Gå til innhold

50 år siden månelandingen i dag


Tyv1

Anbefalte innlegg

Hvordan kan en NASA-ingeniør forklare om det umulige Van Allen beltet, mens det liksom ikke var noe problem i 1969.
Ble han her ansatt i NASA etter månelandingen og derfor ikke er klar over at de har vært der...liksom?
Det er så uendelig mange motsetninger i historikken og NASA i senere tid, men folk er så godtroende.

🙂
 

 

Anonymkode: 83890...675

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg husker dette veldig godt. Jeg vokste opp i en "lavere arbeiderklasse"-familie. Så det var lite penger å rutte med. 

Men dagen før månelandingen, reiste min far inn til byen og kjøpte en TV. På avbetaling. Så når det store øyeblikket kom, ble vi barn nærmest kommandert til å se. "Dette er viktig", sa min far. Og jeg som inntil da trodde at TV var kun for å se Familien Flint.....(Flintstone)

Anonymkode: 2ce4f...b00

Lite visste nok din far at han ble lurt og at dette bare var viktig for verdenspolitikkens makthavere.
 

Anonymkode: 83890...675

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er logikken i at det ble for dyrt å reise til månen, mens det var greit å bruke penger på Mars?
Mars er åpenbart dyrere, lenger unna, og vanskeligere.
Hva slags logikk er dette?

Anonymkode: 83890...675

Til Månen sendte vi mennesker. Og ikke bare det; de skulle hjem igjen også. Mennesker trenger så utrolig mye mer enn bare en sonde som ble sendt med enveisbillett til Mars. Altså... Mennesker trenger mat, luft, plass, etc. Det er mye mer komplisert enn en sonde. Dessuten hadde vi vært på Månen og funnet ut at den på det tidspunktet hadde begrenset vitenskapelig verdi. Vi hadde ikke vært på Mars. Det i seg selv er grunn nok til å dra dit. 

Jeg er enig i at Mars er lengre unna, men det var sannsynligvis langt billigere og enklere pga det jeg har nevnt over. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på om vi drar til månen igjen men i løpet av 30 år er vi nok på Mars.

Anonymkode: 1869e...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke sikker på om vi drar til månen igjen men i løpet av 30 år er vi nok på Mars.

Anonymkode: 1869e...075

Det å returnere til Månen vil gi god trening i å lande og å operere på en annen klode. Det har vel også vært tanker om det å starte en Mars-reise fra Månen. Pga mye lavere tyngdekraft så trenger de mye mindre drivstoff og kan evt ta med seg mer nyttelast. Det jeg er temmelig skeptisk til er at NASA får noen tilbake til Månen (og tilbake) i løpet av 5 år... Men vet jo aldri. På 60-tallet klarte de det på 8 år. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/20/2019 at 11:25 PM, AnonymBruker said:

50 år siden månelandingen som aldri fant sted.

Anonymkode: b0cc1...5c8

Du er på feil gruppe

Kan ikke dere dere konspirasjonsfanatikere fortsetter "diskusjonen" på gruppen "Religion, alternativt og filosofiske spørsmål"?

Dette hører ikke hjemme i vitenskap, det er paranoia, "ønske om å være spesiell fordi man har skjønt noe ikke massene har skjønt" og frykt for autoriteter.

 

Anonymkode: 39a4b...a72

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, AnonymBruker said:

Lite visste nok din far at han ble lurt og at dette bare var viktig for verdenspolitikkens makthavere.
 

Anonymkode: 83890...675

Hva skulle poenget være? Sånn egentlig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/20/2019 at 11:28 PM, AnonymBruker said:

Herlighet, konspirasjonsteorier brer om seg for tida. Er folk i ferd med å bli dummere? 🤣

 

Internettet har gjort det lettere for dumskallene å kommunisere og spre sludderet sitt.

Anonymkode: 02fbc...c3b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/23/2019 at 10:29 PM, AnonymBruker said:

Hvordan kan en NASA-ingeniør forklare om det umulige Van Allen beltet, mens det liksom ikke var noe problem i 1969.
Ble han her ansatt i NASA etter månelandingen og derfor ikke er klar over at de har vært der...liksom?
Det er så uendelig mange motsetninger i historikken og NASA i senere tid, men folk er så godtroende.
🙂

 

Dette er tatt helt ut av sin sammenheng.

http://www.moonhoaxdebunked.com/2017/07/82-if-van-allen-belts-werent-problem.html

Anonymkode: 02fbc...c3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 24.7.2019 den 11.41, AnonymBruker skrev:

Du er på feil gruppe

Kan ikke dere dere konspirasjonsfanatikere fortsetter "diskusjonen" på gruppen "Religion, alternativt og filosofiske spørsmål"?

Dette hører ikke hjemme i vitenskap, det er paranoia, "ønske om å være spesiell fordi man har skjønt noe ikke massene har skjønt" og frykt for autoriteter.

 

Anonymkode: 39a4b...a72

Hvilken vitenskap?  🤣 Det er jo nettopp det det ikke er. Alt ved den første reisen til månen er helt totalt feil, fysisk umulig. USA måtte bare finne en måte å slå russerne på. Russerne lå jo langt foran i teknologien når det kom til å reise til månen. Bare på kort tid hadde plutselig USA tatt igjen russerne også stod de der på "månen". Alt er jo tilbakevist og helt utrolig at noen fortsatt tror på dette. Jeg har sett på hele videoen fra originale sendingen av månelandingen. Det er jo en spøk. Tom. kommentatoren kommenterte at alt gikk så smooth at det så innøvd ut. 

Anonymkode: 30669...7a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken vitenskap?  🤣 Det er jo nettopp det det ikke er. Alt ved den første reisen til månen er helt totalt feil, fysisk umulig. USA måtte bare finne en måte å slå russerne på. Russerne lå jo langt foran i teknologien når det kom til å reise til månen. Bare på kort tid hadde plutselig USA tatt igjen russerne også stod de der på "månen". Alt er jo tilbakevist og helt utrolig at noen fortsatt tror på dette. Jeg har sett på hele videoen fra originale sendingen av månelandingen. Det er jo en spøk. Tom. kommentatoren kommenterte at alt gikk så smooth at det så innøvd ut. 

Anonymkode: 30669...7a5

Ingen ting ved den første reisen til Månen var feil eller umulig. Det er få ting i historien som er bedre dokumentert enn månelandingene. Google litt på konspirasjonsteorier rundt dette så får du svar på alt du lurer på. Om du faktisk vil ha svar da. 

Mer interessant er det om mennesker vender tilbake til Månen om 5 år. Det krever en vanvittig innsats og voldsomt med penger. Jeg tror det er et helt naturlig stopp på veien ut i rommet, men neppe allerede etter 5 år. Det kan da umulig være lang nok tid. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tyv1 skrev:

Ingen ting ved den første reisen til Månen var feil eller umulig. Det er få ting i historien som er bedre dokumentert enn månelandingene.

Du må ikke tro blindt på alt som er "dokumentert" av offisiell vitenskap. Du må regne med de er styrt av makthaverne, ofte uten å vite det selv. Og de har kontrollen og ressursene til å bestemme hva som blir "sannheten" for massene.

Ting som faktisk er dokumentert, er bl. a skyggene fra "sola" på bilder fra månelandingene. Bilder NASA selv har publisert. De avslører at lyset må ha kommet fra en kilde nær ved, mao en eller annen sterk lampe i nærheten. Dette er blitt enkelt demonstrert av en Norsk professor. Om lyset var fra sola, ville ikke skyggene spriket slik de gjør.
Og hvordan i hulsete kunne kameraet som sto igjen på månen, for å filme oppskytingen av landingsfartøyet, ved noen tilfeller plustelig bevege seg etter fartøyet, som om noen sto og filmet for hånd? Ble det værende en person igjen på månen, som kunne gjøre dette?  

Anonymkode: 2d583...803

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Du må ikke tro blindt på alt som er "dokumentert" av offisiell vitenskap. Du må regne med de er styrt av makthaverne, ofte uten å vite det selv. Og de har kontrollen og ressursene til å bestemme hva som blir "sannheten" for massene.

Ting som faktisk er dokumentert, er bl. a skyggene fra "sola" på bilder fra månelandingene. Bilder NASA selv har publisert. De avslører at lyset må ha kommet fra en kilde nær ved, mao en eller annen sterk lampe i nærheten. Dette er blitt enkelt demonstrert av en Norsk professor. Om lyset var fra sola, ville ikke skyggene spriket slik de gjør.
Og hvordan i hulsete kunne kameraet som sto igjen på månen, for å filme oppskytingen av landingsfartøyet, ved noen tilfeller plustelig bevege seg etter fartøyet, som om noen sto og filmet for hånd? Ble det værende en person igjen på månen, som kunne gjøre dette?  

Anonymkode: 2d583...803

Hvis du vil sette deg litt mer inn i det er det nok av informasjon å ta av. På denne siden forklares blant annet disse skyggene. https://www.history.com/news/moon-landing-fake-conspiracy-theories

Anonymkode: dac73...09b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må ikke tro blindt på alt som er "dokumentert" av offisiell vitenskap. Du må regne med de er styrt av makthaverne, ofte uten å vite det selv. Og de har kontrollen og ressursene til å bestemme hva som blir "sannheten" for massene.

Anonymkode: 2d583...803

Du må ikke tro blindt på youtubere og konspirasjonsteoretikere som mener de sitter på "dokumentert" kunnskap. Du må regne med at det de sier er fakta kun er gjenfortelling av hva andre har sagt. Du må heller ikke tro at myndighetenes fremste mål her i livet er å føre oss bak lyset. ;)

 

Ang det andre om Månen. Nei, som en annen har svart deg så er dette forklart. Såvidt jeg vet er alle konspirasjonsteorier rundt månelandingen avfeid og forklart. Det er nesten litt komisk ; de mest ivrige vil jo så veldig gjerne at vi ikke skal ha vært på Månen. Problemetet er at teoriene tilbakevises gang på gang. Nå ligger der på det nivået at astronautene ikke smiler nok på en pressekonferanse, at man overtolker til de grader hva en forsker kan ha sagt, etc. Når slike ting blir argumenter så er konspirasjonslysten stor. ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt tid å gå i detaljer, og det er en stund siden jeg leste om de tingene. Men det med skyggene overbeviste ikke. Det er ikke samme bildet jeg så før.

Har ikke gjort meg opp en konkusjon fra eller til jeg, så tror ikke blint på noenting. Men jeg har sett dokumentarer som fikk meg til å stusse seriøst.
Kan jo også nevne dette, med at astronauter er blitt konfrontert med om de er villig til å legge hånden på Bibelen, og sverge at det er sant at de har vært på månen. Samtlige nektet og ble påtagelig ukomfertable når de ble konfrontert. Hvis det er sannheten at de har vært der, hva skulle være det store problemet med å gjøre det? Da kunne de i det minste bidratt til å få - om ikke slutt på, så hvertfall til å sterkt redusere drivkraften bak påstandene/spekulasjonene.

Anonymkode: 2d583...803

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MSM holder på løgnene. De avslører aldri at månelandingen var skuespill, fordi de dermed vil avsløre at de selv var 99,99% delaktige i løgnene. Alt av mainstream media vi har i dag er de som stod bak hovedformidlingen av løgnene.

Men langsomt vokser det frem alternative nyhetsformidlere - nettsteder osv, som ikke trenger å følge noen propaganda-agenda. Det eneste disse ønsker, akkurat som meg, er at sannheten formidles HELT frem til folket uten politisk vridning og vrengning.

Men en ting er sikkert - det er mange som kommer til å våkne opp i tiden fremover.
De blir simpelthen nødt.
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo også nevne dette, med at astronauter er blitt konfrontert med om de er villig til å legge hånden på Bibelen, og sverge at det er sant at de har vært på månen. Samtlige nektet og ble påtagelig ukomfertable når de ble konfrontert. Hvis det er sannheten at de har vært der, hva skulle være det store problemet med å gjøre det? Da kunne de i det minste bidratt til å få - om ikke slutt på, så hvertfall til å sterkt redusere drivkraften bak påstandene/spekulasjonene.

Anonymkode: 2d583...803

Det er nettopp det du skriver her som jeg mener er syltynne bevis. Hvis dette hadde vært en konspirasjon, tror du da virkelig ikke disse astronautene hadde spilt med og sverget der det var nødvendig? Man setter ikke en så avsindig plan på spill pga noe sverging. Hvis det er rett det du sier så vil jeg tro at årsaken er at astronautene ikke vil nedverdige seg til å ta i den saken. Har også hørt en historie om en av astronautene ble konfrontert med denne historien. Han slo til  vedkommende som spurte. Og det kan jeg til en viss grad forstå. Her har han brukt mange år av sitt liv. Han risikere livet i svært risikofylte operasjoner... Også kommer det noen og betviler hele greia. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:


Kan jo også nevne dette, med at astronauter er blitt konfrontert med om de er villig til å legge hånden på Bibelen, og sverge at det er sant at de har vært på månen. Samtlige nektet og ble påtagelig ukomfertable når de ble konfrontert.

Anonymkode: 2d583...803

Og det kan du dokumentere?

Anonymkode: 02fbc...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det kan du dokumentere?

Dokumentaren finnes på youTube. Var der hvertfall tidligere. Men du kan se noen utdrag fra akkurat det her på denne videoen, fra ca 5 min.

 

Anonymkode: 2d583...803

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Dokumentaren finnes på youTube. Var der hvertfall tidligere. Men du kan se noen utdrag fra akkurat det her på denne videoen, fra ca 5 min.

 

Anonymkode: 2d583...803

Den "dokumentaren" var ikke spesielt overbevisende.

Anonymkode: 02fbc...c3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...