Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

Heldigvis gode nyheter, positiv eltest i dag :) da er kroppen helt i rute og jeg får mensen akkurat som planlagt i uke 3 👏 Godt at kroppen går rett inn i syklus igjen, det kjipeste ville vært om syklusen nå etter neg fersk ble lang. Har selvsagt lagt inn godt med aksjer, men vet jo at sjansene er mikroskopiske. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Så bra 😊 Lite er vel så kjedelig som «unødvendig» venting 🤭

Det er det verste 😅 Har alltid ment jeg er tålmodig, men tror nok denne prosessen har bevist meg motsatt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Neutral90 skrev:

Det er det verste 😅 Har alltid ment jeg er tålmodig, men tror nok denne prosessen har bevist meg motsatt 🙈

Jeg vil også si at jeg er tålmodig, men i denne prosessen har jeg blitt rimelig utålmodig - selv om jeg begynte ganske så positiv og optimistisk 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Jeg vil også si at jeg er tålmodig, men i denne prosessen har jeg blitt rimelig utålmodig - selv om jeg begynte ganske så positiv og optimistisk 🤷‍♀️

Fullt forståelig, jeg var nok nokså naiv til å begynne med... men nå ser det ut som at lykken har snudd for deg da 😍 håper vi andre kommer raskt etter 🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Neutral90 skrev:

Fullt forståelig, jeg var nok nokså naiv til å begynne med... men nå ser det ut som at lykken har snudd for deg da 😍 håper vi andre kommer raskt etter 🌞

Håper så, jeg håper at alle dere her inne kommer etter i løpet av de neste månedene ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Hurra for positiv eltest 😃

👏👏 Håper du får det snart også! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2019 den 9.45, Neutral90 skrev:

Jeg hadde prøvd å forberede meg på julaften som ufrivillig barnløs i en familieorientert høytid, men det gikk så som så. "alle" som hadde fått barn ila året la ut idiotiske statuser om hvordan de allerede hadde fått verdens beste gave. Men verre var flere som annonserte sine graviditeter. Er jo glad for de, samtidig så var det liksom vi som skulle få en pos test til jula... 

Jaja cd12 og ingen tegn til El, håper denne syklus blir normal så vi kommer raskt igang med siste forsøk. 

Er så enig!! Hva ER greia med å annonsere graviditeter i jula?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.1.2020 den 9.30, Vestalinn skrev:

Er så enig!! Hva ER greia med å annonsere graviditeter i jula?

Det er temmelig ego! Samtidig ville jeg sikkert gjort det selv 2 år siden, siden jeg ikke visste bedre 👎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste tiden siden kroppen og hodet kommet i vater etter ferskforsøket i november og tiden har vært fantastisk. Jeg og mannen har hatt det så fint sammen. Det er en ufattelig emosjonell og psykisk påkjenning å gå gjennom hormonbehandling og den grusomme Berg og dalbanen det er med IVF. Jeg var temmelig langt nede i desember, og jeg var nok ikke den beste kone jeg kunne vært. Spesielt juleaften var tung, med flere som måtte annonsere hvor heldige de er som har barn... 

Gjennom romjula og inn i det nye året har vi vært så i balanse. Det har vært så deilig å bli "oss selv" igjen, med humor og barnslighet og kjærlighet. Det er grusomt å tenke på hva dette gjør med forholdet vårt, selv om jeg har full tro at vi skal tåle dette. 

Det gjør meg litt redd for å begynne et nytt ferskforsøk. Jeg blir litt psycho på medisinene, det er heftige saker. Jeg vet det blir bedre, men at det er en påkjenning for "oss", det er uten tvil.

Jeg hadde for første gang en mellomblødning fredag og lørdag forrige uke. Jeg var sikker på at jeg fikk mens, og med det mistet plassen til ivf forsøk denne syklusen. Men blødningen stoppet! Helt rart, aldri opplevd det før. Nå kjenner jeg mensen er på vei, antar det blir oppstart i løpet av helgen :)

Endret av Neutral90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke medisiner skal du gå på? Du har sikkert skrevet det et sted fra før 🙈 Jeg krysser fingrene for deg/dere! Dette må bare gå 👍 Har du forresten hørt noe på podcasten til Medicus? Synes hun fertilitetscoachen sier en del kloke ting rundt prøverørsprossessen og det emosjonelle aspektet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dovendyr1 skrev:

Hvilke medisiner skal du gå på? Du har sikkert skrevet det et sted fra før 🙈 Jeg krysser fingrene for deg/dere! Dette må bare gå 👍 Har du forresten hørt noe på podcasten til Medicus? Synes hun fertilitetscoachen sier en del kloke ting rundt prøverørsprossessen og det emosjonelle aspektet. 

Siden det er mitt siste forsøk i det offentlige går de all in denne gangen. 

Bemfola, menopur og prednisolon. Fyremadel fra dag 5. Aldri brukt menopur før, så håper det gjør susen for meg. 

Takk for tips om podcast! Følger hun på Instagram og hun virker så god og snill. Skal ta meg en gåtur og lytte til den i dag ✌️

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hva som avgjør hvilken medisin de velger. Jeg skal jo ha menopur nå på mitt første forsøk, mens du ikke har prøvd den før på dine tidligere forsøk. 

Å, gikk inn på Instagram og så nå, hun skriver mye nyttig og fint der også, ja 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Jeg lurer på hva som avgjør hvilken medisin de velger. Jeg skal jo ha menopur nå på mitt første forsøk, mens du ikke har prøvd den før på dine tidligere forsøk. 

Å, gikk inn på Instagram og så nå, hun skriver mye nyttig og fint der også, ja 😊

Lurer jeg også på! Jeg prøvde å spørre om det, om de ga meg menopur i tillegg til bemfola nå, fordi det gir bedre egg? Men jeg får bare avvikende svar tilbake. Det er sykepleiere jeg får snakke med så forstår at de ikke vet selv, men tenkte det sto i journalen kanskje 🤔  Skal du bare ta menopur? Hvilken dose? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Neutral90 skrev:

Lurer jeg også på! Jeg prøvde å spørre om det, om de ga meg menopur i tillegg til bemfola nå, fordi det gir bedre egg? Men jeg får bare avvikende svar tilbake. Det er sykepleiere jeg får snakke med så forstår at de ikke vet selv, men tenkte det sto i journalen kanskje 🤔  Skal du bare ta menopur? Hvilken dose? 

Hmm, ja, det er ikke lett å få et ordentlig svar bestandig 🤔 Ikke så rart man tyr til internett for å finne svar 🙈 Jeg skal ta bare menopur fra syklusdag 2 og fyremadel fra sprøytedag 5. Menopur 150 er doseringen min foreløpig iallefall. Du har kanskje lavere dosering ettersom at du skal ta to forskjellige medikamenter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Hmm, ja, det er ikke lett å få et ordentlig svar bestandig 🤔 Ikke så rart man tyr til internett for å finne svar 🙈 Jeg skal ta bare menopur fra syklusdag 2 og fyremadel fra sprøytedag 5. Menopur 150 er doseringen min foreløpig iallefall. Du har kanskje lavere dosering ettersom at du skal ta to forskjellige medikamenter? 

Nei, jeg skal ta bemfola 225 (samme som andre forsøk) og menopur 75. Siden det er ditt første forsøk så handler det en del om å prøve seg frem, de er redd for å overstimulere deg derfor mindre dose :)

Etter anbefaling fra deg har jeg hørt (de fleste episodene av) medicuspodden. Der hadde de en episode om medisin. Legen der mente at medisinene var så like at det sjeldent var en grunn til å velge ene over den andre :) takk for flott tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Neutral90 skrev:

Nei, jeg skal ta bemfola 225 (samme som andre forsøk) og menopur 75. Siden det er ditt første forsøk så handler det en del om å prøve seg frem, de er redd for å overstimulere deg derfor mindre dose :)

Etter anbefaling fra deg har jeg hørt (de fleste episodene av) medicuspodden. Der hadde de en episode om medisin. Legen der mente at medisinene var så like at det sjeldent var en grunn til å velge ene over den andre :) takk for flott tips! 

Aah, ja, jeg har ikke noe formening om jeg har lav eller høy dose ettersom at jeg ikke er kjent med medikamentet. Men det gir jo mening det du sier om at man starter med lavere dose 😊

Den episoden har jeg også hørt, men helt glemt det de sa om de forskjellige medikamentene 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg hatt en flott samtale og ultralyd hos legen. Fin slimhinne, ca 10 egg igjen, alle rundt 14 mm. Ny sjekk fredag og uttak mandag, tirsdag eller onsdag neste uke. Håper selvsagt på onsdag så vi får blasto igjen! Legen er enig, så vi øker heller ikke dosen medisin i håp om det. 

 

Snakket lenge om det som skjedde sist, med 12 egg ut og bare 1 til innsett. Det er ingen garanti at det ikke skjer igjen, men det var heller ikke noe tilsynelatende med eggene som skulle tilsi at det er lav kvalitet osv. Så, håper på det beste! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Neutral90 skrev:

Da har jeg hatt en flott samtale og ultralyd hos legen. Fin slimhinne, ca 10 egg igjen, alle rundt 14 mm. Ny sjekk fredag og uttak mandag, tirsdag eller onsdag neste uke. Håper selvsagt på onsdag så vi får blasto igjen! Legen er enig, så vi øker heller ikke dosen medisin i håp om det. 

 

Snakket lenge om det som skjedde sist, med 12 egg ut og bare 1 til innsett. Det er ingen garanti at det ikke skjer igjen, men det var heller ikke noe tilsynelatende med eggene som skulle tilsi at det er lav kvalitet osv. Så, håper på det beste! 

Så spennende dette blir! Håper så inderlig dere lykkes på dette. Husker ikke helt hvordan det var sist, men var det selve delingen som ble trøblete, eller befruktingen og?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...