Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver😅 jeg har så mye symptomer, men i og med jeg tar ovitrelle denne gangen, vet jeg at den kan lure meg masse🙈 men ellers er ting veldig likt fra de forrige gangene, og da har symptomene «for alvor» kommer rundt 7-9 dager etter innsett. Spennende tider!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff gjorde noe dumt 🙈 testet med tidligtest i dag, helt negativ... både jeg og mannen fikk oss en knekk, fordi alle symptomene/bivirkningene av progesteronen har gitt oss håp 😭 rugedag 5/10dpo er fortsatt tidlig da, men det er mange som får utslag 10 dpo også 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Neutral90 skrev:

Uff gjorde noe dumt 🙈 testet med tidligtest i dag, helt negativ... både jeg og mannen fikk oss en knekk, fordi alle symptomene/bivirkningene av progesteronen har gitt oss håp 😭 rugedag 5/10dpo er fortsatt tidlig da, men det er mange som får utslag 10 dpo også 😕 

Det er alt for tidlig, massevis av håp enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Neutral90 skrev:

Uff gjorde noe dumt 🙈 testet med tidligtest i dag, helt negativ... både jeg og mannen fikk oss en knekk, fordi alle symptomene/bivirkningene av progesteronen har gitt oss håp 😭 rugedag 5/10dpo er fortsatt tidlig da, men det er mange som får utslag 10 dpo også 😕 

Jeg testet også i går. 10 dpo (fryseforsøk). Negativ test.. så føler sånn med deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, bondekone skrev:

Det er alt for tidlig, massevis av håp enda!

Jeg håper sånn det samme (og vet jo at det er idiotisk å teste så tidlig😒), men inni meg er det en stemme som sier at det burde gitt utslag på en så følsom test 😭 uken får vise...

10 minutter siden, Kone92 skrev:

Jeg testet også i går. 10 dpo (fryseforsøk). Negativ test.. så føler sånn med deg❤️

Uff gode tanker til deg ❤️ Jeg håper det snur for oss begge... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg ikke hva du har satt inn i farten, men hvis det er en blasto så fester den seg sånn ca dag på rd5. Ikke fortvil med negativ test i dag, fortsatt masse håp 🤞🏻🙏😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Nå husker jeg ikke hva du har satt inn i farten, men hvis det er en blasto så fester den seg sånn ca dag på rd5. Ikke fortvil med negativ test i dag, fortsatt masse håp 🤞🏻🙏😊

🤔 nå husker ikke jeg hvor jeg leste det eller hvor troverdig kilden min var, men jeg leste at blastoer fester seg mellom rd1-3 😣 Er det klinikken din som har sagt det? I så fall skal jeg slutte å sørge og ta meg i nakkeskinnet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Neutral90 skrev:

🤔 nå husker ikke jeg hvor jeg leste det eller hvor troverdig kilden min var, men jeg leste at blastoer fester seg mellom rd1-3 😣 Er det klinikken din som har sagt det? I så fall skal jeg slutte å sørge og ta meg i nakkeskinnet 😅

Klinikken har ikke sagt noe om det, men denne stemte på en prikk på meg 😊👍🏼

3A86961A-9F7F-4719-8FB7-88F05B569809.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg husker å ha sett denne oversikten før, takk @Patriotpaula😍

Så i følge den oversikten har du testet fire dager for tidlig - og i graviditetsverdenen har fire dager veldig mye å si. Så jeg har fortsatt veldig troa på dere 🥰🙏🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Så i følge den oversikten har du testet fire dager for tidlig - og i graviditetsverdenen har fire dager veldig mye å si. Så jeg har fortsatt veldig troa på dere 🥰🙏🤞🏻

Takk kjære deg, vi er litt roligere nå :) vi krysser alt som er å krysses 🤞 

Sist forsøk der jeg ble gravid gikk jeg merkbart ned i vekt 4 kg «nesten over natta,» og nå har jeg gått ned 1,6 kg siden onsdag... så håper det er et lovende tegn denne gangen også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det ble jo et negativt forsøk da... 

 

fikk snakket med st Olavs i dag og det som har holdt meg oppe den siste uken er at sykepleieren etter innsett sa at hvis det ble negativt resultat nå, så fikk jeg gå rett på sprøyter. Vel, det ville de ikke ha noe av i dag. Heldigvis overtalte jeg sykepleieren til å la legen bestemme, og han sa heldigvis at vi får gå rett på ferskforsøk 👏 

Hvis vi hadde måtte vente en syklus så ville den neste krasje med jula, og det betyr at neste forsøk ikke ville begynt før godt ut i januar. 8 uker fra eller til i det lange løp er jo ikke så viktig, men det hadde blitt en psykisk krise for meg 😩 Søstra mi har jo termin på samme dato vi hadde termin i februar, så å ha sett den datoen komme og gå, enten midt i stimulering eller at vi nett hadde satt inn, det ville faktisk ikke vært til å holde ut for meg...

Er så glad vi får gå rett på forsøk, selv om det nok ikke er det som er mest vanlig, ettersom jeg har forstått det. Sykepleieren var i alle fall veldig påpasselig å fortelle det 🙈

Skal nå begynne på en høyere dose bemfola (225) for at forhåpentligvis flere egg skal modnes. Ikke cetrotide denne gang, men fyremadel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at dere får gå rett på ferskforsøk  🙏Men kjedelig med negativt forsøk uansett! Får håpe at alle gode ting er tre og at det blir denne gangen 🤞🏻

Åtte uker fra eller til i denne verdenen betyr mye, selv om det ikke høres mye ut sånn egentlig. Men 8 uker, det er jo to sykluser 🤭😬 Lang tid å vente når man helst skulle ha vært gravid for lenge siden. En liten trøst oppi alt hadde kanskje vært at du blir gravid før søsteren din føder... ❤️ Jeg tror jeg kommer til å tenke ekstra på lille spire som ikke ble 22/1, som var vår termindato 💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper inderlig at både du og jeg @Patriotpaula sitter med positive tester og spirer i magen på våre respektive dager 🤞 alt annet er bare hjerterått 😬 

det er helt utrolig hvilken boble vi er i, og hvor lang tid alt tar i denne prosessen. Smart et år der alt bare har handlet om ivf. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg håper inderlig at både du og jeg @Patriotpaula sitter med positive tester og spirer i magen på våre respektive dager 🤞 alt annet er bare hjerterått 😬 

det er helt utrolig hvilken boble vi er i, og hvor lang tid alt tar i denne prosessen. Smart et år der alt bare har handlet om ivf. 

Ja, er såååå enig!!  Blir jeg gravid nå er jeg 13-14 uker på vei ved termindato, håper sååå inderlig 🤭 Vet ikke helt hva jeg gjør hvis det ikke går denne gangen heller. Vært i denne IVF-bobla i snart ett år vi også, så føler med deg... ☹️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese du er i gang med nytt forsøk! Måtte dette gi gode resultater❤ det er virkelig en rar situasjon vi IVFere er i, så føler med deg❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, bondekone skrev:

Så fint å lese du er i gang med nytt forsøk! Måtte dette gi gode resultater❤ det er virkelig en rar situasjon vi IVFere er i, så føler med deg❤

Takk Bondekone! Det er godt man får forståelse og et samhold her inne ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente godt av trykk i eggstokkene i går gjennom hele dagen. Hadde samleie på kvelden og det ble vondt 😬 hadde mareritt i natt om at alle eggene hadde løsnet 😂 våknet kl 5 og satte fyremadel med en gang 🙈 huff. Det er så stramt der nede i dag, at jeg er usikker på om det blir trening i dag faktisk.

 Er glad jeg allerede nå kjenner at det vokser godt der nede, samtidig slutter jeg aldri å overraske meg selv hvordan jeg greier å finne noe å uroe meg over i denne prosessen. Ul på onsdag, har et lite håp om at jeg ikke har behov for mer stimulering utover det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...