Gå til innhold

Hvorfor skjerper ikke folk seg for å spare miljøet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er flott med å ødelegge verden?

Anonymkode: a6c7e...869

Ingenting her ødelegger da verden. Det å ikke ta vare på ungene ødelegger derimot ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dusje fem-åtte ganger i uka, det må vi. Og for all del, fysjom hvis noen tisser i dusjen!  Det kan jo bli lukt!  Så bruk litervis til å dusje og skylle ned tiss hver dag.  Og skyld på bilistene.  

Anonymkode: 0ef46...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det handler ikke bare om bilkjøring og fly. Hva med å slutte å sløse med vannet? Nei, det vil dere nok ikke. Ei heller droppe sjampo, såpe, sminke, parfyme med all dritten som er i de produktene?  Ånei...  det er bare bil og fly som gjelder. Og veganisme da.  Oppvaskmaskin? Hva med å kutte ut den?  Ånei, ikke det heller.  Bare det som faller lettest for dere. 

Anonymkode: 0ef46...29b

I alle dager, slutte å sløse med vannet, i Norge? Jeg bruker akkurat så mye vann som jeg har behov for, vasker meg så mye jeg vil, og parfymen i all "dritten" skal du bare ta det med ro med. Og så vidt jeg vet gror det ikke bananer og kokosnøtter i Norge. 

Anonymkode: 14069...a83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Ingenting her ødelegger da verden. Det å ikke ta vare på ungene ødelegger derimot ungene.

Du tror alle utslippene er positive? Hvordan er det fortsatt mulig å ha slike holdninger? Er vel bare deg og megaidioten Trump som ikke fatter.

Anonymkode: a6c7e...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror alle utslippene er positive? Hvordan er det fortsatt mulig å ha slike holdninger? Er vel bare deg og megaidioten Trump som ikke fatter.

Anonymkode: a6c7e...869

Verden har gjort utslippene mulig. Da har de nok en misjon, uansett om man synes det er åpsitivt eller negativt. 

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Verden har gjort utslippene mulig. Da har de nok en misjon, uansett om man synes det er åpsitivt eller nega3.

Javel? Så plasten i havet som også er gjort mulig er også positivt?

Anonymkode: a6c7e...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Javel? Så plasten i havet som også er gjort mulig er også positivt?

Anonymkode: a6c7e...869

Plasten har konsekvenser for vårt matfat. Tunge elbiler bidrar dessverre til økt spredning av mikroplast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Plasten har konsekvenser for vårt matfat. Tunge elbiler bidrar dessverre til økt spredning av mikroplast.

Og det får ingen konsekvenser når polene smelter og flere land vil bli liggende under vann og andre land vil bli ubeboelige pga ekstrem tørke og varme?

Anonymkode: a6c7e...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og det får ingen konsekvenser når polene smelter og flere land vil bli liggende under vann og andre land vil bli ubeboelige pga ekstrem tørke og varme?

Anonymkode: a6c7e...869

Det gjør det nok, men det vil skje uavhengig av våre utslipp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

I alle dager, slutte å sløse med vannet, i Norge? Jeg bruker akkurat så mye vann som jeg har behov for, vasker meg så mye jeg vil, og parfymen i all "dritten" skal du bare ta det med ro med. Og så vidt jeg vet gror det ikke bananer og kokosnøtter i Norge. 

Anonymkode: 14069...a83

Dette er typisk for «miljøbevisste» folk. Det er mikroplast i sjampo og såpe. Og stoffer som påvirker hormonene våre.   

Anonymkode: 0ef46...29b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det gjør det nok, men det vil skje uavhengig av våre utslipp. 

Hvorfor tror du det ikke får konsekvenser å brenne noe som ikke hører hjemme i atmosfæren men skal ligge under bakken? Hvorfor skulle det ikke ha noen betydning?

Anonymkode: a6c7e...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er typisk for «miljøbevisste» folk. Det er mikroplast i sjampo og såpe. Og stoffer som påvirker hormonene våre.   

Anonymkode: 0ef46...29b

Slutt å spre slike usannheter, det er ikke mikroplast i såpe, og såpe påvirker ikke hormonene våre. Velg riktig såpe vel og merke. 

Anonymkode: 14069...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du det ikke får konsekvenser å brenne noe som ikke hører hjemme i atmosfæren men skal ligge under bakken? Hvorfor skulle det ikke ha noen betydning?

Anonymkode: a6c7e...869

Hvem har bestemt at det ikke hører hjemme i atmosfæren?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Slutt å spre slike usannheter, det er ikke mikroplast i såpe, og såpe påvirker ikke hormonene våre. Velg riktig såpe vel og merke. 

Anonymkode: 14069...a83

Du kan jo bare Google litt. Det er mye på nettet om sjampo, dusjsåpe og andre vaskemidler som både inneholder mikroplast og virker hormonforstyrrende.  Trodde alle visste dette. 

Anonymkode: 0ef46...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne sminke og hudkremer. Ops

Anonymkode: 0ef46...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har over 1 mil til jobben og driver med fysisk arbeid, har en god del overtid i perioder. Er ofte totalt utmattet når jeg kommer hjem. Trafikkert vei, dårlig for sykling. Mye regn der jeg bor, is om vinteren. Kollektiv tar rundt 2 timer, i motsetning til 15 min med bil. Når ikke jobben i tide dersom jeg skal ta kollektiv. Å ha bil gir mer frihet og gjør livet lettere, hvorfor skal folk straffes for å kjøre?

Utslippene fra personbil er ganske irrelevante i forhold til andre ting uansett. Kanskje det har mer å si i store byer hvor forurensningen hoper seg opp. Det er greit å prøve å redusere kjøringen her, men folk finner seg jobb i storbyer og har ikke råd til å bo der og må pendle. Hvorfor skal folk straffes for at samfunnet er så dårlig at folk ikke har råd til å bo i byen fordi det er for dyrt? Bompenger er et dårlig system som er alt for generalisert, hvorfor skal folk straffes fordi at de finner seg en jobb og prøver å overleve, og ikke er interessert i å kun bruke livet sitt på å pendle i kollektivtrafikk og jobbe. Straff heller de som ikke har noen grunn til å kjøre i byen, i stedet for å sette opp et så rævva system som straffer folk fordi at de prøver å eksistere på denne jordkloden. 

Anonymkode: 847f1...edc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Husholdning1 skrev:

Hvem har bestemt at det ikke hører hjemme i atmosfæren?

Det hører ikke hjemme der fordi jorda ikke naturlig flytter det opp dit. Sett gift i din egen kropp så kan du spørre etterpå hvem som sier det ikke hører hjemme der. Det er sjokkerende at det finnes slike idiotiske holdninger. 

Anonymkode: a6c7e...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åja, hva med å spare på vannet i det hele tatt? Kutte ut oppvaskmaskinmiddel?  Ånei, da kan vi jo bli syke huff huff...

Anonymkode: 0ef46...29b

Hvorfor skal vi spare på vannet i Norge? Vi har nok av vann, nok av rent vann og renseanlegg. 

Anonymkode: 3104b...cd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hører ikke hjemme der fordi jorda ikke naturlig flytter det opp dit. Sett gift i din egen kropp så kan du spørre etterpå hvem som sier det ikke hører hjemme der. Det er sjokkerende at det finnes slike idiotiske holdninger. 

Anonymkode: a6c7e...869

Det finnes på jorda, og det som befinner seg på jorda er i stand til å flytte det dit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mitt problem, jeg lever på den måten som er mest lettvint for meg selv. Om menneskeheten lever i 100 år til eller 1000 år til er ikke relevant for min del.

Anonymkode: dbed0...619

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...