Gå til innhold

50 år siden månelandingen i dag


Tyv1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

40 minutter siden, pautina skrev:

Nettopp! Var interessert i konspirasjon teoretikernes forklaring på hvordan de havnet der hvis vi ikke har kommet oss dit :)

Jeg er ikke konspirasjon teoretiker. Men et speil kan transporteres ditt uten at mennesker trenger å lande der. Tror ingen her har hevdet at ubemannede raketter finnes

Anonymkode: 53292...f82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Tyv1 said:

Jeg hadde en diskusjon med en om dette tidligere. Tror han rett og slett benektet at de er der. 

Sikkert denne tråden.

Den første personen på Mars blir en kvinne
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1276067-den-første-personen-på-mars-blir-en-kvinne/page/2/?tab=comments#comment-23386453

Spesifikt dette innlegget kanskje:
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1276067-den-første-personen-på-mars-blir-en-kvinne/page/8/?tab=comments#comment-23637358

 

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, slask skrev:

Stemmer. Jeg skrev som anonym. Foreslår at vedkommende som lurer på dette leser den diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, slask skrev:

Se litt på vakuum-eksperimenter.

 

Hva har dette med vakuum i verdensrommet å gjøre?.

Anonymkode: a4d0f...567

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva har dette med vakuum i verdensrommet å gjøre?.

Anonymkode: a4d0f...567

Nei, hva kan fellesnevneren være tro?
Vakuum kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, slask said:

Nei, hva kan fellesnevneren være tro?
Vakuum kanskje?

Jeg lurer også på hva sammenhengen er her. Kan du utdype hva du mener? Mener du at disse eksperimentene viser at romfart ikke er mulig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, slask said:

Se litt på vakuum-eksperimenter.

 

Gratulerer!

Med denne videoen har du vist hvorfor man må ha overtrykssdrakt i verdensrommet. Ballongen i videoen utvider seg fordi det relative trykket inne i ballongen er større enn trykket på utsiden. Det er akkurat samme prinsipp som i en romdrakt.

At væsker får lavere kokepunkt når trykket synker er ingen hemmelighet. Det er derfor man bruker overtrykksdrakt når man er ute i verdensrommet (en av mange grunner).

Du har altså postet en video som slår i hjel din egen agumentasjon. Det er godt gjort!

Anonymkode: a6eb1...c4c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Gratulerer!

Med denne videoen har du vist hvorfor man må ha overtrykssdrakt i verdensrommet. Ballongen i videoen utvider seg fordi det relative trykket inne i ballongen er større enn trykket på utsiden. Det er akkurat samme prinsipp som i en romdrakt.

At væsker får lavere kokepunkt når trykket synker er ingen hemmelighet. Det er derfor man bruker overtrykksdrakt når man er ute i verdensrommet (en av mange grunner).

Du har altså postet en video som slår i hjel din egen agumentasjon. Det er godt gjort!

Anonymkode: a6eb1...c4c


Still deg spørsmålene:
- hvor lenge måtte de ha på seg ei sånn drakt under måneferden.
- hvordan kunne den tidas oppladbare batterier håndtere et kjøle- og overtrykks-kompressor-aggregat i lang nok tid? Hva tror du strømforbruket på noe sånt er?

- fløy de opp til månen, dro ned på måneoverflaten, tasset rundt og hadde interessante opplevelser med piss og drit i bleia (se video under)?
Åpenbart måtte de hatt på drakta fra avreise og under hele turen.
Åpne ei luke for å pisse - ikke aktuelt. Derfor bleie.

Jeg mener fortsatt at ei slik drakt ikke kan håndtere vakuum utenfra (undertrykk) og samtidig opprettholde levelig trykk på innsiden. Når jeg skriver "slik drakt" er det fordi det er mulig å lage ei drakt, men da vil det være noe totalt ubrukelig for å bevege seg i.

Vet ikke om du lurer bare deg selv, eller andre også.

 

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, slask said:


Still deg spørsmålene:
- hvor lenge måtte de ha på seg ei sånn drakt under måneferden.
- hvordan kunne den tidas oppladbare batterier håndtere et kjøle- og overtrykks-kompressor-aggregat i lang nok tid? Hva tror du strømforbruket på noe sånt er?

- fløy de opp til månen, dro ned på måneoverflaten, tasset rundt og hadde interessante opplevelser med piss og drit i bleia (se video under)?
Åpenbart måtte de hatt på drakta fra avreise og under hele turen.
Åpne ei luke for å pisse - ikke aktuelt. Derfor bleie.

Jeg mener fortsatt at ei slik drakt ikke kan håndtere vakuum utenfra (undertrykk) og samtidig opprettholde levelig trykk på innsiden. Når jeg skriver "slik drakt" er det fordi det er mulig å lage ei drakt, men da vil det være noe totalt ubrukelig for å bevege seg i.

Vet ikke om du lurer bare deg selv, eller andre også.

 

Hvorfor tror du at de måtte ha drakter på seg hele tiden?

Hva du tror og ikke, er helt uinteressant. Du forstår jo ikke hva vakuum er, eller hvordan det oppfører seg.

Anonymkode: a6eb1...c4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Er dette fake også? Det er live nå.

https://www.dagbladet.no/video/lH_8wcUetAU

Anonymkode: a6eb1...c4c

La meg gjette.
2 damer i et flygende studio?

Samme metode som NASA bruker når de later som de er på ISS, men bare sender opptak fra "vektløs-flyet".
https://spaceadventures.com/experiences/zero-gravity-flight/

Eller faker de ISS i bassenget sitt?

 

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, slask said:

La meg gjette.
2 damer i et flygende studio?

Samme metode som NASA bruker når de later som de er på ISS, men bare sender opptak fra "vektløs-flyet".
https://spaceadventures.com/experiences/zero-gravity-flight/

Eller faker de ISS i bassenget sitt?

 

Og igjen: Er du klar over hvor utrolig lett det er for USAs fiender å fange opp den videostrømmen og se hvor den kommer fra? Tror du virkelig de ville tatt sjansen på å offentliggjøre en forfalsket videostrøm som hvem som helst med litt teknisk innsikt kan se at er sendt fra bakkenivå? Og hva i all verden skulle de oppnå med å forfalske dette?

Og du er vel klar over at ISS involverer flere nasjoner enn USA? Risikoen ved å forfalske dette er så stor, at ingen ting egentlig kan forsvare den.

Er du allergisk mot systematikk og logikk?

Anonymkode: a6eb1...c4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

 Og hva i all verden skulle de oppnå med å forfalske dette?

Er du allergisk mot systematikk og logikk?

Anonymkode: a6eb1...c4c

De oppnår å kunne fortsette å suge ut skattepenger.
Er alllergisk mot svindel satt i system, penger som stjeles fra amerikanerne og deles ut til NASA.
Trodde på lureriet tidligere, men så raknet tullet totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, slask skrev:

De oppnår å kunne fortsette å suge ut skattepenger.
Er alllergisk mot svindel satt i system, penger som stjeles fra amerikanerne og deles ut til NASA.
Trodde på lureriet tidligere, men så raknet tullet totalt.

Du burde oppsøke hjep. Helt seriøst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, slask skrev:

De oppnår å kunne fortsette å suge ut skattepenger.
Er alllergisk mot svindel satt i system, penger som stjeles fra amerikanerne og deles ut til NASA.
Trodde på lureriet tidligere, men så raknet tullet totalt.

Slask, jeg vil anbefale deg å lese denne linken.

Pust med magen. Verden er faktisk ikke en konspirasjon. Det eksisterer bare inne i hodet ditt.

https://www.itromso.no/meninger/2019/03/02/–-Jeg-elsker-konspirasjonsteorier-18566464.ece

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Er du allergisk mot systematikk og logikk?

Anonymkode: a6eb1...c4c

Bingo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, slask said:

De oppnår å kunne fortsette å suge ut skattepenger.
Er alllergisk mot svindel satt i system, penger som stjeles fra amerikanerne og deles ut til NASA.
Trodde på lureriet tidligere, men så raknet tullet totalt.

Tror du virkelig USA får med seg 14 andre nasjoner på et løgnprosjekt for å berike seg selv med velgernes skattepenger? Er det ikke mer logisk å beskatte sine innbyggere hardere enn å sette sitt internasjonale rykte på spill, og risikere å miste makt og innflytelse over hele verden? Hva får de andre deltagerlandene ut av dette? Og hvorfor i all verden skulle de gå med på det?

Det er ikke det minste støvkorn av logikk i det du skriver.....

Anonymkode: a6eb1...c4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, slask said:


Trodde på lureriet tidligere, men så raknet tullet totalt.

På grunn av et par you tube videos?

Anonymkode: 36f09...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, slask skrev:

La meg gjette.
2 damer i et flygende studio?

Samme metode som NASA bruker når de later som de er på ISS, men bare sender opptak fra "vektløs-flyet".
https://spaceadventures.com/experiences/zero-gravity-flight/

Eller faker de ISS i bassenget sitt?

 

Alle vet jo at vektløshet i vann ikke eksisterer, vann er et resultat av fantasi.

Konspirasjonsteoriene om 9/11 og månelandingen er konstruert av myndighetene, det er den perfekte omvendte switcharoo...

Anonymkode: a4d0f...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...