jabx Skrevet 31. juli 2019 #121 Skrevet 31. juli 2019 21 timer siden, Isambard skrev: Da er du kanskje også enig i at påtalemyndighetene også er en part, og ikke fasit? Men påtalemyndigheten har harde fakta/bevis, som forsvareren desperat prøver å bortforklare. 1
jabx Skrevet 31. juli 2019 #122 Skrevet 31. juli 2019 (endret) 20 timer siden, Example skrev: Det stemmer ikke helt. Kausjon handler stort sett om varetekt, ikke fengsel (jail / prison). Det sagt tviler jeg ikke et sekund på at han sluppet unna å sone noe som helst, og betalt seg ut. Rocky sitter vel i varetekt? Edit: Ser jeg skrev fengsel ja. Tenkte vel mer på den fysiske lokasjonen snarere enn den straffeprosessuelle varianten. Endret 31. juli 2019 av jabx
Isambard Skrevet 1. august 2019 #123 Skrevet 1. august 2019 På 30.7.2019 den 23.20, Marihønepøne skrev: Forsvareren utgjør bare den ene siden i en rettssak. Det forsvarern sier er ikke fasiten av hva som har skjedd. Du aner ikke hvor mye det koster meg å skrive dette, men jeg begynner å tenke at du hadde rett hele tiden. 3
Ghostwalker Skrevet 1. august 2019 #124 Skrevet 1. august 2019 På 31.7.2019 den 9.21, Isambard skrev: I dette tilfellet er jeg først og fremst kritisk til påtalemyndighetene. I denne og andre saker lekker de ut små deler av bevisene for å få forståelse for sine krav om vareteksfengsling og tiltale. Veldig ofte er bevisene mye svakere enn de vil ha oss til å tro. En halv sannhet er ofte en hel løgn. Jeg synes det er helt topp at ASAP fikk lagt ut videoklipp på Instagram. Noen synes det er helt forferdelig, og at bare politiet skal få bestemme hvilke biter av sannheten vi skal få se. Ja, godt at ASAP får lagt ut en redigert versjon av hva som har skjedd. Slik at vi kan heie på uskyldige ASAP. Dessverre for han så hadde hamburgerkjeden MAX også kamera, noe veldig mange andre også hadde, og der kommer ikke vår lille helt så godt ut. 5
Drizzt Skrevet 1. august 2019 #125 Skrevet 1. august 2019 På 30.7.2019 den 21.21, Isambard skrev: Alle avisene la kun ut noen sekunder hvor han slang den andre i bakken. Er det ikke rimelig at han legger ut klipp av hva som skjedde før basketaket? Det han la ut er like ekte som det avisene la ut. Han må få lov til å vise sin side av saken. Påtalemyndighetenes kjører jo med sin versjon. Hvis hans side av saken er manipulerende og misvisende, så er jeg ikke sikker på at han må få lov til det. Dessuten så er det kommet i media en litt lengre versjon av videoen, samt SMS fra en av assistentene hvor det står at videoen som han selv har publisert er redigert. Han har nok klippet ut det han ikke vil at verden skal vite. 2
Chiyo Skrevet 1. august 2019 #126 Skrevet 1. august 2019 Yikes! Den videoen av nakketaket bodyguarden tok er ganske sterkt bevis mot ASAP mener jeg. Selvforsvar? Puhlease. 19 åringen står der og snakker med han og så griper han kvelertak på han. 3
NordicViking Skrevet 1. august 2019 #127 Skrevet 1. august 2019 Jeg leser til min store undring at Trump nå har sendt en gisselekspert fra USA til å overvære rettssaken i Sverige. Denne personen er en slags ekspert på gisselsituasjoner, og målet skal angivelig være å forhandle slik at ASAP Rocky og hans to venner kan komme hjem igjen til USA. (NRK) (Dagbladet) En gisselekspert? Tror Trump at ASAP Rocky holdes om gissel av svenske myndigheter, og at denne såkalte "eksperten" kan forhandle med noen (hvem egentlig?) for å få dem sendt hjem til USA? Jeg skjønner at det er viktig for Trump å øke oppslutningen blant svarte velgere, men dette virker jo helt hinsides. 8
Marihønepøne Skrevet 2. august 2019 #128 Skrevet 2. august 2019 8 timer siden, NordicViking skrev: Jeg leser til min store undring at Trump nå har sendt en gisselekspert fra USA til å overvære rettssaken i Sverige. Denne personen er en slags ekspert på gisselsituasjoner, og målet skal angivelig være å forhandle slik at ASAP Rocky og hans to venner kan komme hjem igjen til USA. (NRK) (Dagbladet) En gisselekspert? Tror Trump at ASAP Rocky holdes om gissel av svenske myndigheter, og at denne såkalte "eksperten" kan forhandle med noen (hvem egentlig?) for å få dem sendt hjem til USA? Jeg skjønner at det er viktig for Trump å øke oppslutningen blant svarte velgere, men dette virker jo helt hinsides. Jeg vet. Det her var et nytt nivå av absurd selv til Trump å være. 3
Isambard Skrevet 2. august 2019 #129 Skrevet 2. august 2019 14 timer siden, Chiyo skrev: Yikes! Den videoen av nakketaket bodyguarden tok er ganske sterkt bevis mot ASAP mener jeg. Selvforsvar? Puhlease. 19 åringen står der og snakker med han og så griper han kvelertak på han. Indirekte er det negativt for ASAP. Han kan ikke dømmes for det livvakten har gjort, så det er ikke noe problem. ASAP sier også at han følte 19-åringen var skummel rett og slett fordi han fortsatte å konfrontere noen som var så mye større enn seg. Normale folk gjør ikke sånt. ASAP har sagt i avhør for at livvakten løftet 19-åringen, så jeg skjønner ikke hva som er så "avslørende" med MAX- videoen. Det er ikke omdiskutert at det skjedde. Det ASAP blir grillet for er hvorfor han følte han måtte forsvare seg selv når han hadde en så stor livvakt. Det er det vanskelig for ASAP å forklare. Livvakten var ikke med på det alvorligste angrepet. I følge vitner prøvde han å stoppe det. 1
NordicViking Skrevet 2. august 2019 #130 Skrevet 2. august 2019 2 timer siden, Marihønepøne skrev: Jeg vet. Det her var et nytt nivå av absurd selv til Trump å være. Det stopper ikke der. Nå har den amerikanske ambassaden i Stockholm sendt et brev med sterke ønsker til statsadvokaten. Ifølge den svenske avisa Expressen skal ett av kravene ha vært å la Rocky og de to andre tiltalte få bo på hotell under rettssaken. Svenske myndigheter har avvist kravene. (Dagbladet) 5
herzeleid Skrevet 2. august 2019 #131 Skrevet 2. august 2019 På 30.7.2019 den 21.43, jabx skrev: Her er forresten bilder av at de voldelige bøllene hadde flasker (som senere lå knust på bakken): https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/qLexqw/offret-for-asap-braket-drommer-mardrommar De voldelige, onde, djevelske drittsekkene brukte altså farlige våpen i overfallet. Det at du ikke klarer å skrive innlegg uten skjellsord får deg til å fremstå veldig sint og i ubalanse. Anbefaler å kutte ned på ukvemsordene, så blir det nok lettere å ta deg seriøst. 2
Druid Skrevet 2. august 2019 #132 Skrevet 2. august 2019 På 31.7.2019 den 10.29, Example skrev: Hvis Trumps strategi forvirrer dere, bør dere lese denne: https://www.nettavisen.no/nyheter/derfor-skal-ikke-politikere-blande-seg-i-rettssaker/3423821646.html Det var noe som skurret her. Jeg tror artikkelforfatteren her hopper til feile konklusjoner : "Selvsagt finnes det land i verden der presidenten eller statsministeren kan gripe inn og kreve folk dømt eller frikjent. Det kalles diktaturer. Som Nord-Korea eller Iran. Igjen: Dette vet Donald Trump utmerket godt. Hvorfor gjør han det så?" Vel, I USA er det også slik, og det er ikke lenge siden Trump faktisk benådet på grunnlag av akkurat samme type kjendis kampanje. Jeg ser at Trump sikkert ikke bryr seg om at han fremstår kunnskapsløs og inkompetent for verden og utdannede amerikanere, men disse gjentatte idiotiske utspillene er ett risikospill - på ett tidspunkt vil det kunne bli for mye. 2
Isambard Skrevet 2. august 2019 #133 Skrevet 2. august 2019 6 minutter siden, Druid skrev: (…) Jeg ser at Trump sikkert ikke bryr seg om at han fremstår kunnskapsløs og inkompetent for verden og utdannede amerikanere, men disse gjentatte idiotiske utspillene er ett risikospill - på ett tidspunkt vil det kunne bli for mye. Ja, det var det. Enten blir det for mye, eller så blir folk vant til det og slutter å reagere. Jeg tror ikke Trump kan gripe inn i en rettssak i USA. Han kan imidlertid benåde etter at folk er dømt. I Norge er det kongen som kan benåde. 2
Drizzt Skrevet 3. august 2019 #134 Skrevet 3. august 2019 På 2.8.2019 den 0.55, NordicViking skrev: Jeg leser til min store undring at Trump nå har sendt en gisselekspert fra USA til å overvære rettssaken i Sverige. Denne personen er en slags ekspert på gisselsituasjoner, og målet skal angivelig være å forhandle slik at ASAP Rocky og hans to venner kan komme hjem igjen til USA. (NRK) (Dagbladet) En gisselekspert? Tror Trump at ASAP Rocky holdes om gissel av svenske myndigheter, og at denne såkalte "eksperten" kan forhandle med noen (hvem egentlig?) for å få dem sendt hjem til USA? Jeg skjønner at det er viktig for Trump å øke oppslutningen blant svarte velgere, men dette virker jo helt hinsides. Jeg stusset også litt over dette. Trump tror nok Sverige er en bananrepublikk (på en måte er landet det, selvfølgelig) eller som du skriver er det 100% pro-black PR fra hans side. Men nå som Rocky har forlatt Sverige, hva skjer hvis han blir dømt til fengsel? Det sto et sted at han må sone straffen i Sverige. Kommer han tilbake for å sone eller kommer han til å holde seg unna Sverige til evig tid? 2
Aragorn ll Elessar Skrevet 3. august 2019 #135 Skrevet 3. august 2019 Fint å se at USA ikke blander seg inn i andres land anliggender slik som Russland skal ha i USA. 2
NordicViking Skrevet 3. august 2019 #136 Skrevet 3. august 2019 3 timer siden, Drizzt skrev: Jeg stusset også litt over dette. Trump tror nok Sverige er en bananrepublikk (på en måte er landet det, selvfølgelig) eller som du skriver er det 100% pro-black PR fra hans side. Men nå som Rocky har forlatt Sverige, hva skjer hvis han blir dømt til fengsel? Det sto et sted at han må sone straffen i Sverige. Kommer han tilbake for å sone eller kommer han til å holde seg unna Sverige til evig tid? Det gjenstår å se hva som skjer. Jeg ser ikke helt for meg at Sverige etterlyser ham over hele verden dersom han blir funnet skyldig. Mest sannsynlig blir det en eller annen form for samfunnstjeneste, noe den tiltalte visstnok skal være åpen for.
Drizzt Skrevet 3. august 2019 #137 Skrevet 3. august 2019 1 time siden, NordicViking skrev: Det gjenstår å se hva som skjer. Jeg ser ikke helt for meg at Sverige etterlyser ham over hele verden dersom han blir funnet skyldig. Mest sannsynlig blir det en eller annen form for samfunnstjeneste, noe den tiltalte visstnok skal være åpen for. Det høres veldig lite ut å gi kun samfunnstjeneste for den bankingen som han lyver var i selvforsvar. Det var jo flere mot en og de sparket og slo ham mens han lå i bakken. Det er ganske grovt og viser at disse folkene har ingen hemninger å gå løs på en som ligger nede. For å ikke nevne alt det andre som er kommet ut gjennom video. får han så mild straff fordi han er kjendis eller fordi Trump viser muskler?
jabx Skrevet 3. august 2019 #138 Skrevet 3. august 2019 På 2.8.2019 den 11.50, Isambard skrev: ASAP har sagt i avhør for at livvakten løftet 19-åringen, så jeg skjønner ikke hva som er så "avslørende" med MAX- videoen. Det er ikke omdiskutert at det skjedde. Det er forskjell på å "løfte" noen og prøve å drepe dem ved å løfte dem etter halsen. 2
NordicViking Skrevet 4. august 2019 #139 Skrevet 4. august 2019 11 timer siden, Drizzt skrev: Det høres veldig lite ut å gi kun samfunnstjeneste for den bankingen som han lyver var i selvforsvar. Det var jo flere mot en og de sparket og slo ham mens han lå i bakken. Det er ganske grovt og viser at disse folkene har ingen hemninger å gå løs på en som ligger nede. For å ikke nevne alt det andre som er kommet ut gjennom video. får han så mild straff fordi han er kjendis eller fordi Trump viser muskler? Jeg vet ikke hva som er rettspraksis i Sverige for slike saker, men merket meg at aktor krevde 6 måneders fengsel. Ettersom han ikke er tidligere dømt i Sverige, så blir jeg ikke overrasket dersom man ender opp med samfunnstjeneste - gitt at han blir funnet skyldig. Tror ikke at kjendisstatus eller Trump har noen innvirkning på hva dommeren kommer fram til. Skulle han bli funnet skyldig og bli dømt til fengselstraff, så regner jeg med at saken blir anket. Men om ASAP Rocky kommer tilbake til Sverige for en ny rettssak er en annen sak. Dommen faller den 14. august, så vi får vente og se hva som skjer. 1
Isambard Skrevet 14. august 2019 #140 Skrevet 14. august 2019 (endret) Interessant. ASAP Rocky ble dømt til betinget fengsel. Retten anser det ikke som selvforsvar, men heller ikke alvorlig nok til ubetinget fengsel. Han må betale 12 500,- i erstatning. Han er dømt for å ha slengt en person i bakken pluss slag og spark. Retten finner det ikke bevist at han har brukt glassflaske: "Tingsrätten anser inte att det kan styrkas att den tilltalade har slagit målsäganden i bakhuvudet med en glasflaska. Angående målsägandens skärskador på armarna har rätten inte kunnat bevisa att detta har åsamkats av de tilltalade" https://www.expressen.se/nyheter/nu-doms-asap-rocky/ Da var den saken avgjort Endret 14. august 2019 av Isambard
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå