Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2020

Lovely123

Anbefalte innlegg

På 18.7.2019 den 12.32, Lovely123 skrev:

Drister meg til å lage denne skravletråden ✌ 

Velkommen til skravletråd for oss med termin i mars og april 2020. Håper den fyller seg opp med masse forventningsfulle mammaer 👌 

:velkommen:

:babyjente:Terminliste:babygutt:

SnikendeUllteppe1 - 26år - B1 - Menstermin 02.03 - Ordinær Ultralyd Termin
Pepsimax1991 - 27år - B1 - Menstermin 03.03 - Ordinær Ultralyd Termin :babyjente: 08.Mars.2020
Cleopatra - 26år - B1 & B2 - Menstermin 07.03 Ordinær Ultralyd Termin :babyjente::babyjente: 10.Mars.2020
Lundii - 28år - B2 -Menstermin 09.03 - Ordinær Ultralyd Termin :babyjente: 10.Mars.2020
Frkhumle - 33år - B3 - Menstermin 09.03 Ordinær Ultralyd Termin :babysmokk: 09.Mars.2020
Naerin - 36år - B4 - Beregnet termin 10.03 - Ordinær Ultralyd Termin/KS-dato
Wiley - 37år - B1 - IVF-termin 16.03 - Ordinær Ultralyd Termin :babyjente: 16.Mars.2020
Bobla85 - 34år - B1 - IVF-termin 16.03 - Ordinær Ultralyd Termin :babyjente: 16.Mars.2020
AM11 - 28år - B1 - Prøverørstermin 22.03 - Ordinær Ultralyd Termin
MartheJosefine - 28år - B1 - Menstermin 18.03 - Ordinær Ultralyd Termin
Prudence - 33år - B2 - Menstermin 21.03 - Ordinær Ultralyd Termin :babyjente: 31.Mars.2020
56hedy - 24årB1 - Foreløpig utregnet termin 21.03 - Ordinær Ultralyd Termin :babyjente: 23.Mars.2020
pingvin1 - 32år - B1 - IVF-termin 23.03Ordinær Ultralyd Termin :babygutt: 23.Mars.2020
Anonym232 - 21år - B1 - Menstermin 25.03 - Ordinær Ultralyd Termin :babygutt: 31.Mars.2020
trachea - 27år - B1 - Menstermin 26.03 - Ordinær Ultralyd Termin
J1994 - 25år - B1 - Menstermin 27.03 - MissedAbortion på UL 16.08.2019 :grine: (kondolerer)
Puffy123 - 25år - B1 - Menstermin 28.03 - Ordinær Ultralyd Termin
Lovely123 - 21år - B2 - UltralydTermin 30.03 - Ordinær Ultralyd Termin :babyjente: 26.Mars.2020
Nysgjerrig1 -26år - B1 - Menstermin 06.04Ordinær Ultralyd Termin :babyjente: 5.April.2020
Anonym0613 - år - B2 - Menstermin 12.04 - Ordinær Ultralyd Termin
Ønskerbarn - 29år - B1 - Menstermin 13.04 - Ordinær Ultralyd Termin :babyjente: 14.April.2020
Sariou - 34år - B2 - Menstermin 16.04Ordinær Ultralyd Termin :babyjente: 15.April.2020
Pecanpie - 30år - B1 - Menstermin 18.04 - Spontan Abort :grine: (kondolerer)
Wanderlust7 - 22år - B_ - Menstermin __.04 - Ordinær Ultralyd Termin :babygutt: 26.April.2020
Plengionika - 28år - B2 - Menstermin 24.04 - Ordinær Ultralyd Termin :babygutt: 29.April.2020
Lunamala - 31år - B1 - Menstermin 28.04 - Ordinær Ultralyd Termin
Babynrfire - __år - B4 - Menstermin 30.04 - Ordinær Ultralyd Termin
Sinsiew - 25år - B2 - Menstermin 30.04 - Ordinær Ultralyd Termin

:babysmokk: Forklaring på listen

Nick - Din alder - B1: Dette blir ditt første barn, B2: Dette blir ditt andre barn osv. - Terminer, Ordinær Ultralyd Termin, den tar vel noen uker før noen har, men da er jeg klar! Har noen ett rosa eller blått babyikon til slutt, har de delt at de får en jente eller gutt med oss. :rodmer: Om det ikke er delt, men at man har født er delt, blir det grønn baby. Siste dato er eventuelt når man fødte.

Takk for at du tittet innom. :goodbye:

Da er siste oppdateringer ført på men det mangler enda 10 personer sin informasjon :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 30.11.2019 den 16.29, Lovely123 skrev:

Hei.

Har dere kjønn og termin fra ordinær ultralyd :) :) ?

Kunne være kjekt å få oppdatert dere også :)

wanderlust hos deg mangler vi også mensentermin?
babynrfire hos deg mangler vi også din alder?

Jente, med termin 07.03 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har hatt glukosebelastning i det siste? Hadde min i dag, og endte på 7,6. På grensen mente legen, og fikk beskjed om å kutte karbohydrater men ser at det er godt under retningslinjene? (Under 9) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wiley skrev:

Noen andre som har hatt glukosebelastning i det siste? Hadde min i dag, og endte på 7,6. På grensen mente legen, og fikk beskjed om å kutte karbohydrater men ser at det er godt under retningslinjene? (Under 9) 

Jeg skal ha i januar. Hvordan var det? Har hørt altfor mye om hvor jævlig det er 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Plengionika said:

Jeg skal ha i januar. Hvordan var det? Har hørt altfor mye om hvor jævlig det er 😅 

Det var helt greit, synes mest det var kjedelig å vente og kjipt å ikke få lov til å spise og drikke noe. Var ikke noe å grue seg for i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Wiley skrev:

Det var helt greit, synes mest det var kjedelig å vente og kjipt å ikke få lov til å spise og drikke noe. Var ikke noe å grue seg for i alle fall. 

Så bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2019 den 19.10, Wiley skrev:

Jeg hadde forrige uke, lå på rundt 5 så heldigvis ikke noe problem hos meg. Hadde sikkert hatt godt av å få beskjed om å roe karboen, men 😂 Vekten skal jo opp. Bare håper litt mindre enn sist.. 

Jeg har forøvrig lest litt om testen og de screener jo så mange om dagen, uten at det egentlig er hold i det. I tillegg viser forskning at babyer født av mødre med svangerskapsdiabetes i gjennomsnitt er 100g tyngre enn de uten. Mtp at lav fødselsvekt oftere er knyttet til komplikasjoner enn høy så tenker jeg at vi ikke skal bli for redde. Det er som regel de med diabetes type 1 som trenger å følges nøye, og det er en helt annen sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
2 timer siden, Truth skrev:

Fant akkurat tråden så ville bare si hallo 😊 nr 2 på vei. Liten gutt denne gangen. Termin 5 mars. 

Gratulerer, når var egentlig mensentermin bare så jeg får ført deg inn skikkelig. Og så barn nr i rekken og din alder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
På 18.7.2019 den 16.23, MartheJosefine skrev:

Kjekt! 

Jeg er 28 år og dette blir vårt første barn. Ble gravid ved pp2 og er nå 5+5. Termin 18.mars :) 

På 18.7.2019 den 20.35, naerin skrev:

Jeg har foreløpig beregnet termin 10.03. Skal du skrive oss inn på første innlegget eller skal vi kopiere lista fra siste oppdatering? 😊

På 20.7.2019 den 9.43, AM11 skrev:

Slenger meg på her jeg!

Jeg er 28 år og dette er vårt første felles barn. Er vel ca 6 uker på vei med et prøverørsbarn. Termin ca 18. Mars. Skal på ul kontroll om noen uker. 

Sliter med mye luft i magen som gir en del smerter.. aldri opplevd lignende før, så det må være svangerskapsrelatert! Føler også at det gjør vondt i livmor hvis jeg vrir overkroppen så den strekker seg..

På 21.7.2019 den 17.28, trachea skrev:

Hei alle 😍

jeg er 27 år, samboer 31. Vårt første barn! Ble gravid på PP1, fortsatt i sjokk😳 Er 4+3 og har termin 26.03.20 hvis jeg har regnet det ut rett🙈 første dag i siste mens var 20.06.19.

På 22.7.2019 den 21.02, puffy123 skrev:

Kan du føre meg inn? 😊 

Puffy - 25 år - B1 - Menstermin 28.03

Fikk positiv test i dag!

Kvalme som øker utover kveldene, mensmurringer og ømme bryster er de mest tydelige symptomene. Etter mine utregninger er jeg 4 uker og 4 dager på vei 🤰🏻

På 29.7.2019 den 11.13, Anonym0613 skrev:

Melder meg på her: 

B2. PP1. Forventet mens: 01.08.19, positiv test 28.7.19, termin ca 12. April 😊😊😊 

lite symptomer enda! Kun større og ømme bryst + noe tretthet

(mangler også alder på deg anonnym0613 ;) )

På 16.8.2019 den 0.48, Babynrfire skrev:

Hei!:) :- ) da kom jeg over hit da, selvom jeg er livredd for at det er kjemisk😞

har tre barn fra før!:) så dette blir spennende med nr 4;) 

(mangler også alder på deg babynrfire ;) )

På 18.8.2019 den 9.50, Lunamala skrev:

Lunamala - 31 år - B1 - Mensentermin 28.05 - TUL 

Dette er min og samboers første. 😊 Vi rakk ikke å prøve skikkelig og dette skjedde fortere enn tenkt.🤭 Gått på p-piller siden jeg var 16-17 år og har hoppet over sukkerpill-uken etter avtale med lege de siste årene og fått «mensen» nå og da mellom ny pakke med p-piller. Hadde derfor ingen aning om hvordan syklusen min ville bli og hvor lang tid det ville ta før den var oppe å gikk normalt igjen. Sluttet på p-pillen 26.juni, fikk min første mens 21.juli og nå 4 uker etter på er jeg gravid, så her var det full klaff med en gang. 🤷🏼‍♀️😁Planen var å prøve aktivt senere i år og vi så for oss at dette ville ta sin tid. Så vi er nok av de heldige som ikke trengte å prøve. Vil holde det for oss selv til uke 13, men blir jo tullete av å ikke dele det, spesielt siden mannen er mann og ikke er den som bærer på dette og skal kjenne alt i kropp og hode. 

Noen flere som har OUL termindato og kjønn som vi kan føre på her?? :gravid:
Kanskje noen har noen fine magebilder å vise frem også :) ??

På 30.11.2019 den 18.09, wanderlust7 skrev:

Gutt, termin 26.04 ☺️

Wanderlust når var egentlig mensenterminen din og hvilke baby nr er det, det mangler på lista ;) ?

Endret av Lovely123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lovely123 skrev:

(mangler også alder på deg anonnym0613 ;) )

(mangler også alder på deg babynrfire ;) )

Noen flere som har OUL termindato og kjønn som vi kan føre på her?? :gravid:
Kanskje noen har noen fine magebilder å vise frem også :) ??

Wanderlust når var egentlig mensenterminen din og hvilke baby nr er det, det mangler på lista ;) ?

Jeg fikk først termin 24 mars, også OUL termin 6 april pga liten baby (pga medisiner jeg tar). Blir mest sannsynlig satt igang hvis jeg ikke har født innen 24 mars. Vi venter en gutt ☺️ Legger ved et bilde av magen tatt for noen uker siden. Nå har jeg foresten fylt 26 år, hvis det er noe som også skal oppdateres.

C0961022-3C8E-482D-877B-4FC31E8E43F3.thumb.jpeg.03a9710e46b33a1a7264d8f311cc79ad.jpeg

Endret av puffy123
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Vet ikke om det er så mye liv i tråden her, men her er i alle fall meg i joggisen :laugh:

37+0 med tvillingjenter som gjerne kan komme snart! 6 kg baby i magen begynner å bli tungt 😅

1581716862895.jpg

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Cleopatra. said:

Vet ikke om det er så mye liv i tråden her, men her er i alle fall meg i joggisen :laugh:

37+0 med tvillingjenter som gjerne kan komme snart! 6 kg baby i magen begynner å bli tungt 😅

Så flott mage! Tenker du må være ganske klar ja, synes det er tungt nok med 3 ekstra baby kilo 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Wiley skrev:

Så flott mage! Tenker du må være ganske klar ja, synes det er tungt nok med 3 ekstra baby kilo 😂

Takk! :)

Ja de kan godt komme nå altså 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ikke i nærheten av å være like langt på vei, men fy søren dette svangerskapet har vært tungt. Med første var det lekende lett og ikke tungt før de siste ukene 😅 Lykke til med siste innspurt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hvordan er det med dere damer om dagen? En del av dere har nok født allerede, mens noen har enda litt tid igjen. Håper det står bra til og at dere har det så godt som det går an i disse annerledes tider ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Plengionika skrev:

Hvordan er det med dere damer om dagen? En del av dere har nok født allerede, mens noen har enda litt tid igjen. Håper det står bra til og at dere har det så godt som det går an i disse annerledes tider ❤️

Helt glemt bort denne tråden 🙊 fødte en liten jente på 2590g den 15 februar. Fikk svangerskapsforgiftning så ble satt i gang i uke 37 ☺️ Alt bra Med oss , trist at vi ikke kan få vist fram ho til de vi vil i disse coronatidene 😅 dere andre ?☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pepsimax1991 skrev:

Helt glemt bort denne tråden 🙊 fødte en liten jente på 2590g den 15 februar. Fikk svangerskapsforgiftning så ble satt i gang i uke 37 ☺️ Alt bra Med oss , trist at vi ikke kan få vist fram ho til de vi vil i disse coronatidene 😅 dere andre ?☺️

Gratulerer med jenta 😊 Så godt at alt står bra til. Veldig rart at det er som det er, dere får nyte tiden med ro, besøket kommer tidsnok 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...