Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

💖 Du er beintøff, @Neutral90!! Ikke glem det.

Vi er i samme båt,vi. Ønsket om barn og negative utfall gang på gang...på gang.. Hele 38 ganger har jeg sittet med en negativ test framfor meg.

Vi kan ikke gi opp, vi må bare fortsette🙏🏼 All ære til deg som fortsetter, finner muligheter og står på. 
Du er en av mine første «cybernett- prøverørnettvenn-rådgiver-mentor-motivator»-person eller what ever man kaller det, siden jeg ble KG medlem. Ikke legg dagboken død, Vi klarer dette💝

Til slutt legger jeg med en god gammeldags:

*Kosemoseoverdose*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Godis @Pillowtalk @Patriotpaula @vegasus @TiiBii

Jeg har ikke maktet å svare før nå, men TiiBii kommentar og en god form gjør at det klør i fingrene. 

Dere gir meg tårer i øynene. Alle sammen. At en kort eller lang kommentar kan ha så mye å si er rart, men deres ord veier tungt. Takk og takk. Og takk igjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir av og til litt flau, fordi denne dagboken viser det værste med meg 😬 Det er en plass jeg (prøver å ikke, men som ofte er for å) avreagerer. Som de fleste vet, er en kommentar i kampens hete en dårlig kommentar. 

Før jeg reiste til st Olavs for sjekk så hadde jeg vandret litt inn i de tanker om at en barnløs tilværelse er OK. Men så kom vi til Trondheim og ble på nytt påminnet hvor fail vi er. Vi får liksom ikke til det biologisk elementære i vår eksistens - å lage barn. Og måten det blir formidlet på er så nedverdigende og trist. 

Uansett... 

Nå nærmer kanskje eggløsning seg, iaf innen 10 dager. Så da er det lettere å være positiv. Selv om syklusene er lang så kan det ikke være evig?! Og sidene El nærmer seg, så nærmer det seg ny syklus, som igjen gir nytt håp :)

Er - 1 kg. Tviler ikke på at jeg skal greie vektnedgangen. Det er mer timingen som gjør gjør det så surt, fordi vi har vært coronastengt i 6 mnd uten at jeg har endret vekt. Så da kunne de fint komt med dette med "behandlingsrestriksjon" noen mnd tidligere så slapp vi utsatt innsett. 

En diskusjon i heimen er dette med form for behandling. Jeg ønsker egentlig bare å starte på østrogenplsster og ha de 4 siste innsettene i offentlig regi på rappen. Da vil det gå nokså radigt unna (selv om de da vil avvente innsett til det passer klinikken). Mannen ønsker naturlig syklus som kanskje tar lengre tid, men da kan vi prøve parallelt hjemme også. Vanskelig 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2020 den 12.32, Pillowtalk skrev:

Du (dere) har vært så tålmodige! Jeg forstår godt at du føler på håpløshet og desperasjon😔 Det er så forferdelig urettferdig at det skal være SÅ utfordrende for noen, mens andre får det til på et knips. Selv i disse dager kan jeg kjenne på irritasjon (kanskje misunnelse?) over de som planlegger hvilken mnd de ønsker å få en baby, og timer sexen og forventer at det klaffer - også gjør det det🙄 

Jeg kan forstå at du er lei dagbok og kvinneguiden etter så mange år, når du ser de andre prøverne bli gravide en etter en😣 Jeg følte også på det når jeg sto i frustrasjonen! «Alle» de jeg fulgte prøverdagbøkene til ble gravide, men ikke meg. 

Prøv å tenke på at du KAN bli gravid. Til og med på egenhånd💪🏼 Kan det være at du kan få medisiner som Lutinus feks når dere prøver hjemme mens du venter på neste innsett? Det hjelper selvsagt ikke på lange sykluser.. men det virker nesten like (mer?) sannsynlig at dere kan få barn på egenhånd enn via IVF, eller hva tenker du?☺️ Jeg har skikkelig trua på dere!! Hold ut❤️

Jeg har ikke orket å svare før nå, men kommentaren din fikk meg til å gråte ❤️ jeg leser dagboken din og er så glad det går så godt for deg 🌺 du ga meg håp! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, TiiBii skrev:

💖 Du er beintøff, @Neutral90!! Ikke glem det.

Vi er i samme båt,vi. Ønsket om barn og negative utfall gang på gang...på gang.. Hele 38 ganger har jeg sittet med en negativ test framfor meg.

Vi kan ikke gi opp, vi må bare fortsette🙏🏼 All ære til deg som fortsetter, finner muligheter og står på. 
Du er en av mine første «cybernett- prøverørnettvenn-rådgiver-mentor-motivator»-person eller what ever man kaller det, siden jeg ble KG medlem. Ikke legg dagboken død, Vi klarer dette💝

Til slutt legger jeg med en god gammeldags:

*Kosemoseoverdose*

Herre jemini du er faenmeg tøff du også. Herlighet. Krysser så fingrene for deg og håper veldig på en oppdatering i morgen om positiv test! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2020 den 15.45, Patriotpaula skrev:

Kjære, kjære deg ❤️ 
Så tungt å lese...! Jeg kan godt skjønne at du tenker slik du gjør. Dere har møtt så utrolig mye motgang på veien, all ære til dere for at dere ikke gir opp. Det er utrolig tungt å akseptere at man ikke har en dato for når, eller om, man lykkes. Det må dere akseptere, men dere trenger ikke godta det.  Håper det kommer litt lysere tider fremover ❤️ Jeg følger med deg jevnlig her inne 🌟

❤️ Takk! Håper også på lysere tider. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt så masse på deg i det siste :klem:
Jeg skal ikke påstå at jeg vet hvordan du har det, men jeg har vært igjennom mye tøft. Og det er virkelig virkelig vondt og fælt å stå oppi. Men som oftest kommer det lyspunkter innimellom som gjør det lettere å stå i. Slik som at EL nærmer seg som gir håp som du sier. I prøvetid er HÅP det viktigste vi har.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går OK. 

Var på lokalsykehuset i dag for utredning for habituell abort. Legen var litt smågretten og lurte på hvorfor jeg var der når jeg hadde en avtale med st Olavs. Svarte som legen på st Olavs sa, at det er unødvendig å kjøre til Trondheim for bare en blodprøve. 

Fikk da etter litt mer grynting lov til å ta blodprøvene. Han mente jeg var så godt sjekket på st Olavs at han ønsket ikke å foreta ultralyd, noe jeg ble litt skuffet over fordi jeg ville han skulle måle follikler hehe. Tok en eltest når jeg kom hjem og den er nesten positiv. 

Er på cd 24 og Flo anslår eggløsning til å være på lørdag. Det kommer til å bli skummelt korrekt anslått. Rart hvor godt den anslår eggløsning, med bare et år med data tilgjengelig! 

Har hatt samtaler med psykiatrisk sykepleier to ganger. Fikk ny fastlege forrige mnd og han tok meg heldigvis på alvor. Var ikke noe "hva om", men han sendte he visning med en gang og lovte kontakt innen to dager. Som også skjedde. Merker dette er møter som gjør godt, samtidig tar det all energi som finnes. Passer på å legge avtalene til slutten av dagen, slik at jeg bare kan døse resten av kvelden. 

Ba st Olavs om letrozol for å korte ned neste syklus, men det vil de ikke gi meg ennå fordi det skal vurderes etter hysteroskopien om to uker. Jeg skjønner hva de mener at vi skal ta en ting om gangen, samtidig blir jeg så oppgitt også, fordi hva gjør det da egentlig, at vi avtaler letrozol og så kan jeg forberede med å hente ut medisiner (igjen; bor på bøgda)? Bare gaash 🙄

Gikk ned - 1.8 kg på en uke. Så reiste jeg bort i helga. Det var bare OK kosthold, men mye trening. Kom hjem og veide - 200 gram. Såå skuffa og så rart?! 

Er nede i - 1 kg igjen, men synes det er rart det ikke går raskere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så irriterende med grettene lege da 😑 men godt du sto på ditt og fikk tatt blodprøvene! Nå er du i gang med utredning :klem:

Utrolig hvordan apper kan anslå riktig EL og IKM ja. De er bra lagd til!

Vektnedgang er en vitenskap, noen ganger går man ned og noen ganger opp. Det eneste sikre er at hvis man er flink og gjør som man skal - så vil sum sammenlagt bli ned. Om du trente mye så drakk du kanskje vann også? Vann og muskelvekt veier tungt. Sikker på at du går ned igjen om ikke så lenge og blir der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du går til samtale💕 dette er en så heavy prosess, at det burde være en selvfølge å få et tilbud om å gå til noen som har peiling på det emosjonelle oppi det hele. 

Spennende med hysteroskopi da, jeg holder en knapp på at det var det som hjalp hos meg🙏 

Og ang. Vektnedgang er set helt normalt at den går i rykk og napp. Den første vekta var antakelig ikke reell heller, men mest vann som forsvinner raskt. Så lenge kurven går sakte, men sikkert ned, er du på riktig spor. De fleste, litt avhengig av vekt først, bør ikke tenke at de skal gå noe mer ned enn 5-700 g i uka. Mer ennom det er som regel vann og muskelmasse. 

Du er sterk💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2020 den 15.18, Amatariel skrev:

Så irriterende med grettene lege da 😑 men godt du sto på ditt og fikk tatt blodprøvene! Nå er du i gang med utredning :klem:

Utrolig hvordan apper kan anslå riktig EL og IKM ja. De er bra lagd til!

Vektnedgang er en vitenskap, noen ganger går man ned og noen ganger opp. Det eneste sikre er at hvis man er flink og gjør som man skal - så vil sum sammenlagt bli ned. Om du trente mye så drakk du kanskje vann også? Vann og muskelvekt veier tungt. Sikker på at du går ned igjen om ikke så lenge og blir der.

Ja, det var nok noe i det du skriver om vann og muskler osv 😬 er på stødig kurs nedover iaf, det som teller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, bondekone skrev:

Godt å høre at du går til samtale💕 dette er en så heavy prosess, at det burde være en selvfølge å få et tilbud om å gå til noen som har peiling på det emosjonelle oppi det hele. 

Spennende med hysteroskopi da, jeg holder en knapp på at det var det som hjalp hos meg🙏 

Og ang. Vektnedgang er set helt normalt at den går i rykk og napp. Den første vekta var antakelig ikke reell heller, men mest vann som forsvinner raskt. Så lenge kurven går sakte, men sikkert ned, er du på riktig spor. De fleste, litt avhengig av vekt først, bør ikke tenke at de skal gå noe mer ned enn 5-700 g i uka. Mer ennom det er som regel vann og muskelmasse. 

Du er sterk💕

Gode du 🌺💜 

Takk for råd. Ligger på 12-1500 kcal om dagen, som tillater noe utskeielse når det passer seg. 

Det er en helt ufattelig heavy prosess. Om noen hadde prøvd å forklare på forhånd hvordan det ville bli, hadde jeg bare ledd og ikke trodd på de 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 25 IMG_20201015_172315.thumb.jpg.3ed363a8b5cd6a07429badbb3cbb0c10.jpg

Endelig! Deilig å komme hjem til disse testene. 

Bare så dumt vi spiste komle til middag, sengekosen må vente til maten har sunket. 

Edit: veldig glad for El nå, for da rekker jeg å teste for graviditet før hysteroskopien. Jeg antar jeg vil ha eggløsning i morgen og vil da være 12 dpo ved hysteroskopi. 

Endret av Neutral90
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa dette var jo kjempefint å få nå! :danse: Så bra du rekker å teste før hysteroskopien! Kjenner til følelsen om å være veldig meeett etter middag (komle er godt da!). Men hender da at jeg og mannen legger oss nedpå i senga for å slappe av... kan fort bli en smyger da 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
12 timer siden, Amatariel skrev:

Jaa dette var jo kjempefint å få nå! :danse: Så bra du rekker å teste før hysteroskopien! Kjenner til følelsen om å være veldig meeett etter middag (komle er godt da!). Men hender da at jeg og mannen legger oss nedpå i senga for å slappe av... kan fort bli en smyger da 😅

Vi fikk sikret oss mtp aksjer, på tross av komlevekt i magen 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo at om jeg får pos eltest ettermiddag, så er den også positiv morgenen etter. Likevel synes jeg det er artig å teste så da gjorde jeg det 🙈 uten tvil positiv! Tror jeg aldri har hatt sterkere strek. 

IMG_20201016_065949.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Pillowtalk skrev:

Krysser fingrene for kommende  9 mnd uten eggløsning 🤞🏼❤️

Enig 💚

Endret av Neutral90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...