Gå til innhold

Hva kostet sydenturen for familien i sommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 voksne, 3 uker, 30 000 tilsammen.

Anonymkode: a4c66...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I fjor var jeg og barnet mitt på 9 i en uke på Mallorca, all inclusive. Familiehotell. 25.000 inkl. Transport og bagasje. Bestilte 2 måneder før vi dro. Hadde kostet 10.000 ekstra hvis samboer hadde blitt med, men han fikk ikke tid. Slutten på juli. 

Anonymkode: 08ea0...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, RoNo skrev:

Hvorfor det? Om man er en person og har ordnet økonomi, hele året. 15000 per uke er da ikke så gale. Faktisk ikke så ille i det hele tatt. Vi betaler 10000 per voksen og synes det er bra. Vi vurderte dyrere og har også gjort det tidligere. 

Synes bare det hørtes fryktelig mye ut. Men kommer jo så klart an på hvor man reiser :)

Jeg pleier å bruke ca 15000 på 2 uker inkl flybilletter, mat, shopping, osv, men da har jeg reist i Asia.

Anonymkode: dd1e4...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes bare det hørtes fryktelig mye ut. Men kommer jo så klart an på hvor man reiser :)

Jeg pleier å bruke ca 15000 på 2 uker inkl flybilletter, mat, shopping, osv, men da har jeg reist i Asia.

Anonymkode: dd1e4...995

Ja, jeg tror folk kunne fått mye mer for mindre beløp hvis de hadde gjort nok forarbeid og sett på flere muligheter. Ikke bare de typiske reisemålene. 

Jeg er ikke så tøff med å ta sjanser så velger ofte turer jeg føler meg kjent å trygg i, så er litt kjedelig der.

Anonymkode: 08ea0...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 8 100 kr for en uke for tre personer til Bulgaria i slutten av August. 2 700 kr per person, leilighet.

Anonymkode: 67820...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer du å få det så dyrt? Luksushotell og mye shopping?

Anonymkode: 72bf4...88c

Ikke direkte luksushotell, men ganske høy standard. Ingen shopping, men bruker litt på spa. All Inclusive. Litt ekstra luksus som Nespressomaskin på rommet. Flyreise tur/retur Gardermoen. To overnattinger ved Gardermoen pga tidlig avreise og sen hjemkomst. Parkering på den lokale flyplassen i to uker. Det koster også litt ekstra å reise alene. Må betale et tillegg for den ene sengen jeg ikke bruker. 

Anonymkode: ca17d...dc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca 150 000 Florida 2 uker. 2 voksne og 1 barn. Leide stort hus med basseng, leiebil og var innom de fleste store parkene som er veldig dyrt pluss mat og shopping. Den ene parken betalte vi 10 000 i billetter for 2 dager (med fast pass). 

Men det var bare engangstilfelle da vi sjeldent drar på ferie annet enn i Norge 😊 

Anonymkode: b29e2...e56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 barn, 2 voksne. Kroatia.

Flybilletter 8500(ansattrabatt)

Feriehus 7000

Mat ca 4000

Leiebil 2 dager 1400

Nasjonalpark 1000

Anonymkode: a1e17...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette er en tur som jeg ser på mye mer innholdsrik enn de 70.000 som går på en uke i syden for oss. Uansett hva vi helhet så er feriene stort og gøy for barna, men hadde jeg orket hadde jeg virkelig ikke nølt med og tatt en slik ferie som dere. For en opplevelse. 

Anonymkode: 08ea0...4ba

Ja jeg vet, det er den prisen man må betale for de pakke-sydenferiene her i Europa så jeg skjønner hva du mener! Ja det var en fantastisk tur jeg vil anbefale alle å gjennomføre hvis man har råd/tid/ork en eller annen gang i livet! Man kan også spare lenge i forveien, det gjorde vi!

Vil vil jo aller helst tilbake og reise flere ruter nå som vi er bitt av basillen, men det blir nok en stund til! kanskje en vakker dag 🤩

Anonymkode: 3025c...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte 33k for all inclusive hotell og fly i Hellas i to uker. To voksne, ett barn og en baby under 2 år. Brukte ikke så mye penger utenom.

Anonymkode: e5446...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal i vinter å, og har bestilt hotell på Kanariøyene for 25k inkl halvpensjon. Blir nok å brukte rundt 10 000 på flybilletter og overnatting utenom.

Anonymkode: e5446...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Hubbie skrev:

Dette var dyre reiser 😳😳😳

Ja, men heldigvis ikke nødvendig for en fin sommer. Mine beste ferieminner er på hytta med besteforeldrene mine, oftest i helger. 1 time her i fra. Og en bobiltur vi hadde til Skånevik (campingplass) hvor vi i tillegg hadde oversvømmelse, men det var så gøy!! Vi har alltid likt camping hvor barna finner egne venner og styrer på. Da har vi ofte vært 2-3 timer her i fra. Kjempe suksess og lav utgift sammenlignet med syden hysteriet. Foreldrene mine har også hytte 1 time her i fra og barna vil ofte inn dit. Og der bruker vi penger på mat, bensin til båten, og kanskje noen nye sommer leker. Om vi skal kose oss kjører vi over til bakeriet på kaien og kjøper boller eller til en annen kai for å kjøpe is. 

Føler selskapet barna har sammen med voksne eller barn er det viktigste for en fin opplevelse. Barna går å henter egg hos hønene som vi kjøper av bonden, de eldste har flere ganger vært med på hjelpe med dyrene og andre ting, de plukker bær, overnatter i telt, bygger litt inni skogen. Som regel lager vi oss ett prosjekt. I fjor laget vi kjøkkenhage. 

Barna har med seg venner inn også så det er veldig stas. Den eldste er en gamer så de har spillekvelder på naustet og overnattinger. 

Ting må ikke koste. Sykler har vi ofte med oss også. Bruker minst mulig bilen da. 

Anonymkode: 08ea0...4ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var i Spania, kostet 26000 for to voksne og to barn inkl fly, leiebil, bagasje, mat og leie av feriehus. 

Anonymkode: 15bbd...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlagte sydenturer om sommeren er dyre. For de som kan ta ut ferie på kort varsel er restplasser et godt alternativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26000 2 voksne til Hellas 1 uke. 

Anonymkode: 5080b...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ting må ikke koste. Sykler har vi ofte med oss også. Bruker minst mulig bilen da. 

Ting må ikke koste, sier du, og så nevner du to hytter, bobil og båt? Syden koster lite i forhold!

 

Anonymkode: 11cd1...d2c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ting må ikke koste, sier du, og så nevner du to hytter, bobil og båt? Syden koster lite i forhold!

 

Anonymkode: 11cd1...d2c

Hvis du ikke klarer å kutte ned på utgifter med å ha mine eksempler som ett utgangspunkt så mangler du jo inspirasjon til å kunne gjøre ett opphold mindre kostbart. 

På camping plass kan en slå opp telt og leie hytte. Beboerne leier også ut sin egen plass i perioder de ikke bruker plassen sin selv, campingvpgn/hytte. Bobil trenger en ikke for å dra på camping og det er besteforeldrene mine som har bobil og en kan bruke en bil for å komme seg fra A til B og leie/slå opp telt som sagt. Og leie hytte koster ikke en formue i seg selv, og det er billigere på steder som er avsides og ikke på en familie camping. Mange har også båt til disposisjon om en leier privat. At vi har familie som har hytte og båt gjør at vi sparer penger på dette ja, for vi må ikke leie stedet, men sammenlignet med alle disse dyre feriene så må ikke leie av hytte eller plass i slike omgivelser koste i nærheten av det samme som prisene som blir oppgitt her på disse sydenturene i tråden. 

Anonymkode: 08ea0...4ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ca 150 000 Florida 2 uker. 2 voksne og 1 barn. Leide stort hus med basseng, leiebil og var innom de fleste store parkene som er veldig dyrt pluss mat og shopping. Den ene parken betalte vi 10 000 i billetter for 2 dager (med fast pass). 

Men det var bare engangstilfelle da vi sjeldent drar på ferie annet enn i Norge 😊 

Anonymkode: b29e2...e56

Samme som oss. Var i California. Den ene opplevelsen betalte vi 8000 for og en annen opplevelse ca 5000. Flott opplevelse for familien 😊

Anonymkode: fdff9...d1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For to år siden hadde vi 14 dager i Puerto Rico på Grand Canaria, to voksne og to barn. Fly+hotell kom på rett rundt 12 000,-, og så ble det jo litt til mat og sånn i tillegg.

Anonymkode: cd54b...99c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...