Gå til innhold

Aldri kjærestemateriale


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men ikke så veldig ydmyk, kanskje? ;)

Anonymkode: a922c...c03

Jo, veldig faktisk. Hva får deg til å tro noe annet? 

Anonymkode: d53f7...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vist veldig mange damer her som får høre hele tiden at de er pene og sexy osv som sliter veldig på markedet. Jeg lurer på om det kan være en greie at dere har venner som overvurderer utseendet deres og/eller at dere er for selektiv når det kommer til partner. 

Det er som sagt en kjensgjerning at i det andre kjønns øyne er kvinner mer attraktive enn menn. Dvs en gjennomsnittlig pen jente  mener hun bør få en gjennomsnittlig pen mann, her kommer problemet bare 1/5 menn regnes av kvinner som gjennomsnittlig pen, blant kvinner derimot er rundt halvparten over/under snittet i følge menn. Dette fører jevnlig til at kvinner setter kravene sine høyere enn realistisk. Om en legger høyere utdanning som et krav på toppen av dette igjen blir skjevfordelingen bare enda verre (forskning viser også at kvinner helst ikke vil være i forhold med menn av lavere utdanning enn de selv).

Litt mer om denne problemstillingen kan du lese her (i denne studien brukte de data fra Tinder):

https://medium.com/@worstonlinedater/tinder-experiments-ii-guys-unless-you-are-really-hot-you-are-probably-better-off-not-wasting-your-2ddf370a6e9a

 

Begynner å bli litt oppgitt over hvor mange KG folk som i forsøket på å være støttende utelukker den mest sannsynlige årsaken til at kvinner ikke finner seg en mann. Når problemet vedvarer over lengre tid er det bedre å se seg selv i speilet enn å klage på at alle mennene du møter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer fra en veldig bra familie. Foreldrene mine har vært gifte i langt over 30 år og sammen lenge før det. Dem er bestevenner. Jeg har en god oppdragelse, snill og lojal. Har en god moral og de rette verdiene. Jeg får alltid høre at jeg er utrolig snill og en veldig bra dame. 

Anonymkode: d53f7...dd4

Hvor treffer du menn da? Hva er dine kriterier? Hva hadde du felles med f.eks. siste fyren du datet?

Anonymkode: 20785...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesp
Du går etter menn utenfor din liga
De har ingenting imot å ha sex med deg, eller å ha deg mens de leter etter noe på eget nivå

Er det dårlig gjort? Absolutt

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor treffer du menn da? Hva er dine kriterier? Hva hadde du felles med f.eks. siste fyren du datet?

Anonymkode: 20785...eae

Gjennom venner, sosiale media, på fest, på gata, nabolaget osv. Har ingen spesiell type. Har datet høye, lave, tjukke, tynne, dødskjekke, noen litt mindre pene, nerder, treningsidioter, gamere osv. Har mye til felles med alle jeg har datet. 

Anonymkode: d53f7...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, KapteinJ skrev:

Er vist veldig mange damer her som får høre hele tiden at de er pene og sexy osv som sliter veldig på markedet. Jeg lurer på om det kan være en greie at dere har venner som overvurderer utseendet deres og/eller at dere er for selektiv når det kommer til partner. 

 

Det er nok veldig vanskelig å få ærlige tilbakemeldinger fra venner. Det gjelder spesielt jenter, som ofte skal backe hverandre opp og sliter litt med brutal ærlighet.

Jeg har flere venninner som er single og på jakt etter en kjæreste. Det er attraktive jenter med mye å tilby også personlig (ellers ville jeg jo ikke tilbragt tid med dem, om de var kjedelige), så objektivt sett burde det jo være greit for dem å finne seg en mann.

Utover det så ser jeg selvsagt ting som kan stå i veien for dem. Men det er nesten umulig å ta den samtalen. Jeg har forsøkt meg en gang, og da ble det pottesur stemning, selv om jeg mener jeg ordla meg veldig forsiktig.

Anonymkode: 20785...eae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønte det. Så din alder er altså 41 år? Okay!☺️

Anonymkode: d14fe...af1

???

Vel, dersom 1år er "en del eldre" fra ditt ståsted, så skal jeg ikke ødelegge det for deg 😉

Kanskje 29 og et halvt du 🤪

(Fra mitt ståsted er ikke 1 år "en del eldre", men whatever makes you happy 😂)

Anonymkode: 59a3b...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skriver dette innlegget med tårer. Det er 5. gangen jeg har datet noen, hvor det viser seg på et vis at jeg ikke er god nok for ham. Jeg vet at noen menn er drittsekker, men når det skjer så ofte så må det jo feile meg noe. Hva gjør at jeg er den eneste i venninnegjengen som aldri får opplevd gjensidig kjærlighet? Det er ikke et retorisk spørsmål, jeg vil virkelig ha svar på hva som er så forferdelig med meg. Jeg trodde jeg gjorde alt riktig denne gangen. Jeg ventet med sex til jeg fikk bekreftelse på at han likte meg, jeg er renslig, hyggelig, støttende og prøver genuint å være den beste utgaven av meg selv og det er aldri bra nok. Hvordan kan jeg finne ut dette? Jeg er så redd for å ende opp alene og barnløs. Klokka tikker og jeg har aldri vært sammen med noen i mer enn kanskje 2 måneder.

Anonymkode: 39e9a...a5f

Ender selv opp kun sammen med menn som vil knulle meg, og ikke ha et forhold..

Føler med deg..

Anonymkode: 6b315...784

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener DU? Jeg har ikke tenkt å "finne meg en annen mening i livet" fordi jeg "ikke er bra nok for menn". Selvfølgelig er jeg bra nok for menn! Alle kvinner er bra nok for menn! ts

Anonymkode: 39e9a...a5f

På tide lete i andre miljøer. Lete etter andre typer menn. Ikke det du vanligvis går etter...

Anonymkode: b8be1...9c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

???

Vel, dersom 1år er "en del eldre" fra ditt ståsted, så skal jeg ikke ødelegge det for deg 😉

Kanskje 29 og et halvt du 🤪

(Fra mitt ståsted er ikke 1 år "en del eldre", men whatever makes you happy 😂)

Anonymkode: 59a3b...d80

Vet jeg må bevege meg forsiktig med kvinner som er i den alderen der. Så derfor ble det 41 år gammel.😄

Anonymkode: d14fe...af1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ender selv opp kun sammen med menn som vil knulle meg, og ikke ha et forhold..

Føler med deg..

Anonymkode: 6b315...784

ganske mange kvinner som knuller første date, skjønner ikke hva dem tenker, mannen bedrar selvsagt henne med fulle.... 

 

Anonymkode: 5a2d5...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at med menn så er det ikke så veldig mange ting som spiller inn i valg av dame. Menn har gjerne ikke en smørbrødliste som utgangspunkt - med det mener jeg ikke at de er mindre kresne, bare at det hviler på færre punkter.

Ganske enkelt: utseende og samvær. Først og fremst; finner jeg henne fysisk attraktiv, er hun pen, søt og sexy og tenner jeg på henne? Og sekundært: trives jeg i hennes selskap? Har vi det gøy, er hun interessant, klikker vi, kan jeg være meg selv og vil jeg være rundt henne hele tiden? 

Man kan være pen men rett og slett litt kjedeig og intetsigende og være rundt, eller man kan være morsom men ikke fysisk attraktiv nok til at han føler at han vil låse seg til deg. 

Hans valgmuligheter på markedet er jo også klart en faktor her. 

Forelskelse er jo ikke varig, men det er innledningen til de fleste forhold. Og forelskelse er ikke annet enn en kjemisk reaksjon som oppstår når vi får bekreftelse (litt, ikke for mye), fra noen vi oppfatter som litt utenfor vår liga. At han tenker at denne dama er så nydelig og så utrolig kul at jeg må bare gjøre det jeg kan for at hun skal bli min.

På godt og vondt, opplever man ikke at menn blir forelsket, så har man ikke tikket av på disse tingene. Kanskje er du ikke helt hans type fysisk, kanskje var sexen litt 'meh', kanskje er du veldig tilgjengelig og litt kjedelig.

Kanskje har dere rett og slett ikke pang kjemi, og din standard for hva som er "god kjemi" er lavere enn hans. Det tror jeg er ganske vanlig. Jeg har også opplevd å være på date med menn som i etterkant syntes vi hadde det veldig hyggelig, mens det for meg bare var "ok". Til sammenlikning har jeg vært på dater som varte i seks timer, der vi satt og lo og snakket om alt mellom himmel og jord. Du merker det når det smeller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ganske mange kvinner som knuller første date, skjønner ikke hva dem tenker, mannen bedrar selvsagt henne med fulle.... 

 

Anonymkode: 5a2d5...6a8

Hva er galt med sex ved første date? 

Anonymkode: d14fe...af1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Lostintranslation skrev:

Jeg tenker at med menn så er det ikke så veldig mange ting som spiller inn i valg av dame. Menn har gjerne ikke en smørbrødliste som utgangspunkt - med det mener jeg ikke at de er mindre kresne, bare at det hviler på færre punkter.

Ganske enkelt: utseende og samvær. Først og fremst; finner jeg henne fysisk attraktiv, er hun pen, søt og sexy og tenner jeg på henne? Og sekundært: trives jeg i hennes selskap? Har vi det gøy, er hun interessant, klikker vi, kan jeg være meg selv og vil jeg være rundt henne hele tiden? 

Man kan være pen men rett og slett litt kjedeig og intetsigende og være rundt, eller man kan være morsom men ikke fysisk attraktiv nok til at han føler at han vil låse seg til deg. 

Hans valgmuligheter på markedet er jo også klart en faktor her. 

Forelskelse er jo ikke varig, men det er innledningen til de fleste forhold. Og forelskelse er ikke annet enn en kjemisk reaksjon som oppstår når vi får bekreftelse (litt, ikke for mye), fra noen vi oppfatter som litt utenfor vår liga. At han tenker at denne dama er så nydelig og så utrolig kul at jeg må bare gjøre det jeg kan for at hun skal bli min.

På godt og vondt, opplever man ikke at menn blir forelsket, så har man ikke tikket av på disse tingene. Kanskje er du ikke helt hans type fysisk, kanskje var sexen litt 'meh', kanskje er du veldig tilgjengelig og litt kjedelig.

Kanskje har dere rett og slett ikke pang kjemi, og din standard for hva som er "god kjemi" er lavere enn hans. Det tror jeg er ganske vanlig. Jeg har også opplevd å være på date med menn som i etterkant syntes vi hadde det veldig hyggelig, mens det for meg bare var "ok". Til sammenlikning har jeg vært på dater som varte i seks timer, der vi satt og lo og snakket om alt mellom himmel og jord. Du merker det når det smeller.

Først sier du at for menn er det ikke så mange ting som spiller inn, og så ramser du opp både det ene og det andre. Attraktiv, pen, sexy, har vi det gøy, er hun interessant. Neida, menn er ikke kravstore. Lol

Anonymkode: 10891...2b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først sier du at for menn er det ikke så mange ting som spiller inn, og så ramser du opp både det ene og det andre. Attraktiv, pen, sexy, har vi det gøy, er hun interessant. Neida, menn er ikke kravstore. Lol

Anonymkode: 10891...2b7

Det er to ting: attraktivitet og samvær. Det har jeg jo skrevet.

Jeg har også skrevet at menn er ikke mindre kravstore (står jo ordrett...). De har bare kravene fordelt på færre ting. 

Attraktiv, pen og sexy er jo det samme: attraktivitet.

Endret av Lostintranslation
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, veldig faktisk. Hva får deg til å tro noe annet? 

Anonymkode: d53f7...dd4

Ingen person som sier den er veldig ydmyk, er veldig ydmyk. 

Reelt ydmyke folk framhever ikke sin egen ydmykhet.

Anonymkode: a922c...c03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En 29 år gammel dame bør ikke ha problemer med å få en kjæreste om hun ønsker. Enten er det noe uvanlig som gjør at du blir valgt bort, eller så prøver du deg kun på menn du ikke har sjans på. Jeg tipper det siste, og dette er veldig vanlig i disse tinder tider. Symptomet er gjerne at menn du dater kun er interessert i sex og ikke noe mer.

Det at folk sier du er pen betyr ingenting, alle får høre det. Om du har hatt sex med pene menn har og lite å si. Ditt "nivå" er menn du har hatt seriøse forhold med, så enkelt er det.

Ingen aner hvordan du ser ut, og hvordan datene dine ser ut. Men generelt må damer som opplever at ingen menn vil ha noe seriøst med dem våkne opp. Det er ikke noe mer synd på dem enn på incels. Hvis man kun er interessert i de som er penere enn en selv får man forbli ensom da.

Anonymkode: bc5e3...f35

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En 29 år gammel dame bør ikke ha problemer med å få en kjæreste om hun ønsker. Enten er det noe uvanlig som gjør at du blir valgt bort, eller så prøver du deg kun på menn du ikke har sjans på. Jeg tipper det siste, og dette er veldig vanlig i disse tinder tider. Symptomet er gjerne at menn du dater kun er interessert i sex og ikke noe mer.

Det at folk sier du er pen betyr ingenting, alle får høre det. Om du har hatt sex med pene menn har og lite å si. Ditt "nivå" er menn du har hatt seriøse forhold med, så enkelt er det.

Ingen aner hvordan du ser ut, og hvordan datene dine ser ut. Men generelt må damer som opplever at ingen menn vil ha noe seriøst med dem våkne opp. Det er ikke noe mer synd på dem enn på incels. Hvis man kun er interessert i de som er penere enn en selv får man forbli ensom da.

Anonymkode: bc5e3...f35

Men hvorfor har ikke kvinner lov til å ha lyst på en kjæreste de faktisk tenner på? Et forhold der damen ikke tenner på mannen har jo heller ingen fremtid. Så da blir det jo sånn? 

Anonymkode: 00c85...201

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver dette innlegget med tårer. Det er 5. gangen jeg har datet noen, hvor det viser seg på et vis at jeg ikke er god nok for ham. Jeg vet at noen menn er drittsekker, men når det skjer så ofte så må det jo feile meg noe. Hva gjør at jeg er den eneste i venninnegjengen som aldri får opplevd gjensidig kjærlighet? Det er ikke et retorisk spørsmål, jeg vil virkelig ha svar på hva som er så forferdelig med meg. Jeg trodde jeg gjorde alt riktig denne gangen. Jeg ventet med sex til jeg fikk bekreftelse på at han likte meg, jeg er renslig, hyggelig, støttende og prøver genuint å være den beste utgaven av meg selv og det er aldri bra nok. Hvordan kan jeg finne ut dette? Jeg er så redd for å ende opp alene og barnløs. Klokka tikker og jeg har aldri vært sammen med noen i mer enn kanskje 2 måneder.

Anonymkode: 39e9a...a5f

Er i samme båt som deg. Ble faktisk avvist for ørtende gang i kveld. Får mye komplimenter og menn oppsøker meg og skriver til meg fra alle kanaler, men jeg er tydeligvis ikke verdt å bli sammen med. Blir dumpa før det blir seriøst hver gang. Føler selv jeg har gode verdier og er blid og snill, men ja, det feiler meg tydeligvis noe som jeg ikke klarer å se selv. 

Anonymkode: bbb47...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er i samme båt som deg. Ble faktisk avvist for ørtende gang i kveld. Får mye komplimenter og menn oppsøker meg og skriver til meg fra alle kanaler, men jeg er tydeligvis ikke verdt å bli sammen med. Blir dumpa før det blir seriøst hver gang. Føler selv jeg har gode verdier og er blid og snill, men ja, det feiler meg tydeligvis noe som jeg ikke klarer å se selv. 

Anonymkode: bbb47...9e0

Hvorfor så sur? 

Anonymkode: d14fe...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...