gidder ikke å ta det så høytidelig.

Anonymkode: dbed0...619

Hva er da betydelig for deg? Du mener jo tydeligvis at ditt eget liv har mening ellers hadde du tatt livet av deg for lengst. Så hvorfor skal du ødelegge for fremtidens mennesker som også vil ha et liv? 

Anonymkode: a6c7e...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her jeg bor er det godt utbygd med kollektivtransport. Jeg velger allikevel bil. Det tar 35 min å kjøre. Med buss og tog bruker jeg minimun 1,5 time. Det er 10 timer i uka med fritid jeg mister. 40 timer i måneden som faktisk er lik en arbeidsuke.

Anonymkode: 0ca3a...170

For pengene det koster å ha bil kunne du kuttet ned på arbeidstiden og jobbet deltid. Og hva skal man med fritid når man til slutt ikke har et sted å bo? Det blir jo helt meningsløst.

Anonymkode: a6c7e...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tror alle utslippene er positive? Hvordan er det fortsatt mulig å ha slike holdninger? Er vel bare deg og megaidioten Trump som ikke fatter.

Anonymkode: a6c7e...869

Pass dine egne saker! Alt du forbruker selv, av mat og klær etc. har sine utslipp! Å kverrulere på at man ikke skal eie en bil, og ikke skulle kunne bruke den, er bare pisspreik! Det er bare så forsvinnende lite i den store sammenhengen!

Anonymkode: fa4e4...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pass dine egne saker! Alt du forbruker selv, av mat og klær etc. har sine utslipp! Å kverrulere på at man ikke skal eie en bil, og ikke skulle kunne bruke den, er bare pisspreik! Det er bare så forsvinnende lite i den store sammenhengen!

Anonymkode: fa4e4...17f

Så om ingen hadde hatt bil hadde det ikke gjort noen forskjell?

Anonymkode: a6c7e...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er klimahysteriet og ikke det faktiske problemet? Man skal bare fortsette som før og late som ingenting slik at planeten er ubeboelig innen 50 år? Er plastproblemet også et hysteri? Skal vi la havene fylles opp av plast slik at alle spiser stadig mer plast og at alt dyrelivet i havet dør ut? Det synes du er greit?

Anonymkode: a6c7e...869

90% av plasten i havet kommer fra 10 elver i Afrika og Asia. Hva vi gjør ang plast i havet har forsvinnende liten effekt.

Anonymkode: 3104b...cd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er klimahysteriet og ikke det faktiske problemet? Man skal bare fortsette som før og late som ingenting slik at planeten er ubeboelig innen 50 år? Er plastproblemet også et hysteri? Skal vi la havene fylles opp av plast slik at alle spiser stadig mer plast og at alt dyrelivet i havet dør ut? Det synes du er greit?

Anonymkode: a6c7e...869

Jepp.

Plastproblemet er irrelevant for klimahysteriet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Jepp.

Plastproblemet er irrelevant for klimahysteriet. 

Så du synes det er flott med så mye utslipp som mulig? Det er ikke noe poeng i å kutte ned der man kan? 

Anonymkode: a6c7e...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Og empati er heller ikke særlig relevant for deg eller?

Anonymkode: a6c7e...869

bryr meg enda ikke. Ingen som gjører noe for og forandre på det likavell, så who cares

Anonymkode: 6d24a...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du synes det er flott med så mye utslipp som mulig? Det er ikke noe poeng i å kutte ned der man kan? 

Anonymkode: a6c7e...869

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ingen som gjører noe for og forandre på det likavell, så who cares

Anonymkode: 6d24a...c05

"Ingen"? Virkelig? Hva med TS? 

Anonymkode: 28283...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullete rusk

Det var en tid der slaver hadde en viss hensikt i samfunnet, der samfunnet ville blitt drastisk annerledes om slaveri ble bannlyst. Det var en tid der kvinners stemmerett ville endret samfunnet drastisk. 

Når alt kommer til alt gjør individene det som gagner individene. Slaver er ok om individet tjener på det. Stemmerett for kvinner? Hvem bryr seg? 

Det er det samme med miljøet. Hvorfor bry seg? Se så mye nytelse indivdiet kan få fra å leve som det vil, hvorfor ofre den nytelsen fordi barnebarna vil slite med å overleve på kloden? Det gir ingen mening å frasi seg den nytelsen for andre mennesker, selv egen slekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

"Ingen"? Virkelig? Hva med TS? 

Anonymkode: 28283...f4e

hva 1 person? 

Eneste grunnen til at folk kjøper el biler er fordi de kan bruke kollektiv og slipper det tullet.. Trust me, får dem ikke lov til det er det rett til diesel eller bensin igjen som vanligt.

Anonymkode: 6d24a...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...