Gå til innhold

Fikk en dårlig vurdering på finn.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 7/19/2019 at 7:32 PM, AnonymBruker said:

Vel etter Arild skal jeg aldri selge til noen som har gjort sånn igjen. Jeg skrev en vurdering av en kjøper en gang hvor jeg tapte penger på handelen. Hun prutet og brukte lang tid og hele pakka. Ga henne lav score. Forklarte hvorfor i kommentaren. Finn lot det stå. Sjekka henne igjen nå og flere har samme opplevelse. hvorfor blir hun ikke utestengt?

Anonymkode: 9aef9...534

Utestengt fordi hun pruter?

Anonymkode: abee7...676

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ElectricScum skrev (På 28.9.2020 den 19.24):

Kaaaan du ha glemt å avslutte med en blow job, da? 🤔

Ja, det gjorde jeg ikke

Nå har jeg score på 9.9

 

Anonymkode: 9aef9...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
AnonymBruker skrev (På 19.7.2019 den 18.22):

Fikk en dårlig vurdering på finn.no... Vi hadde helt fin kommunikasjon med høflige fraser, jeg hentet varene til avtalt tid og det var ingen problemer, trodde jeg. Jeg fikk hjelp til å bære, men det var ikke tunge og store ting og selger tilbø seg å gjøre det.

Merker at jeg er ganske irritert men vil lære av det; hva trekker du for når kjøp og salg gjennomføres? 

Er det flere som har fått tilbakemeldinger de er uenige i? Og har dere opplevd at en dårlig vurdering gjør utslag i at selgere ikke vil selge til deg eller at kjøpere blir skeptiske? Hvor mye legger du i tilbakemeldingene på finn.no når du kjøper/selger?

Fader, jeg ønsket å holde perfekt score... :( Og i tillegg tar jeg nok dette litt vel personlig. :P

Anonymkode: 3d088...4b9

Jeg har også opplevd det samme. Hadde tyve 10-ere og plutselig en 8 helt uten grunn. Prøvde å finne ut hva som var problemet, men fikk et merkelig svar, altså vedkommende hadde en dårlig dag, sa ‘n. 
Den slettet ikke vurdering av den grunn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.7.2019 den 19.28):

.. så har du den andre varianten. Du møter på en person som du bruker mye tid på. Tid på å svare på ting, tid på å vente på at de skal dukke opp, uten at de kommer, og uten at de gir beskjed før neste dag om at de skal komme, for så å skjelle deg ut fordi du okke har fortalt dem i eposten om hva der står i annonsen og de kan lese der, med eller uten google translate. 

Prøv å gi og skrive en ræva dårlig og ærlig vurdering av en slik, du ts, så skal du se hva som skjer. Jo, få timer etterpå så er vurderingen slettet og du får en replimande fra finn om å skjerpe deg fordi vurderingen skal bare gjøres når en handel har blitt gjennomført. 

Men det er slike ræva folk man ikke vil handle med på finn, ikke vil ha henvendelser fra og vil bli advart mot å bruke tid på. 

Anonymkode: 54bc0...73b

Nettopp! Folk som gjerne vil kjøpe en ting, men som ikke møter opp til avtalt tidspunkt og ghoster deg er den verste sorten.

La ut en annonse, fikk meldinger fra 2-3 stk som ville kjøpe, svarte på den første. Hun ville gjerne ha den, sendte mld fram og tilbake, avtalte tidspunkt, men hun møtte aldri opp, svarte ikke på meldingen og forsvant. Tok kontakt med de andre senere, men da hadde de allerede kjøpt av noen andre. Det er nettopp slike man vil gi dårlige anmeldelser til, ville aldri kjøpt eller solgt til en person som hadde fått en slik anmeldelse. Så, ga henne en dårlig score og skrev hvorfor…. Men du skriver her det ikke er lov? Det er merkelig når man har brukt tid på å svare på spørsmål, avtalt tidspunkt, ventet på noen timer og oppleve å bli ghostet og oppleve at de andre som er interessert har kjøpt av noen andre. Det er den mest irriterende typen på Finn, og så er det ikke lov å gi score fordi handelen ikke ble gjennomført.

Anonymkode: fd66b...23e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.7.2019 den 18.22):

Fikk en dårlig vurdering på finn.no... Vi hadde helt fin kommunikasjon med høflige fraser, jeg hentet varene til avtalt tid og det var ingen problemer, trodde jeg. Jeg fikk hjelp til å bære, men det var ikke tunge og store ting og selger tilbø seg å gjøre det.

Merker at jeg er ganske irritert men vil lære av det; hva trekker du for når kjøp og salg gjennomføres? 

Er det flere som har fått tilbakemeldinger de er uenige i? Og har dere opplevd at en dårlig vurdering gjør utslag i at selgere ikke vil selge til deg eller at kjøpere blir skeptiske? Hvor mye legger du i tilbakemeldingene på finn.no når du kjøper/selger?

Fader, jeg ønsket å holde perfekt score... :( Og i tillegg tar jeg nok dette litt vel personlig. :P

Anonymkode: 3d088...4b9

Hadde spurt vedkommende om jeg var deg. Direkte frekt. Ser ikke hvorfor du skulle få dårlig score. Jeg opplever noen ganger litt rare folk som skal kjøpe, men jeg gir enten folk bra score eller ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.7.2019 den 18.22):

Fikk en dårlig vurdering på finn.no... Vi hadde helt fin kommunikasjon med høflige fraser, jeg hentet varene til avtalt tid og det var ingen problemer, trodde jeg. Jeg fikk hjelp til å bære, men det var ikke tunge og store ting og selger tilbø seg å gjøre det.

Merker at jeg er ganske irritert men vil lære av det; hva trekker du for når kjøp og salg gjennomføres? 

Er det flere som har fått tilbakemeldinger de er uenige i? Og har dere opplevd at en dårlig vurdering gjør utslag i at selgere ikke vil selge til deg eller at kjøpere blir skeptiske? Hvor mye legger du i tilbakemeldingene på finn.no når du kjøper/selger?

Fader, jeg ønsket å holde perfekt score... :( Og i tillegg tar jeg nok dette litt vel personlig. :P

Anonymkode: 3d088...4b9

Vil tippe vedkommende fikk problemer med ryggen etter at man måtte være med å bære. Bare en ide jeg fikk.

Anonymkode: a0d1a...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

EB4A8A7A-DC5A-4F22-82D8-5727F97A175F.thumb.jpeg.1b4e1579d23bbfde877da2d63fd14be2.jpeg644C83FA-CD62-40EC-8CC1-DDCAD8FB3E78.thumb.jpeg.daa59b42bbc67b7e97d1e8f63a5eab50.jpeg245BD76E-9F9C-47AE-9983-35DABE67B56C.thumb.jpeg.b3cbe0beeae8384aba594dff8e2f13ba.jpeg0DB63BD1-B40C-4B37-A2AF-87CC7EDB0CC6.thumb.jpeg.000888db082df8631bdb83f91d7aef09.jpegDD762124-7899-45C6-B95F-7FDED8D17896.thumb.jpeg.a3ce9ed1ff13215ab5761ff1f26dd562.jpegF6D9583F-F894-4434-9FA7-1AC35545A3C3.thumb.jpeg.2b0e22a2961c8450e0d0a142efd35803.jpeg

Anonymkode: ab70b...653

😨😨

Anonymkode: f61d6...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.7.2019 den 18.29):

Enda et problem i samfunnet, som er menneskeskapt. Vi skal vurdere hverandre igjen, ikke noe med snapchat, instagram og alle andre hjernedøde apps.

Presset tar aldri slutt.

Sukk. Ta meg tlbake til 80 tallet, da vi levde.

Anonymkode: 4c8d3...26c

Fortell, hva gjorde dere på 80-tallet? Hater dagens samfunn, men levde ikke på 80-tallet, men vil gjerne lære, og gjøre mer sånt. ❤️ 

Anonymkode: c5fa7...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ca 1 mnd. siden så la jeg ut dekk på FINN. Så ble jeg kontaktet av en fyr som skulle ha de. Han møtte opp og på vei ned til kjelleren så sier han til meg at han trenger dekk av størrelse R15. Men dekkene jeg selger er av størrelse R16, noe som fremkommer tydelig av annonsen, sier jeg. Det blir derfor ingen handel. 

 

Så avtaler jeg å selge dekkene til en annen som reserverer disse. Men før han rekker å hente de så blir jeg igjen kontaktet av han samme fyren som skulle ha dekk av størrelse R15. Han spør om jeg fortsatt har de for han vil kjøpe de. Er det mulig? Jeg sier pent at de er reservert og blir hentet av en annen.

Anonymkode: 176bc...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fikk også 7,5 etter at jeg solgte en bærbar, den var lite brukt og han fikk den billig. Ble så irritert at jeg slettet min vurdering av kjøperen, hadde gitt han 10 selv om det var mye frem og tilbake med han. Har nå sendt melding, bedt om forklaring og at han sletter sin vurdering.

Sletter han den ikke så er planen min å manipulere han til å svare på en av de andre annonsene mine, og det skal skje på denne måten: Kommer til å lyve noe om trøbbel med å motta meldinger siden den bærbare er markert som solgt og selvsagt aner jeg ikke hvordan jeg opphever den markeringen. Skal spørre han ett par spørsmål som viser omtanke om hvordan det går med PCen og bilen (som han klaget på), folk er jo mest villige til å kakle om seg selv..😴 Men, den eneste grunnen til at jeg spør spørsmål er for å geleide vedkommende inn på en av de andre annonsene mine, de som ikke er markert som solgt og som ikke "trøbler" 😉 Så skal jeg markere den han responderer på som "solgt", velge han og gi han bunn-vurdering! Dermed basta, payback time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir bare topp score hvis personen viste ekstra god service. Dersom handelen gikk helt normalt og problemfritt så gir jeg 8. Og det er jo fremdeles veldig bra, godt over gjennomsnittet. Ikke perfekt, men veldig bra. Ikke noe å sutre over. 😊

Hentet et salongbord for noen dager siden. Vi hadde avtalt nøyaktig klokkeslett og en halvtime før jeg kommer skriver hun at hun har lagt bordet utenfor døra hennes som jeg kunne plukke opp. Er ganske sikker på at hun var hjemme fordi lysene var på. Synes det var ganske merkelig og litt dårlig service så jeg ga henne 5,8. Litt rart at man ikke i det hele tatt vil se personen. 🤔 Er ikke mye smitte nå så skjønner ikke tankegangen. 

Anonymkode: 8d7e2...852

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gir bare topp score hvis personen viste ekstra god service. Dersom handelen gikk helt normalt og problemfritt så gir jeg 8. Og det er jo fremdeles veldig bra, godt over gjennomsnittet. Ikke perfekt, men veldig bra. Ikke noe å sutre over. 😊

Hentet et salongbord for noen dager siden. Vi hadde avtalt nøyaktig klokkeslett og en halvtime før jeg kommer skriver hun at hun har lagt bordet utenfor døra hennes som jeg kunne plukke opp. Er ganske sikker på at hun var hjemme fordi lysene var på. Synes det var ganske merkelig og litt dårlig service så jeg ga henne 5,8. Litt rart at man ikke i det hele tatt vil se personen. 🤔 Er ikke mye smitte nå så skjønner ikke tankegangen. 

Anonymkode: 8d7e2...852

Herregud.. 

Jeg setter alltid ut det jeg vil selge, fordi jeg ikke ønsker å møte fremmede. Jeg liker rett og slett ikke folk! 

Anonymkode: 9e4c8...f9f

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Gir bare topp score hvis personen viste ekstra god service. Dersom handelen gikk helt normalt og problemfritt så gir jeg 8. Og det er jo fremdeles veldig bra, godt over gjennomsnittet. Ikke perfekt, men veldig bra. Ikke noe å sutre over. 😊

Hentet et salongbord for noen dager siden. Vi hadde avtalt nøyaktig klokkeslett og en halvtime før jeg kommer skriver hun at hun har lagt bordet utenfor døra hennes som jeg kunne plukke opp. Er ganske sikker på at hun var hjemme fordi lysene var på. Synes det var ganske merkelig og litt dårlig service så jeg ga henne 5,8. Litt rart at man ikke i det hele tatt vil se personen. 🤔 Er ikke mye smitte nå så skjønner ikke tankegangen. 

Anonymkode: 8d7e2...852

Jøss. Hva slags ekstra god service forventer du av en privatperson på Finn.no? Betaler du tips også da kanskje? 

Anonymkode: 50ae2...93c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har aldri før gitt vurdering på finn, første gangen jeg skulle gi vurdering trykket jeg bare på smilefjeset jeg så, altså jeg viste ikke at de betydde score så jeg klarte å gi en 7,5 score til en, noe jeg så etterpå når vurderingen var ferdig, (går jo ikke an å forandre på det i ettertid) så det var dumt. Jeg mente jo ikke å gi så lav score. Jeg sendte han hvertfall en melding og forklarte. Så vet hvertfall han at jeg ikke mente å gi en så lav score. Så det er fult mulig å gjøre feil. 

Anonymkode: def77...a2b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...