Gå til innhold

Hva kostet sydenturen for familien i sommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22k for 4 voksne og 2 barn. 1 uke på Sunwing Seafront i Arguineguín. Inkludert mat på fly, transport og bagasje. Kun frokost, da vi har et litt spesielt kosthold. :ler:

Vi reiser i august. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange av disse påstandene jeg ikke tror på. Greit nok at de som reiser fra Oslo slipper billigere unna mtp utvalg og restplasser, men jeg tror og at mange blinkser litt. 

Anonymkode: f7b74...b8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 31000 for en uke i Kroatia. 2 voksne og 2 barn på et tui family life resort med havutsikt og all inclusive. Brukte ca 4500 på shopping og tax free utenom. 

Anonymkode: 35a49...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt 1 uke på en gresk øy. 2 voksne og 2 barn, flott alinclusve hotell. For alt utenom mat på flyet blir det 35000.  Regner med vi tar noen utflukter, så vi regner med at det går 5000 ekstra. Vet ikke om det er billig eller dyrt, men problemfritt blir det nok.

Anonymkode: a3647...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor sommer var vi to "barn" og mor. Barna var ganske voksne da, men tenker det er relevant likevel. Tar med litt detaljer.

Vi leide nemlig et familierom med kjøkken på et Ving-resort beregnet for barn i midten av august, en ukes tid. Fly er i pakken. Inkludert frokost kom det på 1300.

Lunsj og sen middag+snacks kom på ca 1500 per pers, men tenker at her koster barneporsjoner mindre. Vi lagde lunsj/middag kanskje 4 ganger i "leiligheten", og det funket fint for enkle måltider.

I tillegg leide vi bil en dag, og reiste på båttur en annen. Tar også med utgift for parkering litt utafor Gardermoen Vi shoppet lite, så det tar jeg ikke i beregningen.

Men vil tro vi brukte totalt max 20000. Det altså for 3 voksne, men på et barnehotell/familierom. Jeg kan forresten anbefale der vi var, Cala Bona på Mallorca. Rommene var faktisk litt finere enn bildene tilsa (sjeldent) og renslige. Sluken i dusjen ble litt tett, og de kom og fiksa det med en gang. Koslig lite sted i nærheten, og helt inntil sjøen.

Anonymkode: 3da23...7c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange av disse påstandene jeg ikke tror på. Greit nok at de som reiser fra Oslo slipper billigere unna mtp utvalg og restplasser, men jeg tror og at mange blinkser litt. 

Anonymkode: f7b74...b8e

Synes du mange av disse turene høres billige ut? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17.000

1 voksen og 1 barn. Men lite rabatt for barnet når man bare er en vokse.

Alanya, Tyrkia

2romsleil på hotell, valgte uten mat da vi ønsker å gå ut å spise samt lage frokost og kvelds på,rommet.

Mat på fly

Buss t/r hotellet

2uker

Anonymkode: 995da...f65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 mnd i Brasil / Fortaleza  februar- mars 2 voksne et barn. Luksus leil 100 m fra stranda. 70.000. Verdens beste klima. Aldri vært i syden men 23 ganger i Brasil ( slipper naboen og krabbende nordmenn på tur )

Anonymkode: 8ef50...0f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flybillettene kostet 12000 for 4 personer (1 baby, 1 lite barn og to voksne). Vi låner hus og bil av familie. Maten kommer vi til å tjene på i forhold til hva det ville kostet å leve i Norge, men vi tar noen besøk på restaurant, så det går ca opp i opp. Regner med å bruke litt på aktiviteter. Kanskje 1000 kroner totalt. 

Anonymkode: 10502...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, FantasDick skrev:

Synes du mange av disse turene høres billige ut? 

Billig er det ikke. Vårt budsjett er basert på 10.000 pr. Hode og så er det opp til oss hva vi velger å gjøre ut i fra det. Å bestille syden tur betyr at vi velger den enkleste løsningen når vi ikke orker å ha en aktiv og lengre ferie. 

Når vi har mer energi tar vi gjerne ferie som inkluderer bil, hytte og andre opplevelser på flere steder. Da sparer vi penger på å bruke energi. 

Sydentur forbinder jeg med latskap ut i fra hvorfor vi velger det. For andre er det kanskje stas. 

Anonymkode: 08ea0...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flybillettene kostet 12000 for 4 personer (1 baby, 1 lite barn og to voksne). Vi låner hus og bil av familie. Maten kommer vi til å tjene på i forhold til hva det ville kostet å leve i Norge, men vi tar noen besøk på restaurant, så det går ca opp i opp. Regner med å bruke litt på aktiviteter. Kanskje 1000 kroner totalt. 

Anonymkode: 10502...b84

Lurte på hvor dere skal? Min erfaring er at vi bruker 1000 kr om dagen på mat, opplevelser, litt shopping mm om dagen. Og det har det blitt om det har vært på dyr eller billig plass. 

Anonymkode: a3647...ba6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lurte på hvor dere skal? Min erfaring er at vi bruker 1000 kr om dagen på mat, opplevelser, litt shopping mm om dagen. Og det har det blitt om det har vært på dyr eller billig plass. 

Anonymkode: a3647...ba6

1000 totalt på en ferie som inkluderer noe restaurant og litt aktiviteter, i tillegg til mat som spises og drikkes i leilighet.. Godt jobba. Tenker at dette må være i ett land en kan drikke vann i fra springen og ett land med billig priser på restaurant, hvis det ikke er snakk om pizza på deling? Vi bruker en del på bare vann når vi er på tur

Anonymkode: 08ea0...4ba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

1000 totalt på en ferie som inkluderer noe restaurant og litt aktiviteter, i tillegg til mat som spises og drikkes i leilighet.. Godt jobba. Tenker at dette må være i ett land en kan drikke vann i fra springen og ett land med billig priser på restaurant, hvis det ikke er snakk om pizza på deling? Vi bruker en del på bare vann når vi er på tur

Anonymkode: 08ea0...4ba

For ikke å snakke om det evige maset etter is, frukt og pannekaker. Blir lett! et par hundrelapper om dagen på stranden før noen andre aktiviteter. Sleng på noen badeleker, bøtter og spader... solkrem (må kjøpe kvalitet) aftersun krem. Strandsko/badesko (kjøper heller på ferie enn å jakte på det hjemme). 1000 kr på en ferie på en uke blir jo under 150 kr dag. Det er ikke så langt unna hva barna spiser alene (kanskje bare på is, drikke og frukt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 K for 3 stk 16 d i Albania, inkl lommepenger😊 Faktisk et av de flotteste landene jeg har vært i, syyykt billig, utrolig hyggelige folk, ikke noe mas. Vi fløy til Korfu, ferge over til Sarande😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, RoNo skrev:

For ikke å snakke om det evige maset etter is, frukt og pannekaker. Blir lett! et par hundrelapper om dagen på stranden før noen andre aktiviteter. Sleng på noen badeleker, bøtter og spader... solkrem (må kjøpe kvalitet) aftersun krem. Strandsko/badesko (kjøper heller på ferie enn å jakte på det hjemme). 1000 kr på en ferie på en uke blir jo under 150 kr dag. Det er ikke så langt unna hva barna spiser alene (kanskje bare på is, drikke og frukt).

Godt mulig de som eier huset står for kosten der så da sparer en jo penger og når barn er små som spedbarn og 2 år f. Eks så er det jo enklere å si nei til mas også. Mulig det største lille barnet ikke maser om ting generelt, så da slipper en jo dette, men i hvertfall veldig viktig og drikke nok. Og alle nødvendige materielle ting er sikkert kjøpt på forhånd slik at en ikke trenger den kostnaden på selve turen?

Vi har brukt over 1000 kr i bare solprodukter til 6 stk med 50% tilbud på apoteket. Alovera gel, aftersun, sunblock 50, 30, 15 til vanlig hud og 50, 30 og 15 til sensitiv hud. Og en egen til ansikt m. Koster med forskjellig hudtyper 😂 dyrt med krem, men ikke helt nødvendig med alle da, men vi har råd. 

Anonymkode: 08ea0...4ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 000 for hotell, fly og aktiviteter bestillt hittil (og inkludert frokost). 2 uker på flott hotell i Santorini, Hellas. 2 voksne. Regner med vi bruker litt over 1000 på mat/ting hver dag, så har med oss nok til det.

Anonymkode: a8509...62b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Billig er det ikke. Vårt budsjett er basert på 10.000 pr. Hode og så er det opp til oss hva vi velger å gjøre ut i fra det. Å bestille syden tur betyr at vi velger den enkleste løsningen når vi ikke orker å ha en aktiv og lengre ferie. 

Når vi har mer energi tar vi gjerne ferie som inkluderer bil, hytte og andre opplevelser på flere steder. Da sparer vi penger på å bruke energi. 

Sydentur forbinder jeg med latskap ut i fra hvorfor vi velger det. For andre er det kanskje stas. 

Anonymkode: 08ea0...4ba

Jeg spurte AB b8e om han synes turene hørtes billige ut siden han ikke trodde på mange av påstandene her. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FantasDick skrev:

Jeg spurte AB b8e om han synes turene hørtes billige ut siden han ikke trodde på mange av påstandene her. 

Jeg støttet ditt spørsmål.

Og svarte i samme slengen hvorfor fra vår side hvorfor en velger å bruke overdrevet mye på en slik ferie. 

Anonymkode: 08ea0...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg støttet ditt spørsmål.

Og svarte i samme slengen hvorfor fra vår side hvorfor en velger å bruke overdrevet mye på en slik ferie. 

Anonymkode: 08ea0...4ba

Ok :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FantasDick skrev:

Synes du mange av disse turene høres billige ut? 

Tenkte det samme. Betaler 21 K for en voksen og to tenåringer, en uke på Kreta. Middels hotell, ikke all inclusive. Fly og hotell. 

Anonymkode: 2aa7b...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...