Gå til innhold

Hva kostet sydenturen for familien i sommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme som oss. Var i California. Den ene opplevelsen betalte vi 8000 for og en annen opplevelse ca 5000. Flott opplevelse for familien 😊

Anonymkode: fdff9...d1f

Kan jeg spørre om hvilke opplevelser dette var? :)

Anonymkode: 2d824...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 voksne og 2 barn. Betalte 26.000 for 3 uker for fly og leilighet på Gran Canaria. 28.000 om vi tar med leiebilen også. Granca er lavsesong om sommeren, mange Nordmenn som er bosatt der på vinterhalvåret som leier ut rimelig på sommeren.

Bestilte nesten ett år i forkant for å få det så billig, og satte sammen reisen selv med fly + leide leilighet privat via finn.

Vi foretrekker å bo på anlegg med romslige leiligheter kontra et trangt hotellrom. Aircon, gode senger, høy standard, sentral beliggenhet og fint basseng derimot setter vi pris på. Ungene er så store at barneklubber utgår, så styrer unna de store charterhotellene. Altfor mye støy og folk for vår smak. Liker å bo sånn at ungene kan vandre rundt på egenhånd på anlegget. 

Anonymkode: 0c16c...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

2 voksne og 2 barn. Betalte 26.000 for 3 uker for fly og leilighet på Gran Canaria. 28.000 om vi tar med leiebilen også. Granca er lavsesong om sommeren, mange Nordmenn som er bosatt der på vinterhalvåret som leier ut rimelig på sommeren.

Bestilte nesten ett år i forkant for å få det så billig, og satte sammen reisen selv med fly + leide leilighet privat via finn.

Vi foretrekker å bo på anlegg med romslige leiligheter kontra et trangt hotellrom. Aircon, gode senger, høy standard, sentral beliggenhet og fint basseng derimot setter vi pris på. Ungene er så store at barneklubber utgår, så styrer unna de store charterhotellene. Altfor mye støy og folk for vår smak. Liker å bo sånn at ungene kan vandre rundt på egenhånd på anlegget. 

Anonymkode: 0c16c...44e

Kom gjerne med flere tips/detaljer!

Anonymkode: 8215b...eea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kom gjerne med flere tips/detaljer!

Anonymkode: 8215b...eea

Bestille flybilletter lang tid i forveien/følge med når det er kampanje. Finn.no er fin å bruke for å sammenligne priser. Bruker å sjekke lavpriskalenderen til Norwegian for å se om det lønner seg å flytte ferien noen dager utfra flyprisene.

Monte Carrera er et veldig fint anlegg midt i Arguineguin. Ligger flere leiligheter til leie der på finn.no. Koster fort 10.000 per uke der på vinteren, men på sommeren kan man få tre uker til den prisen om man er heldige. Bruker også søkemotorer som feks trivago for å sammenligne bostedet utfra kriterier som passer oss.

 

Anonymkode: 0c16c...44e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ting må ikke koste, sier du, og så nevner du to hytter, bobil og båt? Syden koster lite i forhold!

 

Anonymkode: 11cd1...d2c

Det var aldri snakk om å kjøpe inn disse tingene heller. Man leier. Og en kompis av meg leier sin bobil ut for 7000 i en uke, man kan også få til 5000 og over 10.000. Så kan dere regne ca. 250-450 pr. Natt på campingen, men alt etter hvor dere drar selvfølgelig og enda ett godt stykke borte fra en godt priset syden tur. 

Hytte i mikkelparken betalte vi 13000 for en uke i juli, med 6 sengeplasser. Veldig gøy ferie med barn som er unge nok. Om man sammenligner med vår tur til syden kunne vi brukt 40.000 på oppholdet på campingen for å komme opp i samme sum. Og med taxfree og shopping hadde vi nok hatt 10.000 til å gå på. 

 

Om du tenker at ferie i det hele tatt trenger å koste så er ikke mine utgangspunkt ment som å sammenligne med billigst mulig med budsjett på 10.000, men hva man kan få for minst halvparten av pengene folk kaster bort i varme strøk. Får man billig tur dit, supert, men vi er mange som punger ut titusenvis for en ferie der. Som man også ser i den tråden. 

 

 

Anonymkode: 08ea0...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En voksen og to barn. 15000 all-inklusive 8 dager i Hellas.

Anonymkode: e29a0...db7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Billigste turen jeg har vært på var 8000 for all inclusive, bagasje og transport i Hellas på ett nydelig familiehotell. En uke, 2 voksne og en 3 åring. Hopp på tur i juli. Dro noen dager etter den ble bestilt. Lå veldig øde da, og nermeste by var ikke noe særlig, men vi hadde kjempe opphold på hotellet. Og så verste opplevelse var uspesifisert til Tyrkia 4000 for 2 voksne og ett barn inkl. Transport, frokost og bagasje. La oss rett inn på nytt hotell 😊 men det var dyrere å bestille fly og transport uten opphold så vi tok en sjanse

Anonymkode: 08ea0...4ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må jo prioritere som de vil, men jeg skjønner ikke at noen syns det er verdt å bruke ~50 000 kr på et par uker i "Syden". Syns det er helt vanvittig mye penger. 

Men, dere som gjør det tjener vel bedre enn meg. 

Anonymkode: b1980...b4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk må jo prioritere som de vil, men jeg skjønner ikke at noen syns det er verdt å bruke ~50 000 kr på et par uker i "Syden". Syns det er helt vanvittig mye penger. 

Men, dere som gjør det tjener vel bedre enn meg. 

Anonymkode: b1980...b4e

Det verste er nok at så mange drar kreditten og mange tror at dette er ferien en bør har. Så feil. 

Men tror de har endret regler på kredittkort nå. Vi skulle ha ett nytt, men så skrev mannen feil. Han glemte å dele gjelden vår på 2 for han søkte med sin inntekt og hele gjelden vår, da fikk han avslag. Trodde selskaper kastet kredittkort etter folk jeg, men mulig jeg har feil oppfatning.

Anonymkode: 08ea0...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne, to barn. All Inclusive på 5 stjerners hotell. Tyrkia. 16 000,- totalt. Men reiste i juni, derfor så mye billigere. Samme reise i juli hadde prislapp på over 30 000,-.

Tidligere har vi reist på liknende reiser til Mallorca i mai og juni til 15 000-17 000,-. Utrolig fine 5-stjerners hoteller med All Inclusive. I juli koster identiske reiser 40 000,-. Så har man mulighet å dra tidligere eller senere så lønner det seg veldig.

Anonymkode: 10d4e...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ibiza 4 dager, 1 pers ca 10000 i fly/hotell og ca 10-12000 i lommepenger

Anonymkode: 0caf6...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA, Florida. Reisen m hotell og fly for 4 stk i 16 dager kom på ca 46.000. Men budsjett ble sprengt🙈, brukte totalt over 120.000, men var innom Orlando og 4 parker. Fantastisk tur! Skal tilbake, men droppe Orlando, kanskje.... eller kun innom en park.

Anonymkode: 80a82...f7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.7.2019 den 0.31, AnonymBruker skrev:

Vi kom opp i ca 70 000 totalt. Er både normalt oppegående og har planleggingsevne, men har et ønske om en ferie som både er enkel og avslappende, samtidig som både store og små skal trives. Å bo usentralt og vri hjernen for å planlegge aktiviteter er ingen vits når vi uansett må betale en god del for reisen. 

Reiser med to voksne, to tenåringer og to barn til Hellas i to uker. Fornøyd!

Anonymkode: acd5b...e10

😳, når jeg får barn, er det slutt på reise.. får heller ha det gøy litt her og litt der, fint i norge også😉

70 000!!

Da hadde jeg heller satt inn ekstra penger på sparekontoen til begge barna.

Anonymkode: d7fde...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
På 21.7.2019 den 22.40, AnonymBruker skrev:

Folk må jo prioritere som de vil, men jeg skjønner ikke at noen syns det er verdt å bruke ~50 000 kr på et par uker i "Syden". Syns det er helt vanvittig mye penger. 

Men, dere som gjør det tjener vel bedre enn meg. 

Anonymkode: b1980...b4e

Ja, det er vanvittig mye penger. Og før jeg fikk barn tenkte jeg at det ville jeg aldri ha gjort. Dro heller til Thailand og USA.

Men så får en barn da og i småbarnsalderen så vil en gjerne ha en kort flytur og et hotell som er egnet til småbarn som gjør at en ikke trenger å planlegge så mye eller bekymre seg for mat, sikkerhet og andre småting og bekymringer barn medfører. Da blir det ofte enklere å ville være på typiske «sydensteder» som koster skjorta fordi det er nært, trygt og enkelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så er det jo gjerne noe med at man må finne på noe de to månedene skolen er stengt. Hjelper lite om de fikk en uke i Mallorca i mai, dersom de må henge hjemme å surmule i ukesvis på sommeren, kun avbrutt av noen fisketurer, grill å bading. Å ferie i juli, det koster! Spesielt for oss som ikke bor i de største byene og ikke kan kaste oss på restplasser. Ferie er dyrt! 

Anonymkode: d556b...6c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å så er det jo gjerne noe med at man må finne på noe de to månedene skolen er stengt. Hjelper lite om de fikk en uke i Mallorca i mai, dersom de må henge hjemme å surmule i ukesvis på sommeren, kun avbrutt av noen fisketurer, grill å bading. Å ferie i juli, det koster! Spesielt for oss som ikke bor i de største byene og ikke kan kaste oss på restplasser. Ferie er dyrt! 

Anonymkode: d556b...6c9

Klarer de ikke finne på ting selv? Det er jo masse å finne på ute.

Anonymkode: a4c66...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To små barn og to voksne til Tyrkia i juli, betalte 66k. Dette var på et flott og innholdsrikt resort med all inclusive i 2 uker.

Inkludert var også drikke, is og frukt hele dagen. Brukte minimalt med lommepenger (om man ser bort fra kjøp i tax-free’n ved ut- og hjemreise....🤪) da det meste av tiden ble brukt i bassenget eller på stranden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restplass, Gran Canaria, 16000. Det inkluderer reisen, kjøreturen til/fra flyplassen og parkering. Mat måtte vi kjøpt hjemme uansett.

2 voksne og ett barn.

Anonymkode: 93ad1...b05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2019 den 15.26, AnonymBruker skrev:

Ca 150 000 Florida 2 uker. 2 voksne og 1 barn. Leide stort hus med basseng, leiebil og var innom de fleste store parkene som er veldig dyrt pluss mat og shopping. Den ene parken betalte vi 10 000 i billetter for 2 dager (med fast pass). 

Men det var bare engangstilfelle da vi sjeldent drar på ferie annet enn i Norge 😊 

Anonymkode: b29e2...e56

Var huset fint? Har du link til det? Lurer på å leie i vinterferien, men er så usikker på hva som er bra. 

Anonymkode: 85dbd...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...