Pingvin1 Skrevet 31. juli 2019 #81 Del Skrevet 31. juli 2019 Kan vi ikke holde oss til bokmål eller nynorsk? 😊 Er utrolig slitsomt å lese dialekt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
56hedy Skrevet 31. juli 2019 #82 Del Skrevet 31. juli 2019 9 minutter siden, Pingvin1 skrev: Jeg opplevde også å blø litt og tenkte at alt håp var ute. Sykepleieren og legen mente at hvis det ikke var veldig mye blod og ingen smerter, så var det nok helt ufarlig. Fikk sutret meg til ultralyd i dag, fordi jeg var overbevist om at noe var galt. Men, vi fikk se et hjerte som banket. De sa det var ganske vanlig med litt blødning i første trimester. Håper virkelig at det går fint med deg også 💕 Det hjelper å høre om andre i lignende situasjon! Og det måtte vært en utrolig stor lettelse for deg og se hjertet banke i dag❤️ Jeg har jo selvfølgelig googlet og lest rundt om kring, og ser jo at det er veldig vanlig å blø så tidlig. Men man blir jo så bekymret og redd uansett! Hvis det er hcg stigning så blir jeg henvist til tidlig UL neste uke! Så jeg får bare krysse fingrene🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvin1 Skrevet 31. juli 2019 #83 Del Skrevet 31. juli 2019 3 minutter siden, 56hedy skrev: Det hjelper å høre om andre i lignende situasjon! Og det måtte vært en utrolig stor lettelse for deg og se hjertet banke i dag❤️ Jeg har jo selvfølgelig googlet og lest rundt om kring, og ser jo at det er veldig vanlig å blø så tidlig. Men man blir jo så bekymret og redd uansett! Hvis det er hcg stigning så blir jeg henvist til tidlig UL neste uke! Så jeg får bare krysse fingrene🤞🏼 Krysser fingrene jeg også. Synes du er tålmodig, jeg hadde løpt på ultralyd 🙈😂 Jeg er elendig på å sitte uten å vite, absolutt noe jeg burde jobbe med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
56hedy Skrevet 31. juli 2019 #84 Del Skrevet 31. juli 2019 2 minutter siden, Pingvin1 skrev: Krysser fingrene jeg også. Synes du er tålmodig, jeg hadde løpt på ultralyd 🙈😂 Jeg er elendig på å sitte uten å vite, absolutt noe jeg burde jobbe med. Det skal sies at tårene rant og jeg stri gråt til legen min i går om at jeg ønsket ultralyd NÅ. Men hun fortalte at det har blitt så strenge krav med å få ultralyd så tidlig, at da måtte jeg søke time privat og de har åpent kun 1 dag i uka der jeg bor, og det er fullbookede timer. De må derfor vite om det er hcg stigning før hun kan henvise meg til UL på sykehuset. Det er så sinnsykt kjipt og grusomt å skulle vente på det svaret. Så jeg har ikke annet valg enn å være tålmodig😩🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvin1 Skrevet 31. juli 2019 #85 Del Skrevet 31. juli 2019 1 minutt siden, 56hedy skrev: Det skal sies at tårene rant og jeg stri gråt til legen min i går om at jeg ønsket ultralyd NÅ. Men hun fortalte at det har blitt så strenge krav med å få ultralyd så tidlig, at da måtte jeg søke time privat og de har åpent kun 1 dag i uka der jeg bor, og det er fullbookede timer. De må derfor vite om det er hcg stigning før hun kan henvise meg til UL på sykehuset. Det er så sinnsykt kjipt og grusomt å skulle vente på det svaret. Så jeg har ikke annet valg enn å være tålmodig😩🙈 Har hørt at de er litt streng når det er offentlig, så veldig kjedelig at det ikke er noe privat tilbud i nærheten. Men nå får du jo sjekket hcg, er jo like greit det 😊 Jeg har troen på at dette går bra. Hvis det bare var litt blod uten smerter og du sluttet å blø, da er nok ting bra. Ihvertfall det de sa til meg på klinikken jeg går til, og de er jo eksperter på dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
56hedy Skrevet 31. juli 2019 #86 Del Skrevet 31. juli 2019 Akkurat nå, Pingvin1 skrev: Har hørt at de er litt streng når det er offentlig, så veldig kjedelig at det ikke er noe privat tilbud i nærheten. Men nå får du jo sjekket hcg, er jo like greit det 😊 Jeg har troen på at dette går bra. Hvis det bare var litt blod uten smerter og du sluttet å blø, da er nok ting bra. Ihvertfall det de sa til meg på klinikken jeg går til, og de er jo eksperter på dette. Ja, jeg håper det!🙌🏻 Tusen takk for støtten og beroligende ord du gir meg! Setter sånn pris på det🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvin1 Skrevet 31. juli 2019 #87 Del Skrevet 31. juli 2019 Akkurat nå, 56hedy skrev: Ja, jeg håper det!🙌🏻 Tusen takk for støtten og beroligende ord du gir meg! Setter sånn pris på det🥰 Godt vi kan være her for hverandre 🤗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
56hedy Skrevet 1. august 2019 #88 Del Skrevet 1. august 2019 Når jeg var til legen i dag fikk jeg svar på den første hcg målingen jeg tok på tirsdag. Jeg fikk høre at den var på 34 000. Legen syntes det var ett bra tall til å være 6+6, og at jeg ut i fra denne prøven var veldig gravid. Men gjenstår å se om det vil fortsette å øke. Er det flere som har målt hcg rundt uke 7-8? Hvilke resultat hadde dere? Vet ikke hva som er normalt å ligge på jeg..? Finnes det noen skala eller skjema man kan sammenligne med hva som er normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvin1 Skrevet 2. august 2019 #89 Del Skrevet 2. august 2019 @56hedy Hvordan går det med deg? Har det vært noe mer blødninger? Får du svar på andre blodprøven i dag eller må du vente til over helgen? Håper du får svar i dag 💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepsimax1991 Skrevet 2. august 2019 #90 Del Skrevet 2. august 2019 Hei 😁 slenger meg på her jeg også ! 27 år, gravid med barn nr 1! 9+6 i dag , termin 3.3.20 😍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
56hedy Skrevet 2. august 2019 #91 Del Skrevet 2. august 2019 3 timer siden, Pingvin1 skrev: @56hedy Hvordan går det med deg? Har det vært noe mer blødninger? Får du svar på andre blodprøven i dag eller må du vente til over helgen? Håper du får svar i dag 💕 Jeg har heldigvis ikke hatt flere blødninger. Har bare fått svar på første hcg prøven, og legen var veldig positiv til dette svaret. Jeg må desverre vente helt til mandag før jeg får det komplette svaret!😞 Begynner å bli gal av å vente nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvin1 Skrevet 2. august 2019 #92 Del Skrevet 2. august 2019 2 minutter siden, 56hedy skrev: Jeg har heldigvis ikke hatt flere blødninger. Har bare fått svar på første hcg prøven, og legen var veldig positiv til dette svaret. Jeg må desverre vente helt til mandag før jeg får det komplette svaret!😞 Begynner å bli gal av å vente nå.. Så bra at det ikke har vært noe mer blødninger og at legen var fornøyd med første prøven. Det er jo gode nyheter 😊 Skjønner at det blir en lang helg når man går og venter sånn, men prøv å finne på noe hyggelig så tiden går fortere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
56hedy Skrevet 2. august 2019 #93 Del Skrevet 2. august 2019 3 timer siden, Pingvin1 skrev: Så bra at det ikke har vært noe mer blødninger og at legen var fornøyd med første prøven. Det er jo gode nyheter 😊 Skjønner at det blir en lang helg når man går og venter sånn, men prøv å finne på noe hyggelig så tiden går fortere. Ja, har heldigvis en samboer som er flink til å ta meg med på ting, så jeg får tankene over på noe annet🙌🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvin1 Skrevet 2. august 2019 #94 Del Skrevet 2. august 2019 1 time siden, 56hedy skrev: Ja, har heldigvis en samboer som er flink til å ta meg med på ting, så jeg får tankene over på noe annet🙌🏻 Så bra 💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartheJosefine Skrevet 3. august 2019 #95 Del Skrevet 3. august 2019 Bestilt TUL som jeg skal på på mandag. Er 8+2 da og trenger å roe nervene litt🙌☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker barn Skrevet 3. august 2019 #96 Del Skrevet 3. august 2019 På 18.7.2019 den 12.32, Lovely123 skrev: Drister meg til å lage denne skravletråden ✌ Velkommen til skravletråd for oss med termin i mars og april 2020. Håper den fyller seg opp med masse forventningsfulle mammaer 👌 TerminlistePepsimax1991 - 27år - B1 - Menstermin 03.03 - TUL Lundii - 28år - B2 -Menstermin 09.03 - TUL Naerin - 36år - B4 - Beregnet termin 10.03 ( KS-dato blir nok noe helt annet) AM11 - 28år - B1 - Prøverørstermin 18.03 - TUL MartheJosefine - 28år - B1 - Menstermin 18.03 - TULPrudence - 33år - B2 - Menstermin 21.3 - TUL 56hedy - 24år- B1- foreløpig utregnet termin 21.03 - TUL pingvin1 - 32år - B1, IVF-termin 23.03 -TUL trachea - 27år - B1 - Menstermin 26.03 - TUL J1994 - 25år - B1 - Menstermin 27.03 - TULPuffy123 - 25år - B1 - Menstermin 28.03 - TUL Lovely123 - 21år - B2 - CBDigital med uke indikator Termin 29.03-04.04 (ingen mensen etter fødsel) - TUL Anonym0613 - år - B2 - Menstermin 12.04 - TUL Ønskerbarn - 29 - B1 - Mensternin 13.04 - TUL Forklaring på listen Nick - Din alder - B1: Dette blir ditt første barn, B2: Dette blir ditt andre barn osv. - Terminer, TUL=Termin Ultralyd, den tar vel noen uker før noen har, men da er jeg klar! Har noen ett rosa eller blått babyikon til slutt, har de delt at de får en jente eller gutt med oss. Om det ikke er delt, men at man har født er delt, blir det grønn baby. Siste dato er eventuelt når man fødte. Takk for at du tittet innom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker barn Skrevet 3. august 2019 #97 Del Skrevet 3. august 2019 Hei! Jeg blir med her jeg, selv om jeg ikke helt tør å tro på dette enda. Måtte ta senabort i mars etter funn på ordinær ultralyd som var uforenlig med liv, og etter det er alt jeg har ønsket meg å bli gravid på nytt. Og nå er jeg altså det, men selv om jeg er glad er jeg også livredd for at noe skal gå galt denne gangen også 😭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prudence Skrevet 4. august 2019 #98 Del Skrevet 4. august 2019 På 31.7.2019 den 14.54, Lovely123 skrev: Såkjekt! Det blir nokk spennende. Kan tenka de ble glade da du fortalte det, glede meg selv til å fortelle det🤭 Det er jo så forskjellig, mange ønske venta lenge åg noen ønsker å si det før. Med han første sa eg det på jul og da var jeg vell 7 uker på vei, og det kommer jeg til å være denne gang og sa jeg sier det (sier det på fredag) e nesten 8 uker da men da samles med å syns det er greit å sei E jo veldi koseligt da Ja, spesielt foreldrene mine ble veldig glade. Svigers gleder seg nok veldig de også, men de fikk jo typisk vite det dagen etter positiv test, så vi var alle litt i sjokk 🙈 Syns også 7-8 uker er fint tidspunkt å fortelle de nærmeste om det ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prudence Skrevet 4. august 2019 #99 Del Skrevet 4. august 2019 Nei nå. Jeg har jo vært gravid før, men det føles som en evighet siden og jeg husker jo tydeligvis veldig lite.. er 7+4 i dag. Og nå i løpet av de siste dagene har tissetrangen roet seg endel, og kvalmen er ikke like ille. Nå kjenner jeg plutselig tydelig press nederst i magen, spesielt nedenfor navlen på hver side. Og når jeg kjenner etter er det temmelig hardt. Følger jeg det harde oppover stopper det rett over navlen og skrår inn. Jeg husker at jeg kunne kjenne livmoren på den måten sist også, før jeg kjente liv og magen var supersynlig. Men er det ikke litt tidlig? Har hørt at man ofte får mage langt før med nr 2 da.. Hvor langt opp står livmoren når man er i uke 8? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovely123 Skrevet 4. august 2019 Forfatter #100 Del Skrevet 4. august 2019 På 31.7.2019 den 15.59, Pingvin1 skrev: Kan vi ikke holde oss til bokmål eller nynorsk? 😊 Er utrolig slitsomt å lese dialekt. Forstår du syns det e slitsomt å lese dialekt, men eg har det samma med bokmål. Lese det fint men å skriva det er noe annet ... Så syns me skal få lovt til å skrive kossen med vil 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå