Gå til innhold

Fikk en dårlig vurdering på finn.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Arild var sånn

Ubehagelig når folk presser på. Tror det er en eldre herremanntendens

Anonymkode: 9aef9...534

Arild, kanskje pappaen til Ronja?

(Bare søk Kvinneguiden og Ronja hvis du ikke forstår).

Æsj, har vært litt småsur i dag pga det som skjedde i går, redd det ødelegger videre kjøp og salg... Jeg skal av naturlige årsaker forholde meg mye til finn fremover...

Men jeg trøster meg med at det er flere som har møtt på slike folk og at det måtte skje før eller siden at noen trykket på "nest best" bare fordi jeg ikke var Jesus.

Synd det er så urettferdig, at det er de finn-sabotørene som ødelegger for andre hyggelige folk og gir lav score. De fleste trykker på 10 når handelen er helt normal eller hyggeligere... Så sabotørene får 10 og gir 7,5 igjen. Rasshøl. Kjerringa smilte ikke engang! Jeg burde vært et rasshøl på poengsummen men tenkte shit au jeg vil ikke være smålig... tapte på det ja... og så ble jeg smålig likevel! 🤣

Anonymkode: 3d088...4b9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arild, kanskje pappaen til Ronja?

(Bare søk Kvinneguiden og Ronja hvis du ikke forstår).

Æsj, har vært litt småsur i dag pga det som skjedde i går, redd det ødelegger videre kjøp og salg... Jeg skal av naturlige årsaker forholde meg mye til finn fremover...

Men jeg trøster meg med at det er flere som har møtt på slike folk og at det måtte skje før eller siden at noen trykket på "nest best" bare fordi jeg ikke var Jesus.

Synd det er så urettferdig, at det er de finn-sabotørene som ødelegger for andre hyggelige folk og gir lav score. De fleste trykker på 10 når handelen er helt normal eller hyggeligere... Så sabotørene får 10 og gir 7,5 igjen. Rasshøl. Kjerringa smilte ikke engang! Jeg burde vært et rasshøl på poengsummen men tenkte shit au jeg vil ikke være smålig... tapte på det ja... og så ble jeg smålig likevel! 🤣

Anonymkode: 3d088...4b9

Haha!!! Jeg forstår deg så godt. Jeg er skikkelig sur på Arild. Føler liksom at han er grunnen til at jeg ikke får solgt ting nå, selv om jeg har fått 10ere etter han.. haha. Stakkars oss som tar Finn så seriøst😂

Mulig jeg bør by på godtesnop for vurdering fremover 

Anonymkode: 9aef9...534

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 18.43, AnonymBruker skrev:

Merkelig. Jeg har solgt utrolig masse i løpet av året som er man aldri fått så mye som en vurdering. Er dette noe nytt?

Over til ts, kan være at selgeren egentlig ikke var så begeistra for å hjelpe ned med det du kjøpte, og egentlig hadde regnet med at du skulle klare det selv.

Anonymkode: 75682...859

Her kan du lese om hvordan vurderinger fungerer:

https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/202850691-Hvordan-gi-en-vurdering-av-selgere-og-kjøpere-på-Torget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper det er greit at jeg bruker denne tråden til å spørre om noe helt annet, sånn at det ikke blir så mange Finn-tråder.

Jeg selger en strikkeoppskrift på Finn, og pleier alltid å sende den elektronisk. Det er ikke noe behov for å treffe kjøperne. For et par måneder siden var det en kjøper som absolutt ville at vi skulle treffes, og jeg måtte si nei flere ganger og så hørte jeg plutselig ikke noe mer fra ham. Enda han i forkant virket temmelig oppsatt på å kjøpe oppskriften, han skrev at han til og med skulle kjøre til min hjemby for å hente den. Synes det hele var så merkelig, og tenkte at han kanskje var en eller annen slags type svindler? Men han hadde verifisert konto, bilde av seg selv, og hadde fått flere vurderinger fra andre. Er det noen som har opplevd noe lignende? Altså at kjøper har vært veldig opptatt av at man skal treffes. 

Anonymkode: cbacb...ac5

Jeg tenker at dere kan da treffes på ett offentlig sted. Det behøver ikke å være hjemme hos deg. Kan føles tryggere. Og må du gi fra deg telefonnummeret?  Kan dere ikke avtale treffsted og klokkeslett via Finn.no? ( Jeg må innrømme at jeg vet ikke helt hvordan Finn.no virker. Kun brukt det til å finne hybel en gang). Hvis du da treffer han kan du be om kontantbetaling. 

Anonymkode: 04084...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir automatisk dårlig vurdering uansett hvor fornøyd jeg er.

Er så lei av system der man skal hige etter toppscore på alle mulige måter.

Anonymkode: df2b3...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gir automatisk dårlig vurdering uansett hvor fornøyd jeg er.

Er så lei av system der man skal hige etter toppscore på alle mulige måter.

Anonymkode: df2b3...dda

Tenker du er useriøs nå. Scoren på finn skal gjenspeile tillit og ikke populæritet. 

Anonymkode: 3551c...5bc

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man virkelig gi karakter til den som kjøper varen også? Trodde det kun gikk en vei jeg, altså virdering av selger. Har aldri skrevet en vurdering, heller ikke fått en vurdering. Jeg bare sletter annonsen så fort jeg har solgt noe.

Anonymkode: 60f6f...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gir automatisk dårlig vurdering uansett hvor fornøyd jeg er.

Er så lei av system der man skal hige etter toppscore på alle mulige måter.

Anonymkode: df2b3...dda

Fryktelig dumt at du "trasser" ved å la det gå ut over folk som prøver å handle og selge varer på en miljøvennlig måte. Du ødelegger for en tredjepart som overhodet ikke har noe med systemet å gjøre men som er et offer for det samme.

Håper du forstår at det blir veldig feil. Systemet vil ikke gå bort av dette, men fordi du gir lav score vil det derimot bli et argument for at man må ha et poengsystem all den tid ikke alle bare gir 10 automatisk uansett. For det er jo først da det ville være poengløst å ha et poengsystem.

Men jeg tror du troller...

Anonymkode: 3d088...4b9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man virkelig gi karakter til den som kjøper varen også? Trodde det kun gikk en vei jeg, altså virdering av selger. Har aldri skrevet en vurdering, heller ikke fått en vurdering. Jeg bare sletter annonsen så fort jeg har solgt noe.

Anonymkode: 60f6f...e0a

Den som selger "velger" om det skal gis vurdering av hverandre. Dvs, kjøper kan ikke vurdere selger før selger har vurdert kjøper.

Anonymkode: 3d088...4b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den som selger "velger" om det skal gis vurdering av hverandre. Dvs, kjøper kan ikke vurdere selger før selger har vurdert kjøper.

Anonymkode: 3d088...4b9

Åja, da skjønner jeg! Så man kan unnslippe vurderinger helt da altså? Hater sånne vurderinger, hadde mista nattesøvnen jeg om noen hadde gitt meg dårlig score(høres jo ut som at det finnes idioter her som gir dårlig score på pur f)! Men hva om jeg kjøper noe da og selger skriver vurdering, men ikke jeg?

Anonymkode: 60f6f...e0a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man virkelig gi karakter til den som kjøper varen også? Trodde det kun gikk en vei jeg, altså virdering av selger. Har aldri skrevet en vurdering, heller ikke fått en vurdering. Jeg bare sletter annonsen så fort jeg har solgt noe.

Anonymkode: 60f6f...e0a

Ja, du som selger gir karakter først for å få kjøpers karakter publisert hos deg. Ellers får du den ikke. Når jeg er usikker hvordan den andre har opplevd handelen så har jeg noen ganger droppet å gi hvis personen har oppført seg sært. Tror det har skjedd 3 ganger nå, men opplever at jeg gir flere vurderinger enn det jeg får tilbake så tar det som ett tegn at de er fornøyde likevel.

Anonymkode: 3551c...5bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ga jeg bort en helt ny vare med prislappen fortsatt på på Finn (kjøpsprisen var 800,-, rydda i skapene og gadd ikke prøve å selge den) Fikk melding fra en som bor innen gangavstand om at han ville ha den og jeg la den utenfor huset siden vi ikke var hjemme da det passet for vedkommende å hente. Siden da har det regnet to ganger, og den ligger der fortsatt... 🤦‍♀️

Kan prøve å gi den bort på nytt, men nå blir det da «våt med prislapp som har falt av, usikker på om den funker». 

Anonymkode: 893ca...e26

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, AnonymBruker said:

Nå ga jeg bort en helt ny vare med prislappen fortsatt på på Finn (kjøpsprisen var 800,-, rydda i skapene og gadd ikke prøve å selge den) Fikk melding fra en som bor innen gangavstand om at han ville ha den og jeg la den utenfor huset siden vi ikke var hjemme da det passet for vedkommende å hente. Siden da har det regnet to ganger, og den ligger der fortsatt... 🤦‍♀️

Kan prøve å gi den bort på nytt, men nå blir det da «våt med prislapp som har falt av, usikker på om den funker». 

Anonymkode: 893ca...e26

Jeg har erfart, at det ikke nyter å gi bort. Folk sier de kommer, i titalls, men ingen kommer. Bedre å selge til 50 lapp, da forplikter de jo seg å møte opp. 

Anonymkode: 4bf46...eeb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset er å forte seg å rate kjøper til 10/10, slik at det koster dem litt mer å ikke gi tilsvarende score tilbake 😅 så fremt handelen går greit så klart! 

Anonymkode: 2583b...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 10-rating, ga en kjøper 10 fordi han faktisk møtte opp og kjøpte noe/fikk noe gratis (det husker jeg ikke). Men husker jeg var møkklei av folk som sa de skulle komme og ikke kom. Han ga meg samme score tilbake.

Nå vurderer jeg aldri folk lenger. Bare sletter annonsen, jeg gir bort gratis som oftest. 

Anonymkode: 7b6f0...2e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fryktelig dumt at du "trasser" ved å la det gå ut over folk som prøver å handle og selge varer på en miljøvennlig måte. Du ødelegger for en tredjepart som overhodet ikke har noe med systemet å gjøre men som er et offer for det samme.

Håper du forstår at det blir veldig feil. Systemet vil ikke gå bort av dette, men fordi du gir lav score vil det derimot bli et argument for at man må ha et poengsystem all den tid ikke alle bare gir 10 automatisk uansett. For det er jo først da det ville være poengløst å ha et poengsystem.

Men jeg tror du troller...

Anonymkode: 3d088...4b9

Syns ikke det er fryktelig dumt. Og troller heller ikke.

Anonymkode: df2b3...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal gå inn i deg selv ts, for man kan aldri kontrollere andre mennesker. Og hvis du er sååå opptatt av den beste scoren, høres du veldig usikker ut...Du gjorde ditt beste, da kunne ikke du gjort noe mer. Hva selgeren da gjør, er ikke ditt bord lenger. 

Man kan som sagt ikke kontrollere andre, og en ting jeg har merket meg, er at om folk kommer med dårlige tilbakemeldinger, handler det ofte ikke om deg ts, men den personen som gir tilbakemeldinger,  sitt humør. Er en person i dårlig humør, kan de oftere slenge ut en middels/kjip kommentar. Det kan du jo tenke på hvis du skulle få en dårlig score igjen. At det handler om den personen, ikke deg. Det er også faktisk endel lærere som holder elever nede av den grunn...at de ikke er fornøyd med eget liv, og gir enkelte elever dårligere karakterer enn de skulle hatt, fordi de klarer ikke være rause når de selv er misfornøyde. 

Anonymkode: ff64a...f3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns ikke det er fryktelig dumt. Og troller heller ikke.

Anonymkode: df2b3...dda

Du tar med andre ord ut din egen misnøye på andre...

Anonymkode: ff64a...f3b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at noen, og særlig den eldre garde, misforstår hva poengscoren betyr. 10/10 betyr ikke "selger er til å stole på og varen var som beskrevet" for dem, men de vurderer slik: "Er dette den absolutt beste mulige handelen jeg kunne hatt?"

Anonymkode: 9d3ca...519

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...