Gå til innhold

Hva kostet sydenturen for familien i sommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt mulig de som eier huset står for kosten der så da sparer en jo penger og når barn er små som spedbarn og 2 år f. Eks så er det jo enklere å si nei til mas også. Mulig det største lille barnet ikke maser om ting generelt, så da slipper en jo dette, men i hvertfall veldig viktig og drikke nok. Og alle nødvendige materielle ting er sikkert kjøpt på forhånd slik at en ikke trenger den kostnaden på selve turen?

Vi har brukt over 1000 kr i bare solprodukter til 6 stk med 50% tilbud på apoteket. Alovera gel, aftersun, sunblock 50, 30, 15 til vanlig hud og 50, 30 og 15 til sensitiv hud. Og en egen til ansikt m. Koster med forskjellig hudtyper 😂 dyrt med krem, men ikke helt nødvendig med alle da, men vi har råd. 

Anonymkode: 08ea0...4ba

Du har sikkert rett. Håper i grunnen det, evt at de har en økonomisk buffer. I ferien skal jo man kose seg og da er det ikke hyggelig å ikke unne seg noe. Om det er nær familie så er ikke unaturlig å bli spandert på. Vår erfaring er motsatt. Når man er gjester spanderer man på vertskapet eller kjøper gaver. Leverer tilbake bil med full tank. Osv. Har hatt ferie der vi har bodd hos andre og det ble ikke billig. Men veldig koselig da.

Enig med deg om at solkrem er viktig. Heldigvis bare jeg som har tander hud, så mann og barn får greie seg med en type. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye kostet sydenturen tilsammen, med mat og alt? Hvor stor familie, hvor langt opphold? 

Anonymkode: 33d9d...6b5

Med mat og alt? Hva mener du?

Tre uker ferie i enten Danmark eller her i Norge bruker komme på cirka femtitusen, uten mat osv. 

 

Endret av Jytte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt sydentur i høstferien. 32K for to voksne, to tenåringer og et barn. Har da inkludert mat på flyet t/r, transport t/r og frokost. Regner med at det vil gå ca 10K i mat og lommepenger på selve turen.

Anonymkode: 4446a...31c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ca 30 000,- En person, to uker

Anonymkode: ca17d...dc6

Hvordan klarer du å få det så dyrt? Luksushotell og mye shopping?

Anonymkode: 72bf4...88c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40.000 ca. Inkludert er fly, hotell med frokost, transport og lommepenger. Vi er 2 voksne

Endret av sofabord
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, RoNo skrev:

Du har sikkert rett. Håper i grunnen det, evt at de har en økonomisk buffer. I ferien skal jo man kose seg og da er det ikke hyggelig å ikke unne seg noe. Om det er nær familie så er ikke unaturlig å bli spandert på. Vår erfaring er motsatt. Når man er gjester spanderer man på vertskapet eller kjøper gaver. Leverer tilbake bil med full tank. Osv. Har hatt ferie der vi har bodd hos andre og det ble ikke billig. Men veldig koselig da.

Enig med deg om at solkrem er viktig. Heldigvis bare jeg som har tander hud, så mann og barn får greie seg med en type. 

Er slik når vi ferierer hos familie også. Vi bruker heller mer penger på det enn å leie noe annet, føler vi i hvertfall, men det går kanskje opp i opp med at pengene vi hadde brukt på leie går til vertskapet. Kjøper inn ekstra kos, spanderer ute, tar med nieser/nivøer på ting vi drar på, inviterer til en opplevelse osv. Men om de ikke hadde vært hjemme så hadde vi nok gått i pluss 😁 men koselig da å være sammen med de vi ikke ser så ofte.

Billigste og kjekkeste ferien jeg har hatt med mitt barn var da vi leide leilighet. 5000 på for en uke, Hamresanden (?) 4 venninner, hvor 3 stk hadde ett barn hver. Så vi var 4 lommebøker på mat og leie. Var helt supert. Kanon sol, masse bading, tur inn til byen hvor vi bare koste oss med litt shopping og is. Badet i den fontenen og så hjem igjen. Vi var i dyreparken og badelandet så det kostet jo, og bensin, da vi bor 5 timer unna. Men den ferien var fantastisk. Ikke at vi var på budsjett, men alt var så avslappet og mye kos ute. 

Kunne tenkt meg samme med familien vi er nå på 6 stk og med samme været og sted + litt dyrere leie så hadde det blitt kanskje trippel pris alt i alt, men mest sannsynlig halvparten av det vi har brukt på syden nå. 70.000, og da har vi ikke regnet med shoppingen på selve turen eller tatt med andre utgifter vi har hatt med ekstra kos etter skoleferien startet. Tviler ikke på at vi ender med å bruke opp minst 100.000 mellom 25. juni og 20. august. 

Trives veldig godt på enkle ferier med utvalgte høydepunkt, men har ikke energi i år så kjøper oss ut. 

Anonymkode: 08ea0...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte rundt 120 000 for en måned på Kreta, 3 voksne og 4 barn, og flypriser fra Finnmark (rundt 40 000 på fly). Leide hus privat, men spiste alle middager ute.

Anonymkode: ff38c...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ca 30 000,- En person, to uker

Anonymkode: ca17d...dc6

Sykt

Anonymkode: dd1e4...995

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 tusen for to voksne og to barn på All Inclusive i Tyrkia med to svære badeanlegg og vannpark med masse sklier. En ferie perfekt for en barnefamilie. 

Anonymkode: 685d2...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

40 tusen for to voksne og to barn på All Inclusive i Tyrkia med to svære badeanlegg og vannpark med masse sklier. En ferie perfekt for en barnefamilie. 

Anonymkode: 685d2...d93

Glemte å skrive at vi var der i to uker :) 

Anonymkode: 685d2...d93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykt

Anonymkode: dd1e4...995

Mye å velge i. Hotellet vi planlegge til neste år med barn meg og samboer ligger på 19.000 for ett dobbeltrom i 8 dager og flybillettene Da er ikke bagasje og transport inkludert, kun frokost. 

Å betale etter evne er jo ikke sykt. Å betale noe en ikke har råd til eller ikke burde prioritere å bruke penger på er sykt. 

Anonymkode: 08ea0...4ba

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mye å velge i. Hotellet vi planlegge til neste år med barn meg og samboer ligger på 19.000 for ett dobbeltrom i 8 dager og flybillettene Da er ikke bagasje og transport inkludert, kun frokost. 

Å betale etter evne er jo ikke sykt. Å betale noe en ikke har råd til eller ikke burde prioritere å bruke penger på er sykt. 

Anonymkode: 08ea0...4ba

Skulle stå bare meg og samboer. Ikke barn

Anonymkode: 08ea0...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykt

Anonymkode: dd1e4...995

Hvorfor det? Om man er en person og har ordnet økonomi, hele året. 15000 per uke er da ikke så gale. Faktisk ikke så ille i det hele tatt. Vi betaler 10000 per voksen og synes det er bra. Vi vurderte dyrere og har også gjort det tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte det samme. Betaler 21 K for en voksen og to tenåringer, en uke på Kreta. Middels hotell, ikke all inclusive. Fly og hotell. 

Anonymkode: 2aa7b...745

Hvilke hotell er dette, og når reiser/reiste dere?

Anonymkode: f2559...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt mye dyrere i skoleferier og det er eneste løsningen når man har barn i skolealder.

Anonymkode: 57af8...cbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte ca 70 000 totalt for to voksne i 19 dager. Bilferie i California. Dyre flybilletter (selv med Norwegian) og mye aktiviteter, parker og nationalparker som koster en del, hvis man vil oppleve en del mens man er der. I tillegg til leiebil og bensin, overnatting i ulike byer med bra standard og mat, selv om det meste av mat er billig i USA. Spiste ute hver dag. Og en del shopping.

Jeg tror dog ikke at det nødvendigvis hadde blitt dobbelt så dyrt med barn, ettersom leiebil er den samme prisen, bensin og nationalpark-tilgang blir det samme. Det er heller ikke dobbelt så dyrt med firemnnsrom alle steder.

Anonymkode: 3025c...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er selvsagt mye dyrere i skoleferier og det er eneste løsningen når man har barn i skolealder.

Anonymkode: 57af8...cbf

Ja, det er helt sant. Vi reiser kun i ferier med barna og kan ta egne turer utenom sesong. 

Anonymkode: 08ea0...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Betalte ca 70 000 totalt for to voksne i 19 dager. Bilferie i California. Dyre flybilletter (selv med Norwegian) og mye aktiviteter, parker og nationalparker som koster en del, hvis man vil oppleve en del mens man er der. I tillegg til leiebil og bensin, overnatting i ulike byer med bra standard og mat, selv om det meste av mat er billig i USA. Spiste ute hver dag. Og en del shopping.

Jeg tror dog ikke at det nødvendigvis hadde blitt dobbelt så dyrt med barn, ettersom leiebil er den samme prisen, bensin og nationalpark-tilgang blir det samme. Det er heller ikke dobbelt så dyrt med firemnnsrom alle steder.

Anonymkode: 3025c...338

Dette er en tur som jeg ser på mye mer innholdsrik enn de 70.000 som går på en uke i syden for oss. Uansett hva vi helhet så er feriene stort og gøy for barna, men hadde jeg orket hadde jeg virkelig ikke nølt med og tatt en slik ferie som dere. For en opplevelse. 

Anonymkode: 08ea0...4ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er en tur som jeg ser på mye mer innholdsrik enn de 70.000 som går på en uke i syden for oss. Uansett hva vi helhet så er feriene stort og gøy for barna, men hadde jeg orket hadde jeg virkelig ikke nølt med og tatt en slik ferie som dere. For en opplevelse. 

Anonymkode: 08ea0...4ba

Uansett hva vi hadde valgt skulle det stå ... Ikke helhet 

Anonymkode: 08ea0...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte drøyt 15k for 1 voksen og 1 barn (5 år), 1 uke all inclusive i Alanya. 

All inclusive var gratis for barnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...