Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Så bra det var en unødvendig bekymring 👏 Men det er vel kanskje ikke så rart at det kan skje egentlig, når mensen er for å støte ut slimhinnen, mens progynova skal bygge den opp. I mitt hode blir det en kræsj der 😅 Jeg opplevde ikke at det skjedde da. 

I mitt hode også, men man er jo litt på tuppa gjennom alt dette 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Neutral90 skrev:

I mitt hode også, men man er jo litt på tuppa gjennom alt dette 😅

Full forståelse for det altså 🙊

Jeg skal på UL på mandag, såå spent om de kan bruke denne syklusen eller ikke 🤭🤞🏻 Når skal du på UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Full forståelse for det altså 🙊

Jeg skal på UL på mandag, såå spent om de kan bruke denne syklusen eller ikke 🤭🤞🏻 Når skal du på UL?

Spennende, tvi tvi! Har du sluttet å blø? Jeg er en uke etter deg, mandag 14 skal jeg :) håper på innsett mandagen etter 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Neutral90 skrev:

Spennende, tvi tvi! Har du sluttet å blø? Jeg er en uke etter deg, mandag 14 skal jeg :) håper på innsett mandagen etter 🤞

Ja, omsider ferdig 😊 Ble et par-tre dager lengre blødning denne gangen sammenlignet med en normal mensen. 

Da går det slag i slag for dere når ultralyden viser at forholdene ser bra ut 🤞🏻🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Ja, omsider ferdig 😊 Ble et par-tre dager lengre blødning denne gangen sammenlignet med en normal mensen. 

Da går det slag i slag for dere når ultralyden viser at forholdene ser bra ut 🤞🏻🙏

Lykke til, for oss begge 🥳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Neutral90 skrev:

Lykke til, for oss begge 🥳

Håper sånn på deres vegne 🤞🏻💛 Vi er jo i hvert fall fire stykker her inne som ligger ganske likt i forløpet, både du, jeg, bondekone og prøverpåny 😊 Hadde vært så gøy hvis alle hadde blitt gravide sånn ca likt 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Håper sånn på deres vegne 🤞🏻💛 Vi er jo i hvert fall fire stykker her inne som ligger ganske likt i forløpet, både du, jeg, bondekone og prøverpåny 😊 Hadde vært så gøy hvis alle hadde blitt gravide sånn ca likt 🙏

Var ikke klar over at vi var så mange 🙂 det er oss alle vel undt å få det til altså 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er det tid for ul i morgen cd13. Har hatt noe bivirkninger på progynova, men mindre enn fryktet.

Har følt mye angst rundt det at dette forsøkes skal avbrytes også, spesielt i går og i dag da jeg har kjent litt murringer nede der. Har også antydning til en kvise på haka som er typisk eggløsningstegn.

tok to eltester og heldigvis er begge godt negative selv om de har utslag, så jeg prøver å si til meg selv at det er gode nyheter 🙈🤞

91F5197F-5C75-48C6-95FE-4FAC86676D46.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ul CD 13. Slimhinne for liten (5,5 mm), ingen egg som utvikler seg! Så, er ikke der helt ennå, men det er fortsatt håp. Så lenge follikler ikke utvikler seg så kan hinna bruke så lang tid den vil for meg 🥰 ny ul om en uke og har økt progynova til 10 MG daglig.

Jeg har i denne syklusen brukt noen lapper på akupunktur og spist gode mengder e-vitamin, tilsynelatende uten effekt 😌

Hadde også en fin samtale med spiren i Trondheim. De skjønner at jeg er frustrert og ville nok ha gjort fryseforsøkene annerledes. Avtalte at hvis dette forsøket ble avbrutt så skal vi sende papirene våre til de for et nytt behandlingsopplegg. De nevnte allerede blant annet at de ville startet på en høyere dose bemfola og bekreftet at de ikke ville «mase» om vekt 👍

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neutral90 skrev:

Ul CD 13. Slimhinne for liten (5,5 mm), ingen egg som utvikler seg! Så, er ikke der helt ennå, men det er fortsatt håp. Så lenge follikler ikke utvikler seg så kan hinna bruke så lang tid den vil for meg 🥰 ny ul om en uke og har økt progynova til 10 MG daglig.

Jeg har i denne syklusen brukt noen lapper på akupunktur og spist gode mengder e-vitamin, tilsynelatende uten effekt 😌

Hadde også en fin samtale med spiren i Trondheim. De skjønner at jeg er frustrert og ville nok ha gjort fryseforsøkene annerledes. Avtalte at hvis dette forsøket ble avbrutt så skal vi sende papirene våre til de for et nytt behandlingsopplegg. De nevnte allerede blant annet at de ville startet på en høyere dose bemfola og bekreftet at de ikke ville «mase» om vekt 👍

Så fint at folliklene har skjønt at de skal holde seg rolig denne syklusen 🙏 Du er fortsatt tidlig i syklusen, så at slimhinnen ikke har blitt tykkere er ikke noe problem på nåværende tidspunkt tenker jeg :) 

Snakket du med LBR eller HS på spiren? 😊 Jeg sender min varmeste anbefaling til deg hvis det blir det til at det blir aktuelt for dere ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Så fint at folliklene har skjønt at de skal holde seg rolig denne syklusen 🙏 Du er fortsatt tidlig i syklusen, så at slimhinnen ikke har blitt tykkere er ikke noe problem på nåværende tidspunkt tenker jeg :) 

Snakket du med LBR eller HS på spiren? 😊 Jeg sender min varmeste anbefaling til deg hvis det blir det til at det blir aktuelt for dere ❤️ 

Aner ikke hvem jeg snakket med for å være ærlig 😅 de ringte mens jeg holdt på å parkere så fikk ikke helt med meg navn. Takk for det Patriotpaula 🤝 håper det inne blir nødvendig, men det var en så behagelig telefonsamtale at jeg føler meg beroliget bare av det.

Husker du hvilken CD du hadde innsett av fryseegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Neutral90 skrev:

Aner ikke hvem jeg snakket med for å være ærlig 😅 de ringte mens jeg holdt på å parkere så fikk ikke helt med meg navn. Takk for det Patriotpaula 🤝 håper det inne blir nødvendig, men det var en så behagelig telefonsamtale at jeg føler meg beroliget bare av det.

Husker du hvilken CD du hadde innsett av fryseegg?

De er fra Trøndelag begge to, så du kan ikke høre det på dialekten heller 🤷‍♀️ Begge gynekologene er uansett veldig koselig 😊 Så fint å høre at samtalen var behagelig, det gjør mye! Selv om jeg også håper at det ikke blir nødvendig for dere å gå til spiren :) 

Bladde meg tilbake i fertilityfriend og jeg hadde notert transfer 3/5, som var CD18 👌🏼😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en god samtale med legen på st Olavs i dag. Han skjønner godt frustrasjon rundt det at det er vanskelig å kommunisere med de. I august etter flest avbrutte fryseforsøk ba vi om nytt ferskforsøk, men sykepleier sa nei.

Nå ba jeg om det på nytt og legen er enig, heldigvis! Jeg sa vi ba om det i august, men sykepleier hadde aldri forespurt han om det. For han hadde sagt ja, sa han. Fersk er tydeligvis noe som funker for meg. Jeg er glad, men føler også at dårlig kommunikasjon har kostet oss flere måneder.

Ny ul på mandag, om det blir avbrutt da går  vi rett på ny fersk og stimulering på første blødning. De ønsker ikke å øke dosen progynova fordi den er allerede høy.

 

🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Kjedelig at spørsmålet deres stoppet hos sykepleier, når legen mest sannsynlig hadde sagt ja!! Kjedelig å kjenne på følelsen av at man har kastet bort tid pga dårlig kommunikasjon...

Tror du det er sannsynlig at det kan bli avbrutt på mandag? Eller er det 50/50? Skjønner jo at det avhenger av slimhinnen... Men bra dere har en plan B med rett på fersk forsøk hvis det blir avbrudd 😊🤞🏻

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Patriotpaula skrev:

 

Kjedelig at spørsmålet deres stoppet hos sykepleier, når legen mest sannsynlig hadde sagt ja!! Kjedelig å kjenne på følelsen av at man har kastet bort tid pga dårlig kommunikasjon...

Tror du det er sannsynlig at det kan bli avbrutt på mandag? Eller er det 50/50? Skjønner jo at det avhenger av slimhinnen... Men bra dere har en plan B med rett på fersk forsøk hvis det blir avbrudd 😊🤞🏻

Jeg hadde virkelig trodd at slimhinna skulle være tykkere sist ul 😕 samtidig har det vist at hvis jeg bare blir stimulert lenge nok (ref ferskforsøket) så blir den bra. Så jeg er forsiktig optimist, men prøver å mentalt forberede meg på nytt avbrudd... tror det blir lettere å håndtere om det skjer da, siden vi vet at få dager etterpå vil starte nytt ferskforsøk :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste er vel lettere å takle i denne prosessen hvis man innstiller seg på dårligste alternativ. Man håper jo ikke på verste, men at man er realist og ikke går helt i kjelleren hvis det er det som blir utfallet 😬 Så tror det er smart av deg å være forsiktig optimist, dere er jo kjempeheldig som har en helt konkret plan ved eventuelt avbrudd 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Det meste er vel lettere å takle i denne prosessen hvis man innstiller seg på dårligste alternativ. Man håper jo ikke på verste, men at man er realist og ikke går helt i kjelleren hvis det er det som blir utfallet 😬 Så tror det er smart av deg å være forsiktig optimist, dere er jo kjempeheldig som har en helt konkret plan ved eventuelt avbrudd 😊

Absolutt, føler det er en veldig trygg sikring å vite hva som skjer videre 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Neutral90 skrev:

Innsett neste uke 🥳🥳 Veldig glad og veldig letta!

Så bra!! 🥳 Hvor tykk var slimhinnen i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, prøverpåny skrev:

Så bra!! 🥳 Hvor tykk var slimhinnen i dag?

7,4 😅 så bare akkurat tykk nok etter 20 dager på progynova, hvorav 7 dager var på 10mg. På ferskforøket var hinna 8 mm, regner med den ender på ca det samme før innsett denne gangen også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...